Každý si bude obhajovať to svoje. Ak to chcete prevážať treba investovať do ťažného a je to oveľa bezpečnejšie. Samozrejme, že nosnosť strechy neprekročíš, ale čo ak nastane nejaká kolízna situácia a budeš musieť prudko brzdiť. Zrazu ten ebajk bude mať váhu nie 20 ale 60 kil. Ak by to nedajbože vletelo do auta niekomu pred tebou to by ešte len bola sranda. Robte ako myslíte, takýto bicykel skrátka na strechu nepatrí a ešte sa to tam aj blbo dáva. A názor, že bežný bicykel váži 15 a viac hádam ani netreba komentovať. Také ťažké črepy čo majú viac ako 15 kil a stoja 300€, kupujú ľudia čo bicykle nikde nenosia a vozia sa na tom doma okolo komína.
25.06.2020 - 20:09:16
11
Vylez z ulity. Na streche vozia milióny dovolenkárov bežné trekkingové, mestské bicykle ktoré vážia cez 15 kg. Vo vyspelom svete sa ich dokonca predá percentuálne viac ako MTB. Väčšina ľudí naozaj nerieši gramy.
Btw, ako sledujem posledné dva mesiace cyklo fóra, tak cyklisti sú naozaj zvláštny národ.
25.06.2020 - 20:21:44
02
Priecniky su original Hundai nosnost 30kg.
25.06.2020 - 20:51:40
00
Omáčka k videu je tu : https://napisali.sk/clanky/preprava-elektrobicyklov-na-obycajnom-stresnom-nosici-auta-moze-byt-nebezpecna

25.06.2020 - 20:57:06
00
Mam nosic na tazne aj tento na strechu. Vozim 5 bikov. Moj stary Canondale Trail 4 bike svojho casu s trail gatorom (tyc na detsky bike) mal myslim 17 kg, a to vtedy stal skor k tisicke. Myslim si ze vacsina bikov v obehu bude v kategorii 15 kg +-. Samozrejme nemyslim biky ludi tu na fore. "Crepy" za 300 - 500 EUR kupuju podla mna uplne bezne napr rodiny (napr ja pred 8 rokmi) a uplne bezne s nimi idu na vylet napr k Neuseedleru, do Lednic a pod.

Ten Thule UpRide som kupoval presne pre to, ze ma nosnost 20 kg, aj na tu bude aj testovany vratane crash testov. Aby som mal rezervu aj na pripadny prevoz eBike (bez baterky ma 19,5 kg).
25.06.2020 - 21:04:30
02
[quote="@1614049"]Omáčka k videu je tu : https://napisali.sk/clanky/preprava-elektrobicyklov-na-obycajnom-stresnom-nosici-auta-moze-byt-nebezpecna
Tu sa bavíme o nosičoch, ktoré sú na takú hmotnosť stavané a logicky prešli certifikáciou.
25.06.2020 - 21:14:53
01
Joe70 napísal:
Tu sa bavíme o nosičoch, ktoré sú na takú hmotnosť stavané a logicky prešli certifikáciou.

Hned prvy prispevok v tomto vlakne logicky zapada do tvojej logickej odpovede. Skus sa nabuduce zamysliet aj nad faktom, ze mnoho ludi pouziva nejaky nosic, o ktorom nemaju ziadne informacie o nosnosti a jeho technickom stave. Takze je asi lepsie pripominat.
25.06.2020 - 21:27:16
00
Ja som nečítal ani nereagoval na dva roky starý príspevok. Reagoval som na hysterické reakcie, že ťažší bicykel sa na streche nemôže voziť. Ten Thule UpRide 599 ktorý sa spomína v dnešnom príspevku má nosnosť 20 kg a stojí vyše 400€.
25.06.2020 - 21:40:56
00
Nechcel som rozduchat vasen. Mam priecnik, ktory je do 30kg. Idem na vylet, kde budem davat 2ks obycajne bicykle. Do buducna som si objednal tento nosic Thule na moj e-bike, kde ho budem vozit iba 1ks. Nevidim najmensi problem. Pred som vozil na lidl priecnik 4 obycajne bike na dovolenku ine sice auto bez problemov.
26.06.2020 - 00:20:08
00
Joe70 napísal:
Bežný bicykel váži 15 kg+ a normálne sa na streche vozia aj 4. Strecha má nosnosť bežne 75 kg ak sa nemýlim. Prečo by sa nemohol na nej voziť ebajk, ktorý váži bez baterky okolo 20 kg ak je ten nosič na to konštruovaný.


Ja som nevravel o nosnosti strechy. To je jasné, že unesie aj 2 ebajky, ale o samotnom nosiči ebajku. O nosnosti ramena, ktoré drží celý ebajk.
Väčšina ebajkov váži bez baterky 20kg a vyššie a hlavne fully. HT môžu byť o to nejaké kilo až dva ľahšie ako nosnosť nosiča.
Ale aj tak si už na hranici nosnosti väčšiny nosičov na trhu. Keď som kúpil svoj prvý ebajk tak som hladal nosič na strechu, ale všetky mali max.nosnosť 20kg a ebajk bez baterky cca 20 - 21kg.
Mne osobne sa to zdá už dosť na hrane. Netvrdím, že to nosič nevydrží (stále myslím rameno, ktoré drží ebajk), ale mal by som zlý pocit pri prevoze a tŕpol či mi ebajk nezpadne.
Samozrejme, nech si každý dá ebajk kde chce, toto je len môj pohlad a názor na túto tému.
26.06.2020 - 09:25:20
00
Tak uz len otestovat bike.

Prílohy:

20200626_123753.jpg
20200626_123753.jpg 561.37 KiB thumb_up0thumb_down

26.06.2020 - 13:09:09
00
K tomu upride, treba si dat velmi dobry pozor na poistku, resp. zapadku jedneho dielu do druheho. Pred dvoma tyzdnami sa mi cestou z Kalnice zosuchol bike (ale ostal na streche, nepadol z auta) pri cca 115 km/h. Vsetko bolo dobre zaistene (2x prekontrolovane), v okoli PN bol mensi hrb a trochu silnejsi narazovy vietor. Po prejazde nerovnostou som len pocul (a citil), ze sa na streche nieco pohlo, spomalil som, ale kedze vsetci okolo na mna zacali vytrubovat, tak som vedel co je vo veci. Stalo sa mi to prvy krat za nieco vyse roka, co vlastnim 3ks. Teraz mam trochu strach, lebo vazne netusim preco sa to stalo.
26.06.2020 - 13:20:46
00
Tento západkový systém Thule moc nedomyslelo.
Väčšiu dôveru by som mal v uchytenie, ako má Yakima Highroad alebo Frontloader.
26.06.2020 - 13:34:18
00
Asi pre istotu pribalim gurtnu :)
26.06.2020 - 13:36:47
00
Chlapi nebláznite. E-bike naozaj na strechu nepatrí. Bez ohľadu na to, že majú nosiče na strechu vyššiu nosnosť. Ak máte vygrcať toľké prachy za nosič na strechu, radšej fakt dajte namontovať ťažné a nosič na ťažné. Má to min. tri nesporné výhody.
1. bezpečnosť ... fyziku neoklamete...pri núdzovom brzdení má ten bike vďaka preťaženiu nie 23kg ale 100kg.. a to nehovorím o náraze ... a aj auto sa správa inak ak sú na streche ťažké e-biky ... vyššie ťažisko
2. ľahšia a rýchlejšia manipulácia...mne to trvá cca 5 min. so založením nosiča a naložením 2 e-bikov.
3. nižšia spotreba ... oproti bikom na streche min o 1-1,5l/100km
29.06.2020 - 10:42:14
02
keyboard_arrow_up