ja viem zo skusenosti ze vacsi kotuc je aj lepsi ucinok, ale ja som menil z 160 na 203, a tam je rozdiel trosku vacsi.
11.05.2008 - 23:52:58
00
Inak ako Lapierre spominal velmi zalezi aj od platniciek. jazdim Deore 525 160mm kotuc a mal som tam origosh platnicky a nebrzdilo to moc dobre. Po zjazdeni a vymene za A2Z sa urcite zvysil brzdny ucinok.
12.05.2008 - 00:10:25
00
Sorry na to som trochu pozabudol ze si napisal aj typ brzdy. Vykon si myslim ze pojde hore, ale podla mojho nazoru tych 10percent je maximum co vyriesis kotucom, osobne si myslim ze to bude este menej badatelne, ako tu uz niekto pisal ak sces este lepsi vykon pomerne dost velky rozdiel urobis platnickami (minule som nekde kukal test a uplne naj dopadli Swissstop - ci jak sa to presne volaju, ale su aj dost drahe, takze celkovo value/perfomance nevyhrali). Vacsi kotuc ale pokial ti nezalezi na tych ca 20,30 gramoch navyse je urcite prinosom, samozrejme pokial zvladne vidla.

vacsi kotuc = vacsia paka = vacsi brzdiaci moment. a lepsie chladenie. je to len par percent, ale urcite pomoze. ale aj par gramov navrch. (ale to je zanedbatelne)
ale kvalitna brzda ubrzdi aj na mensom, ak je dobre vypocitana a vyrobena...


Toto som celkom nepochopil, skus mi vysvetlit o akej pake hovoris. Mozno si to neviem predstavit ale aku paku myslis vazne netusim.
12.05.2008 - 00:30:42
00
Mal som na to svoj názor a chcel som sa uistiť či je správny alebo nie ďakujem každému za svoj názor .
12.05.2008 - 11:46:56
00
Toto som celkom nepochopil, skus mi vysvetlit o akej pake hovoris. Mozno si to neviem predstavit ale aku paku myslis vazne netusim.[/quote]


Páka? zaklady fyziky - väčší kotúč = väčší priemer. Pri zachovaní rovnakého priemeru kolesa ti pri väčšom kotúči postačí menšia sila na rovnaký brzdiaci účinok.

Lepšie by bolo, keďže sa jedná o rotáciu tak hovoriť o krútiacom momente... (Alebo pre lepšie pochopenie či pomýlenie spomeniem uťahovací moment. Neviem sa jednoduchšie vyjadriť...)
12.05.2008 - 16:47:33
00
V konečnom dôsledku bude výkon väčší a to som chcel počuť ak som správne pochopil.
12.05.2008 - 18:09:58
00
To si pochopil samozrejme spravne. Mne len neda este neragovat na tu paku. Samozrejme viem co je paka ako fyzikalny princip, len som nepochopil preco prave v pripade ked sa bavime o brzdnom ucinku na vascom kotuci spominas princip paky, mozno si to totiz neviem predstavit. Pokial by sme napriklad hovorili o vplyvye (a teda silach prenasanych pri brzdeni) vacsieho kotuca na vidlu potom uz samozrejme je na mieste hovorit o nejakej pake, ale tu mi to moc nesedi - mozno sa mylim preto som pisal ze skus napisal aku paku myslis (napr. kde ma bod otacania atd.)
12.05.2008 - 18:59:22
00
Samozrejme ze mysli paku zacinajucu v ose kolesa a konciacu v mieste kde sa platnicky dotykaju kotuca. Cim je tato vzdialenost vecsia tym je sila potrebna na spomalenie kotuca mensia. A este vecsie kotuce sa rychlejsie chladia, ale zalezi aj od konkretneho typu kotuca.
12.05.2008 - 19:05:44
00
možno trochu od tejto debaty no tým že je potrebná menšia sila na zastavenie kolesa ako u menšieho kotúča zákonite vzniká menšie trenie a znižujú sa teploty na kotúči a platničkách .. rozdiel je však väčšinou cítit až pri extrémoch ktoré podaktorí ani nedokážu dosiahnúť ... a k tej páke Lord má na mysli rameno sily a to rameno závisí od veľkosti kotúča ... a z fyziky každý vie že čím väčšie rameno tým menšiu silu treba na vytvorenie rovnakého krútiacého momentu ... je jedno či ide o sily brzdné alebo sily ktoré spôsobujú akceleráciu ... proste pri konštantom krútiacom momente je dĺžka ramena nepriamoúmerná sile pôsobiacej na ňom ... z toho mi vyplýva len jedno väčším kotúčom sa dá zvýšiť výkon brzdy no nech nik nečaká 50% nárast ... no brzdám ktoré sa hrejú niekomu pomôže väčší kotúč vo väčšej miere ale nie v brznom výkone no v odolnosti voči prehriatiu ... ďalej píšte len pri záujme o informácie nie o provokáciu
12.05.2008 - 19:46:11
00
Nj, uz mi je to jasne, fyzika nie je moja silna stranka, uz je to hodnych par rockov co som s tym prisiel do kontaktu. Btw vsetko co pises o prehrievani som uz v podstate napisal na predchadzajucej strane :wink:
12.05.2008 - 20:07:47
00
Ja som mal 203 vpredu a 180 vzadu. Tak mi to cengalo, skripalo, vrieskalo aj ked som nebrzdil, ze mi tam museli dat 160 mm kotuce a tie cengaju tiez, len menej.
13.05.2008 - 13:46:17
00
keyboard_arrow_up