Čo poznám, tak do 15 barov, predpokladám však, že do dráhových určite aj viac.
Pri rovnakom dezéne, rovnakej zmesi a rovnakom tlaku by mal byť valivý odpor rovnaký. Plášte však majú aj iné odpory, ktoré nemá galuska. Napríklad
galuska s ráfikom tvorí jeden celok (lepí sa),
plášť s ráfikom tvoria 4 prvky, ktoré nie sú navzájom pevne spojené, dochádza medzi nimi k vzájomnému treniu a tým drobným stratám výkonu. Tie prvky sú ráfik, ochranná páska, duša a plášť. A to je drobnou nevýhodou použitia plášťa.
Ďalšou nevýhodou pláštov je váha a možno aj cena. Ľahšia je nielen galuska ale aj galuskový ráfik. Okrem toho galuskový ráfik je jednoduchší, jeho výroba je lacnejšia. Výroba
galusky je komplikovanejšia, tým možno aj drahšia, ale keď sa pripočíta duša a páska, cena sa vyrovnáva.
No a najväčšou výhodou galusky je bezpečnosť. Keď pichneš plášť, tak počuješ psst a musíš zastaviť, lebo inak si ustelieš - plášť sa posunie nabok a styk asfaltu a kovu (ráfika) je veľmi šmykľavé. Pri defekte na galuske počujes psssssssst (fučí pomalšie) a pokračuješ v jazde. Síce trochu priposrato, s väčšou námahou, ale ide to. Len musíš mať dobre nalepenú gumu. Nemôže sa stať, aby sa ráfik dotkol asfaltu. Videl som pretekárov, ktorí išli na prázdnej gume dole z kopca aj 60 kmh... A taký na plášťoch stál na kraji cesty a čakal a čakal a čakal kým dorazí mechaničák a vymení mu koleso.
Osobná skúsenosť z tohtoročného Neusiedlersee Radmarathonu - pravdepodobne sa mi zapichol do gumy kúsok tenkého drôtu ešte pred štartom, niečo ako špendlík. Pred štartom som zistil, že mi mäkne predná guma, tak som rýchlo vymenil ventil, lebo s tým som mal predtým problémy a myslel som si, že ešte doma som dal nejaký zlý a púšťa. Po 30 km som zistil, že mám nejakú mäkšiu prednú gumu. Až do občerstvovačky som išiel normálne, akurát som počul také žuch-žuch keď som išiel zo sedla a išlo sa mi trochu ťažšie. Ale na konci skupiny som v pohode uvisel. Na občerstvovačke mali veľkú pumpu, tak som natlačil 12 barov a ešte predtým skúsil dotiahnuť ventil. Opäť po 30 km som cítil, že predné
koleso je mäkšie. Na ďalšej občerstvovačke som opäť dofúkal, v gume boli asi tak 2 bary. No a došiel som až do cieľa... Keby som mal plášť, tak možno ešte pred štartom by som musel meniť dušu, alebo hneď kúsok po štarte.
Doma som vybral z gumy drátik, nalial trochu tmelu a teraz už do gumy môže v pohode dávať 10 barov.
Ale aby som len nechválil - nevýhodou je ťažšia príprava. Pri výmene treba najprv ráfik oškrabať-očistiť od starého lepu, nalepiť novú galusku, nechať lep zaschnúť... Rezervná galuska je ťažšia ako rezervná duša aj s montpákami dohromady a má aj väčší objem. Pri výmene je najprv problém strhnúť dobre nalepenú galusku. A potom na nenalepenej galuske je jazda omnoho nebezpečnejšia, v každej zákrute hrozí ustlanie si.