Je mi jasné že tá "prevodovka" nebude ešte dokonalá ale ja by som do toho šiel. Ak sa zamyslím nad tým ako dlho sa komerčne využíva koncept klasickej prehadzovačky, viackolečka/kazety/prešmyk atď. , začínam nadobúdať dojem zastaralosti tohoto systému a dal by som šancu niečomu novému, inovatívnemu. Ani prehadzovačky zo začiatku nefungovali určite najdokonalejšie a občas mám pocit že tomu tak je dodnes. Mám dojem že tento systém už naráža na svoj strop a už neinovujú ale len sa doťahujú o jeden zub na kazete. Myslené obrazne samozrejme. Maximálne sa zhadzuje hmotnosť na úkor životnosti atď. Mrzí ma že v dnešnej dobe sú časti pohonu a prevodov ešte stále spotrebák s čoraz kratším servisným intervalom. Polámané/ohnuté pätky, prehadzovačky, ramienka vo výplete, zvýšené opotrebenie pri troche blata a prachu a s tým spojené nepresné radenie, zodratá kazeta, vyťahaná/roztrhnutá reťaz, skákanie, kríženie reťaze, riešenie nejakej reťazovej linky, narow wide, boosty blablabla a mnoho ďalších...ale áno. Je to funkčné, efektívne a rozšírené naprieč celou cyklistikou. Je tam konkurencia, reklama a keďže je to spotrebák aj dobrý biznis v neposlednom rade
ale ruku na srdce..stále nič nové.
Čím skôr by začali ľudia a výrobcovia dávať šancu aj gearboxom, tým skôr sa môžu dostať na podobnú úroveň "efektivity" ako 100 rokov zaužitý systém ktorý dodnes vozí väčšina z nás. Ktovie, možno z toho raz dačo bude skôr, ako budeme orať
kazetou do zeme, lebo rozsah a nič viac... Ale to sa ešte poničí hromada pätiek, reťazí, kaziet a výjazdov
som s tým zmierený..ale nebolo by to pekné?