No, je narocne ist hlavou proti tomu jedinemu spravnemu najlogickejsiemu mainstreamovemu zmyslaniu este aj tu na fore
Tiez jazdim na starom favorite, ktory je moja srdcovka, ale na zakladne treningove jazdenie (zase vec nazoru a osobneho postoja...) predsa len pila 52x42, vzadu 7 kolo 13-23 a
radenie na rame nie je uplne pohodlne a idealne na kadencne krutenie v strmsich stupaniach. Pre mna ako pre studenta vysla lacnejsie postupna prerabka (pieskovanie, lakovanie, radenie na dualy, zapletenie novych zakladnych
kolies atd.) ako kupovat hlinikovu jazdenku, ktora by takisto zhltla dodatocne financie na "customizaciu". Navyse, favoritacky
ram je velmi vdacny a idealny na aplikaciu teoretickych servisnych znalosti v praxi, cize, rovnako ako v pripade warloo93, ma bavi sam si servisovat bike a zdokonalovat sa aj v tejto oblasti.
Inak ten RJ kanal na you2be (+ Sheldon Brown stranka) je perfektny zdroj info na taketo opravy/upravy starych kovovych ramov/celych bicyklov. Ako skor do hlinika by som nikdy nevrtal, favority toho znesu vela, pokial poznate historiu toho konkretneho ramu a nezobrali ste ho z kopy srotu na smetisku alebo od uplne cudzieho cloveka. Vdaka nedomyslenemu planovaniu a nizkej produkcii sa kedysi vyrabalo (strojarstvo, stavebnictvo) aspon ako tak kvalitne, kedze to aj muselo vydrzat nejaky cas, a nie ze si kedykolek skocim do obchodu ako teraz..
Ja som vrtal pred dvoma rokmi do zvislej ramovej trubky diery+nity na druhy kosik presne podla toho videa od RJ cola typka, len si daj
warloo93 bacha pri tom roztiahnuti nitu dotahovanim matice, aby si to nepretiahol a nespucil samotny zavit, to mozes potom cely nit rovno vyvrtat, ak predtym za poburenia okolia dokazes vysrubovat skrutku z krutiaceho sa nitu... lepsie je prestat s dotahovanim v momente, ked pocitis zmenu odporu a potom pripadne trochu dotiahnut, ak by nit nedrzal.