Chcem sa spytat ci su pretekey v kategorie e-biky obmedzene na vykon motora 250w a ake mate skusenosti ci tam chodia aj borci s vykonom motora 1000w takze by som s motom 250w asi nemal moc sance, dik za skusenosti.
Torres80 to, že sa pôjde na dve baterky som tu písal, takže si to mohol vedieť dopredu. Pre mňa je to vec organizátora ako vyhlási pravidlá. V Topoľčiankách to bolo určené a mala byť aj kontrola len žiaľ preteky sa zrušili. V Bratislave mohol niekto použiť aj čip (nebola žiadna kontrola) a to tiež nie je na férovku. Pravidlá pre e bajky zatiaľ nie sú zjednotené a pri počte štartujúcich sa organizátorom do toho ani moc nechce. (výnimka boli Topoľčianky). A ak mám ísť preteky na 52 km na jednu baterku(500 Wh) asi radšej pôjdem na klasike. Pod Bielim krížom som opravoval defekt a keď si šiel okolo mňa už si bol bez energie a načo mi je ebajk bez šťavy. Na budúci rok keď prídu 625 WH baterky to pôjde na jednu.
A či je ebajk šport o tom môžeme polemizovať veď za šport sa považujú aj šípky, džokej sa v podstate tiež len vozí na koníkovi. Na klasike tak isto nie je na férovku keď má jeden 9 kg HT a druhý 14 kg enduro. Tak hľadajme tú spravodlivosť.
Nevsimol som si ze sa to tu pisalo ze sa pojde na 2 baterky ale keby aj tak mam len jednu. Inak musel si ten defekt dlho opravovat lebo som uz isiel vazne bez stavy a bolo to trapenie tak som aj cakal ze ma este obehnes. Boli 2 kategorie jedna pedelec a jedna open tak som cakal ze ten pedelec sa bude kontrolovat aj cipovanie a pojde sa na jednu baterku. Ak by som mal iste este na ebike preteky tak jedine s prisnejsimy pravidlami a kontrolou pred pretekom.
Nechápem čo ste tam vyvádzali. Bol som na e-bike pretekoch v Rajeckých Tepliciach, pretože som to chcel skúsiť. Trať 50km a prevýšenie ešte o 100 viac ako v Rači, no v cieli mi ešte ostalo 20% kapacity. Celý čas som išiel Tour a chvíľku Sport režim (Bosch). Náhradnú baterku ma ani nenapadlo zobrať a že ju teda doma mám. To by som tam potom frézoval do tých zvážnic zadnou gumou odvodňovacie ryhy či kiehosvatého?
Mas pravdu da sa to prejst tolko na trail ale nie na boost.
Aj keby pravidla zjednotene boli a robili sa kontroli, tak to bude diskriminacne k tazsim jazdcom a riesili by to iba hmotnostne kategorie. Ono je rozdiel, ked 250W pomaha 50kg a ked 100kg jazdcovi. Cyklisti vedia, preco porovnavaju vykon na kilogram (W/kg).
Pristup organizatorov maratonov k ebikom by v mojom chapani mal vyzerat takto:
Kategoria ebike ano, jedna bez obmedzeni a limitov, ale aj bez vyhlasovania vitazov a vysledky ani nebudu sumarne publikovane. Kazdy si bude moct zistit len svoj cas.
Čiže nie je rozdiel medzi 100kg chlapom a 50kg vrchárom na klasickom MTB. Všade každý preteká so svojou hmotnosťou akú má a nikoho, mimo dedinských pretekov, netrápi či pretekár má metrák alebo nie.
Ja mam rad skor jazdu dole kopcom a som rad za akekolvek preteky kde je ebajk kategoria. Tento rok som vynechal kalnicke enduro kde bola prave samostatne ebajky. Koncom tohto mesiaca sa chysta enduro pretek okolo trailov na bielom krizi. Tiez je tam kategoria ebajk. Buduci rok sa planujem zucastnit co najviac tychto akcii (enduro).
Verim ze napriklad na maratone je v podstate vsetko len o ebajku/baterii/chipe ale v endure sa prave tieto rozdiely zmazavaju. Asi jedine co by som uvital je pravidlo ohladne bateriek. Je mi jedno ci budu povolene dve alebo jedna, ide len o to aby boli jasne nastavene pravidla. Ostatne veci ako vykon motora a odblokovanie je v zasade jedno pretoze vacsi rozdiel spravia dobre plaste ako to ci mam 70 alebo 80Nm....
Nic ma sice do toho nie je, lebo ebajk nevlastnim, ale napriek tomu si dovolim vyjadrit nazor, ze preteky tohto typu by mali byt o jazdcoch, nie o technike. Pri ebajkoch, ktorych existencia je postavena primarne na technike, je potom diskutabilne, kde ta hranica vlastne je, ci mala by byt. Ak to zacne byt viac o tom, kto ma vykonnejsi elektromotor, ci dlhsi dojazd na baterku, tak sa budu musiet casom zaviest pravidla, ci vytvorit vykonostne podkategorie, aby to bolo ako tak spravodlive voci vsetkym. Ale to uz zacina napadne pripominat skor motosport a asi nie nahodou.
Pak plavci můžou mít na prdeli vrtulku... Běžci sedmimílové boty.. Skokan do dálky péra maxipsa Fíka... Závody jsou o poměřování výkonosti sportovce..A nebo tu máme pak Motokros,Rallye a podobné ...Ale Ebike závody i když ekolo mám považuji za hloupost...
Čiže nie je rozdiel medzi 100kg chlapom a 50kg vrchárom na klasickom MTB. Všade každý preteká so svojou hmotnosťou akú má a nikoho, mimo dedinských pretekov, netrápi či pretekár má metrák alebo nie.
Ked superia dvaja rovnako vykonni borci (5W/kg), ten 100kilovy dupe 500W a 50kilovy len 250W.
Ked daju na ebiku max. dopomoc, motor im prida 250W. Pre prveho je to 50% dopomoc, pre toho druheho 100%na.
To sa mi moc ferove nezda. Ci mylim sa?
Pri 100kg 15kW cross motorke sa rozdiel vo vahe jazdca skor strati ako pri ebiku.
Ach jaj som sa zase nieco docital , pletiete tu dve na tri predsa % dopomoci je podla rezimu zvoleneho na ebiku, to ale nema nic spolocne s hmotnostou jazdca ! Je to sila akou sa posobi na pedal .......... to ti podla rezimu znasbi motor o vykone 250W do max. 300% v zavislosti zvoleneho rezimu dopomoci. Ovplyvnuje to krutiaci moment ci vacsie otacky tak je krutak mensi a nezerie to potom tak baterku. Nic nove pod slnkom Fyzika vsade okolo nas ?
Ach jaj som sa zase nieco docital , pletiete tu dve na tri predsa % dopomoci je podla rezimu zvoleneho na ebiku, to ale nema nic spolocne s hmotnostou jazdca ! Je to sila akou sa posobi na pedal .......... to ti podla rezimu znasbi motor o vykone 250W do max. 300% v zavislosti zvoleneho rezimu dopomoci. Ovplyvnuje to krutiaci moment ci vacsie otacky tak je krutak mensi a nezerie to potom tak baterku. Nic nove pod slnkom Fyzika vsade okolo nas ?
horak71 Pomoze. Zhodnut sa na vzorci je na uvod dobry zaklad.
1. Vzhladom na uvedeny vzorec je zrejme, ze je uplne jedno, ci mieru dopomoci motor/jazdec pocitas ako pomer vykonu, krutiaceho momentu alebo sily posobiacej na pedal.
Pomerove cislo (vysledne percento) bude identicke.
To ze by si motor daval na klukach ine otacky ako jazdec si v reale dost dobre predstavit neviem
2. Neriesil som aku mieru dopomoci na ebiku si nastavis, ale aku realne dostanes. Lahky netrenovany jazdec dostane aj spominanych 300%, dobre trenovany brav narazi na limity vykonu motora ovela skor.
Len poznamka: motory v ebikoch kategorie 250W su testovane podla nejakej normy, ktora urcuje nejaky priemerny vykon za urcity cas. V reale su schopne kratkodobo dat aj 500W. Preto vyrobcovia uvadzaju mieru dopomoci az 300% a krutaky 70Nm+ https://electricbikereview.com/forum/threads/ebike-motor-power-curve-comparison-chart-bosch-yamaha-shimano-brose.14085/
3. toto prosim vysvetlit:
Ovplyvnuje to krutiaci moment ci vacsie otacky tak je krutak mensi a nezerie to potom tak baterku. Nic nove pod slnkom Fyzika vsade okolo nas ?
Mne podla uvedeneho vzorca vychadza, ze ak zvysis otacky, ale znizis krutak, tak si stale na tom istom vykone a baterky neposetris.
V tvojom priklade - ak budes dvihat zavazie o 1m za rovnaky cas, ale cez volnu kladku(=tahas silou 5N na 2m), pracu aj vykon budes mas identicky ako bez kladky. Fyzika vsade okolo nas ?
Suhlasim . Ak nesuhlasis s mojim tvrdenim ze Fyzika je vsade okolo nas. Tak dalej necitaj a nejazdi pre svoju nezpecnost autom.
Unika ti jedna vec a tou je princip fungovania dopomoci motora toto je teoria ale ten motor je konstruovany na % dopomoci a to sa meni v zavislosti od tlaku na pedal cim mensi tlak posobi na pedal snimac to vyhodnoti a da signal do motora na vacsie % dopomoci a to moze byt max 300% . Toto nie je ale konstatne ! To % moze byt aj 30% aj 178% . Ak sa zamysli niekto nad tymto tak je jasne ze cim vacsi tlak na pedal snimac ti vyhodnoti mensie % dopomoci . to znamena kedze sa jedna o odber energie z aku clankov potrebnej pre motor menej jej spotrebuje motor preto mas dlhsi dojazd. No a neberiem tu vobec do uvahy prevodovku co je v podstate dalsi koeficient do zakladneho vzorca. Nezaoberam sa konstrukciou a vyvojom konkretne tychto veci.
???
A co teda podla teba vyjadruje nastavene percento dopomoci?
https://en.wikipedia.org/wiki/Pedelec
The so-called support levels, that is, how much the motor supported in addition to the driver's performance lie in horizontal drive 5-400 percent.
Force control
When running with a force sensor, the motor is automatically a certain percentage of the service provided to the driver. In many models, this proportion may be set in several stages. There are also models where the support level can be set only at the dealer to the customer.
Palo TT: asi viem, ako to horak71 mysli, ale dost to hmlisto podal .. preto ma aj pobavil ten odkaz na fyziku vsade okolo. Inak tie motory tusim nemaju radi moc cez 80otacok .. a ako pises, secky ebike maju sice na motore 250w, ale davaju daleko cez. Ostatne, ak by davali len 250w, vela by sa s tymi tazkymi ebikami v terene bez kondicky nedalo pojazdit. Preto ma vzdy aj pobavi, ako sa stale ohana tym, sak je to 250w. No, neni... ani nahodou.
Klesat musi, lebo uz to limituje max. vykon motora a spominany vzorec
Power [W] = Torque [Nm] * 2*pi * rpm / 60
Ono pekne cisla vychadzaju, ked vyratas vykon pri 70-80 otackach podla krutaku, co udavaju vyrobcovia http://www.ebikeschool.com/myth-ebike-wattage/
Klesat musi, lebo uz to limituje max. vykon motora a spominany vzorec
Power [W] = Torque [Nm] * 2*pi * rpm / 60
Ono pekne cisla vychadzaju, ked vyratas vykon pri 70-80 otackach podla krutaku, co udavaju vyrobcovia http://www.ebikeschool.com/myth-ebike-wattage/
Takze najlepsie je udrziavat kadenciu medzi 70 az 80?
Joj, chlapci. Najskor si nieco nastudujte, potom tu diskutujte o technickych zalezitostiach.
Motor ma samozrejme otacky v tisicoch (2000 predpokladam tie bosche pri napati tych 36V) krutak na rotore jednotky Nm. Ito ma pravdu, cuca to v maxime cez 600W (ked slapnes na pedale napr. na zaciatku) Potom to je cele o naprogramovani kontrolera a tam nevidime. Pri vysokych otackach do motora nepretlacis tych 600W - back emf effect.
Pri jazde do strmeho kopca sa tie motory prehrievaju a znizuju vykon - opat iba naprogramovana krivka, teplota/vykon.
Neodlokovany motor na turbe da 28km, co je tak hodina a baterku mas scucnutu, tak si lahko mozes vyratat priemerny elektricky prikon motora - priblizne 500W. To neznamena vykon na kolese, 95% ucinnost ma kontroler a v dobrych otackach ma motor 90%, v zlych kludne aj 50%
Ja nemam vymienaciu baterku, mam 1000Wh, do kopcov som siel 1000W, na rovinkach 500W ostalo mi 3%.
A teraz ta najlepsia vec, typek, co vyhral bez elektriky mal presne rovnaky cas ako vitaz pedelec! Niekde sa stala chyba. A to s dvoma baterkami!
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A či je ebajk šport o tom môžeme polemizovať veď za šport sa považujú aj šípky, džokej sa v podstate tiež len vozí na koníkovi. Na klasike tak isto nie je na férovku keď má jeden 9 kg HT a druhý 14 kg enduro. Tak hľadajme tú spravodlivosť.
Nevsimol som si ze sa to tu pisalo ze sa pojde na 2 baterky ale keby aj tak mam len jednu. Inak musel si ten defekt dlho opravovat lebo som uz isiel vazne bez stavy a bolo to trapenie tak som aj cakal ze ma este obehnes. Boli 2 kategorie jedna pedelec a jedna open tak som cakal ze ten pedelec sa bude kontrolovat aj cipovanie a pojde sa na jednu baterku. Ak by som mal iste este na ebike preteky tak jedine s prisnejsimy pravidlami a kontrolou pred pretekom.
Mas pravdu da sa to prejst tolko na trail ale nie na boost.
Pristup organizatorov maratonov k ebikom by v mojom chapani mal vyzerat takto:
Kategoria ebike ano, jedna bez obmedzeni a limitov, ale aj bez vyhlasovania vitazov a vysledky ani nebudu sumarne publikovane. Kazdy si bude moct zistit len svoj cas.
Čiže nie je rozdiel medzi 100kg chlapom a 50kg vrchárom na klasickom MTB. Všade každý preteká so svojou hmotnosťou akú má a nikoho, mimo dedinských pretekov, netrápi či pretekár má metrák alebo nie.
No pekna smola
Verim ze napriklad na maratone je v podstate vsetko len o ebajku/baterii/chipe ale v endure sa prave tieto rozdiely zmazavaju. Asi jedine co by som uvital je pravidlo ohladne bateriek. Je mi jedno ci budu povolene dve alebo jedna, ide len o to aby boli jasne nastavene pravidla. Ostatne veci ako vykon motora a odblokovanie je v zasade jedno pretoze vacsi rozdiel spravia dobre plaste ako to ci mam 70 alebo 80Nm....
Pak plavci můžou mít na prdeli vrtulku... Běžci sedmimílové boty.. Skokan do dálky péra maxipsa Fíka... Závody jsou o poměřování výkonosti sportovce..A nebo tu máme pak Motokros,Rallye a podobné ...Ale Ebike závody i když ekolo mám považuji za hloupost...
Ked superia dvaja rovnako vykonni borci (5W/kg), ten 100kilovy dupe 500W a 50kilovy len 250W.
Ked daju na ebiku max. dopomoc, motor im prida 250W. Pre prveho je to 50% dopomoc, pre toho druheho 100%na.
To sa mi moc ferove nezda. Ci mylim sa?
Pri 100kg 15kW cross motorke sa rozdiel vo vahe jazdca skor strati ako pri ebiku.
Myslis tento vzorec?
https://sk.wikipedia.org/wiki/Krútiaci_moment
Power [W] = Torque [Nm] * 2*pi * rpm / 60
snad toto pomoze
1. Vzhladom na uvedeny vzorec je zrejme, ze je uplne jedno, ci mieru dopomoci motor/jazdec pocitas ako pomer vykonu, krutiaceho momentu alebo sily posobiacej na pedal.
Pomerove cislo (vysledne percento) bude identicke.
To ze by si motor daval na klukach ine otacky ako jazdec si v reale dost dobre predstavit neviem
2. Neriesil som aku mieru dopomoci na ebiku si nastavis, ale aku realne dostanes. Lahky netrenovany jazdec dostane aj spominanych 300%, dobre trenovany brav narazi na limity vykonu motora ovela skor.
Len poznamka: motory v ebikoch kategorie 250W su testovane podla nejakej normy, ktora urcuje nejaky priemerny vykon za urcity cas. V reale su schopne kratkodobo dat aj 500W. Preto vyrobcovia uvadzaju mieru dopomoci az 300% a krutaky 70Nm+
https://electricbikereview.com/forum/threads/ebike-motor-power-curve-comparison-chart-bosch-yamaha-shimano-brose.14085/
3. toto prosim vysvetlit:
Mne podla uvedeneho vzorca vychadza, ze ak zvysis otacky, ale znizis krutak, tak si stale na tom istom vykone a baterky neposetris.
V tvojom priklade - ak budes dvihat zavazie o 1m za rovnaky cas, ale cez volnu kladku(=tahas silou 5N na 2m), pracu aj vykon budes mas identicky ako bez kladky. Fyzika vsade okolo nas ?
Unika ti jedna vec a tou je princip fungovania dopomoci motora toto je teoria ale ten motor je konstruovany na % dopomoci a to sa meni v zavislosti od tlaku na pedal cim mensi tlak posobi na pedal snimac to vyhodnoti a da signal do motora na vacsie % dopomoci a to moze byt max 300% . Toto nie je ale konstatne ! To % moze byt aj 30% aj 178% . Ak sa zamysli niekto nad tymto tak je jasne ze cim vacsi tlak na pedal snimac ti vyhodnoti mensie % dopomoci . to znamena kedze sa jedna o odber energie z aku clankov potrebnej pre motor menej jej spotrebuje motor preto mas dlhsi dojazd. No a neberiem tu vobec do uvahy prevodovku co je v podstate dalsi koeficient do zakladneho vzorca. Nezaoberam sa konstrukciou a vyvojom konkretne tychto veci.
A co teda podla teba vyjadruje nastavene percento dopomoci?
https://en.wikipedia.org/wiki/Pedelec
The so-called support levels, that is, how much the motor supported in addition to the driver's performance lie in horizontal drive 5-400 percent.
Force control
When running with a force sensor, the motor is automatically a certain percentage of the service provided to the driver. In many models, this proportion may be set in several stages. There are also models where the support level can be set only at the dealer to the customer.
Idealne cyklo otacky su okolo 80 a preto sa aj tie motory na toto prirodzene stavaju.
Ked pozries graf kadencia - krutak, tak krutak sa drzi az do tych 70-80rmp. Potom klesa.
napr. https://ebike-mtb.com/en/new-yamaha-2020-ebike-motors-pw-x2-ride-impressions/
Klesat musi, lebo uz to limituje max. vykon motora a spominany vzorec
Power [W] = Torque [Nm] * 2*pi * rpm / 60
Ono pekne cisla vychadzaju, ked vyratas vykon pri 70-80 otackach podla krutaku, co udavaju vyrobcovia
http://www.ebikeschool.com/myth-ebike-wattage/
Ked pozries graf kadencia - krutak, tak krutak sa drzi az do tych 70-80rmp. Potom klesa.
napr. https://ebike-mtb.com/en/new-yamaha-2020-ebike-motors-pw-x2-ride-impressions/
Klesat musi, lebo uz to limituje max. vykon motora a spominany vzorec
Power [W] = Torque [Nm] * 2*pi * rpm / 60
Ono pekne cisla vychadzaju, ked vyratas vykon pri 70-80 otackach podla krutaku, co udavaju vyrobcovia
http://www.ebikeschool.com/myth-ebike-wattage/
Takze najlepsie je udrziavat kadenciu medzi 70 az 80?
Motor ma samozrejme otacky v tisicoch (2000 predpokladam tie bosche pri napati tych 36V) krutak na rotore jednotky Nm. Ito ma pravdu, cuca to v maxime cez 600W (ked slapnes na pedale napr. na zaciatku) Potom to je cele o naprogramovani kontrolera a tam nevidime. Pri vysokych otackach do motora nepretlacis tych 600W - back emf effect.
Pri jazde do strmeho kopca sa tie motory prehrievaju a znizuju vykon - opat iba naprogramovana krivka, teplota/vykon.
Neodlokovany motor na turbe da 28km, co je tak hodina a baterku mas scucnutu, tak si lahko mozes vyratat priemerny elektricky prikon motora - priblizne 500W. To neznamena vykon na kolese, 95% ucinnost ma kontroler a v dobrych otackach ma motor 90%, v zlych kludne aj 50%
Ja nemam vymienaciu baterku, mam 1000Wh, do kopcov som siel 1000W, na rovinkach 500W ostalo mi 3%.
A teraz ta najlepsia vec, typek, co vyhral bez elektriky mal presne rovnaky cas ako vitaz pedelec! Niekde sa stala chyba. A to s dvoma baterkami!