Budeš potrebovať redukciu na striekačku ak je tam 4mm inbus pravdepodobne bude závit M6, ale pre istotu si ho pomeraj. Skrutku musíš vybrať von a naskrutkovať redukciu. Na páku možno sadne aj Shimano lievik, ale tiež si najprv pomeraj závit.
17.06.2019 - 10:59:41
00
Ja?No! super ďakujem ale nikde tú redukciu nevidím ani v zahraničných obchodoch vieš kde by som ju zohnal? A ešte ak vyšrobujem ten šrob neotvorím náhodou celý systém z dola?
17.06.2019 - 13:44:05
00
Alebo kúp odvzdušňovaciu skrutku v autodieloch a hadičkou pripoj striekačku

https://www.autokelly.sk/Catalog/osobny-automobil-univerzalne-diely-podvozok-a-brzdovy-system-odvzdusnovacie-skrutky/39849642;38957081;40137081;40137086

http://eshop.autotechna.sk/Search/CustomSearch?nodeId=95217&comboId=95217&nodeText=Odvzdu%C5%A1%C5%88ovacie%20skrutky
17.06.2019 - 15:00:53
01
BartolomejGonda
Áno presne tak, otvoríš systém. Ale ide o to čo chceš robiť. Ak máš len pokles hladiny oleja v páke kôli opotrebeniu dosiek a tým pádom viac vysunutým piestom, spodok nemusíš otvárať, stačí otvoriť otvor na páke, naskrutkovať lievik alebo niečo podobné, nastaviť páku aby hadica k strmeňu bola v najnižšom bode a odvzdušňovací otvor v najvyššom bode, zdola roztlačíš piesty, vzduch vylezie do lievika, párkrát stlačíš páku a máš hotovo.

Keď chceš otvárať skrutku na strmeni, zdvihni strmeň nad páku, alebo daj páku pod úroveň strmeňa.
Ak teda nechceš vymeniť olej za nový.......
Keď bude nakoniec brzda dobre odvzdušnená a zafixuješ páku v stlačenej polohe, tak by po odpojení striekačky zdola nemal olej unikať. Potom otvor uzavrieš.

Tektro má podobný systém na niektorých modeloch a tam je závit M6mm používam skrutku z odvzdušňovacej sady od Magury, tuším to bolo ku ráfovým HS22-jkám pribalené, ale už si presne nepamätám.
17.06.2019 - 21:18:24
01
Ja?No! Ďakujem skvele si mi poradil stačilo to otvoriť len z hora a roztlačit piestiky. Ešte dodám že lievik tam nepasoval, jeho závit som oblepil elektrikárskou páskou aby som ho utesnil iný lievik nemám.
18.06.2019 - 16:02:49
00
Zdar,ako riešite ak vám jeden piest vybieha viac ako druhý. Skúšal som očistit,premazat,bez zmeny
02.07.2019 - 18:58:35
00
Očistiť, premazať ale iba tým co ide do bŕzd(mim. olej alebo dot-ka) a odvzdusnit
02.07.2019 - 19:15:32
00
Bade prosím ťa mám na teba otázku ktorá súvisí aj s predchádzajúcim príspevkom (dúfam). Nedávno som riešil podobný problém zanedbaných bŕzd. Prv som brzdy odvzdusnil ale účinok bol len o niečo lepší a potom som skúsil jeden piestik pridrzat aby sa mi druhý viac vysunul vyčistil som jeho plochu liehom potom to namazal minerálnym olejom na viackrát a potom aj druhý piestik a otázka znie: môže sa brzda zavzdusnit popritom ako som tie piestiky vysuval skoro až nadoraz? Ď
02.07.2019 - 20:33:23
00
teoreticky asi nie, pri takom vysunuti piestika(aby sa system zavzdusnil) by ti aj vytiekol olej z brzdy. to by si si musel vsimnut.
02.07.2019 - 21:18:16
00
Aj som si myslel, pýtal som sa preto lebo som si všimol jemné bublinky okolo vysunuteho piestika
03.07.2019 - 23:22:54
00
juju_pepe napísal:
Zdar,ako riešite ak vám jeden piest vybieha viac ako druhý. Skúšal som očistit,premazat,bez zmeny

Tiez mi to robilo. Ocistil som ale nemazal. Nedavno mi to zacalo zase tak teraz to skusim aj premazat.
Len neviem kolko mozem ten piestik vysunut tak aby sa nic nestalo??
04.07.2019 - 11:49:10
00
Podľa mňa tak 3,4 mm len treba dávať pozor pri ich zatláčaní naspäť aby si tlačil na celu plochu. Pri domácom servise mi veľmi pomáhajú videa od borcov z Park Tool :) https://www.youtube.com/watch?v=vQXFFgRButo
04.07.2019 - 16:54:16
00
Piesty treba pri každej výmene doštičiek "rozpohybovať", t. j. vytlačiť a zatlačiť niekoľkokrát za sebou pri použití starých doštičiek, ktoré sa chystá človek meniť. WD-čko až v núdzi, keď nič nepomáha. Ak je kvapalinou DOTka, ktorá naberie používaním nejakú vlhkosť, môže sa stať, že sa doštičky nedajú úplne roztlačiť. Vtedy treba nejakú kvapku zo systému vypustiť.
04.07.2019 - 21:07:16
00
Dost vela ludi robí pri vymene dosticiek jednu zasadnu chybu a to, ze zatlacaju piestiky bez toho aby piestiky vicistili od brzdneho prachu pred tym ako ich zatlacia, potom sa ten prach dostava hlbsie na tesnenie a casom az piestik zadrhne, ja pre istotu este este po ociste kvapnem jemne mineralneho oleja na kazdy piestik a az tak zatlacim, a za tie dlhe roky sa mi este nestalo aby mi nejaky piestik ostal vysiet.
05.07.2019 - 09:10:07
03
Ahojte...mal som miernu nehodu na bajku a stala sa mi nemila vec na prednej brzdovej packe. Mozte mi prosim skusit poradit ci sa da packa opravit, alebo treba kupit novu? Dakujem za kazdu radu...
Príloha:
20190705_171934.jpg
20190705_171934.jpg 991.5 KiB thumb_up1thumb_down

Príloha:
20190705_171745.jpg
20190705_171745.jpg 956.58 KiB thumb_up1thumb_down

05.07.2019 - 20:17:42
00
keyboard_arrow_up