V zasade, by to mal tvoj experiment potvrdit. Ale myslim ze nie je treba, ani zazracny simulacny SW ani experiment. Logicka uvaha by mala stacit. Ta energia, ktoru pouzijes na roztocenie kolesa proste nemoze zaniknut. A tak ako sa lahky vlcik bude tocit kratsie, ako tazky. Tak aj tu lahke
koleso skor strati svoju zotrvacnost. Niet co riesit, to je fyzika. Len je divne, ze to nikto nikde nepublikoval skor a vsetci do okola opakuju lahke kolesa, lebo rotacna vaha. Pekna ukazka sheepl myslenia. Pamatam si dokonca, ze mi
tulenik argumentoval lahkymi kolesami, lebo rotacna vaha. A to je prenho fyzika sucast povolania. Na rovnej ceste bez stupania kde nebrzdis to ma este rozsiahlejsie implikacie. Tam potom plati, ze je jedno, aky tazky
bike jazdis a kolko vazis. Lebo ak netahas sustavu hore kopcom tak tvoj jediny problem je odpor vzduchu.
Ak jazdis XC styl v rovinatejsom klukatom terene tak potom, ano. V zasade sa da povedat ak brzdis a nasledne sliapes do pedalov, tak to je jediny pripad, kedy ma lahke koleso vyhodu. Otazkou je, ci to schopnost tazsieho kolesa dlhsie udrzat rychlost napr. v rockgardene, nevykompenzuje.
A este je tu jeden pripad ktory sa smrtelnikov netyka, nastup do sprintu na pasku alebo ked chces urobit unik na ceste. Tam rozhoduje akceleracia, kolko energie mas za paskou je uplne jedno. Na druhej strane ak ti dojdu sily v sprinte, tazsie kolesa ta potiahnu este nejaku tu sekundu dlhsie ako lahke a budes pomalsie stracat rychlost.