😀👍
01.10.2020 - 15:33:38
00
Samozrejme keď by všetci dodržiavali pravidlá svet by bol lepší. Ale to neznamená že legislatíva zpoza stola nieje na hovno. Pisal som vyššie že aspoň 35 by bolo prijateľné lebo keď šlapes po rovine tak si prave v stave že ta vypína a zapína.
01.10.2020 - 15:39:12
00
Ak si si všimol, tak nikto nepíše, že by tých 25 km/h bolo práve správne... Ale raz to tak je... :-( A z "ochoty", ktorá už dlhý čas sála či už z NR SR, alebo Rady EÚ sa to tak skoro ani meniť nebude... :-(
01.10.2020 - 15:47:11
00
Bosch CX by som riešil asi s Badass krabičkou. Neskúmal som ako to funguje, ale asi to odtieňuje každý druhý impulz od magnetu. Nie je tam žiadny zásah do elektroniky.
Čo sa týka porušovania predpisov, tak s čipnutým bicyklom neporušujem žiadne predpisy v premávke. Rýchlostné limity dodržiavam a nie som ani tak rýchly ako niektorí žiletkári. Ale zákon samozrejme porušujem. Tak ako každý cyklista, čo nemá odrazky na pedáloch a všade kde majú byť. Tak nech moralizujú iba cyklisti, čo majú všetko v súlade so zákonom.
A čo sa týka tej logiky rýchlostného obmedzenia. Bicykel nad 25 km/h nemôže mať podporu motora, ale každý držiteľ VP sk. B môže jazdiť na skútri 125 ccm. Bez toho aby predtým sedel na motorke. Sorry, akú má toto logiku? Nehovoriac o tom, že ten ebajk je bez motora nad 25 km/h výrazne pomalší ako hocijaký obyčajný bicykel.
Alebo si bez vodičáku požičiam 20 tonovú ľoď a môžem vyraziť medzi parníky na Vltavu alebo do najväčšej plavebnej komory s strednej Európe v Štechoviciach. A to je fakt iný záhul ako blbý bicykel.
A čo sa týka samotných výrobcov. Možno im to odblokovanie vadí, možno nie. V zásade im to môže byť fuk. Výkon motora sa nemení.
Schimanu to zjavne nevadí, keď sa dá tak jednoducho odblokovať. A môj Haibike s Yamahou má najťažší prevod 48/11. Ak by výrobca s odblokovaním motora nepočítal, dal by na 25 kg trekkingový bicykel s motorom dvojplacku ako na 8 kilovú žiletku???
01.10.2020 - 21:34:37
03
Joe70 - Aaameeen 🙏🙏🙏🙏👍👍👍👍👏👏👏👏
01.10.2020 - 21:57:11
00
Joe70 Presne takto sa (bez urážky) šíria bludy...

1) K otázke porušovania/neporušovania predpisov v premávke:

http://www.electrobike.sk/download/Legislativa.pdf

Takže jazdou s namontovaným zariadením, ktoré tieto špecifikácie mení (a to nie je len o čipe, ale aj o rôznych modifikovaných akceleračných páčkach a moduloch) predpisy (zákon)
porušuješ, či sa Ti to páči, alebo nie, to nie je o rýchlostnom limite príslušnej komunikácie...

2) K otázke povinnej výbavy (odraziek):

Je to §22 Vyhlášky č. 464/2009 Z. z. - nejdem ho tu postovať celý, ale ku každému odrazovému prvku je prípis ..."môže byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na odeve
alebo obuvi cyklistu"... , a tie sa nachádzajú na každom cyklo odeve a tretrách, či teniskách... Takže pokiaľ nie si hipster v rifliach, flanelke a kožených mokasínoch, o nejakých
odrazkách sa baviť nemusíme...

Príslušná vyhláška boli síce niekoľkokrát novelizovaná, ale podstata stále ostáva nezmenená...

3) K "logike" obmedzenia:

O tom tu nikto nikdy nepolemizoval, je úplne jasné, že to nie je dobre nastavené...

4) K Haibiku a dvojplackám:

Keby si mal možnosť porozprávať sa s dizajnérom modelov, vedel by si, prečo ich tam dávajú...

Naozaj No flame, ale než začneš niečo tvrdiť, treba si overiť fakty...
02.10.2020 - 09:24:37
01
Jednoznačne platí, že čipnutím bicykla všetci porušujete zákon a takýto bajk nemôže jazdiť po verejných komunikáciách. Každý nech si urobí ako uzná za vhodné. Na to že čipovaním sa porušuje zákon a padá záruka upozorňujú dokonca aj predajcovia čipov. Či je zákon v poriadku alebo nie je iná vec. Proste platí v takomto znení a hotovo. Samozrejme, že ľudia s čimpmi to tu budú obhajovať rôznymi prirovnaniami, ale toto sú len ich názory, ktoré nemenia nič na tom, že je to nelegálne.
02.10.2020 - 09:34:50
00
Joe70: ad odrazky .. ani taku zakladnu vec neovladas, ze nahrada odraziek je reflexna vrstva (podla zakona) ? No mam dost .. hlavne, ze to porovnavas :D
A logika skuter vs. ebike je ta, ze ten skuter, ak si si nevsimol, ma SPZ a povinnu zakonnu poistku :) .. a ebike, ktory to ma tiez, ten jazdit nad 25km/h moze, tak nenie problem.
Esteze je tu Nazgul.

Inak 25km/h neni bohvieco, asi to zvolili nejako v suvislosti s cyklotrasami, ale z mojho pohladu je horsie skor to, ze to umoznuje aj tych 25km/h hore kopcom v lese, co je casto 10x vacsi problem. Lebo samozrejme, dnes ziaden motor nema realne obmedzenie na 250w , tak ako by mali mat /uz som takych stretol vela/. To by sa malo riesit, potom by mohol byt kludne limit na rychlost aj 35km/h, uz by to ten motor aj tak neutiahol :D

Btw, mne osobne je fuk, ci niekto cipuje, alebo nie a nikdy by som to neriesil .. ale to , ako sa chova .. teda hlavne tam, kde ten ebike vykazuje vyraznu vyhodu. Ale to je ina zalezitost .. viem si predstavit, ako by to vyzeralo, ak by sa toto neregulovalo vobec :/
02.10.2020 - 09:40:49
00
Asi by bolo dobre založiť sólo tému Čipovanie ebajkov... Tam sa môžeme "sekať" bez obmedzení... :-D :-D
02.10.2020 - 09:43:05
00
Chlapci keby si z vás zobrali príklad naši politici,oligarchovia a iny tvorcovia tej vašej Legislatívy to by sme si tu žili ako v Bavlnke 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
02.10.2020 - 09:47:57
01
Nazgul napísal:
Joe70 Presne takto sa (bez urážky) šíria bludy...
...
Joe70: ad odrazky .. ani taku zakladnu vec neovladas, ze nahrada odraziek je reflexna vrstva (podla zakona) ? No mam dost .. hlavne, ze to porovnavas :D
A logika skuter vs. ebike je ta, ze ten skuter, ak si si nevsimol, ma SPZ a povinnu zakonnu poistku :) ...

No neviem kto šíri bludy. Ten zákon stanovuje farbu a umiestnenie odraziek. Ukážte mi tie tretry a športové oblečenie, ktoré tú vyhlášku spĺňa. Väčšina športových dresov nie. A hlavne tretry, ktoré majú odrazky vpredu... Proste porušujete všetci zákon rovnako ako čipnutí ebajkeri.
https://www.zakonypreludi.sk/zz/2009-464
A sorry. Čo má spoločné ŠPZ so skúsenosťou jazdca??? Človek bez skúseností na motorke je oveľa nebezpečnejší pre seba alebo okolie na 125 ccm skútri ako ebajker. Nech má ŠPZ aj na hlave. Ide iba o tú logiku toho obmedzenia. Nepolemizujem o tom, že to porušovanie zákona je. Ale nech to kritizujú tí, čo ten zákon dodržiavajú. Pre mňa ako vodiča je cyklista v obľúbenom čiernom Casteli drese bez odraziek oveľa nebezpečnejší ako vysvietený ebajker idúci 40 km/h po ceste. Dokonca na tej frekventovanej ceste je tá rýchlosť 40 km/h často bezpečnejšia ako 25 km/h.
Nazgul: Keď viež dôvod tej dvojplacky na trekkingovom bicykli tak mi ho povedz. Netvrdím, že zámer bol kvôli čipovaniu. Ale fakt by ma to zaujímalo. Mne to ohromne vyhovuje, ale bez čipu mi to nedáva žiadnu logiku. Ten bicykel nie je určený žiadnemu športovcovi. A iba masochista by sa na tom trápil 45 km/h bez podpory motora.
02.10.2020 - 13:35:41
00
Neviem, či je tá štylizácia zákona fakt až tak ťažko pochopiteľná ale dobre: Zákon stanovuje farbu a umiestnenie odraziek. No a za každou špecifikáciou odrazky je variant: "môže byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na odeve alebo obuvi cyklistu"... To sú reflexné pásiky na oblečení a obuvi, prilbách, logá výrobcov, päty či špičky tretier, existujú cyklobundy, ktoré sú kompletne reflexné... Zákon nešpecifikuje, kde a v akej forme, či farbe sa majú na oblečení umiestňovať a vyskytovať... To je ten rozdiel, chápeš?

Je na každom cyklistovi, koľko, a kde má reflexných prvkov na oblečení, či obuvi, stačí rukáv, niečo na chrbáte, alebo gatiach, na tretre a je vybavené, zákonnú normu spĺňa... Druhá vec je, ako zodpovedne pristupuje k svojej vlastnej ochrane... Ja napríklad nosím zadnú blikačku stále, aj v auguste naobed... Ale nie preto, že musím, ale chcem...

K otázke dvojplacky - dizajn kolekcií na ďalší rok sa vždy robí na základe štatistík predaja a požiadaviek zákazníkov... No a tým je asi jedno, či Ti to logiku dáva, alebo nie... Asi nepotrebujú na krosových, či trekkingových ebajkoch lietať 45 km/h...
02.10.2020 - 14:12:05
01
Aha. Takže na bicykli to musí mať stanovenú farbu, veľkosť, umiestnenie nad vozovkou, na oblečení nie. No ok. Aj tak sa dá vykladať zákon. Ja na Gaerne tretrách vpredu nemám žiadnu odrazku. A fakt si nie som istý, či niekto máte. Čo tak pozerám, málo tretier vyzerá, že má vpredu reflexný prvok. Ja na cesťáku týmto vedome porušujem zákon, ale netvrdím, že nie.
To s tou dvojplackou som nepochopil. Keď zákazníci nepotrebujú lietať 45 km/h, čo sa bez čipnutia ani nedá, načo tam ten prevod 48/11 je. Je to snáď jediný /jeden veľmi z mála/ taký bicykel na trhu. A vďaka zaň. Ale ak to zákazníci nečipujú, nerozumiem na čo je ten prevod dobrý. Je to iba môj názor, ale podľa mňa ak sa im to predáva, tak iba vďaka čipovaniu.
02.10.2020 - 14:30:36
00
Serte už na celú nelogicku Legislatívu a tešme sa s bicyklovania a kto chce nech si čipne bike kto nechce nech nečipuje Ja si ho časom určite Čipnem. Neodcudzujme sa tu za to. Su na svete ovela horšie veci a nikto to nerieši ????
02.10.2020 - 14:45:04
00
Áno, presne si to vystihol... Nijaké špecifikácie o umiestňovaní odrazových materiálov na odeve alebo obuvi cyklistu v paragrafe nie sú (čiže ani to, či máš, alebo nemáš mať reflexný prvok na špičke tretry)... Jediným ako tak smerodajným určením je odkaz STN EN 13356, či STN EN 471 + A1, ale aj to len v rovine odporúčania... Takže to pokojne môžeme nazvať aj dierou v zákone, ktorá ale "zaručuje" to, že cyklisti bez odraziek, ktorí majú aspoň nejaké reflexné prvky na odeve, či obuvi, zákon neporušujú... No a k dvojplacke už len jedno: Prevod 48/11 nájdeš aj na neelektrických krosoch/trekoch... Znamená to, že aj tam sa počíta s lietaním 45 km/h? Alebo načo tam potom taký prevod je? ;-) A skončime, toto nikam nevedie, iba "zasierame" vlákno... Ebajku zdar...
02.10.2020 - 14:55:27
00
keyboard_arrow_up