Pôvodná kazeta mala 12-32 zubov, zmenená za 11-46.
Po zámene kaziet pri najľahšom prevode 46 zubov (display Bafang DP C18)
občas hlási chybu error 21, červená obrazovka displeja. Chyba sa občas zobrazí, potom zmizne, pomoc motora je ale stále viac menej trhaná takým nie celkom pravidelným prerývaným spôsobom. Ono to ide, ale blbo.
Na ťažšom prevode 40 zubov a ostatných prevodoch funguje všetko dobre.
Ako toto odstrániť?
Bafang M400 G330.250 (Max drive) je jedným z najpoužívanejších stredových motorov so snímačom tlaku šliapania. Pretože pri prevodoch 11-40 funguje všetko normálne predpokladám že problém bude v nastavení riadiacej jednotky. Zadovážil som si preto kábel a softvér, (našiel som na internete).
Mám takéto nastavenie
Príloha:
basicJA.jpg
basicJA.jpg 191.75 KiB thumb_up0thumb_down


Príloha:
PedalAssistentJA.jpg
PedalAssistentJA.jpg 189.92 KiB thumb_up0thumb_down


Príloha:
TorqueHandlleJA.jpg
TorqueHandlleJA.jpg 165.23 KiB thumb_up0thumb_down


Príloha:
TorqueJA.jpg
TorqueJA.jpg 254.24 KiB thumb_up0thumb_down


Vie to niekto odkomentovať, čo znamená čo a prečo?
Poraďte čo a ako zmeniť a hlavne prečo aby sa problém odstránil.
01.03.2020 - 22:18:38
00
Error 21 je chyba speed senzora, asi jazdíš veľmi pomaly na najľahšom prevode
01.03.2020 - 22:28:06
00
Od predajcu viem že 21 je chyba speed senzora. Tým to nebude. Pri zobrazovaní chyby idem rýchlosťou 7 aj 8 km/hod (kazeta 46 zubov menší ťah reťaze ). Rýchlosť sa normálne zobrazuje, zrazu sa zjaví červená obrazovka s chybou. Pritom je chod motora trhaný. Po preradení (40 zubov väčší tlak na reťaz) pri tej istej rýchlosti a aj menšej 6 alebo 5 km/hod všetko funguje dobre.
Myslím, že to bude v nastavení kombinácie pedal assistenta a tlaku na pedále v závislosti kadencie šliapania. Myslím, že toto pri danom nastavení zle vyhodnocuje.
01.03.2020 - 23:23:59
00
Skús pohladať na týchto forach:
https://endless-sphere.com/forums/
https://cyclurba.fr/forum/forum.php
02.03.2020 - 10:43:55
00
Francúzky neviem. Priložené anglické fórum som prelúskal nenašiel som nič súvisiace s mojim problémom.
Takmer všetky príspevky sa týkajú motorov BBSxx bez torque - snímača krútiaceho momentu.

Prešiel som už veľké množstvo fór. Nastaviť hodnoty riadiacej jednotky by som vedel.
Nerozumiem však, ako mnohé nastavenia fungujú a hlavne ako spolu súvisí snímač kadencie otáčania kľúk so snímačom krútiaceho momentu.
Stále si myslím že riadiaca jednotka pri najľahšom prevode situáciu vyhodnotí tak, že na základe zosnímaného krútiaceho momentu a rýchlosti otáčania kľúk motor vypne, ale pretože sa kľukami otáča zase zapne a tak dochádza k trhavému pohybu.
Nechápem prečo sa občas pritom zobrazuje tá chyba 21 snímača rýchlosti, ktorá pri všetkých ostatných prevodoch pri akejkoľvek rýchlosti nikdy nezobrazuje.

Ozvite sa prosím, ak aspoň trochu nastaveniam krútiaceho momentu rozumiete máte s tým skúsenosť.
02.03.2020 - 13:40:58
00
Mám za to že pri použití tak veľkej kazety nieje vyvíjaný dostatočný tlak na torque snímač. Preto je tento pohyb trhaný. Skús nasledovné: Nájdi strmý kopec daj najľahší prevod a choď hore. Ak problém pretrváva treba nastaviť torque snímač. A to nieje také jednoduché. Na školení v Banskej Bystrici nám nevedeli odpovedať na túto otázku relevantne. A RJ nieje asi stavaná na tento typ kazety...
02.03.2020 - 14:24:50
00
Tu máš niečo o programovaní Max drive. https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=93000
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=85918
Do hladania napíš max drive a vyhodí to kopu vlákien a daš googlu preložiť
02.03.2020 - 16:32:05
00
Aj tu máš niečo asi budeš musieť skúšať, ale treba si uložiť pôvodné nastavenia.
https://cyclurba.fr/forum/619691/programmation-moteur-bafang-capteur-couple.html?discussionID=24855#msg619691


Naposledy upravil Hosť dňa 03.03.2020 - 10:03:33, celkovo upravené 1 krát.

03.03.2020 - 09:58:20
00
Daj tam kazetu 11-42 a možno to bude OK a nemusíš sa babrať so softvérom... ?
03.03.2020 - 10:02:12
00
Ako napísal sorcerer error 21 je chybové hlásenie speedsenzora - väčšinou zlé umiestnenie magnetu, alebo vadný samotný speedsenzor... Nijaké ladenie torzného snímača, a už vôbec nie zmeny nastavení... Kazeta s tým nemá absolútne nič spoločné... A taktiež ani torzný snímač... Rozhodujúci faktor pri podpore je snímač kadencie (pri BBS a iných nazývaný aj PAS senzor)... Ten rozhoduje o zapínaní a vypínaní podpory... Ale záleží aj na tom (čo si nenapísal), akú máš značku ebajku... Taký Apache napríklad používa mierne upravený softvér, než napríklad Crussis... P. S. Mám medzi zákazníkmi (Apache) aj modely s uvedenou kazetou (a dokonca 34 z. prevodníkom) a fungujú úplne bez problémov so základným továrenským nastavením... Takže to, čo sa Ti deje, je mi záhadou...
04.03.2020 - 18:54:42
00
Bicykel je značky Lectron Montana Max. Na magnet speedsenzora som skúšal aj pridať ďalší magnet, no nepomohlo to. Prevodník je 38 z. Je zaujímavé že po prevod kazety 40 z. to funguje ako má a na 46 z. to trhá a trhá.
umiestnenie magnetu
Príloha:
magnet.jpg
magnet.jpg 372.87 KiB thumb_up0thumb_down

04.03.2020 - 20:41:26
00
No tak neviem, ale podľa tej fotky máš magnet otočený presne opačne (otočený o 180 stupňov)... A Lectron má speedsenzor na strane prehadzovačky? Tak to je tiež dobrá kaskadérčina...
04.03.2020 - 20:43:45
00
Áno je na strane prehadzovačky, to ale nemá predsa na nič vplyv je to pre snímanie úplne jedno.
04.03.2020 - 22:40:39
00
To áno, ale magnet máš opačne...
04.03.2020 - 23:04:59
01
Ako opačne nerozumiem?
Nešlo by poslať nastavenie toho motora na Apache s tou istou kazetou čo spomínaš.
04.03.2020 - 23:37:19
00
keyboard_arrow_up