myslite ze na tomto bajku:
https://www.kellysbike.com/sk/gravel-c912/soot-30-p67847 a s tymto pohonom 2x8 bude mozne radit aj vo vacsom rozsahu, myslim s vacsim krizenim retaze bez problemov? napr. vpredu zaradit najtazsi a vzadu najlahsi? asi sa pytam somariny, ale planujem kupit tento bajk, a cestaku/graveli som este nesedel a neviem ako sa to bude na ceste spravat, radenie s tym 50/34 klukami s tou kazetou 11-32, nakolko je tam len 8 pastorkova kazeta
mám Soot 30 2020 a nejaký mesiac-dva na ňom jazdím, kludne sa pýtaj. Ten bike má dosť dobre pružiaci rám aj kvalitnú vidlu, je dosť pohodlný, pekne tlmí menšie nerovnosti (zas nie jak full samozrejme), má dobré ložiská/náboje ani smart sam plášte nie su uplne zlé. Ani ten Claris nie je zlý a dokonca ani tie mechancké kotúčovky nie su uplne zlé. Ale je tam jedno veľké ALE. Do lesných strmákov je aj ten najľahší prevod často dosť ťažký. Rám má geometriu skoro ako cesťák - má nízko rajdy (ak máš dlhé nohy budeš dole hlavou). Pri technických klesaniach je to dosť vzrušúce niekedy a neviem či sú cestné rajdy uplne topka do lesa... Brzdy celkom brzdia, ale treba na ne dosť vyvinúť silu čo zase v technických úsekoch nie je dobré. Lenže GRX a hydrauliky by tu cenu zdvonásobili... Ten Claris je zas skvelý na ceste, tie prevody sa dajú krásne využiť a španiel tomu zas nevadí je tam hrubá reťaz jak fras...
Okrem Soota mám ešte ako mestský lacák Triban RC100 a ten má moc tvrdý rám, oceľovú vidlu (plášte max 36mm tam nacpem) a trasie to jak elektrika na hrbolcoch:-D
Popravde však uvažujem prerobiť si obyčajný
trekingový bike kľudne s trojprevodníkom a s hydraulikami, hodiť na to karbonovu vidlu a nechať normálne rovne riaditka a používať to ako gravel - v technickejšom teréne je to pre mňa pohodlnejšie ako cestné rajdy. Ja ale nie som žiadny bajker, začal som len teraz na jar ale dosť ma to chytilo, ešte len zisťujem čo a ako su to len take moje dojmy bežného používateľa
