Treba rozlišovať cinkanie a škrtanie kotúča (zosumarizované poznatky jedného českého bikera).
škrtanie: Súvisí so zlým zmontovaním prasaťa, napr. nesprávny moment, nevyfrézované diery na vidlici (ráme). Môže byť aj krivý kotúč. Pri jemnom otáčaní
kolesa potom kotúč škrtá o brzdové dosky. Riešením môžu byť spomínané vizitky, zmontovanie prasaťa pri sedení na
bicykli (treba pomoc druhého človeka), frézovanie, správny uťahovací moment, doťahovať treba na niekoľko pokusov, prípadne vyrovnať kotúč. K škrtaniu počas jazdy zasa dochádza pri náklone bicykla (zrejme tvoj problém, lebo sa ti to stáva v zákrutách), pričom to súvisí s nedostatočnou tuhosťou vidlice/rámu. Ak máš prasa zmontované správne a aj tak to občas škrtne, nedá sa to zmeniť.
cinkanie: Aj správne zmontované
brzdy (neškrtajúce) môžu cinkať. Súvisí to s prenosom rezonancií, ktoré vznikajú pri kontakte plášťa a podkladu (najčastejšie asfalt), kedy sa rozcinká aj kotúč (pričom kotúč sa dosiek vôbec nedotýka). Ďalším faktorom je aj rýchlosť. To vysvetľuje už spomínaná výmena plášťov. Cinkanie je prirodzené, odstrániť sa dá jedine jemným pribrzdením, kedy sa rozcinkaný kotúč ukľudní.
A ešte k
vidlici: Ten posun o 2-3mm je charakteristický pre systém SoloAir (na istý čas sa uzavrie prechod medzi pozitívnou a negatívnou komorou, zjednodušene napísané). Prejavuje sa hlavne pri vyššom tlaku. Ja ho pri jazde nepociťujem. Možno treba vidlicu správne nafúkať. Alebo je vidlica vadná.