Po CT a rtg som išiel domov sa trocha spamätať, ukľudniť manželku a syna, popremýšľať čo ďalej, šak som mal na to celú noc, bo jasne, že oko som nezažmúril + nechať trocha kolegov sa pripraviť . Druhý deň potom podvečer ma zošrubovali /kľučna kosť/.
Hej som rád, že žijem /hlava/ resp. nie som ochrnutý /krk/, bo pecka bola brutálna. Díky za priania, budem sa snažiť vylízať čo najskôr
Pisem lebo je tu stale vela zastancov nenosenia alias supermanov ktorym sa nic nemoze stat napr xemanpet
Ja tvrdim ze keby si nemal helmu tak si teraz bud mrtvy alebo na JISke v kome. Vela zdravia prajem.
Nosím aj na lyže, aj na hokej, aj na bicykel. Ja už videl veľa ľudí po poranení mozgu, aj tie mozgy..... Ale ani prilba nemusí človeka zachrániť, hlavne dávať pozor....
Pisem lebo je tu stale vela zastancov nenosenia alias supermanov ktorym sa nic nemoze stat napr xemanpet
Ja tvrdim ze keby si nemal helmu tak si teraz bud mrtvy alebo na JISke v kome. Vela zdravia prajem.
Ak budes prikazovat nosenie prilby cyklistom, ktori ju uz nosia, nedosiahnes nic. Ak budes prikazovat nosenie prilby necyklistom alebo cyklistom, ktori ju nenosia, dosiahnes ze presadnu do auta a nejake cyklistu sundaju. Nosenie prilby musi byt dobrovolne, inak bude na nasledky nehod a negativne vplyvy individualneho motorizmu zomierat stale viac ludi.
bladerunner skore uzdravenie.
Nechcem aby bolo povinne zo zakona, chcem aby ludia pochopili ze to treba mat na gebuli aj bez toho aby im to niekto prikazoval, ale oni to stale nechapu az do momentu kym si tu blbu gebulu neroztrepu ale to je uz neskoro.
Ak budes prikazovat nosenie prilby cyklistom, ktori ju uz nosia, nedosiahnes nic. Ak budes prikazovat nosenie prilby necyklistom alebo cyklistom, ktori ju nenosia, dosiahnes ze presadnu do auta a nejake cyklistu sundaju. Nosenie prilby musi byt dobrovolne, inak bude na nasledky nehod a negativne vplyvy individualneho motorizmu zomierat stale viac ludi.
bladerunner skore uzdravenie.
Zaujímavá teória. Som zvedavá čo by to spravilo zo štatistikami úmrtností pri dopravných nehodách, keby bolo používanie bezpečnostných pásov v aute tiež dobrovoľné.
foobar co ma spolocne cena prilby so subjektivnym vnimanim cyklistiky ako nebezecnej aktivity? scarinko ako pises, ma to byt vec vychovy, nie zakona a prikazov. Izzy68 v skratke: viac prilieb - vyssi pocit nebezpecia u potencialnych cyklistov - nizsi podiel cyklistiky na prepravnej praci - vyssi podiel individualneho motorizmu - vyssia nehodovost. Cim viac aut, tym viac nehod. Cim viac cyklistov, tym menej nehod (nehod, nie skodovych udalosti apod.). Kristina ja by som bol zvedavy, co by sa stalo so statistikami nehodovosti, kedy bolo povinne nosenie prilieb v autach. Co to ma s pasmi netusim.
Ak budes prikazovat nosenie prilby cyklistom, ktori ju uz nosia, nedosiahnes nic. Ak budes prikazovat nosenie prilby necyklistom alebo cyklistom, ktori ju nenosia, dosiahnes ze presadnu do auta a nejake cyklistu sundaju. Nosenie prilby musi byt dobrovolne, inak bude na nasledky nehod a negativne vplyvy individualneho motorizmu zomierat stale viac ludi.
bladerunner skore uzdravenie.
Napadla ma taka asociácia s koronou a nosením rusok a počtom úmrtí . Viď krajiny kde nosenie je len odporúčanie , resp. ani to a krajiny kde je nosenie prikázané pod hrozbou 1000€ pokuty ... ten kto nenosí nechráni len seba , ale v prípade že účastníkom nehody je aj iný účastník nielen cestnej premávky to môže ovplyvniť aj jeho život ... je ina sadzba za ľahké poškodenie zdravia , ina za ťažké zranenie s následkom smrti . Príkazom a nosením ochránia aj toho druhého ak už k tomu dôjde ? .
Napadla ma taka asociácia s koronou a nosením rusok a počtom úmrtí . Viď krajiny kde nosenie je len odporúčanie , resp. ani to a krajiny kde je nosenie prikázané pod hrozbou 1000€ pokuty ... ten kto nenosí nechráni len seba , ale v prípade že účastníkom nehody je aj iný účastník nielen cestnej premávky to môže ovplyvniť aj jeho život ... je ina sadzba za ľahké poškodenie zdravia , ina za ťažké zranenie s následkom smrti . Príkazom a nosením ochránia aj toho druhého ak už k tomu dôjde 😎 .
. Dobrovoľným darcom orgánov sa dá byť aj ináč ako do toho zatahovať druheho , keď už je presvedčený že chce darovať ...
Ramon1 rozdiel je ze na bicykel chces dostat co najviac ludi, koronou chces nakazit asi co najmenej ludi. Kedy bude podla teba na Slovensku vyssia nehodovost:
A. prilba bude povinna, cyklisti budu mat nulovy podiel na prepravnej praci, povedzme 70% (mozno by sa este dokazali pohnut a mali by co dychat) ciest bude vykonanych osobnym automobilom
B. prilba nebude povinna, cyklisti budu mat povedzme 50% podiel na prepravnej praci, 0% ciest bude vykonanych osobnym automobilom
Ak by nejazdili ziadne automobily, kto by tie nehody sposoboval? Dam aj napovedu- cyklistov zomrie rocne pri DN okolo 19, (priemerne) vsetci pri nehodach s ucastou motorovych vozidiel.
Viem že to dobre myslis , treba ľudí presvedčiť o nutnosti slúžiac to k ich vyššej bezpečnosti . Ten kto to nechce akceptovať je samozrejme jeho osobná vec , ale len do tej miery , kým v tom nie je “ zapletený “ iný človek . Áno výchova je prvoradá , verím že o pár rokov uz budú z našich deti len uvedomelí cyklisti s helmou ?
Edit : nechápem , prečo mi to rozdelilo horný príspevok ??♂️
Ja som tiež jazdil bez prilby, v 15-tich som kúpil prvú a hneď som padol na hlavu ? odvtedy bez prilby ani na krok. A minulý rok na Maline pri zjazde ťažký pád, nikde nikto, našťasti mi prilba zachránila hlavu (Giro switchblade), sice ťažké peniaze v prdeli ale aspoň som zdravý.
A keď nám do nemocnice privezú cyklistov po pádoch tak si takisto človek 2x rozmyslí či si dá alebo nedá prilbu.
Ale nakoniec to musí každému asi dôjsť samému, či to je v zákone alebo nie.
To co pise Zigo je argument, ktory sa preberal a stale prebera napr. v Londyne - https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2017/mar/21/bike-helmet-cyclists-safe-urban-warfare-wheels a tyka sa cyklistiky v meste (dochadzanie). Podstata je ta, ze vacsie nebezpecenstvo ako pad na hlavu je v meste od motoristov (kde prilba nie je az taka efektivna) a sposob ako znizit riziko od motoristov je mat na ceste viac cyklistov (pretoze je ich viac -> vacsi tlak na zlepsenie infrastruktury, zakonov, tazsie sa prehliadaju atp.). No a sposob ako dostat co najviac ludi na bike je neprikazovat im prilby, lebo vela ludi s tym ma problem (pokazi im to vlasy, je to neprakticke, atp atp.). Da sa s tym stotoznit v centrach miest, kde moze byt vyssia koncentracia cyklistov a jazdi sa pomaly a kludne.
Pri sportovej cyklistike o nenoseni prilby naozaj nemoze byt rec, tam jednoducho zachranuje zivoty a ktokolvek jazdi bez nej zbytocne riskuje. Skore uzdravenie prajeme bladerunner.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Hej som rád, že žijem /hlava/ resp. nie som ochrnutý /krk/, bo pecka bola brutálna. Díky za priania, budem sa snažiť vylízať čo najskôr
Ale je pravda, že keď som bol dieťa, tak sa prilby nepoužívali.....
Ja tvrdim ze keby si nemal helmu tak si teraz bud mrtvy alebo na JISke v kome. Vela zdravia prajem.
Ja tvrdim ze keby si nemal helmu tak si teraz bud mrtvy alebo na JISke v kome. Vela zdravia prajem.
Ak budes prikazovat nosenie prilby cyklistom, ktori ju uz nosia, nedosiahnes nic. Ak budes prikazovat nosenie prilby necyklistom alebo cyklistom, ktori ju nenosia, dosiahnes ze presadnu do auta a nejake cyklistu sundaju. Nosenie prilby musi byt dobrovolne, inak bude na nasledky nehod a negativne vplyvy individualneho motorizmu zomierat stale viac ludi.
bladerunner skore uzdravenie.
bladerunner skore uzdravenie.
Zaujímavá teória. Som zvedavá čo by to spravilo zo štatistikami úmrtností pri dopravných nehodách, keby bolo používanie bezpečnostných pásov v aute tiež dobrovoľné.
scarinko ako pises, ma to byt vec vychovy, nie zakona a prikazov.
Izzy68 v skratke: viac prilieb - vyssi pocit nebezpecia u potencialnych cyklistov - nizsi podiel cyklistiky na prepravnej praci - vyssi podiel individualneho motorizmu - vyssia nehodovost. Cim viac aut, tym viac nehod. Cim viac cyklistov, tym menej nehod (nehod, nie skodovych udalosti apod.).
Kristina ja by som bol zvedavy, co by sa stalo so statistikami nehodovosti, kedy bolo povinne nosenie prilieb v autach. Co to ma s pasmi netusim.
bladerunner skore uzdravenie.
Napadla ma taka asociácia s koronou a nosením rusok a počtom úmrtí . Viď krajiny kde nosenie je len odporúčanie , resp. ani to a krajiny kde je nosenie prikázané pod hrozbou 1000€ pokuty ... ten kto nenosí nechráni len seba , ale v prípade že účastníkom nehody je aj iný účastník nielen cestnej premávky to môže ovplyvniť aj jeho život ... je ina sadzba za ľahké poškodenie zdravia , ina za ťažké zranenie s následkom smrti . Príkazom a nosením ochránia aj toho druhého ak už k tomu dôjde ? .
A. prilba bude povinna, cyklisti budu mat nulovy podiel na prepravnej praci, povedzme 70% (mozno by sa este dokazali pohnut a mali by co dychat) ciest bude vykonanych osobnym automobilom
B. prilba nebude povinna, cyklisti budu mat povedzme 50% podiel na prepravnej praci, 0% ciest bude vykonanych osobnym automobilom
Ak by nejazdili ziadne automobily, kto by tie nehody sposoboval? Dam aj napovedu- cyklistov zomrie rocne pri DN okolo 19, (priemerne) vsetci pri nehodach s ucastou motorovych vozidiel.
Edit : nechápem , prečo mi to rozdelilo horný príspevok ??♂️
A keď nám do nemocnice privezú cyklistov po pádoch tak si takisto človek 2x rozmyslí či si dá alebo nedá prilbu.
Ale nakoniec to musí každému asi dôjsť samému, či to je v zákone alebo nie.
Pri sportovej cyklistike o nenoseni prilby naozaj nemoze byt rec, tam jednoducho zachranuje zivoty a ktokolvek jazdi bez nej zbytocne riskuje. Skore uzdravenie prajeme bladerunner.