sada GRX je proste top, čo sa Gravelov tento rok týka... fajn prevody, hydraulické brzdy ako bonus...
ak by si chcel minuloročný model Koyuk 1.0 ten modro-žltý 560 mm som videl visieť na predajni v Trnave, za pekných 820€ máš pevné osky, síce mechanické kotúčovky, ale to je do budúcna riešiteľné, jedine by som na začiatok vymenil tie cestné kľuky 50/34 za nejaké tie gravelové 46/30
OlafTopan vyzera, ze predny naboj je QR. Teraz mam oba naboje QR a na gravel by som to uz nechcel. Ked sa do toho poriadne opries, cinkaju kotuce...verim, ze s pevnymi oskami by to bolo tuhsie, podobne ako na mtb.
Predný náboj SHIMANO HB-TX505, 32H, CENTER LOCK, QR Type
Zadný náboj SHIMANO FH-TX505-8, 32H, CENTER LOCK, M10x135mm, QR Type
ak tomu dobre rozumiem tak sú to pevné osky, ale nie na imbusový šrob, ale na QR páčku, ale mali by to byť pevné osky? či je to klasický rýchloupinák...
Design ramu toho Rock Machine je prekvapujuco pekny, aj farba prijatelna. Velke plus je, ze ma vpredu dvojprevodnik a nie jednoprevodnik. S velmi lahkymi prevodmi 46 a 30 zubov, co by nemuselo vadit. Vzadu 10 kolecko od 11 do 36 zubov, osobne by som radsej uvital od 14 do 32 alebo 34, aby sa od 14 po 18 zubov preradzovalo po jednom zube. Sadu GRX nepoznam, zrejme ide o nejaku novu sadu pre gravel bicykle. Davaju na to strasne siroke plaste 45 mm, osobne by som preferoval sirku plastov 28, 30 alebo 32 mm. Ale to nie je problem casom vymenit. Komponenty asi budu v pohode, aj ked nie su z tych najspickovejsich. Retaz KMC neviem kolko vydrzi. Na Shimano prevody osobne preferujem Shimano retaze, Pre 10 kolo napr. https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/retaze/10-11-12-prevodov/shimano-retaz-hg95-10-kolo-116-clankov.html alebo https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/retaze/10-11-12-prevodov/shimano-retaz-cn6701-10-kolo-114-118-cl-stranova.html
LaS no ale ty chceš z Gravelu urobiť Cesťák... na to je kopa iných bajkov... Gravel je taký cestný kross, takže 46/30 vpredu je ideálnych a 11-36 vzadu úplne ideálnych všade dávajú 11-34 aby sa s tým dobre šlapalo aj v kopcoch, najmä ak si ako bikepacker nabalený nejakých +20 kilo navešaných
GRX je práve presne pre Gravel prispôsobená sada... hydraulické brzdy, 1x11 alebo 2x10, 2x11 sady nie je to na "závodné" účely aby bola kazeta odstupňovaná ako na 105 kde idú prevody 11,12,13,14,15,17,... ale kompatibilné sú, takže ak ti nevyhovuje základná GRX kazeta, tak si tam môžeš dať cestnú 105 tuším 11-34
takisto plášte... 28-32 je skôr na cestu... gravely mávajú zvyčajne 35-37 plášte, nad 40 už menej
Ja osobne by som ani tých 50/34 vpredu nezatracoval. Nie každý žije v Alpách s 23% stúpaním. Tak isto aj mechanické kotúče. Áno hydraulicka je pohodlnejšia na používanie, ale zase dá sa prežiť aj bez nej.
však to aj píšem vyššie, že ak by som šiel po cene, zoberiem toho minuloročného Koyuka, vymením dvojplacku a je to... ostatné časom ak treba... Alebo Soot 30 a v pohode...
Ja mám minuloročného Koyuka 1.0 a v BA a Karpatoch mi to stačilo. A to nie som mega športovec ani mušia váha (mám 100kg). Ale zase neriešim žiadne kadencie, frekvencie atď. Pri stúpaní na Kolibu ako idú trolejbusy či Biely kríž som tam zaradil najľahší prevod len preto, lebo som čakal na ostatných, inak by som to vyšiel na druhom alebo treťom najľahšom prevode.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Prevody 50-34 musia stacit aj cyklistovi bez kondicky.Na 34ke sa da vyjst kadeco s kombinaciou vzadu 32,34z co je naozaj lahky prevod sa nemusi bat nikto.Jasne bavime sa o rekreacnom jazdeni resp.o nesutaznom tempe.Vsak ide predsa o radost z jazdy ci nie? 🙃
Trošku zveličuješ, nie? Prevody 50-34 + 32,34z samozrejme niekomu bez kondičky nestačia. Ak jazdíš na graveli aj MTB terén a prudšie kopce, tak je to málo. Áno aj ja som kadečo vyšiel na 34 vpredu a 32 vzadu, ale na akých tepoch? Ale prečo sa mám trápiť, keď si môžem uľahčiť jazdu... Keď niekto nejazdí roviny, ale gravel bežne prevetrá aj v teréne, tak klasické cestné prevody sú nezmysel. To by potom prevody na MTB bajkoch tiež nemali zmysel, či?
vám už úplne drboce občas z toho.. gravel je či sa vám to páči či nie cesťák, ktorý zvládne aj trochu terénu.. ak je vaša priorita motať sa po teréne tak si vezmite HTčko a nebastlite tie mačkopsy..
máte pravdu veličenstvo... presne tak, gravel je cesťák, ktorý zvládne poľné cesty, poľnohospodárske spojnice, ľahké lesné cesty, karpatské rozdrbané asfaltky atď. a na to je presne určený (v našich podmienkach bicyglo, ktoré vie ísť aj mimo cesty, lebo jazdiť dnes po hlavných ťahoch je o hubu...) sám najlepšie vieš aké "dialnice" vznikli v okolí Trnavy smerom na všetky satelity...
takže nerozumiem tomu, načo naňho dávať tenké gumy a ťažké prevody... to je potom rozumnejšie kúpiť plnokrvný cesťák..
ja nerozumiem tom, ako sa tu neusta ohnate "nutnostou" lahkych prevodov (nevladzete???, tak trenuje...) a v zapati nariekate, ze sak to nejde po asfalte za pedalom(1xn). Okrem Gusta, neregistrujem nejak XYZ uzivatelov tohto fora, ze by tu jazdilo ovesane bajky v akejkolvek podobe (cestak, cross, HT, full, mackopes).
Moja skusenost s Kellys Soot 50 cca 950km(50/36x11/34) CHPCH, Kralovka, Cierny vah, absolutne no problem, vsetko ostatne menej narocne s prstom v nose. A plati to iste ako na full-e, co nevyusalapem, tak potlacim, nikto ma za to neodstreli/ruku nohu neodsekne...
Ja nerozumiem, prečo niekto v tomto vlákne kritizuje ľahké prevody, pritom je to zdá sa už štandard na graveloch. Ja nepotrebujem 50tku prevodník. Potrebujem ale zaradiť to, s čím sa pôjde dobre. Viem si dať dlhé stúpania, kde prejdem od asfaltu, cez sotolinu po mtb terén a smerom hore si to v pohode vyleziem aj na graveli a potom dolu pustím po ceste...
Ďalej nerozumiem tým argumentom - vsak ja vyleziem aj Lomnický štít, takže všetci čo máte 46/30 ste sračky, ktoré nevládzu bicyklovať.
No a nakoniec nerozumiem tomu, že niekto tu kritizuje, že v tom jazdí v teréne, a že tam sa jazdí už na horaku. No a čo, tak budem na tom robiť aj downhill...
Ja idem tiež do ľahších prevodov. Hej nevládzem aj nadváhu mám ale chcem jazdiť! Teraz mám 46/36 vpredu a 11/32 vzadu a aj tak to nie je ono tak idem do 46/34 a 11/34 .... A keď aj to bude málo tak pôjdem 46/30 dopredu a netrápi ma kto čo povie. Chcem jazdiť pre seba pre svoje zdravie a svoj dobrý pocit a keď budem mať pohodlie na biku tak viem že budem chcieť využiť každú príležitosť aby som si mohol zajazdiť.
A ešte jedna vec podľa mňa šport by mal spájať nie rozdeľovať!
No a nakoniec nerozumiem tomu, že niekto tu kritizuje, že v tom jazdí v teréne, a že tam sa jazdí už na horaku. No a čo, tak budem na tom robiť aj downhill...
Pretoze niekto sa o cx ci gravel biky zaujima a metody ako z gravelov spravit plnohodnotne MTB len zahlcuju tento segment bordelom
CraObs Ja tiež nechem aby bol môj gravel plnohodnotné MTB. Ale prispôsobil som so ho tak, aby som sa cítil dobre v každom teréne, ktorý jazdím. A to som na tom kondične celkom dobre. A postavou som chrt. Proste mám ho ako univerzál. Ako keď má niekto HT na všetko, aj na terén aj na ceste. Mám trasy, kde už sa zídu aj prevody a aj širšie plášte. Samozrejme sú tam limity, a preto si to prispôsobím tak, aby som si nejaké stúpanie pohodlne vyšiel a dolu, ako som spomínal, zbehnem po ceste. Teda u nás v Kremnických vrch sa to pekne da pokombinovať...
Na druhej strane gravel nie je cx. Čiže nejaká oficiálna uci kategória. Takže tu by som nevidel problém ako si ho ľudia upravia...
Ja idem tiež do ľahších prevodov. Hej nevládzem aj nadváhu mám ale chcem jazdiť! Teraz mám 46/36 vpredu a 11/32 vzadu a aj tak to nie je ono tak idem do 46/34 a 11/34 .... A keď aj to bude málo tak pôjdem 46/30 dopredu a netrápi ma kto čo povie. Chcem jazdiť pre seba pre svoje zdravie a svoj dobrý pocit a keď budem mať pohodlie na biku tak viem že budem chcieť využiť každú príležitosť aby som si mohol zajazdiť.
A ešte jedna vec podľa mňa šport by mal spájať nie rozdeľovať!
... ak takto uvažuješ , chod rovno do 46/30 . Mám 46/34 a určite vymením za 46/30 , vzadu mám 11/32 Sram Red kvoli váhe a odstupňovaniu a nebudem ho meniť .
páni, celá táto debata mi príde trošku ftipná... cesťák je cesťák, gravel je gravel a XC je XC... kľuky a plášte a prevody sú čistá matika, nič viac ani menej... (ešte by sa do toho mohol zamotať potrebný výkon a valivý odpor daných pneumatík, ale to už by bolo asi moc)
každý sme iný, vek, váha, výkonnosť, atď ale:
cestné prevody a tenké plášte na graveli, kontra 2" XC gumy, tak sa teda pozrieme na rýchlostné pomery pri max prevode...
pri kadencii 80 to máme 4800 ot./hod (taká stredná kadencia, by som povedal...)
cyklo gumy 700*28 obvod = 2150 mm x 4800 x 4,5454 = 46,9 km/h
cyklo gumy 700*28 obvod = 2150 mm x 4800 x 4,0909 = 42,2 km/h
gravel gumy 700*37 obvod = 2205 mm x 4800 x 4,5454 = 48,1 km/h
gravel gumy 700*37 obvod = 2205 mm x 4800 x4,0909 = 43,3 km/h
XC gumy 700x45 obvod = 2250 mm x4800 x4,5454 = 49 km/h
XC gumy 700x45 obvod = 2250 mm x4800 x4,0909 = 44,2 km/h
z uvedeného vyplýva jediné... že áno logicky 50/46 zubov je cca tých 8% rozdiel... zasa nárastom obvodu gumy sa nám to eliminuje o 2,5% alebo 5%
prostá otázka pri pohľade na tieto čísla, dosahuje niekto z nás vôbec aspoň približné priemerné rýchlosti ??? (každý si odpovie sám za seba )
takže riešiť cestné placky na "hobby" gravele, je tak trošku mimo misu si myslím... toť vsjo asi... aj pri pomalej kadencii 60 za minutku a maximálnom prevode pôjde gravel na 46 zuboch a 11 kazete priemernou rýchlosťou 33 km/h aj to bude skôr z kategórie vlhký sen, pre veľkú časť tunajšieho osadenstva...
aj jednoplacka 40 zubová na 11 kazete pôjde cca 38 km/h pri 80 kadencii, gravel je skôr o minimálnom prevode, ktorý by sa mal zhruba pohybovať niekde na úrovni 0,85 ak s tým chceme trošku liezť niekam do terénu a kopcov... kto rieši len asfaltky, tak aj okolo 1,0 bude stačiť, proste každý si nájde čo mu vyhovuje, v akom teréne a prostredí jazdí, ako sa fyzicky cíti a pohoda klídek tabáček... slunce v duši a vítr ve vlasech stres si nechajme do roboty atď
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
ak by si chcel minuloročný model Koyuk 1.0 ten modro-žltý 560 mm som videl visieť na predajni v Trnave, za pekných 820€ máš pevné osky, síce mechanické kotúčovky, ale to je do budúcna riešiteľné, jedine by som na začiatok vymenil tie cestné kľuky 50/34 za nejaké tie gravelové 46/30
Predný náboj SHIMANO HB-TX505, 32H, CENTER LOCK, QR Type
Zadný náboj SHIMANO FH-TX505-8, 32H, CENTER LOCK, M10x135mm, QR Type
ak tomu dobre rozumiem tak sú to pevné osky, ale nie na imbusový šrob, ale na QR páčku, ale mali by to byť pevné osky? či je to klasický rýchloupinák...
Shimano CN-HG95 reťaz, 10-rýchl., 116 článkov
34,99 €
MOC 40,99 €savings Shimano Ultegra CN-6701 reťaz, 10-rýchlostná
od 22,99 € savings
MOC 41,99 €GRX je práve presne pre Gravel prispôsobená sada... hydraulické brzdy, 1x11 alebo 2x10, 2x11 sady nie je to na "závodné" účely aby bola kazeta odstupňovaná ako na 105 kde idú prevody 11,12,13,14,15,17,... ale kompatibilné sú, takže ak ti nevyhovuje základná GRX kazeta, tak si tam môžeš dať cestnú 105 tuším 11-34
takisto plášte... 28-32 je skôr na cestu... gravely mávajú zvyčajne 35-37 plášte, nad 40 už menej
takže nerozumiem tomu, načo naňho dávať tenké gumy a ťažké prevody... to je potom rozumnejšie kúpiť plnokrvný cesťák..
Moja skusenost s Kellys Soot 50 cca 950km(50/36x11/34) CHPCH, Kralovka, Cierny vah, absolutne no problem, vsetko ostatne menej narocne s prstom v nose. A plati to iste ako na full-e, co nevyusalapem, tak potlacim, nikto ma za to neodstreli/ruku nohu neodsekne...
Ďalej nerozumiem tým argumentom - vsak ja vyleziem aj Lomnický štít, takže všetci čo máte 46/30 ste sračky, ktoré nevládzu bicyklovať.
No a nakoniec nerozumiem tomu, že niekto tu kritizuje, že v tom jazdí v teréne, a že tam sa jazdí už na horaku. No a čo, tak budem na tom robiť aj downhill...
A ešte jedna vec podľa mňa šport by mal spájať nie rozdeľovať!
Pretoze niekto sa o cx ci gravel biky zaujima a metody ako z gravelov spravit plnohodnotne MTB len zahlcuju tento segment bordelom
Na druhej strane gravel nie je cx. Čiže nejaká oficiálna uci kategória. Takže tu by som nevidel problém ako si ho ľudia upravia...
A ešte jedna vec podľa mňa šport by mal spájať nie rozdeľovať!
... ak takto uvažuješ , chod rovno do 46/30 . Mám 46/34 a určite vymením za 46/30 , vzadu mám 11/32 Sram Red kvoli váhe a odstupňovaniu a nebudem ho meniť .
každý sme iný, vek, váha, výkonnosť, atď ale:
cestné prevody a tenké plášte na graveli, kontra 2" XC gumy, tak sa teda pozrieme na rýchlostné pomery pri max prevode...
pri kadencii 80 to máme 4800 ot./hod (taká stredná kadencia, by som povedal...)
max. prevodový pomer, cestné kľuky 50/34 = 50/11 = 4,5454
max. prevodový pomer, gravel kľuky 46/11 = 4,0909
cyklo gumy 700*28 obvod = 2150 mm x 4800 x 4,5454 = 46,9 km/h
cyklo gumy 700*28 obvod = 2150 mm x 4800 x 4,0909 = 42,2 km/h
gravel gumy 700*37 obvod = 2205 mm x 4800 x 4,5454 = 48,1 km/h
gravel gumy 700*37 obvod = 2205 mm x 4800 x4,0909 = 43,3 km/h
XC gumy 700x45 obvod = 2250 mm x4800 x4,5454 = 49 km/h
XC gumy 700x45 obvod = 2250 mm x4800 x4,0909 = 44,2 km/h
z uvedeného vyplýva jediné... že áno logicky 50/46 zubov je cca tých 8% rozdiel... zasa nárastom obvodu gumy sa nám to eliminuje o 2,5% alebo 5%
prostá otázka pri pohľade na tieto čísla, dosahuje niekto z nás vôbec aspoň približné priemerné rýchlosti ??? (každý si odpovie sám za seba
takže riešiť cestné placky na "hobby" gravele, je tak trošku mimo misu si myslím... toť vsjo asi... aj pri pomalej kadencii 60 za minutku a maximálnom prevode pôjde gravel na 46 zuboch a 11 kazete priemernou rýchlosťou 33 km/h
aj jednoplacka 40 zubová na 11 kazete pôjde cca 38 km/h pri 80 kadencii, gravel je skôr o minimálnom prevode, ktorý by sa mal zhruba pohybovať niekde na úrovni 0,85 ak s tým chceme trošku liezť niekam do terénu a kopcov... kto rieši len asfaltky, tak aj okolo 1,0 bude stačiť, proste každý si nájde čo mu vyhovuje, v akom teréne a prostredí jazdí, ako sa fyzicky cíti a pohoda klídek tabáček... slunce v duši a vítr ve vlasech