Rozdiel bude asi len v tom že máš ľahšie prevody teda nie 50/34 ale 46/30 a 48/31 zubov. Toľko môj názor samozrejme môžem sa mýliť no Tiagra určite nie zlá voľba.
08.11.2019 - 07:04:05
00
Vďaka za názor :) prídu mi tie sady dosť podobné, teda na pohľad, podľa fotky :) Čo sa týka toho sprevodovania, tak by som asi radšej bral 50/34. Na cestu je to isto lepšia a zas osobne by som asi nejaké veľké mtb terény na takomto bajku nejazdil :)
08.11.2019 - 10:04:21
01
aj na MTBikerovi je recenzia v clanku o novej sade GRX. rozdiel nie len v prevodoch ale v samotnej konstrukcii. prehadzovacka dostala daku ficurinu aby neklepala v nerovnom terene, smyk je posunuty o 2.5mm cize mozu ist sirsie gumy do ramu. a paky maju ine tvarovanie, vraj vhodnejsie na offroad jazdu - lepsi, istejsi uchop. Nejazdil som to len pisem co som cital.
08.11.2019 - 10:47:24
02
Ahojte. Ďakujem všetkým za názory a postrehy. Včera som si bol v predajni aspoň sadnúť na toho SOOTa 70 a na podiv mi pri mojich rozmeroch (198 cm, 95 kg, noha 94 cm) nepripadal vôbec malý. Včera som nemal čas ale dnes sa už skúsim aj trocha previezť a uvidím potom aké budú dojmy. Nakoľko sa mi tento bajk fakt páči a je aj v predajni po ruke, tak je to zatiaľ môj favorit.
Ako som googlil tak celkom fajn by bol aj ten nový CTM KOYUK 3
https://www.ctm.sk/bicykle/road/koyuk-3-0/matna-seda-cervena/
Píšu tam síce aj veľkosť 600 ale v geometrii majú len po 580 tak neviem?
ďalej poteším desertfreemena pokukujem aj po Authorovi ronin SL len neviem ktorý modelový rok či 2019 alebo 2020
https://cz.author.eu/adventure/gravel-bike/ronin-sl-2020-ua42930602
https://cz.author.eu/adventure/gravel-bike/author-ronin-sl-2019-ua42913102
2019 má karbónovú vidlu a 2020 zas ak dobre čítam tak len dural čiže hliník:-(
+ pre 2020 je GRX dvojplacka ku ktorej mám pocitovo bližšie
Tiež sa mi pozdáva aj https://superiorbikes.eu/sk/2020/road-gravel/x-road-elite/matte-trooper-green-black-red
Len nepoznám tohto výrobcu tak zas neviem???

A najmä mám dilemu medzi SRAM APEX - jednoplacka a GRX - dvojplacka. Ako pišem pocitovo ma to viac ťahá ku dvojplacke ale zas som jednoplacku nikdy nejazdil tak neviem či ma nebude nejako obmedzovať?
08.11.2019 - 10:49:38
01
Jednoplacky sa neboj, ja uz by som na gravel/bike na cestovanie nedaval dvojplacku. Podla toho co jazdis len doladis prednu pilu casom.
08.11.2019 - 10:58:47
03
Ja mam na predaj jednoplacku 42z na grx, pasuje aj na dvojplackove kluky (minimalne pri 810), na cene sa da dohodnut. Ma nabehanych cca 30km ...
08.11.2019 - 17:37:33
00
Mám takú otázku. Bude pasovať cestný Dual Claris R2000 (8 rýchlostný) s 8 rýchlostným nábojom Shimano Alfine, poprípade Shimano Nexus? Bude to fungovať?
14.11.2019 - 09:40:04
00
Zo skúseností ma najviac otravuje neustály servis a čistenie klasického pohonu čo sa mi moc nechce robiť. Takže preto mi napadol taký projekt. Spraviť si takmer bez-údržbový gravel bike na dochádzanie do práce cez mesto v každom počasí/ročnej dobe. Koncept bude taký že oceľová Gravel rámová sada (Napr. Surly Straggler ) , gravel barany + 8 rýchlost. cestné páky Claris. 40 mm plášte s hladkým vzorom, napr. G-ONE. Dynamo v prednom náboji na dodávanie štavy do svetiel + príp. dobíjanie mobilu. A namiesto klasického pohodnu bude mať 8 rýchlost. zadný náboj a namiesto reťaze remeň. To spravím pomocou sady od VEER CYCLE.

Ide mi o to len každodenne jazdiť 30+ km, a nestarať sa v akom stave mám reťaz, a či zase netreba dobiť baterky vo svetlách atd.
Proste nasadnúť a jazdiť a o nič sa nestarať.

https://www.veercycle.com/collections/all/products/split-belt-pro?variant=29894666158158
14.11.2019 - 09:59:00
02
Pokiaľ je to 30km dohromady na deň to dochádzanie, za mňa osobne vykašľal by som sa na na tie remene. Obstaral by som si starší rám za pár šušňov, dal stály prevod na 1x1, tam ide klasická hrubá reťaz, čo znesie veľa, pred a po zime sa vyčistí nahodí olej. Koniec údržby. Ak sa pokazí reťaz, kúpim novú za pár €.
14.11.2019 - 10:29:37
00
Nejak si treba odôvodniť kúpu nového biku a spraviť radosť ?. Len do toho, som naň zvedavý ??.
14.11.2019 - 10:40:32
00
Však nikto nehovorí, že nie. Ja rozmýšľam, že na pivo do mesta, či také akcie kde nechávam bike vonku by som si spravil singlespeed, namiesto baranov rovné riaditka, do mesta sú praktickejšie aspoň pre mňa, pneu tak 28-35, rozpočet by som videl tak do 100-150€. Už keď mi ho ukradnú, nech to tak nebolí. Ale zase nech aj nejak vyzerá. Ale keďže mám momentálne 3 biky, tak 2 musia ísť na predaj, nech ho mám kam dať.
14.11.2019 - 10:56:07
00
Rozpočet 150E?

Len kvalitná Gravel oceľová rámová sada vyjde tak cca minimálne 400 E. (Rám+vidlica+hlavové zloženie).
Samozrejme že to nieje z "no name" ani od "no name" výrobcu.

napr tento konrétne 462 E:
https://www.bike-components.de/en/Surly/Straggler-28-Frameset-p38089/

Teraz jazdím na Graveli za 1200 E. Do roboty, do obchodu, do kina, na pivo, do lesa, všade.
14.11.2019 - 11:23:13
00
Nehovorím, že to musí byť gravel a ani nové
14.11.2019 - 11:31:47
00
desertfremen si odvazny taky bicykel nechavat vonku :), osobne suhlasim s Janom. zadovaz si staru ocel za par susnov spravil single speed daj 32mm gumy, lahke kolesa a nemusis nic riesit. kludne ti poslem fotku mojho bratislavskeho single speed favorita na kazdy den. a ked prislo k tomu vysiel so na nom aj na biely kriz aj k neusidler am see.
14.11.2019 - 12:21:22
00
Ja osobne poznám človeka, čo chodí s bikom za 5000€ po meste na pivo a podobne, nemá problém ho tam priviazať a nechať. Lenže keď mu ho ukradnú či zničia, ešte v ten deň si kúpi ďalší taký bike, kľudne aj drahší. Nemá s tým problém. Byť na tom ako on s peniazmi, tak nejazdím na gravely za 900€, ale niečom inom.
14.11.2019 - 12:30:05
00
keyboard_arrow_up