Hovoríš s dlhoročným DMom, ktorý si prešiel D&Dčkom od AD&D 2nd ed. po 5. ed., len tak lunochodom. Tým by mohlo byť povedané všetko - a mimochodom, pri normálnom hraní naozaj load neexistuje. A síce existuje resurrect, ale to musia zostávajúci mať a) prostriedky a b) vôľu a zvyčajne to má fyzický následok (v AD&D 2nd ed. CON -1 po každom resurrecte).
V D&D mám nahraté aj naDMované tisíce hodín (a to teraz nerátam PC hry).
Mimochodom, že sa postava nemení nie je bug, ale feature. Level up je pri normálnom hraní v priemere tak 2 sedenia, medzi 8-48 h hry. A väčšinou sa leveluje koncom sedenia, aby si hráči mali čas v pokoji premyslieť, čo ďalej so sebou urobia, a aj to, ako zmena ovplyvní ich ďalšie hranie. Lebo ak by sa mali v prostriedku sedenia učiť nové powers (D&D 4ed.) tak by to sedenie aj tak zabilo. Preto je ďalšie sedenie spravidla taká zahrievačka, aby sa naučili s tým pracovať. A akonáhle vieš rozmýšľať tak rozhodne nie sú súboje nijaký boj o kvalitný dice roll. Jedine ak by si mal fakt smolu (týmto pozdravujem startrekovcov s tým "ľahkým súbojom" v tej prvej diere s heslom "leží celá družina"
pre objasnenie: prvá
hra v 4ed. a tak som si povedal, že odohrám to za tie príšery - bol som DM - v tom prvom súboji naozaj ako tupec. Despite of this, a to bol naozaj plánovane ľahký súboj a ešte som sa ho snažil dovrzať, to skončilo so skóre pekných 0:5...).