Ja som riesil podobnu dilemu ako ty pred 2 mesiacmi. Supercaliber som vylucil hned na zaciatku kvoli geometrii, ktora je skor tradicna -
bicykel ma strmy hlavovy uhol, dlhy predstavec. Je vyslovene postaveny na maximalnu efektivitu pri stupaniach na ukor pohodlia ci ovladatelnosti v zjazdoch. Trendy aj na najvyssej urovni idu inym smerom a jazdim hlavne pre zabavu, takze fun factor je pre mna dolezity. Navyse nie som vrcholovy cyklista (a predpokladam ze ani ty), ktory ovlada bicykel tak dokonale, ze sa citi 100% isty aj "tradicnym" XC bikom. Z rovnakeho dovodu som vylucil aj napr. Canyon Lux. Moj vyber sa teda zuzil len na
bicykle s modernou geometriou a hlavovym uhlom <68 stupnov.
Vo finale som mal
- Specialized Epic Evo
- Cannondale Scalpel (pripadne Scalpel SE)
- Trek TopFuel
- BMC Fourstroke - nenasiel som ho fyzicky dostupny v BA
- Orbea Oiz TR - cakacka december - marec 2021
- Mondraker F-Podium DC R - vylucil som kvoli vyssej hmotnosti a inverznemu sposobu zamykania
- Scott Spark - zadna stavba nie je karbonova, karbonove kolesa mal len najvyssi model, ktory je cenovo inde
Nakoniec som sa rozhodol pre Epic Evo a to z tychto dovodov:
- Trek TopFuel, je sice velmi pekny, davaju vsetko karbonove uz pri verzii 9.8, ale tie kolesa Kovee Elite su tazke (1898g) a aj cely
bike bol tazsi ako konkurencia. Navyse ram uz nie je ziadna novinka a trendy sa trochu posunuli.
- Cannondale Scalpel 2, som uz mal skoro kupeny. Za 5200 super vybava, karbonove kolesa, vsetko XT, paradna vidla. V recenziach ale mali viaceri problem s rafikmi. Farebna kombinacia ma tiez moc nebrala. Naboje boli sice DT Swiss ale bez Star Ratchet, teda 370 ktore maju pomalsi engagement. Musel by som ist az do verzie LTD aby som mal Hollowgram aj naboje ale to uz by bolo s
teleskopkou 7000+.
Vitazny Epic Evo Expert som si vybral z tychto dovodov:
- Moderna progresivna geometria, ktoru budu vsetci ostatni dobiehat roky (aj ked prvy s tym dosli BMC).
- Nechcel som Brain, lebo aj ten novy ma problemy a aj v obchode ma sami odhovorili, ze to je pre niekoho kto preteka a ma servisaka co mu problemy riesi okamzite. Nechcel som riskovat ze potom budem cakat 3 tyzdne na opravu ked sa to posere.
- Carbon je ten isty ako mala predosla generacia S-Works.
- Hmotnost
- Lahke a odolne kolesa Roval v cene
- Vizual
- Vidla novy SID s 35mm nohami. Aj pri mojich 83kg citim velky rozdiel v tuhosti oproti Rebe co som mal na predoslom biku. Nikde to nepuka nekruti ani pri prudkom brzeni do zakrut. Aj po rozbitych kamenistych zjazdoch si to viem pustit ako prasa a necitim, ze by som sa siel zabit. Aj ked si to pustim do nejakeho endurovejsieho trailu tak sa necitim, ze ma na to nevhodny bike.
- Cisty kokpit. Keby som jazdil XCO, kde by som riesil to aby som si vedel v zlomku sekundy zamknut tlmenie aby som vedel zachytit nastup pripadne sam nastupit, tak je lockout z vidlice nutnost. Ale uz pri maratone, kde by som od vitaza dostal aj tak povedzme pol-tristvrte hodinu, prezijem, ze stratim pol sekundu tym, ze sa musim naciahnut k
tlmicu aby som ho zamkol. Navyse prepojenie tlmica so zadnou stavbou je ine ako pri normalnom Epicu, je tam vyssi antisquat a netreba ho tolko zamykat
S vyberom som velmi spokojny. Trochu som si musel zvykat na polozenejsi hlavovy uhol - ale prehodil som si flipchip do vyssej polohy a v stupaniach nemam absolutne pocit, ze by mi dvihalo predne koleso. Je to raketa, po singlacoch to lieta ako blazon a zostava stabilny aj vo vyssej rychlosti. A aj v stupaniach uz mam nejaky ten KOM
Presiel som XC Hardaila (Cannondale FSI) a vsade si vylepsujem PR. Myslim ze pre vykonnostneho cyklistu ovela lepsia volba ako tradicny cistokrvny XC stroj.