Ahojte!

Jazdím Canyon Endurance v okoli BA, sám, skoro výlučne dunajskú hrádzu a okolite dediny. Zriedka kedy Karpaty - BK. Prevody 52/36 a 11/32. Sada Ultegra.
Jazdím ľahšie prevody a málokedy cez 40km/h. Ročne 4000km z toho na cestaku tak 2000.

Zle sa mi diva na tu križiacku sa reťaz pri veľkom prevodníku, pripadne je mi zvláštne šlapať na malom prevodníku polku výjazdu...

Uvažujem preto o prechode na 46/36 a 12/25. Získam tým jemnejšie odstupňovanie na čo sa teším a predpokladám menej kríženia reťaze. Presmykac viem posunúť nižšie o 1cm.

Otázka: môže tento setup mat nejakú nevýhodu???

Vďaka!

Prílohy:

55C47364-AED8-4CB4-AEE5-C7172E3091DF.png
55C47364-AED8-4CB4-AEE5-C7172E3091DF.png 1.45 MiB thumb_up0thumb_down

12.11.2020 - 08:31:27
00
V jednom tohorocnom cisle casopisu 53x11 pisu, ze prevod vpredu 48 na 10 vzadu, t.j. pomer 4.8 je prakticky zhodny s 53/11, t.j. pomer 4.818. Ale prevod 53/11 sa lahsie slape ako 48/10, staci menej watov. Takze nejake male jednoprevodniky vpredu, co sa pretlacaju na graveloch je hovadina. 46/36 vpredu by som teda neradil. Ak lahsi, tak kompakt 50/34 alebo nechat 52/36. Osobne mam na cestaku 50/34 a vzadu povodne 12-25, co bolo na hradzu uplne skvele, co sa tyka radenia po jednom zube od 12 do 21 zubov. Momentalne mam vzadu 12-27, co je tiez celkom dobre, tam je to po jednom zube iba do 19. Na fitnes bicykli mam tiez 50/34, ale vzadu 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32, cize po jednom zube iba do 14, co je malo, lebo zvacsa idem na 16tich alebo 18 zuboch a preradovanie o 2 zuby je velky rozdiel, prechadzam na zbytocne lahky alebo trochu tazky prevod. Cez www.cykloskoda.cz sa daju kupit kazety znacky Miche kompatibilne so Shimano alebo Campagnolo s moznostou vlastnej volby koleciek na kazete, pre Shimano napr.
http://www.cykloskoda.cz/goods_detail.html?categoryID=1383&goodsID=5264
pre Campagnolo
http://www.cykloskoda.cz/goods_detail.html?categoryID=1383&goodsID=5266
Objednal som si na fitnes 14-15-16-17-18-19-21-24-27-30-34 pretoze 11 az 13 tam nepotrebujem, 14 az 19 je po jednom zube a do kopcov mi pribudne 34 zubov. Zatial tu kazetu nemam nahodenu, dam si ju az ked zoderem povodnu.
12-25 je rozumna volba. S prechodom na lahsie vpredu by som sa neponahlal a ked tak vymenit 52/36 za 50/34.
12.11.2020 - 17:55:10
11
Ahoj,

ak ti vyhovuje ten novy rozsah, tak to budes mat optimalny setup. Ked nejzdis cez 40kmh, tak 46 velka pila ti bude stacit a optimalne vyuzijes prvu cast kazety na rovinach. Na opacnej strane musis vediet, ci ti nebudu chybat dva najlahsie prevody o ktore prides s novou kazetou. Ale z vlastnej skusenosti odstupnovanie kazety 12-25 je to najlepsie co moze na cestaku byt, pokial nejazdis tazke kopce.

Inak velmi podobny setup ziskas aj ked si nechas povodne kluky a pouzijes juniorsku kazetu 14-28

https://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=36,46&RZ=12,13,14,15,16,17,18,19,21,23,25&UF=2135&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=36,52&RZ2=14,15,16,17,18,19,20,21,23,25,28&UF2=2135
12.11.2020 - 20:50:00
10
Vďaka chalani za info! Tá 14-28 kazeta sa mi páči! Je tam síce 50g navyše ale nemusím meniť prevodník. Cool!
13.11.2020 - 08:22:49
00
Kazeta 14-28 je dobra volba. Pri jazdeni na mensich koleckach sa vraj viac opotrebovava retaz. Takze "vynalez" 10 zuboveho kolecka je riadna hovadina. A okrem toho si vsimni, ze ked pri 52 zuboch preradis z 11 na 12, pomer sa zmeni o 0.4. A ked preradis z 28 na 32, cize o 4 zuby, pomer sa zmeni iba o 0.24. Cize pri preradovani medzi vacsimi koleckami vzadu sa rozdiel medzi prevodmi zmensuje. A od 14 zubov vyssie su rozdiely mensie, co je dobre. 11 zubov vzadu potrebuju profici, co jazdia po rovine 60 km/hod. Osobne som na 12 alebo 13 zuboch isiel za 9 rokov chvilu jeden alebo dva krat ? Aj na 14-tich a 15-tich zuboch nechodim skoro nikdy, hoci mam kompakt, lebo mi staci rychlost okolo 30 km/hod maximalne okolo 40.
13.11.2020 - 18:17:57
00
Kazeta 14-28 je dobra volba. Pri jazdeni na mensich koleckach sa vraj viac opotrebovava retaz. Takze "vynalez" 10 zuboveho kolecka je riadna hovadina. A okrem toho si vsimni, ze ked pri 52 zuboch preradis z 11 na 12, pomer sa zmeni o 0.4. A ked preradis z 28 na 32, cize o 4 zuby, pomer sa zmeni iba o 0.24. Cize pri preradovani medzi vacsimi koleckami vzadu sa rozdiel medzi prevodmi zmensuje. A od 14 zubov vyssie su rozdiely mensie, co je dobre. 11 zubov vzadu potrebuju profici, co jazdia po rovine 60 km/hod. Osobne som na 12 alebo 13 zuboch isiel za 9 rokov chvilu jeden alebo dva krat ? Aj na 14-tich a 15-tich zuboch nechodim skoro nikdy, hoci mam kompakt, lebo mi staci rychlost okolo 30 km/hod maximalne okolo 40.
13.11.2020 - 18:18:37
00
keyboard_arrow_up