precitaj si ako tam ten problem popisuje - ze samozrejme pri klasickom pohone vies v stupani trochu prislapnut, odlahcit pohon, preradit, a pokracovat dalej. Pri gearboxe ale preradis len na volnobehu a samotne odlahcenie ti nestaci. Ono to je celkom logicke, pokial nemas spojku ako pri autach, tak to proste nepreradis - musis ist cez "neutral"
A to, plus 2 kila na vahe, plus vacsi odpor celeho systemu, je asi dovod preco sa gearboxy neujali.
Pri gearboxe ale preradis len na volnobehu a samotne odlahcenie ti nestaci.
A to, plus 2 kila na vahe, plus vacsi odpor celeho systemu, je asi dovod preco sa gearboxy neujali.
len tak narychlo som nasiel koncept variabilneho prevodnika https://yacf.co.uk/forum/index.php?topic=36000.0
ale videl som myslim cosik funkcne, ale bolo to asi na remen
vymysliet sa da vselico, ale aby to nebolo tazke, komplikovane a drahe, tam proste ta klasika vitazi
Pinion C1.12. Oproti GX je to 1037g, oproti NX je to 729g.
foobar pozri si nabudúce viac faktov pred tým ako začneš písať takéto bludy.
Nehovoril som o 2 kilach navyse, ale o tom, ze su to 2 kila (aj to este bez kluk), a ked uz to chces porovnavat, tak to porovnavaj minimalne s X01, kedze cenovo je pinion niekde inde ako GX a NX.
To "plus" sa vztahuje ku vsetkym nedostatkom toho systemu co som vymenoval.
Proste v sucasnosti je to nezmysel dobry akurat tak pre mestske bicykle.
Si to po sebe prečítaj aspoň, ty alibista. Plus 2kg na váhe si napísal.
Pre mna je to plus 800g na váhe, ale niekde inde ako shimano a sram. Ako keď som vymenil vzduchový tlmič za strunu. Ani som si tu váhu nevšímal.
Je mi jasné že tá "prevodovka" nebude ešte dokonalá ale ja by som do toho šiel. Ak sa zamyslím nad tým ako dlho sa komerčne využíva koncept klasickej prehadzovačky, viackolečka/kazety/prešmyk atď. , začínam nadobúdať dojem zastaralosti tohoto systému a dal by som šancu niečomu novému, inovatívnemu. Ani prehadzovačky zo začiatku nefungovali určite najdokonalejšie a občas mám pocit že tomu tak je dodnes. Mám dojem že tento systém už naráža na svoj strop a už neinovujú ale len sa doťahujú o jeden zub na kazete. Myslené obrazne samozrejme. Maximálne sa zhadzuje hmotnosť na úkor životnosti atď. Mrzí ma že v dnešnej dobe sú časti pohonu a prevodov ešte stále spotrebák s čoraz kratším servisným intervalom. Polámané/ohnuté pätky, prehadzovačky, ramienka vo výplete, zvýšené opotrebenie pri troche blata a prachu a s tým spojené nepresné radenie, zodratá kazeta, vyťahaná/roztrhnutá reťaz, skákanie, kríženie reťaze, riešenie nejakej reťazovej linky, narow wide, boosty blablabla a mnoho ďalších...ale áno. Je to funkčné, efektívne a rozšírené naprieč celou cyklistikou. Je tam konkurencia, reklama a keďže je to spotrebák aj dobrý biznis v neposlednom rade ale ruku na srdce..stále nič nové.
Čím skôr by začali ľudia a výrobcovia dávať šancu aj gearboxom, tým skôr sa môžu dostať na podobnú úroveň "efektivity" ako 100 rokov zaužitý systém ktorý dodnes vozí väčšina z nás. Ktovie, možno z toho raz dačo bude skôr, ako budeme orať kazetou do zeme, lebo rozsah a nič viac... Ale to sa ešte poničí hromada pätiek, reťazí, kaziet a výjazdov som s tým zmierený..ale nebolo by to pekné?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
nieco na vytriezvenie z gearboxov
Nie, pretože to nerobím
precitaj si ako tam ten problem popisuje - ze samozrejme pri klasickom pohone vies v stupani trochu prislapnut, odlahcit pohon, preradit, a pokracovat dalej. Pri gearboxe ale preradis len na volnobehu a samotne odlahcenie ti nestaci. Ono to je celkom logicke, pokial nemas spojku ako pri autach, tak to proste nepreradis - musis ist cez "neutral"
A to, plus 2 kila na vahe, plus vacsi odpor celeho systemu, je asi dovod preco sa gearboxy neujali.
A to, plus 2 kila na vahe, plus vacsi odpor celeho systemu, je asi dovod preco sa gearboxy neujali.
Si pozri toto video
https://youtu.be/VmkN8pxKe-A
Myslis že to je taká tragédia že je nemožné šlapať a preradiť?
Plus 2 kilá na váhe? To si kde zobral?
https://www.cyclingabout.com/weight-difference-between-derailleur-pinion-rohloff-bikes/
Pinion C1.12. Oproti GX je to 1037g, oproti NX je to 729g.
foobar pozri si nabudúce viac faktov pred tým ako začneš písať takéto bludy.
to existuje
foobar: bez spojky sa da radit, sikovnici to vedia /aspon na beznych autach/
ale videl som myslim cosik funkcne, ale bolo to asi na remen
vymysliet sa da vselico, ale aby to nebolo tazke, komplikovane a drahe, tam proste ta klasika vitazi
foobar: bez spojky sa da radit, sikovnici to vedia /aspon na beznych autach/
Radiť bez spojky ide aj na avii aj na zetorocchh starších, aj na žígu to šlo a žiadne skrkanie.
Plus 2 kilá na váhe? To si kde zobral?
https://www.cyclingabout.com/weight-difference-between-derailleur-pinion-rohloff-bikes/
Pinion C1.12. Oproti GX je to 1037g, oproti NX je to 729g.
foobar pozri si nabudúce viac faktov pred tým ako začneš písať takéto bludy.
Nehovoril som o 2 kilach navyse, ale o tom, ze su to 2 kila (aj to este bez kluk), a ked uz to chces porovnavat, tak to porovnavaj minimalne s X01, kedze cenovo je pinion niekde inde ako GX a NX.
To "plus" sa vztahuje ku vsetkym nedostatkom toho systemu co som vymenoval.
Proste v sucasnosti je to nezmysel dobry akurat tak pre mestske bicykle.
Pre mna je to plus 800g na váhe, ale niekde inde ako shimano a sram. Ako keď som vymenil vzduchový tlmič za strunu. Ani som si tu váhu nevšímal.
...je to vymenovanie bodov, nie aritmeticka operacia
variátor na skútroch je super,ale na biku by som to nechcel ťahať,sú tam dosť velké straty trením remeňa
Čím skôr by začali ľudia a výrobcovia dávať šancu aj gearboxom, tým skôr sa môžu dostať na podobnú úroveň "efektivity" ako 100 rokov zaužitý systém ktorý dodnes vozí väčšina z nás. Ktovie, možno z toho raz dačo bude skôr, ako budeme orať kazetou do zeme, lebo rozsah a nič viac... Ale to sa ešte poničí hromada pätiek, reťazí, kaziet a výjazdov