Ahoj!

S manželkou už roky rozmýšľame o tom, že vezmeme bicykle a vyrazíme precestovať indonézskej ostrovy. V pláne máme 3 týždenný okruh okolo ostrovov Bali a Lombok. Trochu sa bojíme z ciest a celkovo dopravy. Nejaké info som už našiel tu Bicykle Bali. Píšu tam skôr len o miestach vhodných pre cyklistiku, to my by sme chceli aj mimo takéto cesty hlavne off-roady. Je tu niekto, kto má s takou cestou skúsenosti?

Ďalej by som sa chcel opýtať ako na prepravu bicyklov lietadlom.

Ďakujem za odpoveď, Stano
26.08.2019 - 05:50:45
00
preprava bicyklov - toto zalezi od leteckej spolocnosti a letisk ktore vyuzijete. Je v principe ale zopar moznosti:
1) najlacnejsia, ale najriskantnejsia vzhladom k moznemu poskodeniu bicykla - bike zabaleny len v plastovom vreci. Vela spolocnosti ale "vyzaduje" pevnu krabicu (karton, alebo box na bike). "Vyzaduje", lebo najdes iste aj kopec ludi ktorym to plastove vrece, pripadne uplne bez obalu, preslo a spolocnost im to zobrala - zalezi ako moc je clovek ochotny riskovat ze ho nezoberu na palubu. Vrece nesplna vpodstate ziadnu ochrannu funkciu, v lepsom pripade ochrani pred nejakym odretim, cize treba zaistit veci ako prehadzovacky, etc... Taktiez je dobre nechat kolesa volne (nezabrzdene), lebo obsluhe sa potom s bikom bude lepsie manipulovat ==> nizsie riziko poskodenia. Kolesa len trocha podfuknut (netreba realne vobec ale....) nech letiskova obsluha nepinda, ale nech nie su sfucane.
Vrece sa da niest cely trek so sebou a teda nie je problem s hladanim noveho obalu pri navrate. Pripadne sa moze nechat niekde na letisku v uschovni za relativne male kese.
Ak pouzijete kapsy na nosice, nie je dobre nechavat kapsy plne, mozu ale ostat pripnute + par veci v nich tak aby nepretrcali/neboli tazke a dobre sa s bikom obsluhe manipulovalo, vo vseobecnosti ale najskorej budete potrebovat extra batozinu.
Nachystanie biku na prepravu je vcelku rychle (povolenie a stocenie volantu, odmontovanie pedalov, zasunutie sedlovky, zalepenie prehadzovacky + mozno nejaka pena okolo, pripadne namontovat ochrannu klietku)

2) papierova krabica. Poskytne lepsiu ochranu oproti vrecu + da sa teoreticky viac veci nahadzat do krabice a teda netreba platit extra batozinu. Problem je co s krabicou po prichode na miesto. Niektore letiska pripadne okolite miesta (hotely....) iste ponukaju uskladnenie, treba ale kontaktovat, zistit ci je nieco take dostupne. Dobra moznost moze byt pouzit nejaky hotel pri prilete aj odlete a dohodnut sa s nimi vopred ze krabica ostane u nich (dohodnut si ale cenu vopred...). Druha moznost je - niektore letiska predavaju krabice na bike - treba zistit, a skontrolovat tesne pred odletom - kludne sa moze stat ze sa to zmeni.... - a teda pri prilete napr. skusit niekomu odchadzajucemu svoju predat/nechat niekde/zrecyklovat a pri odlete kupit novu. Niekedy sa krabice daju zohnat aj v miestnych cyklo obchodoch (opat, zalezi od levelu dobrodruznosti ze ci sa clovek na to spolahne)
Priprava biku bude najskorej vyzadovat viacej casu, vo vseobecnosti treba spravit to iste ako v (1) + veci navyse (odmontovat kolesa, dat transportne bloky do brzd v pripade kotucoviek...)

3) high level - jedna z tych drahych krabic speci urcenych na transport biku. Je to ultra mega dobre a drahe riesenie. Box treba niekde uskladnit (pokial nie si taky prachaty ze ho vyhodis a pri odlete kupis novy), coz nebude lacna zalezitost, a co je mozno este horsie, vela stastia s miestom ktore ti uskladni 2 velke nekompaktne krabice (2 bicykle). Okrem toho ale super - biku sa nema co stat, je v perinke, roboty tak isto ako v (2)

Pises ze 2 ostrovy - predpokladam ze by ste sli medzi nimi trajektom? Treba si zistit moznosti, a vyber predchadzajucich moznosti moze ovplyvnit aj toto (ak treba pouzit lietadlo napr).

A troska takych vseobecnych omacok dam - takato cesta je hlavne o nastaveni si veci v hlave. Je jeden z vas taky co ide zosaliet ked sa nieco "posere" a treba to riesit na mieste, pripadne vam to vyrazne/kompletne zmeni plany? Potom neodporucam ist nejake velke (v zmysle daleko od civilizacie) off-road. V Indonezii som nebol, ale cakal by som tam potencialne veeeela blata, komarov, ..... proste veci ktore s fyzickou unavou nie su pre vela ludi smak. Podla toho planovat cestu - 2-3 dni vydrzite "pohode" mimo civilizaciu, ale viac, ak je jeden "nervak", nemajuci rad nepohodlie, tak to nie - potom treba viacero dni v peknom, cistom hoteli, na plazi, pohyb iba do baru a naspat :)

Planovat cestu tak, aby ste sa v pripade potreby mohli poslednych par dni rychlo vratit - KED sa zmenia plany, tak je dobre mat zaloznu navratovu cestu aby neprepadla draha letenka (cize neodporucam "ten epicky prechod divociny bez civilizacie na 6 dni" robit na zaver, ale ak ste dobrodruhovia :) ). Opat - treba si zistit ake su moznosti v danej krajine a co ste ochotni akceptovat vy (je napr. stopovanie riesenie? - ak hej, tak aka velka je sanca ze 1 auto vezme 2 cyklistov natazko --> ste obaja OK s tym ze ktohovie kolko desiatok km pojdete osamote v cudzom aute?). Napr. autobusy casto bicykle neberu, a ak beru tak vynimka A, B, C...Z^146.

Ked vidite rozne cestovatelske varovania (napr. to varovanie pred dopravou) - treba si znova rozmysliet do akej skupiny cestovatelov patrite. Ak napr. chodite po BA bicyklom "s komfortom" aj cez tie najhorsie krizovatky, alebo jazdite po vytazenych SVK okreskach, tak velmi vela krajin sveta zvladnete na bicykli tiez (vzhladom na "nebezpecie" dopravnej situacie). V Azii som ale este nebol (taktiez v azii je ine byt v "meste" a ine byt mimo konglomeratov). Tieto varovania, rady.... su zvacsa od "beznych" cestovatelov pre "beznych" cestovatelov (napr. ja som vycviceny na turistikovanie po TANAP, NAPANT.... a bezne turisticke chodnicky po Europe mi boli zatial vzdy velmi zvladnutelne aj ked niekedy boli rozne varovania, na druhu stranu, pre manzelku boli niektore situacie ze sa bala exponovani - strach z vysok - a podobne...)

+ take bezne veci, akoze ze mat "vhodny" bike, nastroje/nahradne diely podla toho ako moc z civilizacie idete...
26.08.2019 - 15:21:39
00
keyboard_arrow_up