Ja by som to podla doterajsich trendov rozdelil nasledovne (ratajme iba fully)
XC:100/115
AM/Trail:120-140 (resp. AM 120-130 a Trail 140)
EN: 150-160
Super EN/Freeride: 170-180
Dovolil som si AM a Trail zlucit, pretoze geo je coraz viac univerzalnejsa a aj na 120/130 AM sa da jazdit paradne XC a dupat jak pan, ak dokazes naozaj locknut
tlmice (a nie len firm-tu RS mierne zaostava) a nejde ti o bednu na podiu.
Tu sa vsak dostavame do dilemy zadnej stavby, ktora sa moze lisit od predneho zdvihu od 0 az -15mm a presne preto je podla mna dnes uz AM a Trail TAKMER to iste, ALE aj nie je
Na druhej strane mam pocit, ze vyrobcovia sa posunuli okrem XC vsade o 10-20mm hore a co bol kedysi enduro
bike je dnes trail a existuje pre nich uz iba AM 120-140, Trail 150-160 a (Super) Enduro so 170-180mm. Je To take vselibarsjake, ale osobne to vytam, lebo ponuka je naozaj siroka a sam si mozes vybrat univerzalnost a ci viac preferujes bike ktory je viac up/down hill.
Ja osobne by som bol najradsej za XC/EN bike. Nech si mozem cely den dupat aj strechy bars aj na 100km vyjazde a pritom prejdem dole vsetkym bordelom
Verim, ze sa sem jedneho dna dostaneme a nebudeme musiet mat dva/tri biky. Nieco zacal Canyon s neslavne slavnym shape-shifterom, ale predaje ukazali, ze to zrovna nebol win-win.
Ja BTW zrovna riesim tuto dilemu: mat Gravel/EN alebo XC/EN, alebo ked si nebudem do buducna nakladat do gati dovno AM/DH
+ ci ma nahodou jeden bike nebude bavit menej ako druhy a bude mi nan sadat prach. To ma privadza do situacie, ze treba mat co najkontrastnejsie biky, ale ako som sadol na full tak nechcem HT uz ani pri vozeni sa pri vahu po hradzi, ale zas je to hltac km a vyskovych co ma mega bavi, ale nie na asfalte (ktoremu sa pri dlhom vyjazdne a "exploringu" neda vyhnut)
Milujem dlhe vyjazdy a exploring, ale zas nechcem pri tom byt vyklepany ako snicel zo zjazdov. Predsa len byt 8-12h na
biku a niekde v polke dostat po papuli zo zjazdu, lebo na to nemam zdvih nie je zrovna prijemne. Neohliadnuc od toho, ze v tento megadazdivy rok som mal uz jeden
gravel v kosiku. Nie, ze by mi blato vadilo, ale vsetko ma svoje hranice a ist 4-5x za tyzden na bike a prist zakazdym jak diva svina od blata vratane bajku v tebe naozaj vzbudi silnu myslienku sadnut na gravel/cestak a vyhnut sa galejam.
Fu, ty vole, ale som sa rozpisal, az mi obed vychladol