Nizsi krutiaci moment s vyssimi otackami menej zozerie baterku ? Fyzika hej ? No, skus to rozvinut trochu :) .. mozno som to len zle pochopil :lol:
01.10.2019 - 19:02:23
01
horak71 napísal:
Ach jaj som sa zase nieco docital , pletiete tu dve na tri predsa % dopomoci je podla rezimu zvoleneho na ebiku, to ale nema nic spolocne s hmotnostou jazdca ! Je to sila akou sa posobi na pedal .......... to ti podla rezimu znasbi motor o vykone 250W do max. 300% v zavislosti zvoleneho rezimu dopomoci. Ovplyvnuje to krutiaci moment ci vacsie otacky tak je krutak mensi a nezerie to potom tak baterku. Nic nove pod slnkom Fyzika vsade okolo nas ?

Myslis tento vzorec? :)
https://sk.wikipedia.org/wiki/Krútiaci_moment
Power [W] = Torque [Nm] * 2*pi * rpm / 60
01.10.2019 - 22:02:21
00
https://elektrokutil.webnode.sk/news/krutiaci-moment-a-vykon/
snad toto pomoze
02.10.2019 - 18:47:26
00
https://www.facebook.com/events/746838492440348/
02.10.2019 - 20:05:12
00
horak71 Pomoze. Zhodnut sa na vzorci je na uvod dobry zaklad.

1. Vzhladom na uvedeny vzorec je zrejme, ze je uplne jedno, ci mieru dopomoci motor/jazdec pocitas ako pomer vykonu, krutiaceho momentu alebo sily posobiacej na pedal.
Pomerove cislo (vysledne percento) bude identicke.
To ze by si motor daval na klukach ine otacky ako jazdec si v reale dost dobre predstavit neviem :)

2. Neriesil som aku mieru dopomoci na ebiku si nastavis, ale aku realne dostanes. Lahky netrenovany jazdec dostane aj spominanych 300%, dobre trenovany brav narazi na limity vykonu motora ovela skor.
Len poznamka: motory v ebikoch kategorie 250W su testovane podla nejakej normy, ktora urcuje nejaky priemerny vykon za urcity cas. V reale su schopne kratkodobo dat aj 500W. Preto vyrobcovia uvadzaju mieru dopomoci az 300% a krutaky 70Nm+
https://electricbikereview.com/forum/threads/ebike-motor-power-curve-comparison-chart-bosch-yamaha-shimano-brose.14085/

3. toto prosim vysvetlit:
Ovplyvnuje to krutiaci moment ci vacsie otacky tak je krutak mensi a nezerie to potom tak baterku. Nic nove pod slnkom Fyzika vsade okolo nas ?

Mne podla uvedeneho vzorca vychadza, ze ak zvysis otacky, ale znizis krutak, tak si stale na tom istom vykone a baterky neposetris.
V tvojom priklade - ak budes dvihat zavazie o 1m za rovnaky cas, ale cez volnu kladku(=tahas silou 5N na 2m), pracu aj vykon budes mas identicky ako bez kladky. Fyzika vsade okolo nas ?
02.10.2019 - 20:33:29
00
Suhlasim . Ak nesuhlasis s mojim tvrdenim ze Fyzika je vsade okolo nas. Tak dalej necitaj a nejazdi pre svoju nezpecnost autom.


Unika ti jedna vec a tou je princip fungovania dopomoci motora toto je teoria ale ten motor je konstruovany na % dopomoci a to sa meni v zavislosti od tlaku na pedal cim mensi tlak posobi na pedal snimac to vyhodnoti a da signal do motora na vacsie % dopomoci a to moze byt max 300% . Toto nie je ale konstatne ! To % moze byt aj 30% aj 178% . Ak sa zamysli niekto nad tymto tak je jasne ze cim vacsi tlak na pedal snimac ti vyhodnoti mensie % dopomoci . to znamena kedze sa jedna o odber energie z aku clankov potrebnej pre motor menej jej spotrebuje motor preto mas dlhsi dojazd. No a neberiem tu vobec do uvahy prevodovku co je v podstate dalsi koeficient do zakladneho vzorca. Nezaoberam sa konstrukciou a vyvojom konkretne tychto veci.
03.10.2019 - 07:32:02
00
???
A co teda podla teba vyjadruje nastavene percento dopomoci?

https://en.wikipedia.org/wiki/Pedelec
The so-called support levels, that is, how much the motor supported in addition to the driver's performance lie in horizontal drive 5-400 percent.

Force control
When running with a force sensor, the motor is automatically a certain percentage of the service provided to the driver. In many models, this proportion may be set in several stages. There are also models where the support level can be set only at the dealer to the customer.
03.10.2019 - 08:16:56
00
Palo TT: asi viem, ako to horak71 mysli, ale dost to hmlisto podal :D .. preto ma aj pobavil ten odkaz na fyziku vsade okolo. Inak tie motory tusim nemaju radi moc cez 80otacok .. a ako pises, secky ebike maju sice na motore 250w, ale davaju daleko cez. Ostatne, ak by davali len 250w, vela by sa s tymi tazkymi ebikami v terene bez kondicky nedalo pojazdit. Preto ma vzdy aj pobavi, ako sa stale ohana tym, sak je to 250w. No, neni... ani nahodou.
03.10.2019 - 08:27:18
00
lto napísal:
. Inak tie motory tusim nemaju radi moc cez 80otacok

Idealne cyklo otacky su okolo 80 a preto sa aj tie motory na toto prirodzene stavaju.
Ked pozries graf kadencia - krutak, tak krutak sa drzi az do tych 70-80rmp. Potom klesa.
napr. https://ebike-mtb.com/en/new-yamaha-2020-ebike-motors-pw-x2-ride-impressions/

Klesat musi, lebo uz to limituje max. vykon motora a spominany vzorec
Power [W] = Torque [Nm] * 2*pi * rpm / 60
Ono pekne cisla vychadzaju, ked vyratas vykon pri 70-80 otackach podla krutaku, co udavaju vyrobcovia :)
http://www.ebikeschool.com/myth-ebike-wattage/
03.10.2019 - 10:19:00
00
Palo TT napísal:
Idealne cyklo otacky su okolo 80 a preto sa aj tie motory na toto prirodzene stavaju.
Ked pozries graf kadencia - krutak, tak krutak sa drzi az do tych 70-80rmp. Potom klesa.
napr. https://ebike-mtb.com/en/new-yamaha-2020-ebike-motors-pw-x2-ride-impressions/

Klesat musi, lebo uz to limituje max. vykon motora a spominany vzorec
Power [W] = Torque [Nm] * 2*pi * rpm / 60
Ono pekne cisla vychadzaju, ked vyratas vykon pri 70-80 otackach podla krutaku, co udavaju vyrobcovia :)
http://www.ebikeschool.com/myth-ebike-wattage/

Takze najlepsie je udrziavat kadenciu medzi 70 az 80?
04.10.2019 - 08:40:57
00
Joj, chlapci. Najskor si nieco nastudujte, potom tu diskutujte o technickych zalezitostiach.

Motor ma samozrejme otacky v tisicoch (2000 predpokladam tie bosche pri napati tych 36V) krutak na rotore jednotky Nm. Ito ma pravdu, cuca to v maxime cez 600W (ked slapnes na pedale napr. na zaciatku) Potom to je cele o naprogramovani kontrolera a tam nevidime. Pri vysokych otackach do motora nepretlacis tych 600W - back emf effect.
Pri jazde do strmeho kopca sa tie motory prehrievaju a znizuju vykon - opat iba naprogramovana krivka, teplota/vykon.

Neodlokovany motor na turbe da 28km, co je tak hodina a baterku mas scucnutu, tak si lahko mozes vyratat priemerny elektricky prikon motora - priblizne 500W. To neznamena vykon na kolese, 95% ucinnost ma kontroler a v dobrych otackach ma motor 90%, v zlych kludne aj 50%

Ja nemam vymienaciu baterku, mam 1000Wh, do kopcov som siel 1000W, na rovinkach 500W ostalo mi 3%.

A teraz ta najlepsia vec, typek, co vyhral bez elektriky mal presne rovnaky cas ako vitaz pedelec! Niekde sa stala chyba. A to s dvoma baterkami!
05.10.2019 - 12:39:43
01
A ako niekto napisal, je somarina ist dlhu trat na jednu baterku na eco, to budes rychlejsi na nie ektrickom bajku.

Pedelec by mali kontrolovat, to je pravda. Ale na fintu s odlozenou baterkou v lese nevyzreju. :)))
05.10.2019 - 12:44:46
00
Palo TT napísal:
Idealne cyklo otacky su okolo 80

Netrenovani jedinci tych 80 na rovine vseobecne mozno. Do kopca uz nie. A pre ucely vykonu a nahanania sa, treba s otackami ist hore. V kopcoch aj 90 a viac, po rovine 110 a viac. Pre spurt 150+ .. na okruhoch robia 200 a viac
Idealne su take, kedy mas najlepsi pomer vykon/bolest/efektivita/atd. A to zalezi od toho kade ides, kolko uz ides, co mas natrenovane, ako mas nastaveny posed, ake mas nohy, ajak si vyflusany, atd. Vsak je na tom postaveny aj dost slusny biznis .. kde sa toto meria/zistuje. Pokial ti ebike neumozni solidny rozptyl v otackach, co viem, ze niektore (vsetky?) motory neumoznovali /neviem ako teraz/, tak ziadny seriozny trening na ebiku nespravis. Len dake vozenie sa s mozno efektom zaciatocnika, kedy netreba robit nic a kondicka ide hore sama.

DaDo.Bzz : aspon niekto, co tomu rozumie :) .. preco by nemohol mat .. vsak priemerny vykon 400w /mimo zjazdov povedzme/ pocas 2 hodin ti da barsjaky dobry natrenovany hobik .. tak nejaky fest dobry profik ..
05.10.2019 - 12:54:08
00
tiež som si všimol,že ak vychádzam z domu,mám vždy ECO(Shimano 8000) motor ťahá ako besný-mám to hneď do kopca,po pár minútach ťah pocitovo mierne upadá,ale nie velmi-bude to asi tak,že je tam tepelná ochrana,ktorá uberá výkon-motor sa ale na dotyk vôbec nezohrieva ...
na preteky zo skrytou baterkou v lese by som zaviedol jednoduché riešenie-pravidlo pretek na jednu baterku,zapečatiť páskou z razítkom,by nemal byť problém,potom by to bolo zaujímavejšie, tých cca 50 km v teréne mám odskúšané,že sa dá-ale to by museli riešiť kategórie e-bike baterky 504wH,alebo 625wH ...
ešte jeden postreh,km výdrž zásadne závisí od váhy jazdca,50 kg bajkerka na spoločnom výjazde na rovakom pohone minula podstatne menej z baterky ako 80 kg bajker,hlavne v kopcoch je rozdiel výrazný
05.10.2019 - 13:14:29
00
Dano5, fyzika, tie kila navyse musis dostat na kopec. Ked su povolene akekolvek baterky, je to nefer, potom je to suboj bateriek. Ale velky faktor tam hra tych 25kmh, kedy sa motor vypne a vtedy ta profici preslapu.

Ito ist priemer 400W na dvoch hodinach je dobra makacka, skus si to. Saganovci maju tusim 250W priemer.
05.10.2019 - 14:37:42
00
keyboard_arrow_up