Moderny trailbike o par rokov bude tiez moderny trailbike, rovnako ako sa geoske spred 10 rokov hovorilo ze je moderna tak sa i tej terajsej hovori ze je moderna. A to rozdelenie je pri kazdom sporte, dobry priklad trebars skialp. Ten bol dakedy jeden a ti ludia robili vsetko mozne na jednej vybave, teraz su uz kategorie a na race je ina vybava ako na skitouring, ina ako na backcountry a ina ako na skialp ako taky.
Takze i trailove jazdenie je teraz rozne. Ja si pod trailom predstavujem singletrack ala cerovka a "flow" blbost ala petzen. Potom je AM co typicky prechody v alpach a enduro co je pretek, dh-ckove traily stavane pre jednokorunkove bajky a bikeparkove veci.
Ja stale cakam na bajk ktory bude mat maly zdvih vzadu 130-135mm, 150-160 vpredu, s agresivnou geometriou, zjazdovat to bude ako napriklad actofive p-train, ale stale to bude vediet slapat velmi dobre, vyladeny high pivot (trebars od Evana Turpena) s taziskom dole v strede. Nemusi mat vyslovene pinion ale nieco zapuzdrene a odlahcene v strede co by suplovalo dvoj ci trojprevodnik a malu lahku kazetu vzadu, trebars 5 prevodov. S tlmicom na ktorm budem vediet pocas vyjazdu poladit progresiu. Uz par rokov si myslim ze k takemu bajku to smeruje. Uz mame agresivne geosky, uz mame 29" kolesa, konecne zacinaju bajky s nizkym zdvihom ktore velmi dobre zjazduju, coraz viac higpivot bikov uz len to zlapanie a pinion potunit.
02.12.2020 - 10:53:37
04
Ja by som to podla doterajsich trendov rozdelil nasledovne (ratajme iba fully)
XC:100/115
AM/Trail:120-140 (resp. AM 120-130 a Trail 140)
EN: 150-160
Super EN/Freeride: 170-180

Dovolil som si AM a Trail zlucit, pretoze geo je coraz viac univerzalnejsa a aj na 120/130 AM sa da jazdit paradne XC a dupat jak pan, ak dokazes naozaj locknut tlmice (a nie len firm-tu RS mierne zaostava) a nejde ti o bednu na podiu.
Tu sa vsak dostavame do dilemy zadnej stavby, ktora sa moze lisit od predneho zdvihu od 0 az -15mm a presne preto je podla mna dnes uz AM a Trail TAKMER to iste, ALE aj nie je :)
Na druhej strane mam pocit, ze vyrobcovia sa posunuli okrem XC vsade o 10-20mm hore a co bol kedysi enduro bike je dnes trail a existuje pre nich uz iba AM 120-140, Trail 150-160 a (Super) Enduro so 170-180mm. Je To take vselibarsjake, ale osobne to vytam, lebo ponuka je naozaj siroka a sam si mozes vybrat univerzalnost a ci viac preferujes bike ktory je viac up/down hill.

Ja osobne by som bol najradsej za XC/EN bike. Nech si mozem cely den dupat aj strechy bars aj na 100km vyjazde a pritom prejdem dole vsetkym bordelom :P
Verim, ze sa sem jedneho dna dostaneme a nebudeme musiet mat dva/tri biky. Nieco zacal Canyon s neslavne slavnym shape-shifterom, ale predaje ukazali, ze to zrovna nebol win-win.

Ja BTW zrovna riesim tuto dilemu: mat Gravel/EN alebo XC/EN, alebo ked si nebudem do buducna nakladat do gati dovno AM/DH :D + ci ma nahodou jeden bike nebude bavit menej ako druhy a bude mi nan sadat prach. To ma privadza do situacie, ze treba mat co najkontrastnejsie biky, ale ako som sadol na full tak nechcem HT uz ani pri vozeni sa pri vahu po hradzi, ale zas je to hltac km a vyskovych co ma mega bavi, ale nie na asfalte (ktoremu sa pri dlhom vyjazdne a "exploringu" neda vyhnut) :) Milujem dlhe vyjazdy a exploring, ale zas nechcem pri tom byt vyklepany ako snicel zo zjazdov. Predsa len byt 8-12h na biku a niekde v polke dostat po papuli zo zjazdu, lebo na to nemam zdvih nie je zrovna prijemne. Neohliadnuc od toho, ze v tento megadazdivy rok som mal uz jeden gravel v kosiku. Nie, ze by mi blato vadilo, ale vsetko ma svoje hranice a ist 4-5x za tyzden na bike a prist zakazdym jak diva svina od blata vratane bajku v tebe naozaj vzbudi silnu myslienku sadnut na gravel/cestak a vyhnut sa galejam.
Fu, ty vole, ale som sa rozpisal, az mi obed vychladol :D
02.12.2020 - 11:29:57
01
Nooo...ja som o dost menej narocnejsi ako Andrej :)
Moj dalsi bike by mal byt 29" na podobnom zdvihu ako pises a teda 130-140 rear a 140-150 front s povedzme modernejsou (agresivnejsou) geo. Ci karbon alebo Al neviem, ale bolo by prijemne keby bol pod 14kg komplet...v L-ku a do 3,5L
Tento anglican sa mi pozdava:
(mladsiemu synovi Jezisko donesie VITUS MYTHIQUE, tak som zvedavy, co je to za znacku v reale)
Príloha:
MY21_Vitus_Escarpe_CRS_290 (1).jpg
MY21_Vitus_Escarpe_CRS_290 (1).jpg 222.96 KiB thumb_up1thumb_down

Prílohy:

Untitled-design-(54).jpg
Untitled-design-(54).jpg 427.02 KiB thumb_up1thumb_down

02.12.2020 - 11:33:48
06
Vitus je ak sa nemýlim Francúz :) a sympatická značka pre mňa.
02.12.2020 - 11:48:02
00
FMK37 ten tvoj vyraz ,,najkontrastnejsi" sa mi paci a podpisujem sa zan :)
Ja ma trail bike (v 2015 ked som Metu AM kupoval bolo to este enduro :) ).
K nemu som tento rok dokupil cyklocrosku po tom, co mi klakol ,,pracovny" bike do roboty, nakup, vybavovacky aj na cestu...a neskutocne ma bavi. A ta diferencovanost za teba rychlo rozhodne na co mas chut ;)
02.12.2020 - 11:53:07
00
Johnny80 napísal:
Vitus je ak sa nemýlim Francúz :) a sympatická značka pre mňa.
.
Mylis sa ;)
Este aj brzdy su naopak...po ,,anglicky"
02.12.2020 - 11:54:10
00
Ze sú brzdy na Bike naopak v UK bežná vec kukni históriu https://vitusbikes.com/pages/history Francúz ;) ináč pohoda
02.12.2020 - 11:56:36
00
Sypem si popol na hlavu ;)
02.12.2020 - 12:01:23
00
Kidak napísal:
Nooo...ja som o dost menej narocnejsi ako Andrej :)

:D a to sa mi poziadavky uz nejakych 5-6 rokov nezmenili, aj sentinel je len medzikrok.
02.12.2020 - 12:05:25
00
Kidak napísal:
Ja ma trail bike (v 2015 ked som Metu AM kupoval bolo to este enduro :) ).

Podla mna mas AM bike :-)
02.12.2020 - 12:15:28
00
Teraz ano ale ta v4 bola v tej dobe ako enduro brana. Predchadzajuce mety v3 boli delene na metu AM a metu SX, dokonca tie ramy sa mierne lisili. Trailovy bajk pri v3 bola tusim len 29" AM. AM v4 potom spojila obe kategorie am a sx. A teraz mas zase metu rozdelenu na enduro ako metu AM v4.2 a trail metu TR.
02.12.2020 - 12:43:40
01
FMK37 napísal:
Ja by som to podla doterajsich trendov rozdelil nasledovne (ratajme iba fully)
XC:100/115
AM/Trail:120-140 (resp. AM 120-130 a Trail 140)
EN: 150-160
Super EN/Freeride: 170-180

Na druhej strane mam pocit, ze vyrobcovia sa posunuli okrem XC vsade o 10-20mm hore a co bol kedysi enduro bike je dnes trail a existuje pre nich uz iba AM 120-140, Trail 150-160 a (Super) Enduro so 170-180mm. Je To take vselibarsjake, ale osobne to vytam, lebo ponuka je naozaj siroka a sam si mozes vybrat univerzalnost a ci viac preferujes bike ktory je viac up/down hill.


XC s + zdvihmi je prave teraz modna kategoria down country, cize XCcka so 120kami zdvihmi :D
02.12.2020 - 13:38:58
00
Pred 15-10 rokmi sme to volali "maraton bajk" alebo bajk idealny na maratony a bezne jazdenie pre jazdcov bez vacsich pretekarskych ambicii. Myslim ze sa urcenim nic nezmenilo len sa zmenila geoska, velkost kolies a uz to ma mozno stvrty nazov :D
02.12.2020 - 13:58:33
00
a cena! :D
02.12.2020 - 14:17:10
00
Kidak presne tak,... meta v4 150mm bola enduro. .. a teraz je to trail
02.12.2020 - 14:55:15
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up