@simecek
Tá pena asi nebude len tak akákoľvek. Vibráciami, ich prenosom na ruky, ochranou a pod. som sa pracovne celkom dosť venoval. Spank k tomu má aj nejaké štúdie a merania. Uvidíme aká bude prax. Ale nastriekať tam montážnu penu asi nepomôže
Ťažko povedať. Karbonové tlmia jednoznačne lepšie ako klasický hliník.
Tá pena by mala ale robiť 2 veci:
1. Tlmiť vibrácie.
2. Posúvať frekvenčné spektrum zvyškových vibrácii na vyššie frekvencie.
Výsledný efekt je podľa ich meraní, že vibrácie v tom zdravotne najnebezpečnejšom frekvenčnom spektre, sú dokonca nižšie ako pri karbóne.
Netvrdím, že všetko je presne tak, ako sa píše v marketingových letákoch výrobcu, ale svoju logiku to má. A recenzenti tvrdia, že ten rozdiel je vnímateľný a dávali to niekde na 3/4 cesty medzi hliník a karbón.
Do karbónu som ale nešiel aj kvôli subjektívnemu, pravdepodobne úplne neoprávnenému strachu, ako by som dopadol, ak by sa zlomili. Zároveň aj cena je stále významne vyššie, ako pri týchto Spank.
Zase ak by sa carbon zlomil tak určite nie rovno na polovicu ja mam rajdy od Force 129g a dlžka 760mm pred týžnom som spadol na betone a celou váhou 83kg som vysel na nich a šuchal sa po betone áno neuveritelné praskli od konca cca 2cm odrezal som a je to.
Neveril som že to prežiju?
Matvej15 Hej tie som videl a zvažoval ich. Lebo tá cena prekvapila, aj parametre boli dosť lákavé. Pozeral som aj iné eshopy a podobne lákavú ponuku na karbon som ani omylom nenašiel.
Ale proste som sa rozhodol, že tú iracionálnu predstavu o tom, ako sa napichnem na zlomené karbónové riadidlá, ešte neodložím
A nemyslím si, že tie Spank sú zase až taká zlá voľba
pozri, ja ti s tym pomozem...S5 nechces lebo ti casom budu vadit tie bowdeny ako fontanky, Timemachine ma az prilis cisty design, Venge ma kazdy...takze ti zostavaju uz iba SystemSix a Madone a ako sa hovori "kde sa dvaja biju, treti vitazi" a tak budes mat aero bike bez kompromisov...Cipollini
stax Jaj tak, prekvapila ma tá otázka, keďže S5 je etalón v tomto segmente. Neviem ako presne na to ideš ty, aké máš požiadavky, u mňa to šlo takto.
Aeroad bol bez dlhého rozmýšlania favorit, tam bol pomer cena-výkon bezkonkurenčný(za 3550e Ultegra Di2, karbón Reynoldsy), tam ale vieš ako to dopadlo, poslali dobitý bajk a následná reklamácia, výmena a neustále naťahovačky ma už tak vytáčali že som to stornoval.
Diskové verzie som nezvažoval, sú ťažšie a doma mám nové ráfkové Bory Ultra 50. Takže Timemachine, nová S5, Venge, Propel boli z hry.
Výber sa zúžil na Madone SLR, Foil, NK1K a S5. Foil ma až tak nezaujal, už som ho dávnejšie jazdil a nejak mi nesadol, NK1K je cenovo mimo a žiaden test s ním som nenašiel a Madone SLR 6 by som bral hneď ale aj po zľave tam bol stále veľký rozdiel(asi 1800e oproti S5 v rovnakej výbave) a je ťažší ako S5.
Madone a S5 sú v testoch najlepšie aero bajky, v jednom teste bola stará S5 o 1W rýchlejšia ako nová disková(45kmh, Zippy 404):
Musi clovek chodit na preteky ked chce za svoje peniaze dostat bike najlepsi podla jeho kriterii? Mozno je prave pysny na svoje ultimatne osrstene hnaty, tak potrebuje nimi strateny watt vykompenzovat bikom
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Tá pena asi nebude len tak akákoľvek. Vibráciami, ich prenosom na ruky, ochranou a pod. som sa pracovne celkom dosť venoval. Spank k tomu má aj nejaké štúdie a merania. Uvidíme aká bude prax. Ale nastriekať tam montážnu penu asi nepomôže
Nebol by lepši karbon ?
Tá pena by mala ale robiť 2 veci:
1. Tlmiť vibrácie.
2. Posúvať frekvenčné spektrum zvyškových vibrácii na vyššie frekvencie.
Výsledný efekt je podľa ich meraní, že vibrácie v tom zdravotne najnebezpečnejšom frekvenčnom spektre, sú dokonca nižšie ako pri karbóne.
Netvrdím, že všetko je presne tak, ako sa píše v marketingových letákoch výrobcu, ale svoju logiku to má. A recenzenti tvrdia, že ten rozdiel je vnímateľný a dávali to niekde na 3/4 cesty medzi hliník a karbón.
Do karbónu som ale nešiel aj kvôli subjektívnemu, pravdepodobne úplne neoprávnenému strachu, ako by som dopadol, ak by sa zlomili. Zároveň aj cena je stále významne vyššie, ako pri týchto Spank.
Ani nie. Napr. v podobnej cene https://www.chainreactioncycles.com/sk/en/nukeproof-horizon-carbon-riser-bar/rp-prod158768
Neveril som že to prežiju?
Ale proste som sa rozhodol, že tú iracionálnu predstavu o tom, ako sa napichnem na zlomené karbónové riadidlá, ešte neodložím
A nemyslím si, že tie Spank sú zase až taká zlá voľba
Za cca 50€ nebolo o com na cx
https://www.aliexpress.com/item/TRP-Spyre-road-bike-bicycle-Alloy-Mechanical-Disc-Brake-Set-Front-Rear-Include-160mm-Centerline-rotor/32844796347.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3e954c4dD3UMtV
mali zrovna niaku akciu pred novym rokom a vysli ma presne 52.94
a ani clo som neplatil
B-rh-positivo Lepšie takto?
preco prave cervelo ako aero bike?
Prečo nie práve Cervélo ako aero bike? Zdá sa ti málo aero, alebo niečo iné?
riesim to iste. S5, Timemachine, SystemSix, Madone a Venge su v shortliste (bez poradia aktualnych preferencii)
Aeroad bol bez dlhého rozmýšlania favorit, tam bol pomer cena-výkon bezkonkurenčný(za 3550e Ultegra Di2, karbón Reynoldsy), tam ale vieš ako to dopadlo, poslali dobitý bajk a následná reklamácia, výmena a neustále naťahovačky ma už tak vytáčali že som to stornoval.
Diskové verzie som nezvažoval, sú ťažšie a doma mám nové ráfkové Bory Ultra 50. Takže Timemachine, nová S5, Venge, Propel boli z hry.
Výber sa zúžil na Madone SLR, Foil, NK1K a S5. Foil ma až tak nezaujal, už som ho dávnejšie jazdil a nejak mi nesadol, NK1K je cenovo mimo a žiaden test s ním som nenašiel a Madone SLR 6 by som bral hneď ale aj po zľave tam bol stále veľký rozdiel(asi 1800e oproti S5 v rovnakej výbave) a je ťažší ako S5.
Madone a S5 sú v testoch najlepšie aero bajky, v jednom teste bola stará S5 o 1W rýchlejšia ako nová disková(45kmh, Zippy 404):
2019 Cannondale SystemSix Disc - 203w
2016 Trek Madone - 204w
2016 Specialized Venge ViAS - 204w
2016 Cervelo S5 - 205w
2016 Felt AR FRD - 205w
2019 Cervelo S5 Disc - 206w
2016 Canyon Aeroad - 208w
2019 Specialized Venge Disc - 208w
2016 Giant Propel Advanced SL - 210w
2016 Scott Foil Premium - 211w
2016 BMC Time Machine - 211w
2016 Look 795 - 212w
2019 Trek Madone Disc - 212w
2019 Ridley Noah Fast Disc - 213w
V prílohe je ďalší test, čierny stĺpec Zippy 404, modrý sériové kolá.
matt Presne kvôli tým ,,fontánkam´´ by som S5 ani ja nebral, ale budem prerábať na elektriku tak to našťastie nebolo kritérium