Taká menšia recenzia ebajku čo som si kúpil Leader Fox Altar 2020, moje nároky neboli vysoké, teraz mam 5 rokov klasicky
bicykel za 420€ mongoose a úplne mi stači, aj keď ma základnú vzduchovú vidlicu, ale slúži parádne,
brzdy tiež základ hydraulické, ale čo sa týka brzdného účinku za tu cenu paráda. Tak že som podľa toho vyberal ebajk + stredový motor. Mam nízku kadenciu skôr silovú, tak som hľadal niečo s viac Nm a lepšou baterkou.
Podľa toho som aj vyberal ebajk, niečo lacnejšie do dvoch litrov čo by spĺňalo moje základne požiadavky, nekvalitný asfalt a lesné cesty.
Čo sa týka pohonnej jednotky Altara ma bafang M500 je to paráda tichý výkonný 750W 95Nm, mali odpor na rovine a baterka 630Wh čo vydrží viac než ja, to prekonalo moje očakávania.
Rám aj keď je o cca 2kg ťažší ako ma niektorá konkurencia, ale rám je fakt robustný a pevný. Na ebajku sa nejaké kilečko nerieši, dole kopcom a na rovine to neprekáža a hore kopcom pomáha motor.
Ale čo sa týka ostatných komponentov, tak to už je bieda.
Brzdy SHIMANO MT200 myslel som si, že na hydraulike sa nedá nič pokaziť fyzikálne zákony sú stále rovnaké, no mýlil som sa. Po stlačení bŕzd nejak bicykel nezaznamenal čo mi na odvahe dole kopcom nepridalo a treba poriadne na ne zatlačiť aby sa dostavil aký taký brzdný účinok, napadlo ma že tie brzdne doštičky asi sú s dreva lebo tomu odpovedal ich brzdný účinok, už dávno som s kopca nešlapal kolo bicykla
, ale to sa novými brzdnými doštičkami da poriešiť.
Druha vec je ozubený
prevodník 1x9 myslel som že tu sa tiež nedá čo pokaziť, no mýlil som sa, medzera na 7 koliesku je menšia ako reťaz a reťaz sa škriabe o vedľajšie koliečka s patričným zvukovým efektom, ostatne kolečka fungujú bez problémov, keď sa vyhnem prevodu 7 tak sa da na ňom ísť.
Prehadzovačka avilion, jej úloha je prehodiť reťaz s jedného kolečka na druhé, tu sa tiež nedá čo pokaziť, no zase som sa mýlil, slabo napína reťaz, ktorá sa pri jazde po poľnej ceste otriasa-uvolňuje a reťaz mi padá s predného kolečka, za 40km mi padla 3x, sranda spočíva v tom že medzera medzi rámom a predným ozubeným kolesom je presne na desatinu milimetra taká, aby sa tam ta reťaz krásne zašprajcovala, proste o milimeter keby ta medzera bola menšia reťaz by tam nevliezla, a o milimeter väčšia tak pohodlne by sa vytiahla, proste dokonale *****. Pri každom padnuti
reťaze mi trvalo cca 15 minút kým som ju vyslobodil a znova nasadil. Asi si začnem sebou nosiť naradie na demontaž predneho ozubeného
kolesa bude to rýchlejšie a ľahšie. Tak že aj prehadzovačka sa da dodrbať slabým napínaním reťaze...
Vidlica je vzduchová a myslel som si že jediná jej nevýhoda je o 200g vyššia hmotnosť, prdlajz! Pri jazde po poľnej ceste vydáva kovove razi, ako keby mi niekto oceľovou tyčou po nej mlátil, to tiež na dobrom pocite s jazdy neprida, ale nastavená je štandardne.
Za ďalšie pedále, keď su s kovu myslel som si že tu sa už fakt neda čo pokaziť, no zase som sa mýlil, pri jazde poľnou cestou mi
pedále držali topánky ako keby som stal na ľade, pri menšom hupaku moje nohy menili pozíciu cca nejaký cm, nič prijemne pre chlapa, lebo vieme čo sa stane ked pri jazde zo sedla sa nám zošmykne noha s pedálu, no proste nič prijemné, buď to vymením pedále za rapavejšie, alebo si vezmem na jazdu pre istotu suspenzor ...
Teraz prejdem na elektroniku
Radiaca jednotka 860, keď mi predajca zahlásil už pri kúpe, že tam mam novšiu radiacu jednotku už som mal tušaka, že to nedopadne dobre. Prvý jej nedostatok je, že rýchlosť podpory bájku je do 23,5km/h potom sa vypína motor, aj keď ma písane 25km/h, to by až taký problém nebol, ale asistencia pri tlačení do kopca, výrobca udáva 6km/h v skutočnosti je 0,2km/h
hľadal som či sa to da niekde nastaviť či zmeniť, ale bez šance. Ale ako dobru motiváciu vytlačiť si ten horsky bicykel sám je to veľmi účinne
Celkovo ten ebajk nie je zly, motor a baterka sú fajn, keď sa na ňom vymení zopár komponentov ako: brzdové doštičky, pedále, ozubený prevodník, prehadzovačka, vidlica, radiaca jednotka. Potom to bude celkom fajn ebajk
PS: Ani som netušil čo všetko môže zle fungovať na
bicykli a to som zatiaľ na ňom prešiel 40km zatiaľ ho mam doma len 5 dni zatiaľ to vyzerá, že v servise si ho chlapci užijú viac
Som zvedavý ako na to zareaguje česky výrobca či mi to opravia, alebo sa na to vykašlú a budem si to musieť na vlastne náklady opraviť-vymeniť sám.