Toto bude platiť tak pri 0 K vo vákuu.
01.09.2020 - 16:28:33
01
Kristina Neodpruzena hmotnost je argument to je pravda. Ovladatelnost, tam plati co pises, ale to je ziaduci efekt do istej miery. Preto maju cestne biky tak strmy uhol HZ. Okrem ineho, aby kompenzovali gyroskopicky egekt kolesa pri velkej rychlosti.

tulenik ako JoKo napisal tu https://www.mtbiker.sk/forum/post1634118.html#p1634118 zda sa ze to plati aj na plochej drahe a tam nie je vakum a 0 K. Za nahodnych zavanov vetra by tie tazke kolesa mali byt vacsi prinos, lebo nedovolia stratit tolko rychlosti.

Ale to su vsetko pripady, s ktorimi sa bezny cyklista velmi nestretne. Pre bezneho cyklistu je klasicky argument usetrena rotacna hmotnost = lahsie sliapanie hore kopcom a to je hlupost. Malo by sa vraviet, je jedno kde vahu usteris ked chces ist lahsie hore kopcpm. A z toho tpohladu je setrenie hmotnosti, na tak namahanom komponente, ako je koleso, asi najhorsi napad.
01.09.2020 - 17:13:32
00
lol, staci jedno video a Kenai tu bude teraz papagajovat tie nezmysly do konca sveta ... dnes je kazdy mudry kto ma v riti dieru, staci natocit video so sokujucim obsahom, pridat tomu trochu uveritelné kecy, a demagogia sa síri ... :D a tak to je v kazdej oblasti, nie len tu ..
01.09.2020 - 17:54:31
01
Kenai napísal:
Kristina Neodpruzena hmotnost je argument to je pravda. Ovladatelnost, tam plati co pises, ale to je ziaduci efekt do istej miery. Preto maju cestne biky tak strmy uhol HZ. Okrem ineho, aby kompenzovali gyroskopicky egekt kolesa pri velkej rychlosti....

Lenže ten gyroskopický efekt sa zväčšuje s rýchlosťou točenia kolesa a obvodovou hmotnosťou kolesa. A vynásob si to dvoma kolesami. Takže pri vysokých rýchlostiach a zákrutách sú IMHO ľahšie ráfky a výplet lepšie ako ľahký rám.
Len pre ilustráciu akú silu môže mať gyroskopický efekt pri roztočenom kolese s vyššou obvodovou hmotnosťou.
https://youtu.be/8H98BgRzpOM
01.09.2020 - 18:19:50
01
Kristina Ano, jasna vec uplne suhlasim az na jednu zasadnu "drobnost". Gyroskopicky efekt kolesa nie je na biku negativny ukaz. Keby nebolo tohto efektu, nedrzi sa ti rovnovaha lahsie, ked ides rychlo ako ked ides pomaly, nemozes tak jedoducho pustit riaditka, bike vo vzduchu nedrzi pod tebou smer a kruti sa .... Ide o rovnovahu mediz stabilitou a moznostou menit smer. Este viac to je citit na motorke, tam pri rychlostiach okolo 200km/h neotocis riaditka, ale to je dobre, lebo inak by si rozkmitala masinu a vystrelila by ta na obeznu drahu.Niektory vyrobcovia to riesia aktivnym tlmicom riadenia a lahkym kolesom, ale to nie je pripad bicykla. Keby si na supersport motorku dala koleso o 50% lahsie tak sa na nej s istotou zabijes. Kolko gyro efektu je dobreho a kolko uz na skodu si netrufam povedat. Ale viem, ze napiklad bike s tazsimi kolesami na ceste je v zjazde ovela pokojnejsi, ako s lahkymi. Mam 2 sety kolies jeden ma skoro 2,2kg s plastami a dusami, druhy 1,5kg. A je to citit. Na lahkych kolesach musim bike doslova strazit aby sa nieco nestalo, na tazkych ide ako po kolajniciach (rychlost okolo 50km/h). Cize ano, ale nepovedal by som, ze lahsie je vzdy lepsie.
01.09.2020 - 20:19:03
02
Gyroskopický efekt nemá s rovnováhou na bicykla nič. Na to existuje na webe veľa pokusov. Napríklad tu v čase 2:44 je bicykel, ktorý má mini kolieska bez gyroskopického efektu a ten bajk aj tak drží rovnováhu. https://youtu.be/oZAc5t2lkvo?t=164
01.09.2020 - 20:49:34
01
Kristina Opat, ano ale... Vstko to chces mat ciernobiele, ale tak to bohuzial nie je. Samozrejme, ze mozes drzat rovnovahu aj ne biku co nema gyroskopicky moment, ale je to ovela tazsie. Sama si o prispevok skor uviedla pekny priklad co sposobuje giroskopicky efekt a teraz hovoris, ze ak mas dva roztocene giroskopy na biku tak sa nakloni rovnako lahko zo strany na stranu, ako ked ich nemas ? To nedava zmysel. Tak ci onak drzanie rovnovay nie je dovod mat tazke kolesa to mozeme rovno z dyskusie vypustit.

Co by mna zaujimalo je kolko rychlosti usetrim pri prejazde rockgardenu s tazkimi kolesami oproti lahkym. Mozno sa to da otestovat. Staci sa pustit z asfaltu na travnik pri povedzme 20kmh s tazkym setom kolies a potom s lahym setom kolies a vahu dorovnat trebars flasou s vodou. Aky bude rozdiel v tom kolko travnika prekonas. Mozno to otestujem ak vymyslim rozumny sposob ako zatazit kolesa tak, aby boli vyvazene a neznicil som ich. Ak by slo o rovny povrch je jasne, ze tasie kolesa proste prejdu viac, ale tovj argument o neodpruzenej vahe moze mat svoj efekt a mozno to nakoniec bude uplne inak. Tiez mam obavu, ze cim bude rychlost mensia, a nerovnosti vacsie, tym sa to viac nakloni v prospech lahkych kolies z dovodu vecsieho presunu neodpruzenej hmoty a tym padom vacsej straty energie. Tiez cim mensie kolesa tym bude strata energie nerovnostami vacsia. Cim mensi zdvih preuzenia tym tiez vacsie straty. Cize asi to bude cele od konkretneho biku a terenu. Napr na 29er HT moze byt tazsi set vyhodou na malych nerovnostiach, na 27,5" endure moze byt lepsi lahky set ked vletis do poriadneho rockgardenu.
01.09.2020 - 22:23:05
00
Teóriu sa mi naozaj čítať nechce, lebo je toho moc veľa.

Reálne som kúpil ľahšie kolesá, nahodil ľahšie plášte a urobil si osobáky či v lese alebo na asfalte.
Keby bola teória o tom, že vplyv váhy bicykla je taky istý ako kolies tak by som teraz už mal byť zase na pôvodnej rýchlosti, lebo som vymenil sedlo, sedlovku, predstavec a tak ďalej. Akurát že niesom. A že na to aby som mal nejaký brutálny výkyv vo výkone naozaj ináč ako predtým nezjazdím
01.09.2020 - 23:47:20
02
Jazda v teréne nie je len o rotačnej energii kolies ale aj o strate energie prechodom nerovností, o nutnom spomalení pre prejdenie prekážok atď. a o tom koľko energie musíš vydať aby si ich znova a znova uviedol do "správnej rýchlosti". Efekt zotrvačnosti sa už od pradávna využíva v pohonoch - video žiadnu novinku nepovedalo avšak aby to fungovalo energia "uložená" v rotácií hmoty musí byť násobne väčšia ako "nárazová" strata.



Kenai napísal:
Kristina Opat, ano ale... Vstko to chces mat ciernobiele, ale tak to bohuzial nie je. Samozrejme, ze mozes drzat rovnovahu aj ne biku co nema gyroskopicky moment, ale je to ovela tazsie. Sama si o prispevok skor uviedla pekny priklad co sposobuje giroskopicky efekt a teraz hovoris, ze ak mas dva roztocene giroskopy na biku tak sa nakloni rovnako lahko zo strany na stranu, ako ked ich nemas ? To nedava zmysel. Tak ci onak drzanie rovnovay nie je dovod mat tazke kolesa to mozeme rovno z dyskusie vypustit.

Co by mna zaujimalo je kolko rychlosti usetrim pri prejazde rockgardenu s tazkimi kolesami oproti lahkym. Mozno sa to da otestovat. Staci sa pustit z asfaltu na travnik pri povedzme 20kmh s tazkym setom kolies a potom s lahym setom kolies a vahu dorovnat trebars flasou s vodou. Aky bude rozdiel v tom kolko travnika prekonas. Mozno to otestujem ak vymyslim rozumny sposob ako zatazit kolesa tak, aby boli vyvazene a neznicil som ich. Ak by slo o rovny povrch je jasne, ze tasie kolesa proste prejdu viac, ale tovj argument o neodpruzenej vahe moze mat svoj efekt a mozno to nakoniec bude uplne inak. Tiez mam obavu, ze cim bude rychlost mensia, a nerovnosti vacsie, tym sa to viac nakloni v prospech lahkych kolies z dovodu vecsieho presunu neodpruzenej hmoty a tym padom vacsej straty energie. Tiez cim mensie kolesa tym bude strata energie nerovnostami vacsia. Cim mensi zdvih preuzenia tym tiez vacsie straty. Cize asi to bude cele od konkretneho biku a terenu. Napr na 29er HT moze byt tazsi set vyhodou na malych nerovnostiach, na 27,5" endure moze byt lepsi lahky set ked vletis do poriadneho rockgardenu.
02.09.2020 - 10:00:53
01
matko001 napísal:
Teóriu sa mi naozaj čítať nechce, lebo je toho moc veľa.

Reálne som kúpil ľahšie kolesá, nahodil ľahšie plášte a urobil si osobáky či v lese alebo na asfalte.
Keby bola teória o tom, že vplyv váhy bicykla je taky istý ako kolies tak by som teraz už mal byť zase na pôvodnej rýchlosti, lebo som vymenil sedlo, sedlovku, predstavec a tak ďalej. Akurát že niesom. A že na to aby som mal nejaký brutálny výkyv vo výkone naozaj ináč ako predtým nezjazdím


To bohuzial nehovori o nicom. Ja som presiel z XC HT na enduro HT. Tazsi bike, tazsie kolesa, tazsie plaste. Mam tuto sezonu najazdene 1/5 toho co obvikle. Pripbral som 5 kg a neuveris porobil som si osobaky. Tym chcme len povedat, ze to zalezi od takeho mnozstva premennych, ze to nehovori vobec o nicom. A prave tento mystus nedokazes overit pocitovo, preto, ze pocit moze prave za jeho vznik.
02.09.2020 - 15:24:05
00
Takže si o pár rokov tento rok omladol, či? Inak mi to nejako nesedí.
(ibaže by si urobil osobáky tam, kde si sa ich roky predtým nesnažil urobiť)
02.09.2020 - 15:35:52
00
Moze to byt vselicim, nieco z toho bolo na trailoch co su hlavne dolu kopcom a pomohlo lepsie pruzenie, na hradzi som mozno chytil silnejsi vietor minule, traily boli mozno viac pozametane a mal som lespi grip aj vdaka inym plastom. S chranicmi som sa menej bal v klopkach, mozno som mal vacsiu zotrvacnost v rockgardenoch.... sam neviem ani to neskumam. Neda sa to takto izolovat.
02.09.2020 - 16:17:50
00
Gusto0 napísal:
z ocele by to neslo? hlinik je na hovno


Išlo, ale je to zbytočne zložitejšie a drahšie.
To už asi skôr by bola výzva titán.


Tecka napísal:
Mas nejaky 36z 104BCD?

Nemám momentálne len sram direct mount 34 a 32
03.09.2020 - 06:22:23
01
Hardlite zadna oska.
Maxle 174mm, P1.75x20

Prílohy:

IMG_20200904_140138.jpg
IMG_20200904_140138.jpg 297.36 KiB thumb_up0thumb_down

04.09.2020 - 14:02:30
03
Na stránke výrobcu udávaná hmotnosť 980g.

Prílohy:

IMG_20200914_120600.jpg
IMG_20200914_120600.jpg 753.88 KiB thumb_up0thumb_down

14.09.2020 - 12:42:24
01
keyboard_arrow_up