Ako je to so starými (cca 18 rokov) motormi a 100 oktánovým benzínom? Občas som ho natankoval kvôli "prečisteniu", no okrem zvýšenej spotreby som rozdiel nezaznamenal (Clio Sport 172 a Peugeot 206 RC).
Na precistenie posluzi. Ak sa ale ma prejavit aj nejaka dalsia zmena (vykon, krutiaci moment, spotreba), tak jednak musi ECU umoznovat taku zmenu v riadeni motora (museli s takym palivom ratat uz pri vyvoji sw) a tiez sa spomina, ze aby sa to realne prejavilo, musis po natankovani podla moznosti uplne prazdnej nadrze a vyjazdeni zvysku stareho paliva najprv odpojit
bateriu minimalne na hodinu alebo kolko, aby sa ECU zresetovala. Dlhodobou prevadzkou si totiz ECU mapu upravuje / adaptuje a teda sa to len zmenou paliva nijak skokovo neprejavi, lebo kym ECU hodnoty upravi tak to trva a navyse je to len postupna uprava, nie skokova. Odpojenim
baterie by sa mali nastavit hodnoty z vyroby, teda by ta zmena mohla byt teoreticky aj citelna. Ale necakaj zasadne rozdiely. Ak len natankujes a jazdis, tak zmena asi nebude badatelna. Ale realne ak by si clovek chcel byt tymto isty (ci a ako to funguje), tak musi kontaktovat support vyrobcu, alebo minimalne musi natrafit na skuseneho a skoleneho mechanika danej znacky.