Je len jedno pravidlo, na základe ktorého sa dá vypočítať váha cestného bicykla. Proste musí byť ľahší ako MTB, čo máte v garáži :) Takže u mňa tak 11 - 12 kg by bol ideál :lol:
31.12.2012 - 23:19:59
01
moj vazi asi 8kg totiz karbonak a podla mna to bolo vzdy len o nohach a kilometrov a na nasich cestach si myslim ze vahu aj tak netreba riesit
01.01.2013 - 22:28:15
01
Čím to vážite?
26.03.2019 - 11:30:37
00
5kg. Môj trekový bicykel. Ale iba zadné koleso... Cesťák mám tiež ľahučký ako pierko (tak 12kg maximálne) ale to nehrá rolu, keď na sa na tom vozí 85kg medveď. 😀😁😂 Keď sme pritom, idem ho prevetrať
26.03.2019 - 13:11:46
03
vanhalen napísal:
Čím to vážite?


ja mam nieco taketo https://www.mikrovahy.sk/zavesne-vahy-do-40kg/10-prenosna-digitalna-elektronicka-zavesna-vaha-40-kg-max-20g.html
26.03.2019 - 16:36:38
00
Hack3r napísal:

Ja mam tiez tuto, ale skus dva Krat po sebe odvazit to iste a napis, ci Navazilo to iste.


Naposledy upravil vanhalen dňa 27.03.2019 - 09:20:24, celkovo upravené 1 krát.

27.03.2019 - 09:09:16
00
Na tuto tému bolo napísané vela. Ak mame idealneho jazdca (napr. Sagan), ako základ, tak platí:
Váha biku je jedna vec. Odpor vzduchu a odpor pneu voči terénu a samotný odpor ložísk v kolesach druha...

Ak Ides do kopca, čím ľahší bike, tym budeš rýchlejší, pokial Ides dole, platí v zasade opak (Samozrejme ak mas rovnako kvalitne ložiska v kolesach a pneu., plus aerodynamický odpor)

napr. Tento človek z anglicka vyhral zabody do kopca s týmto:

https://youtu.be/AGxP9WeSTRA
27.03.2019 - 09:13:38
01
vanhalen napísal:
Ak Ides do kopca, čím ľahší bike, tym budeš rýchlejší, pokial Ides dole, platí v zasade opak ...

?
Akoze z kopca budes rychlejsi na tazsom bajku?
Do istej miery to moze byt pravda, napr. lepsia stabilita, ale inak odpory lozisk a pneu, o ktorych pises rastu s vyssou hmotnostou biku, jazdca atd. Dalsia vec je, ze aj v zjazde potrebujes menit smer, brzdit, zrychlovat...
27.03.2019 - 09:40:16
00
Zigo napísal:
?
Akoze z kopca budes rychlejsi na tazsom bajku?
Do istej miery to moze byt pravda, napr. lepsia stabilita, ale inak odpory lozisk a pneu, o ktorych pises rastu s vyssou hmotnostou biku, jazdca atd. Dalsia vec je, ze aj v zjazde potrebujes menit smer, brzdit, zrychlovat...

Jasne, mas pravdu. Ale ťažší rýchlejšie klesá, ak ma ložiska v rovnakej kvalite ako ľahký. Hazdec je samozrejme rovnaký v oboch prípadoch. Faktorov je viac.
27.03.2019 - 10:24:15
00
aby som odpovedal na otazku v teme tak idealna hmotnost biku je taka ktory si mozes dovolit :D takze ta vaha bude vzdy len taka aky mas rozpocet. za 1000eur nekupis 7 kilovy cestak atd. :)
27.03.2019 - 11:12:11
01
vanhalen Keby si povedal, že ťažší JAZDEC bude z kopca rýchlejší, tak pokiaľ sa nepohybujeme vo vákuu, to by ešte platilo vcelku bez problémov - teda ak by neťahali a nemuseli nijako manévrovať, kde by som si toho ťažkého na krave rád pozrel :D. Bicykel v tom má minoritnú až žiadnu rolu a zaoberať sa desatinami wattu rozdielov v ložiskách je smiešne.
Vo vákuu na hmotnosti nezáleží.
27.03.2019 - 12:57:54
00
nezalezi pri volnom pade.
27.03.2019 - 13:17:12
00
Najlepsi alpsky downhilaci su povacsinou ti najvacsi ramlici z celeho startovneho pola, plati aj pre super g, v ostatych disciplinach vyhoda vacsej hmoty nie je badatelna.
27.03.2019 - 14:16:53
00
Hosť napísal:
nezalezi pri volnom pade.

naklonená rovina je tiež len maskovaný voľný pád - skrýva sa za nejaké sínusy a kosínusy :D
27.03.2019 - 16:35:18
04
tulenik ja viem, ja len, aby si niekoho nepomylil, len som upresnil tvoju vetu.
27.03.2019 - 19:38:18
00
keyboard_arrow_up