V prvom rade, keď sa rozhoduješ o strune na bajk, pokiaľ to nie je zjazďák, je treba vedieť, či je vhodný ten
bajk na strunu = či je rám dostatočne progresívny. Struna je v základe lineárna, takže musíš mať progresívny rám, aby tam nejaká progresivita bola. YT
rámy sú dosť, v niektorých prípadoch až veľmi progresívne, takže to je výhoda pri prechode na strunu.
Výhod je viac ako iba "žehlenie", napr. lepšia trakcia či už v zjazde (pri roletách v klopkách, pri brzdení) alebo pri šlapaní hore kopcom, nezahreje sa ti žiadna expanzka, takže správanie pruženia je rovnaké pri dlhých či krátkych zjazdoch, atď..
Pohupovanie je jednak závislé od toho ako výrobca nastaví pomalú kompresiu, ako si ju vieš uzavrieť a od toho akú máš geo rámu. Každý rám sa húpe inak, jeden viac, druhý menej. K tej kompresii, mám RS VIVIDa, kde si viem zavrieť kompresiu pri šlapaní a je to porovnateľné ako keď prepnem pri vzduchovom tlmiči páčku do "propedalu" alebo climb módu. Ale pri DVO JadeX keď zamknem kompresiu, tak sa pružina takmer nehne a je to oveľa tvrdšie ako pri vzduchovom.
No a hmotnosť, to je závislé od veľkosti tlmiča, od typu (širšie alebo užšie struny) a štandardná oceľová struna alebo titánová či super-light-steel. Vieš sa dostať niekde okolo pol kila navyše oproti vzduchovému tlmiču. A to porovnávam nejaký zjazdový tlmič typu RS Vivid Air.