Ano .. murphy je svina. Nahodil som raz latexove duse, ktore boli ospevovane ako skoro neprerazitelne, resp. odolne proti precvaknutiu, viac odolne proti trnom a tak. Dovtedy som moc nedefektil, sem tam len (lahke tene duse). Pochvalil som sa kamaratovi, ze teraz nebudem mat defekty uz vobec. O 10km na to mi prerazil pneumatiku klinec, ale tak, ako som v zivote nevidel, natoz dostal. Uplne skrz. Dusa nemala ziadnu sancu. Toz Murphy nikdy nespi :lol: .. nemas 5 rokov defekt, dostanes ho v momente ako doma zabudnes dusu/pumpu. Patku znicis, ked ju nemas, ale ak si predtym nevozil tak nie. Ak mas, znicis ju 2x. Atd.


Naposledy upravil lto dňa 10.04.2019 - 10:11:45, celkovo upravené 1 krát.

10.04.2019 - 10:10:42
00
Ja mam knoty a planzetu z lamacieho noza zbalene v riaditkach .
10.04.2019 - 10:11:08
01
lto ani nehovor, patku nemam nahradnu lebo sa asi neda zohnat cize ak ju zlomim tak som v prdeli ram je od talianskeho vyrobcu Sants a kupil som ho na RCZ, patky tam k tomu nemaju nahradne tak sa len modlim aby sa tomu dlho nic nestalo.
Hladal som nieco podobne ale just nikto taku podobnu patku nepouziva
10.04.2019 - 10:19:12
00
scarinko: tak ja som za obdobie cca 6 rokov nemal ziaden problem s patkou, potom priebezne kazdy rok ohol, zlomil, urval jednu za rok .. potom asi 7 rokov pokoj a potom v ramci roka asi 4-5ks na roznych bajkoch :D .. najhorsie je, ze co bajk to ina patka. Jeden cas som preto mal v batohu 3 rozne :lol:
10.04.2019 - 10:24:41
00
asi trochu off topic ale je teda mozne pouzit inu patku z ineho bajku?
10.04.2019 - 10:32:23
00
Musis ju prekreslit, pozriet na nete .. povacsina sa to neda.
10.04.2019 - 10:43:05
00
ked davas knot - davas nan aj lepidlo? lebo v tej sade bolo pribalene a je aj v navode tusim. a dalsia vec ako? rychlo zapchat niecim dieru - prstom? - aby koleso uplne nesfuklo a nejak opatrne ci ako ho tam dostat aby som neodtrhol patky od rafku?
10.04.2019 - 10:55:26
00
Ja v terene lepidlo nedavam (pouzivam https://www.mtbiker.sk/shop/servis-a-trening/lepenie-a-tmely/lezyne-tubeless-tire-repair-kit.html). V jednom plasti som knot nechal do smrti plasta, ale povodny instalovany v lese som vybral a doma potom nahodil druhy uz s lepidlom.
10.04.2019 - 11:14:27
00
lto napísal:
Latexove duse su na rovnakej urovni, co sa tyka valiveho odporu. Ale ani nie dusa (ak to nie je 200+g tazitko hnusne butylove), ako to, ako sa deformuje pneumatika. A klasicka dusova ma hrubsi a odolnejsi behun, ako bezdusova, preto ma aj vacsi odpor. Ale zas tazsie ju prerazis. Neplati to u kazdej, ale bezne taky Contik X-King,RaceKing, atd. .. mam doma vsetky druhy, tak mam porovnanie. Teda vlastne aj ten dusovy musis viac fukat, aby sa tak nedeformoval , cim je obvykle aj odolnejsi. A dieru chytis .. tak ako ja svojho casu som sa chvalil, ze mam tazko prepichnutelne duse, nacoz som za chvilu prepichol dusu skrz klincom. Pre istotu skrz naskrz :D

Je to skor tak ze behun byva rovnaky (napr. https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/compare/continental-race-king-protection-2015-vs-continental-race-king-racesport-2014), a pri deformovani ide skor o bocnicu, ktoru prave tubeless plaste musia mat hrubsiu. Odlahcene plaste maju na bocnici hustejsie sito ale menej gumy a maju milion mikrootvorov preto s nimi byvaju pri tubeless problemy. Pri rovnakom plasti je butyl a tubeless takmer rovnaky (https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/tubeless-latex-butyl-tubes), pri pouziti zmysluplnej kombinacie, tj. tubeless ready plast + tubeless a odlahceny plast + butyl je na tom butyl dokonca o trochu lepsie (https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/schwalbe-one-tubeless-clincher) a to vahovo aj odporom aj ked su to zanedbatelne rozdiely. (Nehovoriac o inych vlastnostiach ako samolepenie alebo cistota a narocnost udrzby)
10.04.2019 - 11:40:19
00
Behun nie je rovnaky .. porovnaval som uz vela plastov , konkretne naposledy som premeriaval rozne kontiky .. najhrubsi mal vzdy obycajny 10-15e drotovy, alebo lacny kevlarovy za 20e. Bocnice pre tubeless su sice hrubsie, ale len o malo, najhrubsie mali vzdy UST. Behun UST plasta je tensi ako behun lacneho rovnakeho napr. performance King (X,Trail), ale je hrubsi, ako protection verzia .. vsetko som to meral opakovane roznymi metodami. Zaver z toho bol taky, ze je mi to uplne jedno :D .. resp. jediny spolahlivy behun je kupit prislusnu lacnu verziu. Akurat teda ta ma zas na hovno boky.
10.04.2019 - 11:51:27
00
Gusto0 napísal:
ked davas knot - davas nan aj lepidlo?

Ziadne lepidlo, ono to samo trochu je lepkave. Ak je ale diera problematickejsia, tak sa snazi to opravit. Len mi to trva .. zatial 2 roky :lol: .. ale musim to spravit, lebo mi to knot vystrkuje z boku plasta. Ale tie kolesa nejazdim teraz tak neriesim.
10.04.2019 - 11:53:00
00
lto napísal:
Behun nie je rovnaky .. porovnaval som uz vela plastov , konkretne naposledy som premeriaval rozne kontiky .. najhrubsi mal vzdy obycajny 10-15e drotovy, alebo lacny kevlarovy za 20e. Bocnice pre tubeless su sice hrubsie, ale len o malo, najhrubsie mali vzdy UST. Behun UST plasta je tensi ako behun lacneho rovnakeho napr. performance King (X,Trail), ale je hrubsi, ako protection verzia .. vsetko som to meral opakovane roznymi metodami. Zaver z toho bol taky, ze je mi to uplne jedno :D .. resp. jediny spolahlivy behun je kupit prislusnu lacnu verziu. Akurat teda ta ma zas na hovno boky.

Ved hej, myslel som skor porovnatelne, teda premiove kevlarove tlr vs odlahcene. UST asi rozsirene velmi nie je a lacnejse plaste su ina liga. Porovnatelne by boli napr. Rocket Ron Evo LiteSkin vs Rocket Ron Evo Snakeskin (https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/compare/schwalbe-rocket-ron-liteskin-addix-speed-2017-vs-schwalbe-rocket-ron-tle-addix-speed-2017) alebo priklad Conti v prispevku predtym. Rozdiely casing center su v desatinach/stovkach mimiletra, je ale pravda ze gumy na tom moze byt viac ci menej. A asi aj je, da sa pozriet aj testovana odolnost proti defektom, zatialco bocnica je jasna, tak naopak napr. Schwalbe ma behun rovnaku odolnost, Conti ma dost velky rozdiel.
10.04.2019 - 12:19:04
00
Minulý týždeň som v lese sekol bočnicu, nič strašné cca 3x3mm, začalo fučať, bike som nahol nabok aby sa tam dostal tmel, zacelilo to celkom rýchlo. Výjazd to vydržalo cca 30km. V nedeľu kontrola pred výjazdom - tlak nezmenený, tak som vyrazil, nechcelo sa mi to opravovať :-) cca po 20 km plášť začal sfukovať , tak som tam narval knôtik bez lepidla, dofukal s mini-pumpou a veselo pokračoval. Robota na 5 minút. Včera výjazd bez problémov. Keď budem mať čas tak to podlepím.
Čiže bez knôtov ani na krok.
Tmel stans no tubes race.
10.04.2019 - 12:50:37
01
pememsk: no UST sa vlastne uz nerobia asi vobec uz. Vsak to aj bolo tazke jak slon :D .. inak napr. moj oblubeny X-King (26ka) tak UST vazi 760g, performance asi 650g (a pritom je kusok sirsi) a protection tiez 650g. A kedze protection a performance vazi plus minus rovnako , boky su tensie u performance, vzorok rovnaky, tak ten rozdiel je v behuni. Schwalbe neviem ako to ma teraz. Mal som kedysi aj UST, tazke to bolo, strasne zle sa nasadzoval a aj tak fucal :D .. schwalbe plaste su vhodne akurat do vitrinky :lol: .. ale Rocket Ron bol podareny plast (s obmedzeniam vyplyvajucim z hmotnosti a vzorku) a stale zda sa je (mam jeden 650b). Nedavno som inak zohnal par X-Kingov UST 26", ale asi ich mam privela, budem sa musiet zbavit dakeho :lol:
10.04.2019 - 13:31:09
01
Nosite so sebou aj nejaku zaplatu na seknuty plast?
10.04.2019 - 13:37:20
00
keyboard_arrow_up