mipro jasne chapem, takto by sa to urcite nemalo spravat. Ako Shimano su urcite pocitovo viac on/off brzdy, ale tie RS musia brzdit dobre aj bez toho, aby si mal pocit ze ides zlomit packu. Mne napriklad v urcitom bode uz packu ani nepusti dalej ku gripom, proste je uz na tvrdo v bode, kde su maximalne vytlacene valceky a to uz su bloknute kolesa. A musim povedat, ze nieje vobec namahave ten bod dosiahnut. Ak si si isty, ze mas teda dobre zabhnute, sadnute a ciste dosky a k tomu nezavzdusnenu kvapalinu, tak fakt neviem co to moze byt.
29.04.2019 - 14:53:40
00
Jazdil som Guide RS.
cim dlhsie som ich mal tym menej som bol spokojny z ich silou.
po vymene za nove metalicke dosky sa to zlepsilo, ale aj tak dost rychlo a podstatne ich sila ubudala "Fade-ovali"
Potom sa objavila ich choroba... nevracanie packy. obratom mi poslali zo SRAMu nahradne. (v ramci zaruky)
Zhodil som ich z bajku a odvtedy lezia v sufliku.
Kupil som Hope. mam po starostiach...
29.04.2019 - 15:06:20
00
takze.. dymONE ano tiez som sa nad tym zacal zamyslat...po zazitku kedy som RSka pomenoval ako VYCHOVNE brzditka ked mi odisla zadna brzda a ja som musel cely den fungovat len na prednej aj v strmakoch pri zjazdoch im asi zacnem dakovat ze konecne viem plnohodnotne pouzivat obe brzdy.. kazdopadne den bol spojeny s nadavkami na sram. Ked po par dnoch opadol nerv a bol cas tak som ich komplet odvzdusnil - mrte bublin tam bolo a zacal som rozne testovat ako to ze podla ich kategorie proste mi nestacia.. po x pokusoch som prisiel na to ze pocas plnenia/odvzdusnovania ked pouzijem blok do celusi 10mm (nie 11mm), dokonalo vyrovnam vsetky piesty pred plnenim a urobim to opacne ako v navode od sram a teda ze najprv odvzdusnim packy a az potom prasiatka s tym ze cez ten bleed port dokazem presne nastavit tlakom piestu striekacky presne bod zaberu.. a teda vyriesene chybajuce C v nazve brzd. Poriadne podotahovane vsetky skrutky vycistene a zobrate na test.. neuveritelne.. ono to zacalo vazne ze dobre brzdit a zrazu viem dat cely bajk na predne ci dokonca v strom zjazde aj plne zasekunt zadne koleso...
kazdopadne to budem este testovat ci to nezacne povolovat ale tak dufam ze raz a navzdy som vyriesil pre seba nerva s tymto sram vyrobkom.

tr4nc3t0p14 ano tiez som bol tak nastaveny ze pojdu do kosa ale branil som sa tomu..
16.05.2019 - 14:29:01
07
Rovnako som aj ja nastavoval "contact point" ale vždy po pár jazdách sa to začalo vzďaľovať ako sa opotrebovali platničky. Postaviť na predné som nikdy problém nemal vždy bol len problém v dlhších zjazdoch kde trebalo ísť stále na brzdách tam vädli a trebalo vynaložiť veľkú silu. Dva dni dozadu som prešiel na Shiguri(Magura MT5 s Zee páčkami) sila Saintov s moduláciou Magúr. Teraz potrebujem tak tretinu sily na páke oproti Guidom. A to ešte nehovorím ako lepšie sa pracuje s olejom namiesto dotky. Len ten bleeding edge port by som uzákonil na všetky brzdy...
16.05.2019 - 20:25:44
00
mipro no snad ti to uz bude brzdit dobre, tusil som ze niekde bude zrada a je fajn ze si to hned nevzdal. Dobre odvzdusnenie je alfa a omega dobreho brzdneho ucinku, ako ja dobrej odozvy packy. Tak nech ti to brzdi uz bez problemov ;)
17.05.2019 - 19:49:24
00
fuknem znovu do danej temy :)... po roku s GuidRS.. no.. tak ako pisal scart335 vzdy to vydrzalo len par jazd a zas to iste. Po mojom lazoplazo testovani proste ked poriadne prehrejes brzdy s DOTkou a celkom pravidelne, musis vymenit DOTku a idealne z novej flase aby to zas brzdilo solidne, samotne odvzdusnovanie cca po kazdej tretej jazde prestane fungovat.. plus velka degradacia po zimnom spanku.. par mesiacov som sa bajku s Guideami nechytil a po vyskusani je to este horsie ako na konci sezony.. Na bajku so Simanom ziadna zmena po zime. Ma niekto podobnu skusenost ci len zas som vo vlastnom svete? :) Proste mi to pripada ze na spodku celeho brzdneho systemu teda v prasati ta DOTka "redne" :)
04.06.2020 - 23:48:59
00
Toľko starostí :D už to vymeň prosím ťa.
Ja som rok dozadu prešiel na shigury a okrem výmeny platní som sa toho nechytil.
05.06.2020 - 08:13:05
00
mipro: ja mam v jednych brzdach tu istu DOTku asi aj 6 rokov a nic tomu nie je, je to stale rovnake. V jednej packe treba uz tesnenie vymenit po rokoch, ale inak nic. Ale ani s Guidami som tento problem nemal, ked som ich prehrieval, vzdy brzdili rovnako .. akurat teda tie tesnenia/piestiky. A to zle brzdenie resp. zlepsenie po vymene DOTky sa prejavuje ako ?

scart: a packy mas ake od shimana ?
05.06.2020 - 08:28:33
00
Zee. Kamarát má tie nové XT páky čo už sa opierajú o riadítka a je to trošku lepší pocit pri brzdení.
05.06.2020 - 08:32:33
00
nie je možné,aby DOT -ka zdegradovala za pár mesiacov,kamoš jazdí tie Guide RS na ťažkom e-biku pár rokov systémom,že keď zoderie platne,zatlačí piestiky,nahodí nové a takto stále dokola-vyskúšaj ešte tento postup-kúp kvalitnú DOT 5.1 (napr Bosch) natiahni ju do 20 ml striekačky,vymeň ju takto:
na páčku namontuj prázdnu striekačku,na strmeň plnú,potom pomaly pretlač DOT-ku do hornej striekačky,zavri spodný odvzdušňovák,potom horný-hotovo,takto som plnil aj moje Guide RE,budú to 3 roky,brzdí to stále tak isto ako keď boli nové (tie videa,ako tam komplikovane odvzdušňujú brzdy Guide ignoruj,môj postup funguje na 100%) samozrejme,pozor na bublinky,keď naberáš DOT do striekačky,musí byť úplne čistá
05.06.2020 - 08:41:32
01
Oni asi este ziju v dobe taperbore Avid brzd, tam to bolo nutne, kedze ich nadrzka bola taka divoka.Ale klasicky system by mal ist tak, ako popisujes. Ale asi je nieco s tymi brzdami, ked to takto blbne. Tesnenia mozno v prasiatku ? Neviem ..

Btw, u Shigury preco MT5 prasiatka .. kvoli cene, alebo su lepsie ako Shimana ?
05.06.2020 - 10:08:09
00
MT5 kvôli cene inak je to ten istý, kovaný strmeň ako u MT7.
Magury pre to, lebo majú iný rozmer piestov ako u shimano prasiatok a spolu so shimano páčkou to robí väčšie hydraulické prepákovanie - viac sily a modulácia je tiež lepšia.

Tu je excel s kombináciami páčok/bŕzd a aj nejaké technické info k tomu.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sjPSmOYbhjDBFxcvXVw1ufKfowEBu1AKh8sB6T8e24Y/edit#gid=0
05.06.2020 - 10:19:14
11
keyboard_arrow_up