Nie je problém prejsť na jednu baterku 50 km, ale na preteky chodím závodiť a nie sa povoziť preto je odber energie väčší a v podstate idem stále turbo. V Rajeckých som bol a keďže to bolo bez pravidiel (teoreticky môžeš nastúpiť na štart aj so zánovným elektrickým čínskym skútrom) som mal aj čip a to potom na jednu baterku nedáš. Poznám aj borca čo baterku nemá v ruksaku ale si ju schováva v lese.
30.09.2019 - 12:47:20
00
v prvom rade je uz nutne ODDELIT preteky cyklistov od pretekov motorkarov ... spolu na jednej trati v rovnakom case nemaju čo hladat
30.09.2019 - 12:48:32
02
birel napísal:
Poznám aj borca čo baterku nemá v ruksaku ale si ju schováva v lese.

:rofl: :muscle:
30.09.2019 - 12:50:23
02
birel napísal:
Pravidlá pre e bajky zatiaľ nie sú zjednotené

Aj keby pravidla zjednotene boli a robili sa kontroli, tak to bude diskriminacne k tazsim jazdcom a riesili by to iba hmotnostne kategorie. Ono je rozdiel, ked 250W pomaha 50kg a ked 100kg jazdcovi. Cyklisti vedia, preco porovnavaju vykon na kilogram (W/kg).

Pristup organizatorov maratonov k ebikom by v mojom chapani mal vyzerat takto:
Kategoria ebike ano, jedna bez obmedzeni a limitov, ale aj bez vyhlasovania vitazov a vysledky ani nebudu sumarne publikovane. Kazdy si bude moct zistit len svoj cas.
30.09.2019 - 13:40:08
01
Hlavne, že sa podvádza od úplného začiatku tejto kategórie :facepalm:
30.09.2019 - 13:43:24
01
Cela myslienka pretekov eBike je sprostost.
30.09.2019 - 14:12:13
02
birel napísal:
Torres80 to, že sa pôjde na dve baterky som tu písal, takže si to mohol vedieť dopredu. Pre mňa je to vec organizátora ako vyhlási pravidlá. V Topoľčiankách to bolo určené a mala byť aj kontrola len žiaľ preteky sa zrušili. V Bratislave mohol niekto použiť aj čip (nebola žiadna kontrola) a to tiež nie je na férovku. Pravidlá pre e bajky zatiaľ nie sú zjednotené a pri počte štartujúcich sa organizátorom do toho ani moc nechce. (výnimka boli Topoľčianky). A ak mám ísť preteky na 52 km na jednu baterku(500 Wh) asi radšej pôjdem na klasike. Pod Bielim krížom som opravoval defekt a keď si šiel okolo mňa už si bol bez energie a načo mi je ebajk bez šťavy. Na budúci rok keď prídu 625 WH baterky to pôjde na jednu.
A či je ebajk šport o tom môžeme polemizovať veď za šport sa považujú aj šípky, džokej sa v podstate tiež len vozí na koníkovi. Na klasike tak isto nie je na férovku keď má jeden 9 kg HT a druhý 14 kg enduro. Tak hľadajme tú spravodlivosť.

Nevsimol som si ze sa to tu pisalo ze sa pojde na 2 baterky ale keby aj tak mam len jednu. Inak musel si ten defekt dlho opravovat lebo som uz isiel vazne bez stavy a bolo to trapenie tak som aj cakal ze ma este obehnes. Boli 2 kategorie jedna pedelec a jedna open tak som cakal ze ten pedelec sa bude kontrolovat aj cipovanie a pojde sa na jednu baterku. Ak by som mal iste este na ebike preteky tak jedine s prisnejsimy pravidlami a kontrolou pred pretekom.
30.09.2019 - 16:15:20
00
marano napísal:
Nechápem čo ste tam vyvádzali. Bol som na e-bike pretekoch v Rajeckých Tepliciach, pretože som to chcel skúsiť. Trať 50km a prevýšenie ešte o 100 viac ako v Rači, no v cieli mi ešte ostalo 20% kapacity. Celý čas som išiel Tour a chvíľku Sport režim (Bosch). Náhradnú baterku ma ani nenapadlo zobrať a že ju teda doma mám. To by som tam potom frézoval do tých zvážnic zadnou gumou odvodňovacie ryhy či kiehosvatého?

Mas pravdu da sa to prejst tolko na trail ale nie na boost.
30.09.2019 - 16:17:20
00
Defekty som mal dva a na povolenie kolesa potrebujem imbus.Ten som požičal, tak som došiel po ceste pešo.
30.09.2019 - 19:40:43
00
Palo TT napísal:
Aj keby pravidla zjednotene boli a robili sa kontroli, tak to bude diskriminacne k tazsim jazdcom a riesili by to iba hmotnostne kategorie. Ono je rozdiel, ked 250W pomaha 50kg a ked 100kg jazdcovi. Cyklisti vedia, preco porovnavaju vykon na kilogram (W/kg).

Pristup organizatorov maratonov k ebikom by v mojom chapani mal vyzerat takto:
Kategoria ebike ano, jedna bez obmedzeni a limitov, ale aj bez vyhlasovania vitazov a vysledky ani nebudu sumarne publikovane. Kazdy si bude moct zistit len svoj cas.

Čiže nie je rozdiel medzi 100kg chlapom a 50kg vrchárom na klasickom MTB. Všade každý preteká so svojou hmotnosťou akú má a nikoho, mimo dedinských pretekov, netrápi či pretekár má metrák alebo nie.
30.09.2019 - 22:54:10
00
birel napísal:
Defekty som mal dva a na povolenie kolesa potrebujem imbus.Ten som požičal, tak som došiel po ceste pešo.

No pekna smola
01.10.2019 - 08:03:05
00
Ja mam rad skor jazdu dole kopcom a som rad za akekolvek preteky kde je ebajk kategoria. Tento rok som vynechal kalnicke enduro kde bola prave samostatne ebajky. Koncom tohto mesiaca sa chysta enduro pretek okolo trailov na bielom krizi. Tiez je tam kategoria ebajk. Buduci rok sa planujem zucastnit co najviac tychto akcii (enduro).

Verim ze napriklad na maratone je v podstate vsetko len o ebajku/baterii/chipe ale v endure sa prave tieto rozdiely zmazavaju. Asi jedine co by som uvital je pravidlo ohladne bateriek. Je mi jedno ci budu povolene dve alebo jedna, ide len o to aby boli jasne nastavene pravidla. Ostatne veci ako vykon motora a odblokovanie je v zasade jedno pretoze vacsi rozdiel spravia dobre plaste ako to ci mam 70 alebo 80Nm....
01.10.2019 - 13:34:54
01
dxdexter napísal:
Nic ma sice do toho nie je, lebo ebajk nevlastnim, ale napriek tomu si dovolim vyjadrit nazor, ze preteky tohto typu by mali byt o jazdcoch, nie o technike. Pri ebajkoch, ktorych existencia je postavena primarne na technike, je potom diskutabilne, kde ta hranica vlastne je, ci mala by byt. Ak to zacne byt viac o tom, kto ma vykonnejsi elektromotor, ci dlhsi dojazd na baterku, tak sa budu musiet casom zaviest pravidla, ci vytvorit vykonostne podkategorie, aby to bolo ako tak spravodlive voci vsetkym. Ale to uz zacina napadne pripominat skor motosport a asi nie nahodou.

Pak plavci můžou mít na prdeli vrtulku... Běžci sedmimílové boty.. Skokan do dálky péra maxipsa Fíka... Závody jsou o poměřování výkonosti sportovce..A nebo tu máme pak Motokros,Rallye a podobné ...Ale Ebike závody i když ekolo mám považuji za hloupost...
01.10.2019 - 14:32:38
00
milos21 napísal:
Čiže nie je rozdiel medzi 100kg chlapom a 50kg vrchárom na klasickom MTB. Všade každý preteká so svojou hmotnosťou akú má a nikoho, mimo dedinských pretekov, netrápi či pretekár má metrák alebo nie.

Ked superia dvaja rovnako vykonni borci (5W/kg), ten 100kilovy dupe 500W a 50kilovy len 250W.
Ked daju na ebiku max. dopomoc, motor im prida 250W. Pre prveho je to 50% dopomoc, pre toho druheho 100%na.
To sa mi moc ferove nezda. Ci mylim sa?
Pri 100kg 15kW cross motorke sa rozdiel vo vahe jazdca skor strati ako pri ebiku.
01.10.2019 - 15:12:45
00
Ach jaj som sa zase nieco docital , pletiete tu dve na tri predsa % dopomoci je podla rezimu zvoleneho na ebiku, to ale nema nic spolocne s hmotnostou jazdca ! Je to sila akou sa posobi na pedal .......... to ti podla rezimu znasbi motor o vykone 250W do max. 300% v zavislosti zvoleneho rezimu dopomoci. Ovplyvnuje to krutiaci moment ci vacsie otacky tak je krutak mensi a nezerie to potom tak baterku. Nic nove pod slnkom Fyzika vsade okolo nas ?
01.10.2019 - 18:43:12
01
keyboard_arrow_up