CykloTRON mna bolieval spodny chrbat a rit... Sedlovku som nahodil tu, co som mal na horaku. Skusil aj dlhsi predstavec z horaku a odvtedy vsetko v cajku.
dakujem za vsetky skusenosti, pojdem do toho zrejme (i ked ma stale mata ci cistokrvny cestak nie je predsa len o trosku lepsi hehe), no a so sedlovkou a predstavcom sa pohram (tak ako som sa pohral s Trance-om kde som vymenil 50mm za 70mm a sedlo posunul cca o 1 cm dozadu (zdal sa mi bike trochu kratky ale to preto lebo som nebol zvyknuty na "trailovy" posed)
dakujem za vsetky skusenosti, pojdem do toho zrejme (i ked ma stale mata ci cistokrvny cestak nie je predsa len o trosku lepsi hehe), no a so sedlovkou a predstavcom sa pohram (tak ako som sa pohral s Trance-om kde som vymenil 50mm za 70mm a sedlo posunul cca o 1 cm dozadu (zdal sa mi bike trochu kratky ale to preto lebo som nebol zvyknuty na "trailovy" posed)
Podla toho co chces jazdit.
Cestak je o kus rychlejsi aj hlavne kvoli pneumatikam. Ked ides merat kazdu sekundu tak cestak. Ked sa chces sem tam zabavit a ist aj na nepoznane cesty a nevies aky bude povrch gravel je lepsi. Zvladne v poho aj polnacky.
Tuto dilemu riesim stale dokola. Ci skor cestak alebo gravel. Ked som mal gravel plaste na Tribane tak mi to prislo dost pomale na asfalte. Polnacky das aj na cestaku, otazka ako si to uzijes...teraz jazdim 32mm Conti hladke a presiel som cez Konske hlavy na Pezinsku...bolo sa treba uhybat skalam ale inak v poho ?♂️
dakujem za vsetky skusenosti, pojdem do toho zrejme (i ked ma stale mata ci cistokrvny cestak nie je predsa len o trosku lepsi hehe), no a so sedlovkou a predstavcom sa pohram (tak ako som sa pohral s Trance-om kde som vymenil 50mm za 70mm a sedlo posunul cca o 1 cm dozadu (zdal sa mi bike trochu kratky ale to preto lebo som nebol zvyknuty na "trailovy" posed)
Tuto dilemu riesi gravel s dvojprevodnikom, napr 2x10 a 2 pary kolies, s uzkymi plastami prevazne na cestu a hrubsimi ak ides napriklad do lesa. Pripadna vymena ti takto zaberie 2 minuty.
Chcem sa len opýtať, či je nejaký výrazný rozdiel medzi hydr. brzdami shimano 105 a shimano Ultegra. Vaha ma nejako nezaujíma. Rozdiel v cene je 100€ za pár. GRX nechcem nakoľko mám komplet 105ku a jazdim prevažne cestu momentálne. Dik za každú radu
Chcem sa len opýtať, či je nejaký výrazný rozdiel medzi hydr. brzdami shimano 105 a shimano Ultegra. Vaha ma nejako nezaujíma. Rozdiel v cene je 100€ za pár. GRX nechcem nakoľko mám komplet 105ku a jazdim prevažne cestu momentálne. Dik za každú radu
Okrem rozdielu v hmotnosti a dizajne maju ultegry moznost nastavenia sklonu respektive dlzky kroku paky. Niekomu s mensimi rukami to moze padnut vhod ze si paku moze trosku priblizit a v spodnom uchope ma potrebny dosah a lepsiu ovladatelnost. Tie grx strmene su len prebrandovane ultegry.
adamadelaide jj svatu pravdu mas ten reach sa da nastavit na 105ke dokonca aj na sore tusim. Ultegra ma nastavitelny ten volny chod alebo ako sa tomu spisovne nadava. Ked mozes stlacat paku a piest nezabera brzda nebrzdi. Ja som si tam dal taky oddtup casto mavam prsty na pakach aj ked nebrzdim. ?diik za opravu
Tuto dilemu riesim stale dokola. Ci skor cestak alebo gravel. Ked som mal gravel plaste na Tribane tak mi to prislo dost pomale na asfalte. Polnacky das aj na cestaku, otazka ako si to uzijes...teraz jazdim 32mm Conti hladke a presiel som cez Konske hlavy na Pezinsku...bolo sa treba uhybat skalam ale inak v poho ?♂️
Ja mám na graveli 42jky a jazdím s tým dosť aj po ceste. Keďže jazdím sám, tak mi to je jedno či som pomalší o napr. 4 km/h ako žiletkari. Pre mňa je výhoda, že sa s tým nemusím báť jazdiť po lese. Gravel máš predsa usposobený aj konštrukčne na to, aby zvládal aj terénik. Keď si to porovnám s HT Mtb, tak jediný limit je, že to nemá odpruzenu vidlicu a zjazdiť dolu rozbitejšiu cestu v lese je trochu za trest. A môžeš si časom kúpiť cestné kolesá z bazára alebo nechať niečo vypliesť a meniť podľa potreby...
Tuto dilemu riesim stale dokola. Ci skor cestak alebo gravel. Ked som mal gravel plaste na Tribane tak mi to prislo dost pomale na asfalte. Polnacky das aj na cestaku, otazka ako si to uzijes.?♂️
Podla toho ake povrchy chces jazdit a ako intenzivne.
Na pohodove vozenie sa, na zmiesane povrchy a do lesa - gravel.
Zas rychlu jazdu na asfalte si o dost viac uzijes na cestnom biku nez na graveli.
(pripadne vyskusat vsetko a potom predat to co nepouzivas.)
Nerozumiem nekonecnym debatam o tom, ci a o kolko je gravel pomalsi ako cestak. Predsa jediny zasadny rozdiel je v plastoch (geometriu do uvahy neberiem, lebo tak, ako u cestakov sa daju najst modely, na ktorych clovek sedi ako na zachode, rovnako existuju gravel bicykle s "agresivnymi" geometriami). A sice v sirke, dezene a v tlaku, na ktory sa daju nahustit...a z toho vyplyvajuceho valiveho a aerodynamickeho odporu. Ked si raz dam na gravel 25 mm cestne plaste nahustene na 8 barov, preco by som mal byt pomalsi ako ked budem rovnake a rovnako nahustene plaste vozit na cestaku, do ktoreho sirsie plaste nevojdu? To mi akoze virenie vzduchu v priestore medzi plastom a vidlou urobi nejaky zasadny rozdiel? Urcite zanedbatelny v porovnani s rozdielom medzi napr. 33 mm CX plastom pri 3.5 bar a 25 mm cestnym plastom pri 8 bar. Jasne, ked ma niekto pretekarske ambicie, siahne po cistokrvnom cestaku (pripadne priamo nejakom aero modeli). Ale inac to podla mna absolutne nema zmysel riesit. Za mna je logika jednoducha: ak nemam problem s prehadzovanim plastov cx/cesta, beriem jednoznacne gravel. Ked budem mat chut na cisto cestny vyjazd, nahodim tam cestne plaste. A naopak to plati s vyjazdom do terenu. Ak to financie dovoluju, zabezpecim si dva sety kolies s roznymi plastami a tato zmena je otazkou jednej minuty. Ked si kupim cestak, tuto moznost volby viac nemam. Bud si necham zajst chut na lahky teren, alebo budem trpiet a riskovat defekt (pripadne nieco horsie).
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Inak este mi bolo poradene CTM Koyuk 2.0, mozno aj 56-ka bude dobra, tak skusim (i ked farba sa mi nepaci)
mam CTM K 2.0 2020 56:). Ta farba na zivo je fajn, tiez som a bal ale je v pohode
obávam sa že to je už beznádejne vypredané... jedine že by ho mal nejaký predajca rovno na predajni, ale to pochybujem...
dakujem za vsetky skusenosti, pojdem do toho zrejme (i ked ma stale mata ci cistokrvny cestak nie je predsa len o trosku lepsi hehe), no a so sedlovkou a predstavcom sa pohram (tak ako som sa pohral s Trance-om kde som vymenil 50mm za 70mm a sedlo posunul cca o 1 cm dozadu (zdal sa mi bike trochu kratky ale to preto lebo som nebol zvyknuty na "trailovy" posed)
dakujem za vsetky skusenosti, pojdem do toho zrejme (i ked ma stale mata ci cistokrvny cestak nie je predsa len o trosku lepsi hehe), no a so sedlovkou a predstavcom sa pohram (tak ako som sa pohral s Trance-om kde som vymenil 50mm za 70mm a sedlo posunul cca o 1 cm dozadu (zdal sa mi bike trochu kratky ale to preto lebo som nebol zvyknuty na "trailovy" posed)
Podla toho co chces jazdit.
Cestak je o kus rychlejsi aj hlavne kvoli pneumatikam. Ked ides merat kazdu sekundu tak cestak. Ked sa chces sem tam zabavit a ist aj na nepoznane cesty a nevies aky bude povrch gravel je lepsi. Zvladne v poho aj polnacky.
dakujem za vsetky skusenosti, pojdem do toho zrejme (i ked ma stale mata ci cistokrvny cestak nie je predsa len o trosku lepsi hehe), no a so sedlovkou a predstavcom sa pohram (tak ako som sa pohral s Trance-om kde som vymenil 50mm za 70mm a sedlo posunul cca o 1 cm dozadu (zdal sa mi bike trochu kratky ale to preto lebo som nebol zvyknuty na "trailovy" posed)
Tuto dilemu riesi gravel s dvojprevodnikom, napr 2x10 a 2 pary kolies, s uzkymi plastami prevazne na cestu a hrubsimi ak ides napriklad do lesa. Pripadna vymena ti takto zaberie 2 minuty.
Chcem sa len opýtať, či je nejaký výrazný rozdiel medzi hydr. brzdami shimano 105 a shimano Ultegra. Vaha ma nejako nezaujíma. Rozdiel v cene je 100€ za pár. GRX nechcem nakoľko mám komplet 105ku a jazdim prevažne cestu momentálne. Dik za každú radu
Chcem sa len opýtať, či je nejaký výrazný rozdiel medzi hydr. brzdami shimano 105 a shimano Ultegra. Vaha ma nejako nezaujíma. Rozdiel v cene je 100€ za pár. GRX nechcem nakoľko mám komplet 105ku a jazdim prevažne cestu momentálne. Dik za každú radu
Okrem rozdielu v hmotnosti a dizajne maju ultegry moznost nastavenia sklonu respektive dlzky kroku paky. Niekomu s mensimi rukami to moze padnut vhod ze si paku moze trosku priblizit a v spodnom uchope ma potrebny dosah a lepsiu ovladatelnost. Tie grx strmene su len prebrandovane ultegry.
Ja mám na graveli 42jky a jazdím s tým dosť aj po ceste. Keďže jazdím sám, tak mi to je jedno či som pomalší o napr. 4 km/h ako žiletkari. Pre mňa je výhoda, že sa s tým nemusím báť jazdiť po lese. Gravel máš predsa usposobený aj konštrukčne na to, aby zvládal aj terénik. Keď si to porovnám s HT Mtb, tak jediný limit je, že to nemá odpruzenu vidlicu a zjazdiť dolu rozbitejšiu cestu v lese je trochu za trest. A môžeš si časom kúpiť cestné kolesá z bazára alebo nechať niečo vypliesť a meniť podľa potreby...
Podla toho ake povrchy chces jazdit a ako intenzivne.
Na pohodove vozenie sa, na zmiesane povrchy a do lesa - gravel.
Zas rychlu jazdu na asfalte si o dost viac uzijes na cestnom biku nez na graveli.
(pripadne vyskusat vsetko a potom predat to co nepouzivas.)
Dnes na KH , koyuk 2.
Spodna strkova cas je v pohode, nie je rozjazdena a ani velke kamene tam nie su