Zober magury mt7 a mas po starosti. Sila aj pre vlak dostatocna a davkovatelnost excelent. Mal som predtym xt a nic lepsie ako ist do magury sa mi stat asi nemohlo. Mal som chvilku aj sram guide, ale isli po dvoch jazdach dole. Nic horsie ako sram guide asi nepoznam.
08.03.2020 - 15:17:07
01
MT7 som pozeral alé už sú dosť drahé
08.03.2020 - 15:20:54
00
Tak radsej potom mt5 alebo mt trail? Alebo ak je aj to moc drahe, zober radsej Slx. Za mna - vyhybaj sa sram guide oblukom... Ale mal som zase len tie zakladne. Mozno vyssie modely su dobre...
08.03.2020 - 15:33:35
01
už rozumiem,prečo tu dosť členov zrušilo konto,je to osud každého velkého fóra-samý chytrák,argumenty typu-citujem:vyhybaj sa sram guide oblukom a podobné "skvosty" ... ani najmenšia snaha,napísať aká verzia tých mizerných bŕzd,aké kotúče,kolesá,váha jazdca + bicykla,reálne skúsenosti načo,stačí kdesi čosi prečítať-no nič,stačí pár klikov,a bude viac času na rozumnejšie aktivity :worried:
08.03.2020 - 19:05:10
01
Kristina: nevadi :D .. asi vlastne sa hodi k tomu grafu o brzdach :D

ad: Sram Guide .. jazdil som ich, packy RSC (k inym sa neviem vyjadrit) .. prva verzia mala vazny problem s plastom vnutri, ktory napucal a packy sa zasekli. Obe sa mi nakoniec takto dodrbali, nahradne veci mam, len to spravit :lol: /da sa to tusim aj obrusit/. Brzda ako taka bola vynikajuca .. jak ucinok, tak modulacia. Co je problem, ze prasiatko je tak oshejvovane, ze je asi najlahsi 4piestik vobec, takze aj preto sa dost prehrievala v dlhych zjazdoch, ale brzdny ucinok sa nestracal. Packy sa nemenili v chode .. nadrzka stacila vyrovnavat. Ked sa zacali prehrievat, dost boli hlucne. Ignorovanie prehrievania viedlo k prehrievaniu hadice a po nejakom case tak zmakla, ze este chvilu a praskla by. To prehrievanie bolo ale velmi rychle (vzadu).. ale na druhej strane , karbonvy ram, bez odvodu tepla z prasiatka tiez spravil dost svoje. Packy RS bud asi rovnake, packy R su vraj modulaciou priserne, alebo aj silou. Z mojho pohladu su packy velke, skarede, neprijemne, akurat ta nadrzka je fajn. Povodne Avidove boli paradne. Ale zas .. taperbore .. tam bola nutnost pouzivat DOT 5.1 a aj tak ...
08.03.2020 - 19:27:00
00
Dano5 napísal:
už rozumiem,prečo tu dosť členov zrušilo konto,je to osud každého velkého fóra-samý chytrák,argumenty typu-citujem:vyhybaj sa sram guide oblukom a podobné "skvosty" ... ani najmenšia snaha,napísať aká verzia tých mizerných bŕzd,aké kotúče,kolesá,váha jazdca + bicykla,reálne skúsenosti načo,stačí kdesi čosi prečítať-no nič,stačí pár klikov,a bude viac času na rozumnejšie aktivity :worried:

Asi tak. Ja na guide ultimate nedam dopustiť. Aj keď som do predu dal code rsc velky rozdiel medzi code a guide ultimate nepocitujem.
08.03.2020 - 19:28:55
00
Dano5 keď od teba čítam úplne iné skúsenosti ako sú moje. Píšeš, že Shimano má oveľa dlhší krok páky ako SRAM. Mám presne opačnú skúsenosť. Po Zee som mal na novom biku SRAM Guide R a okrem prehrievania bol hlavný dôvod výmeny práve dĺžka chodu. R nemá prepákovanie, takže začali brzdiť až niekde za prvou tretinou. Terajšie SLX brzdia po pár mm stlačenia.

Skúšal som Code R a tá dĺžka chodu to isté. RS páka s prepakovaním podstatne lepšie ale pri ich cene som šiel do Shimano, chod mi sedí lepšie. Mám rad keď okamžitý nástup. Skúšal som aj MT5, brzdia super ale páka mi príde taká hračkárska. MT7 super, ale cena už trochu mimo.

A aby boli aj tie parametre. 90 + 15 +/- kg, kotúče 200/180, 27,5” kolesá. Terén všehochuť od XC výjazdov, cez Fatry po bikepark Kouty. Platne origo SRAM aj Shimano organiky.
08.03.2020 - 19:32:03
05
Vratil by som sa k tomu porovnacaciemu testu. Uz davnejsie som ho registroval a tiez mi neslo dohlavy odkial brali napriklad take rozdielne hodnoty ZEE vs SANIT. Zaklad brzd je stale len fyzika - pascalov zakon. Ak mam v pake piest o priemere 10mm a v prasati 16mm a 18mm (pripad saint/zee/mt520/mt420/xt4piest do 2019) , prepakovanie v pake je rovnake -> tak logicky brzdit budu rovnako. Jedine co sa da ovplyvnit je "chod a pocit" z paky - zvolenou hacicou a jej roztaznostou + tesneniami v pake (rozna velkost/tvrdost). Vykon brzdy je (podla mna) identicky. Rozne zmesi platniciek sa prejavia na kazdej brzde rovnako, tak toto neberiem ako rozdiel.....

http://physedu.science.upjs.sk/kvapaliny/pascal.htm
08.03.2020 - 19:53:37
05
Dano5 napísal:
už rozumiem,prečo tu dosť členov zrušilo konto,je to osud každého velkého fóra-samý chytrák,argumenty typu-citujem:vyhybaj sa sram guide oblukom a podobné "skvosty" ... ani najmenšia snaha,napísať aká verzia tých mizerných bŕzd,aké kotúče,kolesá,váha jazdca + bicykla,reálne skúsenosti načo,stačí kdesi čosi prečítať-no nič,stačí pár klikov,a bude viac času na rozumnejšie aktivity :worried:


Napisal som, ze som mal zakladny model a ze "podla mna"...
A ak by som sa mal vyjadrit k vahe a tak, tak to mozem napisat rovno recenziu... Ale naco, nesadli mi a hotovo. Preto pisem, ze "za mna" A ak ta to zaujima mam 65kg a kotuce boli origo sram velkost 180mm. Necakaj, ze na forach sa ti niekti vyjadri "slohovou pracou" Forum je o vlastnych skusenostiach v skratke.
08.03.2020 - 19:54:41
00
Vlastnost packy Guide R, Guide RE je aj to, ze ako sa zmensuje dosticka, tak sa citelne predlzuje chod packy - cize ked sa jazdia dosticky do mrtva, ku koncu je ten mrtvy chod enormny. Ano, da sa to dotlacit DOTkou. A potom pri vymene vypustat, aby sa tam zmestil kotuc, fasa zabavka. :D Alebo vyhadzovat dosticky v 1/2 zivotnosti. Alebo sa naucit s tym zit, co nie je nic hrozne. Alebo si kupit ine brzdy - kupil som si Formula Cura . :D
08.03.2020 - 19:55:55
02
Cura je tiez dobra varianta. Sila a davkovatelnost exkluzivna. Chyba mi tam vsak nastavenie chodu packy. Na mna zaberaju az moc skoro. Ale niekomu to vyhovuje...
08.03.2020 - 21:32:38
00
Zdar, mám brzdy shimano xt m8000/8020 a chcel by som tam vymeniť páčky za m8100 a ponechať pôvodné strmene, bude to v pohode?
...je medzi strmeňmi m8020 a m8120 nejaký extra rozdieľ? Dik za radu
08.03.2020 - 21:45:46
00
whitetiger napísal:
Asi tak. Ja na guide ultimate nedam dopustiť. Aj keď som do predu dal code rsc velky rozdiel medzi code a guide ultimate nepocitujem.


no ok, mozno guide ultimate, brzdy za 600 (ok na bikediscount teraz v akcii za 300).

Ja som mal Guide R (cize skoro zaklad) na 180mm kotucoch a pri hmotnosti 95kg, to jednoducho nebrzdilo.
Dal som im sancu cca 400km, ale v lese to bol des a hroza.

Vymenil som to za Shimano Zee a problemy skoncili.
08.03.2020 - 22:04:07
00
Pomer cena/vykon u sram vs. shimano asi nebude stale lepsi u sikmoociek
08.03.2020 - 22:23:09
00
volodaj napísal:
Dano5 keď od teba čítam úplne iné skúsenosti ako sú moje. Píšeš, že Shimano má oveľa dlhší krok páky ako SRAM. Mám presne opačnú skúsenosť. Po Zee som mal na novom biku SRAM Guide R a okrem prehrievania bol hlavný dôvod výmeny práve dĺžka chodu. R nemá prepákovanie, takže začali brzdiť až niekde za prvou tretinou. Terajšie SLX brzdia po pár mm stlačenia.

Skúšal som Code R a tá dĺžka chodu to isté. RS páka s prepakovaním podstatne lepšie ale pri ich cene som šiel do Shimano, chod mi sedí lepšie. Mám rad keď okamžitý nástup. Skúšal som aj MT5, brzdia super ale páka mi príde taká hračkárska. MT7 super, ale cena už trochu mimo.

A aby boli aj tie parametre. 90 + 15 +/- kg, kotúče 200/180, 27,5” kolesá. Terén všehochuť od XC výjazdov, cez Fatry po bikepark Kouty. Platne origo SRAM aj Shimano organiky.

dík za reálne skúsenosti-áno,viem o tom,že ak sa jedná o Giude R,páka má hodne dlhý chod,kým príde do záberu,ale Giude RE zaberá už kúsok po stlačení,klúč bude v chode piestikov,prasiatko-R je odlahčené,úplne iné ako masívne RE(ktoré je vlastne Avid Code 2011+) je prakticky nemožné ho prehriať(áno,je o dosť ťažšie) ja na tie brzdy nedám dopustiť,je pravda aj to,že ak sú platničky už na výmenu,aj chod páky je už dlhší(znak že treba meniť) ale takisto sa chod páky predĺži aj pri XT 2-piestoch,keď platničky končia
moja váha,rozmer kolies je ako máš ty,ale kotúče mám oba 180 mm
na druhom biku mám tie XT 2-piesty na 203 mm kotúčoch,je to e-bike ,ktorý je ťažší o 10 kilo viac ako SB5,ako brzdí to dobre,chod páky do záberu je ale rozhodne dlhší ako na tých RE,skúšal som aj kamošove XT 4-piesty,tiež je ten chod páky dlhší,jasne že to brzdí fajn,citelne lepšie ako 2-piest
takže asi tak,toto sú moje skúsenosti,odvzdušnené sú samozrejme RE aj XT dôkladne,po 3 rokoch zvyknem meniť olej v XT-čkach(celkom dosť stihne sčernať) teraz v lete vymením aj brzdovú kvapalinu v tých RE,dám zasa DOT 5.1
09.03.2020 - 07:59:01
02
keyboard_arrow_up