scheduleNaše predajne a otváracie hodiny
Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Novinka - modelový rok 2025

Rock Machine LUKK CR 80 28 bicykel, gloss metallic black

2 449 
Našiel si lepšiu cenu?
Zvoľ si prevedenie
Služby k nákupu tohto produktu
build Osobný odber s poskladaním a garančným servisom zdarma
local_shipping Poštovné alebo dovoz bicykla zdarma
payment Nákup na splátky  Vypočítaj si splátky
Chceš si bicykel nezáväzne vyskúšať?
Zvoľ si osobný odber na predajni a rozhodni sa na mieste.

Rock Machine LUKK CR 80 28 bicykel

Úroveň a kvalita výbavyhelp
Pre pravidelné a dlhšie jazdy

Vhodné pre nadšených cyklistov, ktorí radi zo sedla bicykla spoznávajú blízke aj vzdialené okolie. Komponenty majú dostatočnú výdrž a zvládnu aj pravidelné jazdenie a tréning v ľahkom teréne, spevnených a nespevnených cestách.

Špecifikácia
Rám
Full Carbon Mid Modulus, BSA BB, UDH
Vidlica
Full Carbon Mid Modulus
Prehadzovačka
Shimano 105 RD-R7100, Shadow Design
Pre pravidelné a dlhšie jazdy
Prešmykač
Shimano 105 FD-R7100, Down Swing, Down Pull, Brazed-On Type
Pre pravidelné a dlhšie jazdy
Kazeta
Shimano 105, CS-HG710-12, 12SPEED, 11-36T
Pre pravidelné a dlhšie jazdy
Reťaz
Shimano Deore CN-M6100
Kľuky
Shimano 105 FC-R7100, Hollowtech II, 50-34T
Pre pravidelné a dlhšie jazdy
Brzdy
Shimano 105, ST-R7120
Pre pravidelné a dlhšie jazdy
Brzdové kotúče
Shimano SM-RT64, 160 mm/160 mm
Kolesá
DT Swiss, E 1800 Spline
Plášte
WTB Expanse, TCS Light, 32 mm, Tanwall
Sedlovka
One1 Race, 27,2 mm
Sedlo
Selle Royal Flex Tex SRX
Predstavec
One1 Race RAS-D62938 Alloy, 31,8 mm, -8°
Riadidlá
Satori Allroad Swift
Omotávka
Velo Reflective
Hlavové zloženie
Token S-BOX
Stredové zloženie
Shimano BSA
Detaily produktu
Pohlavie Pánske, Unisex
Modelový rok 2025
Počet prevodov 2x12
Sada Shimano Deore, Shimano 105
Farba gloss metallic black
Materiál karbón
Materiál kolies Hliník
Priemer kolies 700C (28")
Brzdy Kotúčové hydraulické
Vidlica Pevná
ID produktu 350270

Česká značka Rock Machine zařadila do své stáje pro rok 2025 novou modelovou gravel řadu - Lukk CR. Jeden kousek z této řady je svým způsobem specifický. Čím?

Označením CR výrobce odlišuje prémiovou řadu postavenou na karbonových rámech od základních, cenově přátelštějších hliníkových „Lukků“. V nabídce je několik CR modelů, které mají různá číselná označení a rozdíly mezi nimi jsou hlavně ve výbavě a hmotnosti. Jednoduše by se asi dalo říct, že čím vyšší číslo, tím lepší kolo.

Rock Machine Lukk CR 80, silnicni kolo, test, recenze, review
Lukk CR 60 je základní model s celokarbonovým rámem a mechanickou sadou Shimano GRX s převody 2x12, na druhém konci řady najdeme vrcholný model Lukk CR 90 s převody 1x12 a elektronickým GRX Di2 řazením.

Lukk CR 60Lukk CR 90

Nový Lukk - Gravel bez limitů

To je heslo, které na vás vyskočí na stránkách výrobce. Je opravdu bez limitů? K tomu se dostanu později. Z řady klasických gravelů Rock Machine tak trochu vystupuje model Lukk CR 80, který jsem měl možnost testovat.

Tady totiž výrobce dal důraz hlavně na rychlost kola a rychlosti přizpůsobil i volbu komponentů, které na karbonový rám naskládal. Silniční sada, aerodynamické ráfky, úzké pláště. Pojďme si vše projít detailněji a zblízka.

Rock Machine Lukk CR 80, silnicni kolo, test, recenze, review

Temný sympaťák na první pohled

Když jsem tohoto „Lukka“ viděl poprvé, tak na mě zapůsobil svou vizuální černou čistotou, kterou kontrastně narušují jen nápisy na ráfcích a béžové bočnice plášťů. Polepy s názvem značky a modelu jsou hodně decentní a nenápadné, takže nijak nenarušují celkový temný design kola. A to se mi hodně líbí.

Rám je stavebním základem kola a Lukk CR 80 se může pyšnit karbonovým, a to včetně vidlice. Pro tohle kolo v Rock Machinu použili materiál Mid-modulus, to znamená střední pružnost kompozitu, což je skvělý kompromis mezi tuhostí, nízkou hmotností a schopností tlumit nárazy. Geometrie rámu je zaměřená na pohodlí jezdce, má kratší reach, delší hlavovou trubku a způsob napojení zadní stavby níž na sedlové trubce by měl umožňovat lepší „propružení“ rámu na nerovnostech.

Rock Machine Lukk CR 80, silnicni kolo, test, recenze, review

Na rámu je umístěno docela dost montážních bodů na nosiče, blatníky, brašny, košíky, nebo jiné příslušenství, takže „Lukka“ můžete dost dobře využít i na bikepackingové výlety. Jak už jsem zmínil, přední vidlice je ze stejného materiálu jako rám a i na ní najdeš montážní body, které jsem při testu využil na uchycení minipumpičky.

Můj pocit z rámu a celkově i kola je takový, že je dostatečně tuhé, na povely jezdce reaguje okamžitě, je hbité a když tomu chceš naložit, tak i rychlé. A v kombinaci se zvoleným obutím, ke kterému se ještě dostanu, jsem se vlastně cítil jako na silničce. Mám takové podezření, že to byl záměr výrobce, což potvrzuje i výběr komponentů.


Další ingredience k rámu

Kolo je totiž osazeno sadou Shimano 105. Osvědčená silniční klasika a její volba zase napovídá, že tohle kolo se nejlíp cítí na asfaltu. Nabídka převodů je bohatá a poskládaná tak, že vás nepřekvapí žádný kopec. Na klikách se točí dvoupřevodník s plackami 50 a 34 zubů a vzadu kazeta s 12 pastorky od 11 po velkorysých 36 zubů. Řazení je přesné, rychlé i v záběru, stopětka prostě v tomto nemá problém.

Brzdy jsou samozřejmě hydraulické a svoji práci odvádějí dobře, do kotoučů SM-RT64 o průměru 160 mm vepředu i vzadu se zakusují třmeny ST-R7120. Brzdy nejsou úplně jedovaté, já mám rád trochu ostřejší odezvu, ale zvládly i delší sjezdy bez problému.

Rock Machine Lukk CR 80, silnicni kolo, test, recenze, review
Na asfaltu, i na tom rozbitém, je perfektní, ale mimo asfalt bych jezdil spíš výjímečně.

Představec má délku 80 mm ve všech velikostech, je hliníkový, od značky One Race a drží řídítka Satori Allroad Swift. Řídítka jsou „rejzrová“, to znamená, že se od představce lehce zvedají kvůli pohodlí jezdce. Nahoře jsou plochá, což ruce ocení hlavně při dlouhých jízdách.

Sedlovka je karbonová, taky s označením One Race, sedlo je od značky Selle Royal Flec Tey SRX a překvapivě mě z něj nebolel zadek ani po skoro 170 kilometrovém tripu. A to přesto, že na výběr sedla jsem hodně háklivý.

Gravel nebo silnička?

A nakonec jsem si nechal kola. Hliníkové výplety DT Swiss E1800 Spline - ploché dráty, ráfky vysoké 30 mm s vnitřní šířkou 20 mm. No a přestože u této řady najdete heslo „Lukk - gravel bez limitů“, tak tady byste v případě, že byste chtěli Lukk CR 80 využívat v terénu, mohli na limit narazit.

Pokud byste totiž chtěli obout pořádné balony, nepustí vás průchodnost rámu. Ta dovolí bezpečně vozit pláště do šířky 42 mm, což je sice šířka, se kterou jde i v terénu udělat hodně parády, ale někomu to nemusí stačit. A širší pláště už by mohly znamenat problém právě s tou průchodností.

Rock Machine Lukk CR 80, silnicni kolo, test, recenze, reviewRock Machine Lukk CR 80, silnicni kolo, test, recenze, review

No a u plášťů ještě zůstanu, protože co z tohoto krasavce úplně nejvíc dělá spíš endurance silničku, než kolo do terénu, to jsou právě výrobcem zvolené pláště. V Rock Machine vybrali pro tohle kolo obutí WTB Expanse TCS light s šířkou 32 mm. Tím definitivně potvrdili, kam Lukk CR 80 patří. Takový rozměr pláště v terénu moc komfortu neposkytne.

To jsem vyzkoušel důkladně a při různých tlacích a „díky“ tomuto důkladnému testování jsem si po dlouhé době mohl osvěžit, jak se opravuje defekt. A ne jen jednou. Zato na silnici letí hodně slušně. Tyto pláště jsou prostě primárně určené pro rozbitý hrbolatý asfalt nebo jemnou šotolinu.

Pláště i ráfky jsou tubeless ready, takže po mých zkušenostech s defekty by předělání na „bezduše“ byla první věc, kterou bych po zakoupení tohoto kola udělal.

Rock Machine Lukk CR 80, silnicni kolo, test, recenze, review

Jaký tedy je Lukk CR 80?

Když to jednoduše shrnu - Lukk CR 80 z mého pohledu, tedy z pohledu člověka, který má rád jízdu v terénu, není typický gravel bike. Za mě je to spíš pohodlná endurance silnička. Osazení silniční sadou Shimano 105, úzké pláště a chuť jít za šlápnutím to jen potvrzují.

Na druhou stranu, na rámu se dají najít gravelové prvky, vzpěry zadní stavby jsou kvůli pocitovému „propružení“ uchyceny na sedlové trubce níž a taky na rámu najdeme dost montážních bodů na bikepacking příslušenství. Jsou tady rejzrová řídítka, můžete obout až 42 mm pláště - prostě tohle kolo dokáže rychle pelášit, ale taky dokáže být pohodlné na dlouhých trasách. Jen to úplně není kolo do terénu. A hmotnost kola je taky hodně slušná, výrobce uvádí 8,7 kg.

Rock Machine Lukk CR 80, silnicni kolo, test, recenze, review
Takže… splňuje Lukk CR 80 to, co hledáš? Já osobně, protože mám rád terén, bych si vybral spíš Lukk CR 60, nebo vrcholný model Lukk CR 90 na sadě Shimano GRX Di2, protože mají lepší průchodnost rámu, který dovolí obout až 48 mm pláště.

Rock Machine Lukk CR 80, silnicni kolo, test, recenze, review, geometrie
Lukk CR 80 je prostě trochu víc silnička. Na asfaltu, i na tom rozbitém, je tohle kolo perfektní, ale mimo asfalt bych s ním jezdil spíš výjímečně. Nicméně, když jsem zjistil, kde se tohle kolo cítí dobře a začal trasy plánovat podle toho, našli jsme si k sobě cestu. Je to fakt pohodlné kolo a na takovém tom lesním rozbitém asfaltu jsme spolu nalítali stovky kilometrů.

Spoustě z vás tohle zaměření kola může vyhovovat a hlavně, každý si může vybrat třeba jiného Lukka podle svých preferencí. Takže Rock Machine - dobrá práce.

Rock Machine Lukk CR 80 i další modely můžeš koupit v MTBIKER eshopu.

Zdroj fotografií: Jiří Bělák, archiv autora
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Veľkosť bicykla SMLXL
Výška postavy (cm) < 170 cm170 - 180 cm180 - 190 cm> 190 cm

Všetky bicykle ponúkané na MTBIKER shope sú nové, nejazdené, od oficiálneho distribútora a s plnou zárukou. Viaceré značky dokonca ponúkajú po registrácii doživotnú záruku na rám. Všetok záručný servis vykonávame v MTBIKER predajniach po osobnom doručení alebo po zaslaní bicykla (alebo jeho časti) kuriérom.

Náš postup expedície bicyklov je nasledovný:
  1. Bicykel je vybratý z krabice od výrobcu.
  2. Bicykel je poskladaný, skontrolovaný a nastavený (prehadzovač, prešmykač, tlmič, vidlica, kolesá...)
  3. Bicykel je opatrne zabalený naspäť do krabice a odoslaný
  4. Ak si bicykel objednáš na osobný odber alebo dovoz domov, bicykel Ťa bude čakať poskladaný a skontrolovaný
  5. Ak si bicykel objednáš kuriérom na svoju adresu, doma treba urobiť nasledovné:
    1. Bicykel vybrať z krabice a opatrne odstrániť ochranné fólie a materiál
    2. Namontovať riadítka do predstavca (1 minúta, potrebný je imbusový kľúč 4 alebo 5 mm).
    3. Namontovať predné koleso do vidlice (1 minúta, bez potreby náradia ak má bicykel rýchloupinák).
    4. Uvoľniť skrutky na hlavovom zložení, zarovnať predstavec s kolesom, dotiahnuť vrchnú skrutku na krku vidlice a následne dotiahnuť hlavové zloženie (2 minúty, potrebný je imbusový kľúč 4 alebo 5 mm).
    5. Namontovať pedále do kľúk, pričom treba namazať závit pedálu a opatrne namontovať správnou stranou (1 minúta, potrebný je imbusový kľúč 8 mm alebo 15 mm francúzsky kľúč).
    6. Namontovať sedlovku do rámu (10 sekúnd, bez potreby náradia ak má rám rýchloupinák).
    7. Dofúkať pneumatiky a prípadne vidlicu a tlmič na požadovaný tlak (2 minúty, potrebná je pumpa).
    8. Skontrolovať dotiahnutie imbusov a rýchloupinákov (2 minúty, potrebný je imbusový kľúč 4 a 5 mm).
    9. Vyraziť na testovaciu jazdu! S bicyklom zaobchádzaj opatrne, kým si na seba zvyknete. Ak má bicykel kotúčové brzdy, od novoty bude ich výkon obmedzený - svoj plný výkon nadobudnú po 4-5 silných brzdeniach z vyššej rýchlosti.
Ilustračné video k nastaveniu bicykla:
Hodnotenie produktu  (0 hodnotení)
0/5
(0 hodnotení)
(0 hodnotení)
(0 hodnotení)
(0 hodnotení)
(0 hodnotení)
(0 hodnotení)

Ako hodnotíš produkt ty?
Pridať hodnotenie
Pomôž ostatným, získaj body a nakupuj lacnejšie až o 15 % vďaka vernostnému systému
comment Otázky k produktu

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne otázky

Formulár sa odosiela
Česká značka je na trhu od roku 1994, dnes vyrába bicykle najmä do terénu. Dobré meno si spravili hlavne v trail disciplínach, kde za rozumné peniaze ponúkajú veľkú porciu zábavy. Nechýba ani ponuka XC MTB, gravel, cross a junior bicyklov, stále sa rozširuje paleta ebikov.

Tu nájdeš odpovede na tvoje otázky ohľadom dopravy, platby, bezpečnosti a mnoho iného.

K tomuto produktu sa môžu hodiť
Prečo nakupovať u nás
Spoznaj výhody nákupu
Prečo nakupovať u nás
Viac info o nákupe
1 000 000+ objednávok

Sme najväčší cyklistický e-shop na Slovensku overený desiatkami tisíc spokojných zákazníkov.

Jedinečný zákaznícky servis

Sme k dispozícii cez email, chat, telefón alebo osobne v MTBIKER centre.

Aktívne podporujeme cyklistiku na Slovensku

Aj vďaka Tvojej objednávke podporujeme rozvoj cyklistiky.

Bezpečný nákup a metódy platby

Proces platby je bezpečný a ponúkame Ti široké možnosti.

Vernostný systém

Odmeníme Ťa za nákup a takisto za kvalitné príspevky v MTBIKER fóre, e-shope, výjazdoch a fotogalérii.

MTBIKER centrum a showroom

Navštív nás v predajni s pump-trackom pri trailoch alebo v historickej budove v centre Bratislavy.

Viac info o nákupe
navigate_before navigate_next
keyboard_arrow_up