kto nemal Meridu nie je spravny bajker :!:
03.11.2019 - 21:17:39
04
Ja som o jednej takej merida carbon monocoque okolo roku 1998-2000 snival
03.11.2019 - 21:30:57
00
double ok už som ticho ale karbon ma za tri roky nejak nepresvedčil.
03.11.2019 - 21:37:03
00
rasto napísal:
Tato tema pre 12 rokmi bola super teraz ludom drbe este tu chyba vysnivana Merida😄

na meride som zacinal, moze to byt vysnivany zaciatok cesty :)
03.11.2019 - 22:18:15
00
Summit napísal:
double ok už som ticho ale karbon ma za tri roky nejak nepresvedčil.

Čo si myslis,že ked mas karbón že nebudes musieť slapat? :)
03.11.2019 - 22:18:56
02
dodo_pe napísal:
dobre ale stále porovnávaš karbon a hliník.

Ale nie .. ja som len na ten rozdiel, 2kg a 500e :D .. nic ine v tom nehladaj :D .. a nebolo to myslene nijak zle, snad sa ta to nedotklo. Inak neni karbon ako karbon, ten moj karbonovy je tazky jak slak. Zas na druhej strane .. niektore lahke hlinikace staci zle opriet o beton a je po nich (nebudem menovat canyony :D).
04.11.2019 - 07:28:51
03
double napísal:
Našťastie Gusto a znova zase prekvapivo lto to zachránili:) sú firmy ktoré dlhodobo robia len s hliníkom a vedia bicykel spraviť a jedna z nich je práve commencal. Ale pokiaľ máš rozpočet na karbón tak radšej ist do takého rámu aj na úkor komponentov. Výhody boli už spomenute

commencal sa mi lubi .. inak neni som som nejakyz astanca karbonovych ramov, ani vyznavac hlinika, som zastanca toho, aby sa ram spravil tak, ako treba a nepraskal (max. ked uz ma za sebou toho dost). Ale vrzganie v karbonaku niekedy fakt stoji za to :(
04.11.2019 - 07:35:10
00
Ito nie nedotklo sa ma to :D neberiem to nejako osobne, len nechcem aby sa to tu zvrhlo na nejakú hádku karbón vs aluminium. Ja si aj tak myslím že je to subjektívne o pocite človeka na bicykli, ak sa ti pôjde na ňom dobre a budeš mať pohodlie a dobrý pocit, môže ti byť jedno z čoho to vyrobili.
Inak pozeral som tie výrobné techniky pri výrobe rámu z hliníku a commencal sa tomu asi venuje najviac a rozvíja to najintenzívnejšie (sústreďujú sa viac na kvalitu ako na atraktivitu rámov). Ale včera som čítal aj o Mondrakeri a vraj to rok čo rok zlepšujú tie rámy, rovnako ako naše CTM.
Nuž uzavrime to tak, že ak sa pre ten Mondraker rozhodnem tak dám Vám vedieť aká to bola kúpa a či sa to oplatilo alebo nie :y: :geek:
04.11.2019 - 08:10:15
00
Tiež v súčasnosti riešim dilemu, či krabón alebo hliník. Budúci rok plánujem kúpu nového bajku a stále neviem, čo vybrať.
Na porovnanie jeden hliník a jeden karbón, rozdiel vo váhe 0,1kg. Išli by ste kvôli vyššie spomenutým veciam (pohodlie, opraviteľnosť) teda radšej do karbónu? Aj na úkor komponentov?
https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-jealous-7.0-787122
https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-jealous-al-10.0-912399
Ďakujem za info
04.11.2019 - 08:26:56
01
lto napísal:
. inak neni som som nejakyz astanca karbonovych ramov, ani vyznavac hlinika, som zastanca toho, aby sa ram spravil tak, ako treba a nepraskal (max. ked uz ma za sebou toho dost). Ale vrzganie v karbonaku niekedy fakt stoji za to :(

Presne tak
04.11.2019 - 08:43:58
00
Karbon. 4 roky, 16000km nic nevrzga, nebol ziadny problem. Pohodlie. Cube Reaction GTC SL 29.
04.11.2019 - 08:44:31
00
V prvom rade tie udaje o hmotnosti od vyrobcu netreba brat az tak vazne. Ten karbonovy model ma akurat 2x11 pohon, com moze ale aj nemusi byt nevyhoda (ak mas silne nohy, velmi jednoducho sa da prerobit na 1x11). Rozsah oproti 1x12 je dostatocny. Inak vsetko ostatne je vyborna vybava, pri ktorej netreba ani z dlhodobeho hladiska mysliet na vymenu. V tomto pripade by som urcite siel do karbonu.
04.11.2019 - 09:04:32
01
dodo_pe napísal:
Ak len o to že si priplatím 500 € za zníženie váhy o 2kg, tak sa to moc neoplatí


Pri rekreacnom jazdeni kedy sa clovek sem tam zadycha mas samozrejme pravdu. Na 80km maratone ked ides 2,5hod v Z4 je to ale ina kava. Ma to zmysel ked trenujes a pretekas na hranici svojich sil.
04.11.2019 - 09:11:56
01
Z4 to je BMW ? Na maratón ako stvorené :D
04.11.2019 - 09:16:42
02
stvrta tepova zona asi
04.11.2019 - 09:17:44
00
keyboard_arrow_up