No veď variátor sa používa na scootroch roky rokúce🤷🏻‍♂️ Divím sa, že ešte nikto neprišiel s verziou pre cyklistiku...
25.07.2020 - 08:47:28
00
lto napísal:

foobar: bez spojky sa da radit, sikovnici to vedia /aspon na beznych autach/

Radiť bez spojky ide aj na avii aj na zetorocchh starších, aj na žígu to šlo a žiadne skrkanie.
25.07.2020 - 08:54:07
00


25.07.2020 - 09:54:32
00
Dublinboy napísal:

Plus 2 kilá na váhe? To si kde zobral?
https://www.cyclingabout.com/weight-difference-between-derailleur-pinion-rohloff-bikes/

Pinion C1.12. Oproti GX je to 1037g, oproti NX je to 729g.

foobar pozri si nabudúce viac faktov pred tým ako začneš písať takéto bludy.


Nehovoril som o 2 kilach navyse, ale o tom, ze su to 2 kila (aj to este bez kluk), a ked uz to chces porovnavat, tak to porovnavaj minimalne s X01, kedze cenovo je pinion niekde inde ako GX a NX.
To "plus" sa vztahuje ku vsetkym nedostatkom toho systemu co som vymenoval.
Proste v sucasnosti je to nezmysel dobry akurat tak pre mestske bicykle.
25.07.2020 - 11:54:41
00
Si to po sebe prečítaj aspoň, ty alibista. Plus 2kg na váhe si napísal.
Pre mna je to plus 800g na váhe, ale niekde inde ako shimano a sram. Ako keď som vymenil vzduchový tlmič za strunu. Ani som si tu váhu nevšímal.
25.07.2020 - 12:29:48
00
zbytocne sa s tebou dohadovat, predstav si ze za tym "plus" nasleduje najskor nieco ine a az potom 2kila, ked nechapes ako som to myslel

A to, plus 2 kila na vahe, plus vacsi odpor celeho systemu, je asi dovod preco sa gearboxy neujali.


...je to vymenovanie bodov, nie aritmeticka operacia :facepalm:
25.07.2020 - 13:07:04
00
Každopádne pre mňa to nie sú argumenty prečo do toho neísť. Skôr si myslím že to radenie odrádza ľudí.
25.07.2020 - 13:24:36
01
Supafly666 napísal:
No veď variátor sa používa na scootroch roky rokúce??‍♂️ Divím sa, že ešte nikto neprišiel s verziou pre cyklistiku...

variátor na skútroch je super,ale na biku by som to nechcel ťahať,sú tam dosť velké straty trením remeňa
25.07.2020 - 13:45:52
02
Je mi jasné že tá "prevodovka" nebude ešte dokonalá ale ja by som do toho šiel. Ak sa zamyslím nad tým ako dlho sa komerčne využíva koncept klasickej prehadzovačky, viackolečka/kazety/prešmyk atď. , začínam nadobúdať dojem zastaralosti tohoto systému a dal by som šancu niečomu novému, inovatívnemu. Ani prehadzovačky zo začiatku nefungovali určite najdokonalejšie a občas mám pocit že tomu tak je dodnes. Mám dojem že tento systém už naráža na svoj strop a už neinovujú ale len sa doťahujú o jeden zub na kazete. Myslené obrazne samozrejme. Maximálne sa zhadzuje hmotnosť na úkor životnosti atď. Mrzí ma že v dnešnej dobe sú časti pohonu a prevodov ešte stále spotrebák s čoraz kratším servisným intervalom. Polámané/ohnuté pätky, prehadzovačky, ramienka vo výplete, zvýšené opotrebenie pri troche blata a prachu a s tým spojené nepresné radenie, zodratá kazeta, vyťahaná/roztrhnutá reťaz, skákanie, kríženie reťaze, riešenie nejakej reťazovej linky, narow wide, boosty blablabla a mnoho ďalších...ale áno. Je to funkčné, efektívne a rozšírené naprieč celou cyklistikou. Je tam konkurencia, reklama a keďže je to spotrebák aj dobrý biznis v neposlednom rade :) ale ruku na srdce..stále nič nové.
Čím skôr by začali ľudia a výrobcovia dávať šancu aj gearboxom, tým skôr sa môžu dostať na podobnú úroveň "efektivity" ako 100 rokov zaužitý systém ktorý dodnes vozí väčšina z nás. Ktovie, možno z toho raz dačo bude skôr, ako budeme orať kazetou do zeme, lebo rozsah a nič viac... Ale to sa ešte poničí hromada pätiek, reťazí, kaziet a výjazdov :D som s tým zmierený..ale nebolo by to pekné? :)
25.07.2020 - 14:49:20
08
ten strop sa da lahko riesit .. presmykacom :P .. na cestakoch su 100 rokov pozadu , furt tam vozia tie dvojpily :D
inak aj kolesa to je pekna starina, furt je to okruhle, uz by to mohli zmenit :)
25.07.2020 - 16:30:37
03
mdfk Uplny suhlas. Zober si, ze sada XTR bude mat za dva roky okruhlu 30-tku. Xt sada za tri roky oslavi 40-tku. Ta prevodovka mohla mat uz aj desat sviecok na torte, keby mali japonci o cosi vacsie gule a nedrzali sa tych svojich tradicii.
Lenze to by sa museli zmenit aj spotrebitelia. A nie ze ja si s novym bikom beriem na vyjazd polku komponentov, lebo co-ked-nahodou...Takymto stylom tu mile XTR bude strasit este o 20 rokov a bude to mat zubov tolko, ze aj Sevcovic bude zavidiet.
25.07.2020 - 17:46:03
02
Hosť napísal:
Lenze to by sa museli zmenit aj spotrebitelia. A nie ze ja si s novym bikom beriem na vyjazd polku komponentov, lebo co-ked-nahodou...


...a mozno ty si jediny co berie na vyjazdy aj nahradne kladky, bowdeny a prevodniky, a vacsina spotrebitelov funguje na jednej patke 8 rokov kym nekupi novy bajk...
25.07.2020 - 18:24:30
00
tiez Pinion

p.vitalmtb.com

aj ked ten hrb je na zgrcanie

https://www.vitalmtb.com/community/undomestic,51064/setup,42156
25.07.2020 - 18:47:57
00
a to som si myslel, ze hnusnejsi sa uz bajk neda vyrobit, ale ako vzdy ma prekvapia :D
25.07.2020 - 18:57:36
011
fradog: na ebiku, jedine. Tie prevodovky proste pre normalne jazdenie /tj. slapes do kopca a porovine, nevozis sa/ proste nie su a nikdy nebudu. A pre vacsinu ludi, ktori vela nejazdia nevadi, ze musia vymenit kazetu /retaz po par tisic km. Pred 15 rokmi by si vyrobca ani neskrtol, keby za 100e dal na trh kazetu, co nevydrzi ani 10k a dnes za 200e predavaju take, co nevydrzia ani 5k .. ba dokonca .. no nic :D .. proste trh. Ked ludi presvedcis, ze je nieco dobre a ze nieco je normalne a uveria tomu, pretoze nemaju ako porovnat, tak proste to ide. Btw, shimano sa orientovalo hlavne na cestne bicykle. A tiez na rybarov :lol:
25.07.2020 - 19:02:03
02

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up