Chcem sa spytat ci su pretekey v kategorie e-biky obmedzene na vykon motora 250w a ake mate skusenosti ci tam chodia aj borci s vykonom motora 1000w takze by som s motom 250w asi nemal moc sance, dik za skusenosti.
Netrenovani jedinci tych 80 na rovine vseobecne mozno. Do kopca uz nie. A pre ucely vykonu a nahanania sa, treba s otackami ist hore. V kopcoch aj 90 a viac, po rovine 110 a viac. Pre spurt 150+ .. na okruhoch robia 200 a viac
Idealne su take, kedy mas najlepsi pomer vykon/bolest/efektivita/atd. A to zalezi od toho kade ides, kolko uz ides, co mas natrenovane, ako mas nastaveny posed, ake mas nohy, ajak si vyflusany, atd. Vsak je na tom postaveny aj dost slusny biznis .. kde sa toto meria/zistuje. Pokial ti ebike neumozni solidny rozptyl v otackach, co viem, ze niektore (vsetky?) motory neumoznovali /neviem ako teraz/, tak ziadny seriozny trening na ebiku nespravis. Len dake vozenie sa s mozno efektom zaciatocnika, kedy netreba robit nic a kondicka ide hore sama.
DaDo.Bzz : aspon niekto, co tomu rozumie .. preco by nemohol mat .. vsak priemerny vykon 400w /mimo zjazdov povedzme/ pocas 2 hodin ti da barsjaky dobry natrenovany hobik .. tak nejaky fest dobry profik ..
tiež som si všimol,že ak vychádzam z domu,mám vždy ECO(Shimano 8000) motor ťahá ako besný-mám to hneď do kopca,po pár minútach ťah pocitovo mierne upadá,ale nie velmi-bude to asi tak,že je tam tepelná ochrana,ktorá uberá výkon-motor sa ale na dotyk vôbec nezohrieva ...
na preteky zo skrytou baterkou v lese by som zaviedol jednoduché riešenie-pravidlo pretek na jednu baterku,zapečatiť páskou z razítkom,by nemal byť problém,potom by to bolo zaujímavejšie, tých cca 50 km v teréne mám odskúšané,že sa dá-ale to by museli riešiť kategórie e-bikebaterky 504wH,alebo 625wH ...
ešte jeden postreh,km výdrž zásadne závisí od váhy jazdca,50 kg bajkerka na spoločnom výjazde na rovakom pohone minula podstatne menej z baterky ako 80 kg bajker,hlavne v kopcoch je rozdiel výrazný
Dano5, fyzika, tie kila navyse musis dostat na kopec. Ked su povolene akekolvek baterky, je to nefer, potom je to suboj bateriek. Ale velky faktor tam hra tych 25kmh, kedy sa motor vypne a vtedy ta profici preslapu.
Ito ist priemer 400W na dvoch hodinach je dobra makacka, skus si to. Saganovci maju tusim 250W priemer.
Dano5, fyzika, tie kila navyse musis dostat na kopec. Ked su povolene akekolvek baterky, je to nefer, potom je to suboj bateriek. Ale velky faktor tam hra tych 25kmh, kedy sa motor vypne a vtedy ta profici preslapu.
Ito ist priemer 400W na dvoch hodinach je dobra makacka, skus si to. Saganovci maju tusim 250W priemer.
on nepisal o 400W priemere pocas 2 hodin, skus si to precitat este raz
A tie kutaky, co udavaju vyrobcovia, neviete, ci to myslia aj s tvojim krutakom?
Nedavalo by zmysel, ak by to udavali aj s jazdcom. Zavadzanie moze byt najmä v tom, ze neuvadzaju, pri akych otackach je ten krutak.
Dano5, fyzika, tie kila navyse musis dostat na kopec. Ked su povolene akekolvek baterky, je to nefer, potom je to suboj bateriek. Ale velky faktor tam hra tych 25kmh, kedy sa motor vypne a vtedy ta profici preslapu.
Prave spominana rozdielna hmotnost jazdcov je podla mna hlavny zdroj neferovosti a nikoho to netrepi.
Baterka len sekundarne (resp. skor naopak, v ramci ferovosti by tazsi bikeri mali mat povolenu vacsiu baterku a aj vacsi motor).
Preteky aut pri ktorych ma jedno 1t a druhe 2t, ale maju rovnaky motor, tiez asi nebudu extra ferove.
Palo, presne to, ze splietas dve na tri. Elektricky motor ma najvyssi krutak pri 0 rpm, tzv. stall torque. A ten udavaju. Krutak motora je priamoumerny prudu, ktory do neho tlacis, cez konstantu Kt.
Nevymyslaj teorie o hmotnosti, vykone motora a baterky, je nerealne to implementovat. Ale chapem asi o co ti ide, aby mal kazdy rovnake zrychlenie z elektrickej pripomoci. Videl si nejake hmotnostne kategorie v mtb sutaziach?
Vztah vykon je priamoumerny krutaku a otacok samozrejme plati, len zabudas na ucinnost elektrickeho motora. Kde prave pri nizkych otackach podstatna cast prikonu sa meni na teplo. Pozri si krivky PMAC motorov. A never electricbikereview vsetko, tam toho moc o elektrike nevedia.
Palo, presne to, ze splietas dve na tri. Elektricky motor ma najvyssi krutak pri 0 rpm, tzv. stall torque. A ten udavaju. Krutak motora je priamoumerny prudu, ktory do neho tlacis, cez konstantu Kt.
....
Vztah vykon je priamoumerny krutaku a otacok samozrejme plati, len zabudas na ucinnost elektrickeho motora. Kde prave pri nizkych otackach podstatna cast prikonu sa meni na teplo. Pozri si krivky PMAC motorov. A never electricbikereview vsetko, tam toho moc o elektrike nevedia.
Preco si myslis, ze vyrobcovia su smejdi a uvadzaju krutak pri otackach, ktore su vhodne len na varenie vody na caj?
Vsak sam uvadzas, ze ucinnost moze byt 90%. Preco by to nedali pri idealnych otackach?
(Ano idealne otacky rotoru budu 2000-3000rpm, ale sprevodovane su tak, ze na klukach je cca. 80rpm a to je to, co zaujma jazdca.)
Graf krutak/otacky(kluk) je priamo na strankach Yamaha https://global.yamaha-motor.com/business/e-bike-systems/products/pw-x2/
Krutak klesa az od 60rpm. Pri 60rpm je teda vykon podla prepoctu cca.
78Nm*60rpm/9.549=490W
To inak pekne sedi s tym druhym grafom - to ma byt graf, ktory vraj unikol niektoremu vyrobcovi, ked sa porovnaval s inymi. https://electricbikereview.com/forum/threads/ebike-motor-power-curve-comparison-chart-bosch-yamaha-shimano-brose.14085/
Nevymyslaj teorie o hmotnosti, vykone motora a baterky, je nerealne to implementovat. Ale chapem asi o co ti ide, aby mal kazdy rovnake zrychlenie z elektrickej pripomoci. Videl si nejake hmotnostne kategorie v mtb sutaziach?
Nielen zrychlenie, ale aj samotna jazda do kopca, kedze riesime MTB.
Hmotnostne kategorie MTB v sutaziach nie su, lebo laicky tazsi jazdec=tazsie/vacsie svaly= vacsi motor.
To samozrejme nie je uplne pravda, v kopcoch vzdy mali navrch chrti, ale v kazdom pripade to ebike motor este zvyraznuje a nie je to ferove. Prave preto, ze je neralne implementovat ferovost, som napisal toto: https://www.mtbiker.sk/forum/post1525362.html#p1525362
To paradoxne vyvolalo tuto technicku diskusiu a tak sme teraz zase na zaciatku a kruh sa uzavrel
tiež som si všimol,že ak vychádzam z domu,mám vždy ECO(Shimano 8000) motor ťahá ako besný-mám to hneď do kopca,po pár minútach ťah pocitovo mierne upadá,ale nie velmi-bude to asi tak,že je tam tepelná ochrana,ktorá uberá výkon-motor sa ale na dotyk vôbec nezohrieva ...
IMHO Brzdi ta legislativa (umele znizenie vykonu), kedze norma (zrejme nemecka) pre 250W ebiky je, ze priemerny vykon pocas 1/2 hodiny nesmie prekrocit 250W.
Palo, uzavrieme to, ze max vykon namerali na najnovsich motoroch 750W v spicke. Predpokladam, elektricky prikon. Ako vravim, krutak klesa zvysujucimi sa otackami rotora, neni to ako pri spalovakoch. Idealna krivka je priamka co klesa po max otacky do 0. Cele to zalezi od naprogramovanej logiky kontrolera, ake mas krivky, ako klesne vykon pri dosiahnuti istej rychlost/rpm kluk, trvanie zataze, kolko slapes atd.
To s tou 1/2h nerozumiem, ako by sa to dalo. Proste vzdy ti nieco limituje kratkodoby max vykon (koli prehriatiu komponentov). Preto aj udavaju na kontroleroch a motoroch kolko znesie max prud a na kolko sekund. Mna napriklad limituju baterky, zhavim ich na hranu a prehrievaju sa. Motor a kontroler kludne da 10kW v spicke na 30s.
Tie grafiky na yamaha stranke su len marketingove srandicky. )
Tak uzavriet to mozeme, len o tom, ze splietam 2 na 3 si ma nepresvedcil.
Pripomienky o ucinnosti akceptujem, ale tie su skor dolezite z toho pohladu, ze jazdci maju slapat na optimalnych frekvenciach a na ferovost dopomoci nemaju priamy vplyv.
Exaktne obmedzit priemer za pol hodinu jazdy sa neda, tazko sa da presne predvidat co bude.
V kazdom pripade si myslim, ze vyrobcovia sofverovo dlhodoby vykon umelo obmedzuju, lebo legislativa. https://ebike-mtb.com/en/the-best-emtb-motor/
The power of eMTB motors is measured in watts. The average power – also known as nominal power – may not exceed an average of 250 W over a period of 30 minutes – that’s the law! All the motors in this group test meet this standard, but can easily double or even triple their peak values.
Jasne, ze z pohladu dlhsej jazdy je limitujuca aj nizka kapacita baterie (vzhladom k vykonu motoru).
Btw. najvykonejsi je TQ120 (Haibike s nim tusim este nie su realne na trhu, aj ked boli slubene) https://www.tq-group.com/en/products/tq-e-mobility/tq-hpr-120s/
Rozlikni si Technical specifications.
Robia 4 druhy. Vykony rozne ale krutak rovnaky. V diskusiach na nete sa spomina (a nemam dovod tomu neverit), ze rozdiel medzi nimi je len softver nie hardver (aj vahu maju rovnaku).
Pre ten neobmedzeny najvykonnejsi 920W ten prepocet krutaku 120Nm na vykon pri otackach 70-80rmp vcelku sedi.
Ci ratame prikon alebo vykon (napr. pri 90% ucinnosti) je v postate zanedbatelne, voci 250W je ten udaj viac ako 3x vacsi.
Prave spominana rozdielna hmotnost jazdcov je podla mna hlavny zdroj neferovosti a nikoho to netrepi.
Baterka len sekundarne (resp. skor naopak, v ramci ferovosti by tazsi bikeri mali mat povolenu vacsiu baterku a aj vacsi motor).
Preteky aut pri ktorych ma jedno 1t a druhe 2t, ale maju rovnaky motor, tiez asi nebudu extra ferove.
Čiže ťažším jazdcom v F1 a iných moto súťaží by si dovolil silnejší motor a väčšiu nádrž? Alebo ťažkým svalnatým špurtérom by si na tour dovolil v horských etapách pomocný motorček? Jediná "spravodlivosť" je identická technická výbava a ak si niekto myslí, že je moc "ťažký" na daný "šport", nech si vyberie ničo iné...
Čiže ťažším jazdcom v F1 a iných moto súťaží by si dovolil silnejší motor a väčšiu nádrž? Alebo ťažkým svalnatým špurtérom by si na tour dovolil v horských etapách pomocný motorček? Jediná "spravodlivosť" je identická technická výbava a ak si niekto myslí, že je moc "ťažký" na daný "šport", nech si vyberie ničo iné...
Cyklo som komentoval tu: https://www.mtbiker.sk/forum/post1527005.html#p1527005
Tak aj 50kg rozdiel vahy sa pri 500kg aute a 700 kW vykone motora a rovinatej trati skor strati ako na biku.
Ano jockey byva nizky chrt, ale je kopec iných sportov, kde hmotnostne kategorie su (box , vzpieranie, ...).
Preco by malo mat vzpieranie kategorie, vsak clovek ako clovek
V moto sporte je vacsi rozdiel medzi hmotnostou stroja a jazdca a velmi velky rozdiel medzi vykonmi motorov a preto su kategorie podla objemu motora/vykonu.
Nechapem dovod kategorii podla hmotnosti jazdca. To by muselo aj xco,xcm, cestne preteky atd... byt tak rozdele... to ze je niekto tucko je jeho problem, ked chce pretekat tak nech schudne alebo nevyplakava... to dajte kategorie aj podla toho kto ako dlho jazdi na biku, kategoriu s sdp a bez spd, kategoriu podla farby dresu atd. A vsetci mozme ist spokojny domov s prvym miestom...
kategórie podľa hmotnosti by mali rovnaký zmysel ako kategórie podľa veku na klasických súťažiach. tak isto ako je starší človek znevýhodnený svojim vekom s ktorým už nič neurobí, má aj dajme tomu vyšší (a ťažší) človek nevýhodu vyššej hmotnosti k rovnakej pomoci výkonu motora na ebiku. tlstý človek tiež často nedokáže schudnúť, nech robí čokoľvek
keby sa ale zaviedli kategórie podľa akýchkoľvek kritérií, dajme tomu, že by sa počítal podľa dohodnutých pravidiel nejaký bodový hendikep (mohla by sa zohľadňovať hmotnosť jazdca, biku, výkon, kapacita batérií, počet prevodov, dĺžka chlpov na nohách), tak to nikdy nebude celkom objektívne a výsledky by sa mali brať s rezervou.
a keď sa organizátor preteku rozhodne aj pre účasť ebikov, tak komu sa to nepáči, nemusí sa zúčastniť
A teraz ta najlepsia vec, typek, co vyhral bez elektriky mal presne rovnaky cas ako vitaz pedelec! Niekde sa stala chyba. A to s dvoma baterkami!
Chyba sa určite nestala. Len sa ukázalo že ebajk nie je vždy rýchlejší. Hlavne na Bratislavskom MTB sú úseky kde vieš s klasikou dosiahnuť vyššiu rýchlosť ako s ebajkom. A s ebajkom získaš len v stúpaniach. Ale ak by Matúš neroztrhol reťaz mal by čas minimálne o 10 min. lepší.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Pedelec by mali kontrolovat, to je pravda. Ale na fintu s odlozenou baterkou v lese nevyzreju.
Netrenovani jedinci tych 80 na rovine vseobecne mozno. Do kopca uz nie. A pre ucely vykonu a nahanania sa, treba s otackami ist hore. V kopcoch aj 90 a viac, po rovine 110 a viac. Pre spurt 150+ .. na okruhoch robia 200 a viac
Idealne su take, kedy mas najlepsi pomer vykon/bolest/efektivita/atd. A to zalezi od toho kade ides, kolko uz ides, co mas natrenovane, ako mas nastaveny posed, ake mas nohy, ajak si vyflusany, atd. Vsak je na tom postaveny aj dost slusny biznis .. kde sa toto meria/zistuje. Pokial ti ebike neumozni solidny rozptyl v otackach, co viem, ze niektore (vsetky?) motory neumoznovali /neviem ako teraz/, tak ziadny seriozny trening na ebiku nespravis. Len dake vozenie sa s mozno efektom zaciatocnika, kedy netreba robit nic a kondicka ide hore sama.
DaDo.Bzz : aspon niekto, co tomu rozumie
na preteky zo skrytou baterkou v lese by som zaviedol jednoduché riešenie-pravidlo pretek na jednu baterku,zapečatiť páskou z razítkom,by nemal byť problém,potom by to bolo zaujímavejšie, tých cca 50 km v teréne mám odskúšané,že sa dá-ale to by museli riešiť kategórie e-bike baterky 504wH,alebo 625wH ...
ešte jeden postreh,km výdrž zásadne závisí od váhy jazdca,50 kg bajkerka na spoločnom výjazde na rovakom pohone minula podstatne menej z baterky ako 80 kg bajker,hlavne v kopcoch je rozdiel výrazný
Ito ist priemer 400W na dvoch hodinach je dobra makacka, skus si to. Saganovci maju tusim 250W priemer.
Ito ist priemer 400W na dvoch hodinach je dobra makacka, skus si to. Saganovci maju tusim 250W priemer.
on nepisal o 400W priemere pocas 2 hodin, skus si to precitat este raz
S cim konkretne, co tu bolo napisane, mas problem?
Nedavalo by zmysel, ak by to udavali aj s jazdcom. Zavadzanie moze byt najmä v tom, ze neuvadzaju, pri akych otackach je ten krutak.
Prave spominana rozdielna hmotnost jazdcov je podla mna hlavny zdroj neferovosti a nikoho to netrepi.
Baterka len sekundarne (resp. skor naopak, v ramci ferovosti by tazsi bikeri mali mat povolenu vacsiu baterku a aj vacsi motor).
Preteky aut pri ktorych ma jedno 1t a druhe 2t, ale maju rovnaky motor, tiez asi nebudu extra ferove.
Nevymyslaj teorie o hmotnosti, vykone motora a baterky, je nerealne to implementovat. Ale chapem asi o co ti ide, aby mal kazdy rovnake zrychlenie z elektrickej pripomoci. Videl si nejake hmotnostne kategorie v mtb sutaziach?
1h18m30
Vztah vykon je priamoumerny krutaku a otacok samozrejme plati, len zabudas na ucinnost elektrickeho motora. Kde prave pri nizkych otackach podstatna cast prikonu sa meni na teplo. Pozri si krivky PMAC motorov. A never electricbikereview vsetko, tam toho moc o elektrike nevedia.
....
Vztah vykon je priamoumerny krutaku a otacok samozrejme plati, len zabudas na ucinnost elektrickeho motora. Kde prave pri nizkych otackach podstatna cast prikonu sa meni na teplo. Pozri si krivky PMAC motorov. A never electricbikereview vsetko, tam toho moc o elektrike nevedia.
Preco si myslis, ze vyrobcovia su smejdi a uvadzaju krutak pri otackach, ktore su vhodne len na varenie vody na caj?
Vsak sam uvadzas, ze ucinnost moze byt 90%. Preco by to nedali pri idealnych otackach?
(Ano idealne otacky rotoru budu 2000-3000rpm, ale sprevodovane su tak, ze na klukach je cca. 80rpm a to je to, co zaujma jazdca.)
Graf krutak/otacky(kluk) je priamo na strankach Yamaha
https://global.yamaha-motor.com/business/e-bike-systems/products/pw-x2/
Krutak klesa az od 60rpm. Pri 60rpm je teda vykon podla prepoctu cca.
78Nm*60rpm/9.549=490W
To inak pekne sedi s tym druhym grafom - to ma byt graf, ktory vraj unikol niektoremu vyrobcovi, ked sa porovnaval s inymi. https://electricbikereview.com/forum/threads/ebike-motor-power-curve-comparison-chart-bosch-yamaha-shimano-brose.14085/
Nielen zrychlenie, ale aj samotna jazda do kopca, kedze riesime MTB.
Hmotnostne kategorie MTB v sutaziach nie su, lebo laicky tazsi jazdec=tazsie/vacsie svaly= vacsi motor.
To samozrejme nie je uplne pravda, v kopcoch vzdy mali navrch chrti, ale v kazdom pripade to ebike motor este zvyraznuje a nie je to ferove. Prave preto, ze je neralne implementovat ferovost, som napisal toto:
https://www.mtbiker.sk/forum/post1525362.html#p1525362
To paradoxne vyvolalo tuto technicku diskusiu a tak sme teraz zase na zaciatku a kruh sa uzavrel
IMHO Brzdi ta legislativa (umele znizenie vykonu), kedze norma (zrejme nemecka) pre 250W ebiky je, ze priemerny vykon pocas 1/2 hodiny nesmie prekrocit 250W.
To s tou 1/2h nerozumiem, ako by sa to dalo. Proste vzdy ti nieco limituje kratkodoby max vykon (koli prehriatiu komponentov). Preto aj udavaju na kontroleroch a motoroch kolko znesie max prud a na kolko sekund. Mna napriklad limituju baterky, zhavim ich na hranu a prehrievaju sa. Motor a kontroler kludne da 10kW v spicke na 30s.
Tie grafiky na yamaha stranke su len marketingove srandicky.
Pripomienky o ucinnosti akceptujem, ale tie su skor dolezite z toho pohladu, ze jazdci maju slapat na optimalnych frekvenciach a na ferovost dopomoci nemaju priamy vplyv.
Exaktne obmedzit priemer za pol hodinu jazdy sa neda, tazko sa da presne predvidat co bude.
V kazdom pripade si myslim, ze vyrobcovia sofverovo dlhodoby vykon umelo obmedzuju, lebo legislativa.
https://ebike-mtb.com/en/the-best-emtb-motor/
The power of eMTB motors is measured in watts. The average power – also known as nominal power – may not exceed an average of 250 W over a period of 30 minutes – that’s the law! All the motors in this group test meet this standard, but can easily double or even triple their peak values.
Jasne, ze z pohladu dlhsej jazdy je limitujuca aj nizka kapacita baterie (vzhladom k vykonu motoru).
Btw. najvykonejsi je TQ120 (Haibike s nim tusim este nie su realne na trhu, aj ked boli slubene)
https://www.tq-group.com/en/products/tq-e-mobility/tq-hpr-120s/
Rozlikni si Technical specifications.
Robia 4 druhy. Vykony rozne ale krutak rovnaky. V diskusiach na nete sa spomina (a nemam dovod tomu neverit), ze rozdiel medzi nimi je len softver nie hardver (aj vahu maju rovnaku).
Pre ten neobmedzeny najvykonnejsi 920W ten prepocet krutaku 120Nm na vykon pri otackach 70-80rmp vcelku sedi.
Ci ratame prikon alebo vykon (napr. pri 90% ucinnosti) je v postate zanedbatelne, voci 250W je ten udaj viac ako 3x vacsi.
TQ120 je inak technicky zaujmava vecicka (harmonicka prevodovka a jej vylepsienie https://patents.google.com/patent/EP3163122A1/en )
https://www.velofiala.cz/n/haibike-2019-flyon
Baterka len sekundarne (resp. skor naopak, v ramci ferovosti by tazsi bikeri mali mat povolenu vacsiu baterku a aj vacsi motor).
Preteky aut pri ktorych ma jedno 1t a druhe 2t, ale maju rovnaky motor, tiez asi nebudu extra ferove.
Čiže ťažším jazdcom v F1 a iných moto súťaží by si dovolil silnejší motor a väčšiu nádrž? Alebo ťažkým svalnatým špurtérom by si na tour dovolil v horských etapách pomocný motorček? Jediná "spravodlivosť" je identická technická výbava a ak si niekto myslí, že je moc "ťažký" na daný "šport", nech si vyberie ničo iné...
Cyklo som komentoval tu: https://www.mtbiker.sk/forum/post1527005.html#p1527005
Tak aj 50kg rozdiel vahy sa pri 500kg aute a 700 kW vykone motora a rovinatej trati skor strati ako na biku.
Ano jockey byva nizky chrt, ale je kopec iných sportov, kde hmotnostne kategorie su (box , vzpieranie, ...).
Preco by malo mat vzpieranie kategorie, vsak clovek ako clovek
V moto sporte je vacsi rozdiel medzi hmotnostou stroja a jazdca a velmi velky rozdiel medzi vykonmi motorov a preto su kategorie podla objemu motora/vykonu.
https://www.mtbiker.sk/forum/post1525757.html#p1525757
keby sa ale zaviedli kategórie podľa akýchkoľvek kritérií, dajme tomu, že by sa počítal podľa dohodnutých pravidiel nejaký bodový hendikep (mohla by sa zohľadňovať hmotnosť jazdca, biku, výkon, kapacita batérií, počet prevodov, dĺžka chlpov na nohách), tak to nikdy nebude celkom objektívne a výsledky by sa mali brať s rezervou.
a keď sa organizátor preteku rozhodne aj pre účasť ebikov, tak komu sa to nepáči, nemusí sa zúčastniť
Chyba sa určite nestala. Len sa ukázalo že ebajk nie je vždy rýchlejší. Hlavne na Bratislavskom MTB sú úseky kde vieš s klasikou dosiahnuť vyššiu rýchlosť ako s ebajkom. A s ebajkom získaš len v stúpaniach. Ale ak by Matúš neroztrhol reťaz mal by čas minimálne o 10 min. lepší.