Vuk : a urcite nezabudni ze s odblokovanym ebikom do lesa/cyklochodnik nemozes, dalej nezabudni na poistku .... nechces predsa pachat tresny cin....ze?
Myslim si, ze jazdenie na odblokovanom ebiku sa co sa tyka priestupku, alebo porusenia zakona je asi na urovni priestupku jazdenia po lese mimo cesty na bajku alebo inych aktivitach /materialny aspek priestupku byva prakticky nulovy, alebo prinajhorsom zanedbatelny .. aj ked pravda, su vynimky/. Konieckoncov, podla papierov je aj obycajny bajk vozidlo aj ked nemotorove.
Porusenie zakona je aj jazdenie po chodniku, jazdenie mimo lesnej cesty, jazdenie v NP mimo cykloturisticke znacenie, skialpovanie mimo uzaveru, zidenie z TZ na peso, chodenie v rezervacii napeso mimo TZ, atd...
Zakony sa robia pre ludi, nie ludia pre zakony .. ak de jure je odblokovany ebike motorove vozidlo, tak defacto neexistuje rozdiel medzi odblokovanym a neodblokovanym bicyklom, ak stoji, alebo ide 25km/h, dokonca ani pri 26km/h. Problem absolutne nie je v tom, ze sa odblokuje ebike. Dokonca, je dost mozne, ze po pravnej stranke to ani nie je ani po odblokovani motorove vozidlo /natolko detailne som to nestudoval/ .. pretoze kludne pravna stranka veci sa netyka cohokolvek dodatocne instalovaneho ale len certifikacie, ktoru garantuje vyrobca. Ale o to nejde.
Pokial ludia budu vidiet len skrz literu zakonu a nebudu chciet chapat, ze v prvom rade sa jedna o materialny aspekt toho daneho zakona, tj. neexistuje ziaden rozdiel medzi blokovanym a neblokovanym, ak napr. ide 20km/h motorom /to sa tyka hejterov ebikov/ a pokial nebudu chciet vidiet preco vlastne tieto zakony boli vytvorene a preco boli postavene takto /hejteri klasickych bajkov jazdiaci na ebiku/, tak sa nebude nijak dat na nicom dohodnut. Pretoze zakony rozum, ohladuplnost , atd. nikomu do hlavy nenaleju.
IDVert3X: odblokovany ebike nemoze nesplnat poziadavky na bezpecnost, pretoze ich odblokovanim nemenis. Mozme sa bavit o tom, ze ci ich splna pri vacsej rychlosti ako je standardne postaveny blok, teda 25km/h ,ale myslim, ze by si velmi rychlo zistil, ze stojis na tenkom lade. Pretoze defacto neexistuje rozdiel v bezpecnosti bicykla pri rychlosti 35km/h ci ho uz utocis nohami, alebo ti pridava silu k tomu motor /nejake rozdiely su, ale pre tento ucel nepodstatne/. Tie problemy su tam ineho druhu a ci su, alebo nie su bloknute, nehra rolu .. skor by som povedal, ze sposob blokacia skrz 25km/h je zvolenych dost nestastne ..
edit: ja osobne som nikdy elektrobicykel neodsudzoval, len som poukazal na problemy, ktore prinesu, dostalo sa mi vysmechu. Cas ukazal, ze som mal pravdu /ostatne nebolo na tom nic tazke, pochopit, co sa stane... vela ludi to chapalo/ Odsudzoval som ale nieco ine a to sa nezmenilo a je uplne jedno, ci je ten bajk blokovany, alebo nie... ono totiz ani nie je podstatne, ci ma dana vec motor, to ma aj invalidny vozik, ale jeho vykon a rychlost, ktoru moze dosiahnut. Preto su dnes problem aj elektricke kolobezky .. ak by nedokazali ist rychlejsie ako 10km/h, nikomu by v zasade nevadili.
lto - rychlost je absolutne irelevantna, teda pokial neprekkrocis MPR na danej ceste. Dopravny zakon ti jasne stanovuje co je bicykel a co je pedelec assit bicykel ktory s pohladu zakona je stale bicykel (uz som to tu raz daval, nejdem to sem davat znova - kto chce nech si sam najde).
Dalej lesny a cestny zakon ti jasne stanovuje ake kategorie vozdidiel mozu ist na lesnu alebo na ucelovu cestu/komunikaciu. Vozidla ktore niesu v danej kategorii maju vjazd na takuto cestu/komunikaciu zakazanu (pokial nemaju vynimku - lesnici, lesna straz, vlastnik pozemku, rybar...atd).
Elektricka motorka (pretoze uz sa nemozeme bavit o ebiku) ktora nesplna kategoriu pre bicykle sa nesmie pohybovat po zakazanich komunikaciach. Naopak, je povazovana za motorku (typ ako babeta) a musis mat ZP a prislusne vodicke opravnenie (ale to ma dnes kazdy kto ma B)
A samozrejme, zakon je napisany.... druha vec je ze ci sa dodrzuje/nedodrzuje alebo ci sa vymaha/nevymaha jeho dodrziavanie. Bohuzial u nas nie.
Smutne je ze tu na fore je kopec ludi co sa tu na fore priznavaju ako by porusovali, ci nebodaj porusuju zakon a este sa tu aj tym chvalia.... a zopar jedincov im este aj prispevky likuju. Vid jazdy/prispevky/foto ne-ebikov v NP a pod. A samozrejme teraz pride kritika ze sak zakon je zly, a oni nic tej prirode nerobia.... hold, dokial si budeme vyberat ktore zakony porusujeme a ktore nie...tak potom nemozeme nic povedat ani na motorkara ktoreho stretneme v lese, ci nelegalneho ebikera lebo oni robia len to iste.
Ja ta nutit, aby si rozmyslal, nebudem .. ja som pisal o niecom inom. Ostatne, ked som pisal nieco proti ebikom, mal si problem, teraz mas znovu problem, patris medzi ludi, ktori len hladaju problemy. Takych je medzi tymi, co pouzivaju ebiky vela .. je to asi daka korelacia . Hadat sa s tebou samozrejme nebudem, aj ked by nebol problem ti dokazat, ze to tak uplne nie je .. ale naco .. ty mas ebike, nie ja .. zacal by som napr. menovitym vykonom, ktory uz ako 250w nema asi ziaden predavany mtb ebike, leda nejake uplne total sunty vypredajove .. hej, ma tam stitok , ze 250w, ale to cisty blud samozrejme. Staci stitok a je z neho podla legislativy legal ebike. Ze v skutocnosti nie, je vec ina...a takto by sa dalo pokracovat. Nejake zakony su jedna vec, vela veci sa da vysvetlovat tak, ze sa nebudes stihat divit .. a tymto by som tuto neplodnu a zbytocnu temu uzavrel. Teda z mojej strany
Ak by ebiky jazdili 60km/h a syn by to kupil 70rocnej chorej mame miesto liberty na nakupy a do kostola, ktora nema vodicak a kazdy clovek si postupne zvykne na rychlost, ktora mu potom nepripada velka, tak obcas zazmatkuje. V 25km stihne zareagovat, ale v 60km/h nie.
Zakony sa robia pre ludi, nie ludia pre zakony .. ak de jure je odblokovany ebike motorove vozidlo, tak defacto neexistuje rozdiel medzi odblokovanym a neodblokovanym bicyklom, ak stoji, alebo ide 25km/h, dokonca ani pri 26km/h. Problem absolutne nie je v tom, ze sa odblokuje ebike. Dokonca, je dost mozne, ze po pravnej stranke to ani nie je ani po odblokovani motorove vozidlo /natolko detailne som to nestudoval/ .. pretoze kludne pravna stranka veci sa netyka cohokolvek dodatocne instalovaneho ale len certifikacie, ktoru garantuje vyrobca. Ale o to nejde.
Pokial ludia budu vidiet len skrz literu zakonu a nebudu chciet chapat, ze v prvom rade sa jedna o materialny aspekt toho daneho zakona, tj. neexistuje ziaden rozdiel medzi blokovanym a neblokovanym, ak napr. ide 20km/h motorom /to sa tyka hejterov ebikov/ a pokial nebudu chciet vidiet preco vlastne tieto zakony boli vytvorene a preco boli postavene takto /hejteri klasickych bajkov jazdiaci na ebiku/, tak sa nebude nijak dat na nicom dohodnut. Pretoze zakony rozum, ohladuplnost , atd. nikomu do hlavy nenaleju.
IDVert3X: odblokovany ebike nemoze nesplnat poziadavky na bezpecnost, pretoze ich odblokovanim nemenis. Mozme sa bavit o tom, ze ci ich splna pri vacsej rychlosti ako je standardne postaveny blok, teda 25km/h ,ale myslim, ze by si velmi rychlo zistil, ze stojis na tenkom lade. Pretoze defacto neexistuje rozdiel v bezpecnosti bicykla pri rychlosti 35km/h ci ho uz utocis nohami, alebo ti pridava silu k tomu motor /nejake rozdiely su, ale pre tento ucel nepodstatne/. Tie problemy su tam ineho druhu a ci su, alebo nie su bloknute, nehra rolu .. skor by som povedal, ze sposob blokacia skrz 25km/h je zvolenych dost nestastne ..
Uplne zabudas na to, co tieto zakony riesia. To co riesia je doprava. To si ti cyklisti, co v meste idu tak, aby sa cestou do prace nespotili a nemuseli sa prezliekat. Z tohto pohladu sa mi tie parametre zdaju nastavene celkom rozumne. Zmena limitov ma vplyv na bezpecnost, aj ked samozrejme nie na konstrukcnu bezpecnost samotneho biku.
Kedze ebike je vlastnostami nieco medzi bikom a motorkou, logicky by sedelo aj pravidlo, ze pokial prevysuje vykon cloveka vykon motora, je to bicykel, ak je to naopak, tak je to (e)motorka Len v praxi by sa to este zlozitejsie meralo ako teraz.
Btw. Kolko ma taky bezny cyklo commuter na rovine vykon? 250W to asi ani nebude?
Ebiky maju tusim dopomoc az do 300% (= 3/4 vykonu celku dava motor).
Ebiky v lese este legislativa neriesi. Tie, co podla spominanych dopravackych zakonov spadaju medzi bicykle, sa ako bicykle aj legalne "zvezu" do lesa. A tie co nespadaju medzi bicykle, sa aspon tvaria, ze su bicykle Ak sa to raz riesit zacne, tak neocakavam povolenie vyssich vykonov/rychlosti, ale skor opak - snahy o vyhananie z lesa. Ale mozno sa mylim a loby bikerov a ebikerov zdola tu polovnicku...
no to je ale .....
ja sa v poslednej dobe zabavam tym, ze ked ma v kopci predbehne ebajker, tak sa na neho tesne zavesim minule sa jeden obzeral snad kazde 3 sekundy, ci som este tam. Postupne pridaval vykon, stale sa obzeral a ja stale tam
Včera som predbiehal pána ma e.biku, obrovské balóny , aj celkovo bike pôsobil ťažkopádne, hrubánsky rám s bateriou od hlavového zloženia až po stred, + samotný cyklista mal vysoko cez 120kg váhy. Hovorím si že ak sa tomuto vybije bateria tak jedine odťahovku volať alebo záchranársky vrtulník z Tatier .....
Inak ja tieto Babety vždy predbehujem. Ja síce na žiletke, oni na MTB, ale pomoc motora majú vždy zapnutú takže vždy to nie je také jednoduché. Na rovinke sa dá v pohode, ale kde je cesta zvlnená tak oni udržujú konštantnú rýchlosť pričom ja sa musím oprieť do pedálov. Ale dá sa . Začínam mať e.bikerov rád, aspoň mám s kým závodiť ....
na to som upozonoval pred 5 rokmi, ze to pride .. smiali sa mi .. aj to dalsie .. ze na to doplatia vsetci cyklisti v prirode. Pretoze s ebikami do prirodu dojdu aj taki, co tam nemaju co hladat, lebo ich to tam dovezie. Ako takych, co sa autami vyvezu opekat barskde.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Autor sa rozhodol vymazať svoj účet spolu s obsahom, ktorým do fóra prispel.
Zakony sa robia pre ludi, nie ludia pre zakony .. ak de jure je odblokovany ebike motorove vozidlo, tak defacto neexistuje rozdiel medzi odblokovanym a neodblokovanym bicyklom, ak stoji, alebo ide 25km/h, dokonca ani pri 26km/h. Problem absolutne nie je v tom, ze sa odblokuje ebike. Dokonca, je dost mozne, ze po pravnej stranke to ani nie je ani po odblokovani motorove vozidlo /natolko detailne som to nestudoval/ .. pretoze kludne pravna stranka veci sa netyka cohokolvek dodatocne instalovaneho ale len certifikacie, ktoru garantuje vyrobca. Ale o to nejde.
Pokial ludia budu vidiet len skrz literu zakonu a nebudu chciet chapat, ze v prvom rade sa jedna o materialny aspekt toho daneho zakona, tj. neexistuje ziaden rozdiel medzi blokovanym a neblokovanym, ak napr. ide 20km/h motorom /to sa tyka hejterov ebikov/ a pokial nebudu chciet vidiet preco vlastne tieto zakony boli vytvorene a preco boli postavene takto /hejteri klasickych bajkov jazdiaci na ebiku/, tak sa nebude nijak dat na nicom dohodnut. Pretoze zakony rozum, ohladuplnost , atd. nikomu do hlavy nenaleju.
IDVert3X: odblokovany ebike nemoze nesplnat poziadavky na bezpecnost, pretoze ich odblokovanim nemenis. Mozme sa bavit o tom, ze ci ich splna pri vacsej rychlosti ako je standardne postaveny blok, teda 25km/h ,ale myslim, ze by si velmi rychlo zistil, ze stojis na tenkom lade. Pretoze defacto neexistuje rozdiel v bezpecnosti bicykla pri rychlosti 35km/h ci ho uz utocis nohami, alebo ti pridava silu k tomu motor /nejake rozdiely su, ale pre tento ucel nepodstatne/. Tie problemy su tam ineho druhu a ci su, alebo nie su bloknute, nehra rolu .. skor by som povedal, ze sposob blokacia skrz 25km/h je zvolenych dost nestastne ..
edit: ja osobne som nikdy elektrobicykel neodsudzoval, len som poukazal na problemy, ktore prinesu, dostalo sa mi vysmechu. Cas ukazal, ze som mal pravdu /ostatne nebolo na tom nic tazke, pochopit, co sa stane... vela ludi to chapalo/ Odsudzoval som ale nieco ine a to sa nezmenilo a je uplne jedno, ci je ten bajk blokovany, alebo nie... ono totiz ani nie je podstatne, ci ma dana vec motor, to ma aj invalidny vozik, ale jeho vykon a rychlost, ktoru moze dosiahnut. Preto su dnes problem aj elektricke kolobezky .. ak by nedokazali ist rychlejsie ako 10km/h, nikomu by v zasade nevadili.
Dalej lesny a cestny zakon ti jasne stanovuje ake kategorie vozdidiel mozu ist na lesnu alebo na ucelovu cestu/komunikaciu. Vozidla ktore niesu v danej kategorii maju vjazd na takuto cestu/komunikaciu zakazanu (pokial nemaju vynimku - lesnici, lesna straz, vlastnik pozemku, rybar...atd).
Elektricka motorka (pretoze uz sa nemozeme bavit o ebiku) ktora nesplna kategoriu pre bicykle sa nesmie pohybovat po zakazanich komunikaciach. Naopak, je povazovana za motorku (typ ako babeta) a musis mat ZP a prislusne vodicke opravnenie (ale to ma dnes kazdy kto ma B)
A samozrejme, zakon je napisany.... druha vec je ze ci sa dodrzuje/nedodrzuje alebo ci sa vymaha/nevymaha jeho dodrziavanie. Bohuzial u nas nie.
Smutne je ze tu na fore je kopec ludi co sa tu na fore priznavaju ako by porusovali, ci nebodaj porusuju zakon a este sa tu aj tym chvalia.... a zopar jedincov im este aj prispevky likuju. Vid jazdy/prispevky/foto ne-ebikov v NP a pod. A samozrejme teraz pride kritika ze sak zakon je zly, a oni nic tej prirode nerobia.... hold, dokial si budeme vyberat ktore zakony porusujeme a ktore nie...tak potom nemozeme nic povedat ani na motorkara ktoreho stretneme v lese, ci nelegalneho ebikera lebo oni robia len to iste.
Už vidím chorú 70 ročnú cetku kúriť 60.
Trochu pribrzdi s argumentami.
Pokial ludia budu vidiet len skrz literu zakonu a nebudu chciet chapat, ze v prvom rade sa jedna o materialny aspekt toho daneho zakona, tj. neexistuje ziaden rozdiel medzi blokovanym a neblokovanym, ak napr. ide 20km/h motorom /to sa tyka hejterov ebikov/ a pokial nebudu chciet vidiet preco vlastne tieto zakony boli vytvorene a preco boli postavene takto /hejteri klasickych bajkov jazdiaci na ebiku/, tak sa nebude nijak dat na nicom dohodnut. Pretoze zakony rozum, ohladuplnost , atd. nikomu do hlavy nenaleju.
IDVert3X: odblokovany ebike nemoze nesplnat poziadavky na bezpecnost, pretoze ich odblokovanim nemenis. Mozme sa bavit o tom, ze ci ich splna pri vacsej rychlosti ako je standardne postaveny blok, teda 25km/h ,ale myslim, ze by si velmi rychlo zistil, ze stojis na tenkom lade. Pretoze defacto neexistuje rozdiel v bezpecnosti bicykla pri rychlosti 35km/h ci ho uz utocis nohami, alebo ti pridava silu k tomu motor /nejake rozdiely su, ale pre tento ucel nepodstatne/. Tie problemy su tam ineho druhu a ci su, alebo nie su bloknute, nehra rolu .. skor by som povedal, ze sposob blokacia skrz 25km/h je zvolenych dost nestastne ..
Uplne zabudas na to, co tieto zakony riesia. To co riesia je doprava. To si ti cyklisti, co v meste idu tak, aby sa cestou do prace nespotili a nemuseli sa prezliekat. Z tohto pohladu sa mi tie parametre zdaju nastavene celkom rozumne. Zmena limitov ma vplyv na bezpecnost, aj ked samozrejme nie na konstrukcnu bezpecnost samotneho biku.
Kedze ebike je vlastnostami nieco medzi bikom a motorkou, logicky by sedelo aj pravidlo, ze pokial prevysuje vykon cloveka vykon motora, je to bicykel, ak je to naopak, tak je to (e)motorka
Btw. Kolko ma taky bezny cyklo commuter na rovine vykon? 250W to asi ani nebude?
Ebiky maju tusim dopomoc az do 300% (= 3/4 vykonu celku dava motor).
Ebiky v lese este legislativa neriesi. Tie, co podla spominanych dopravackych zakonov spadaju medzi bicykle, sa ako bicykle aj legalne "zvezu" do lesa. A tie co nespadaju medzi bicykle, sa aspon tvaria, ze su bicykle
dnes na Kriznej 22C..pod nom 32C a pan sa tam vytrepe v paperke..
nakoniec to zaklincuje usmevom typu,som kkt,vysiel som 15 poschodi na vytahu
ja sa v poslednej dobe zabavam tym, ze ked ma v kopci predbehne ebajker, tak sa na neho tesne zavesim
Inak ja tieto Babety vždy predbehujem. Ja síce na žiletke, oni na MTB, ale pomoc motora majú vždy zapnutú takže vždy to nie je také jednoduché. Na rovinke sa dá v pohode, ale kde je cesta zvlnená tak oni udržujú konštantnú rýchlosť pričom ja sa musím oprieť do pedálov. Ale dá sa . Začínam mať e.bikerov rád, aspoň mám s kým závodiť
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/elektrokola-nehody-bezpecnost-tunning-priroda.A200814_201357_domaci_mama&h=960D54D4681D68F290DEF847D2E64EDA
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/elektrokola-nehody-bezpecnost-tunning-priroda.A200814_201357_domaci_mama&h=960D54D4681D68F290DEF847D2E64EDA
na to som upozonoval pred 5 rokmi, ze to pride .. smiali sa mi