OK dik moc zoberem tu select s 35 nohamyi , dufam ze sa mi to nejak podari nastavit . to tusim nema nastavenie kompresie ? ak nie je to premna iba vyhoda ak by to bolo prednastavene a iba nastavim sag a odskok
30.07.2020 - 21:42:58
00
seriozne, nechcete si na to otvorit novu temu????
31.07.2020 - 07:25:32
08
Mám magura brzdy dvoj piestové.Strašne piští( Iba zadná).Ale nie že vrzgá ,alo po chvílke jazdy to začne ,ako ked niekto ide po okraji pohára prstom.Už neviem čo s tým.Nastavoval som to X krát a stále.Kotúč sa zdá byt rovný.Vymenil som aj platničky.Chvílku Ok a opät to začalo.Na magurách nieje žiadna vratná pružina.Netuším,ako sa tie piestiky vracajú do pôvodnej polohy.Vie mi niekto poradit?
31.07.2020 - 08:49:38
00
V hydraulickych brzdach sa nevracaju piestiky vratnou pruzinou, vzdy je to len pruzenim tesnenia okolo piestu.
31.07.2020 - 09:21:22
00
Bruco napísal:
V hydraulickych brzdach sa nevracaju piestiky vratnou pruzinou, vzdy je to len pruzenim tesnenia okolo piestu.

Na shimanách je vratný taký pružiaci ocelový plech,ktorý vracia platničky do pôvodnej polohy.
31.07.2020 - 09:37:16
00
Presne, ten plech vracia platnicky, ale nie piesty. Skusal si niekedy akou silou zatlacas piesty a aku silu vyvinie ta trapna pruzinka? Jej ulohou je len oddalovat dosticky od kotuca.
PS posledny prispevok sa necituje.
31.07.2020 - 09:41:50
01
Bruco napísal:
V hydraulickych brzdach sa nevracaju piestiky vratnou pruzinou, vzdy je to len pruzenim tesnenia okolo piestu.


Toto som nepochopil ako myslíš.

Pružina je predsa pod piestom v páke. Ona vracia aj piesty v strmeni pôsobením podtlaku, teda keď je brzda odvzdušnená.
31.07.2020 - 11:15:43
00
Myslel som to tak, ze piesty v strmeni od seba neodtlaca ziadna pruzina. A kedze vysunutie piestu v strmeni je umoznene len ohybom tesnenia, ked prestane posobit tlak kvapaliny, pruznostou sa vrati automaticky spat. Opomenul som pruzinu pod piestom v pake, ktora tomuto spatnemu pohybu napomaha a zrychluje ho.
31.07.2020 - 11:40:11
00
Keby sa tesnenia okolo piestu akokoľvek hýbali, páka by bola mäkká ako špongia.
31.07.2020 - 11:43:56
01
Ano, bolo by to uzivatelsky dost neprivetive. :-D
V kazdom pripade to nic nemeni na fakte, ze nech je medzi brzdovymi dostickami cokolvek pruzne, nema to nic spolocne s navratom piestov v strmeni.
31.07.2020 - 11:52:10
00
www.jaguarforums.com

Vracia sa vďaka tesneniu so štvorcovým prierezom.
31.07.2020 - 12:43:48
02
Ahojte. Myslíte, že môžem na vidlicu Suntour Epixon s rýchloupinákom, namontovať 4-piestikové brzdy (Shimano 520, 6120, 7120)? Alebo mám radšej použiť 2-piest z nejakej vyššej rady (SLX, XT)? Kotúč by som nechal s priemerom 180mm.
Aktuálne mám na biku brzdy BR-MT400 a mojich 100+kg predná brzda nedáva.
Ďakujem
02.08.2020 - 14:46:54
00
jazdite niekto https://www.suncycle.sk/sk/produkt/mtb-brzdy-magura-mt-trail-sport-carbotecture-set/11689 ?
02.08.2020 - 19:03:29
01
pajo16 napísal:
Ahojte. Myslíte, že môžem na vidlicu Suntour Epixon s rýchloupinákom, namontovať 4-piestikové brzdy (Shimano 520, 6120, 7120)? Alebo mám radšej použiť 2-piest z nejakej vyššej rady (SLX, XT)? Kotúč by som nechal s priemerom 180mm.
Aktuálne mám na biku brzdy BR-MT400 a mojich 100+kg predná brzda nedáva.
Ďakujem


ak planujes v buducnosti (relativne blizkej) novy bike/upgrade vidlice (neviem aky je to bike) a ponechat si brzdu, tak 4-piestik moze mat zmysel. Inak to ale moze byt "troska" overkill na tu vidlicu - nemusi jej to robit dobre. Zalezi ale aj ako/co jazdis a brzdis, ale v principe SLX/XT, pripadne nejake formuly cury, alebo vyssie rady 2-piestikov od magury by tiez mali stacit.
02.08.2020 - 19:04:06
00
Ja mám na raidone mt520, síce len 160mm kotúč, ale všetko bez najmenšieho problému, takže by to malo byť v pohode
02.08.2020 - 20:45:35
00
keyboard_arrow_up