Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Nie su nerezove, lebo by si sa nedoplatil. Za komplet predne brzdove kotuce a oblozenie som zaplatil 85 eur na moje auto (obycajne TRW, ziadne hyper super sportove). Na bicykel by som mal mozno za podobnu cenu komplet na obe brzdy, ale aku vydrz to ma na biku a aku na aute...x nasobne vyssiu.
lubor1 v tom clanku je pisane ze adaptacne hodnoty sa prisposobuju stylu jazdenia. Je to pravda?
Je. Kupil som v auguste jazdeneho forda s powershift automatom. S tym sa nedalo jazdit. Radilo to strasne. To auto bolo schopne zaradit hore pocas plneho plynu pri predbiehani. V servise mi na moju ziadost resetovali riadiacu jednotku. Auto radilo este horsie ako predtym. Dal som niekolko ciest mesto - okresky - dialnice a v kuse som mu manualne radil, co som chcel ja. Odvtedy radi ozaj dobre. Podradzuje ked treba, drzi otacky pri zosliapnuti pedalu aj na D nie len na S. Uplne super. Jedine co ho nedokazem naucit je podradovanie a brzdenie motorom pri klesaniach. Tam sa stale hadame.
Primarne kotuce maju brzdit a nie nehrdzaviet!Je to sice o peniazoch ale nie preto ze nerez ako zliatina je drahšia, ale pre obsah Cr Ni,ktore znizuju okrem ineho trenie...Teda by rovnako vykonne brzdy boli vacsie a teda tazsie /neodpruzena hmota je fuj fuj/viac by trpeli tepelnou deformaciou atd.
A k adaptivnym hodnotam:
Okrem prevodoviek sa ich ucia aj riadiace jednotky motora a teda pamataju si všeličo ?
Páni, viete prosím odporučiť nejaké reťaze na 205/55 R16 za dobrú cenu? A hlavne , stačí mi len jedna sada na hnanu prednú nápravu, alebo dať aj na zadné? Nikdy som to nepoužíval, tak sa možno hlúpo pýtam. Vďaka
Som Martinčan,a na Hole som chodieval lyzovat takmer kazdy vikend a kym son nepouzival 4wd plechovky tak vzdy som pouzival retaze z Tesca Almera1,4 a neskor Almera 1,5 a kazda isla k novemu majitelovi s hrdzavymi no pouzitelnimi retazami.
Akekovlek retaze su len tak dobre ako ten medzikus sedacka-volant...
Robio tak toto neviem, ja nie som mechanik. Robim iba jednoduche veci lebo moj mechanik ma stale vela roboty. Do elektriky sa okrem vymeny ziaroviek nepustam a preprogamovanie riadiacich jednotiek neviem ci by robil aj ten moj mechanik. Je velmi dobre vediet na co clovek ma a co uz vyzaduje skusenosti.
Kotuce hrdzaveju vsetkym, leto je OK ale ak je vlhko treba s autom jazdit aspon raz za tyzden. Ja som mal problem, ze aj ked som jazdil, bol som nauceny viac brzdit motorom a setrit brzdy. Tiez to nieje dobre okrem hrdzavych kotucov sa zakusovali piestiky, popraskali inak hrube dosticky a piskal som ako vlak. Mechanik mi vravel, ze brzdit sa sem tam musi, lebo co sa nepouziva to robi problem.
Stanlee ja mam takuto https://www.autodielygafa.sk/Products/rucna-tlakova-pumpa-1985120
funguje aj na odvdusnenie palivoveho potrubia pri vymene palivoveho filtra. Skus ale zistit ci v tvojom pripade nie je vypustanie oleja riesene demontovanim olejovej vane prevodovky. Ak je napustaci otvor zaroven kontrolny je z boku a neviem ako by si to vytiahol a aj tak by si mal tu vanu vycistit. U AT je ten dekel plechovy a medzi dvomi magnetmi funguje cele dno ako lapac pilin ktore vypustenim ani preplachom neodidu. Napr. na vrtacke je nalievaci a odsavaci otvor zvrchu ale na kontrolu je na boku sklicko.
110mat110 podla mna to nieje take jednoduche, bude tam dost podsystemov, na prevodovku aj motor samostatne, rozne premenne zo senzorov a pod + na nove auto si clovek trocha zvyka.
Ono napr. pri resete adaptacnych hodnot u mojej ZF prevodovke ma vyrobca presnu tabulku ako mas jazdit aby sa tie adaptacne hodnoty jednotka spravne vydedukovala nanovo(velmi zjednodusene to je jazda z 0 na 90 velmi pomalym zrychlovanim a potom znova na 0, a toto niekolko krat za sebou, dost blbo realizovatelne v beznej premavke.)
neviem ci je to na pochvalenie sa ale aj tak to skusim
som dost velky pedant na auta takze "polka" auta vymenena, ale zasa na tu triedu a znacku velmi dobre vozenie
je to od vyroby 1,9tdi 77kw 4x4 a na merani na valcoch nam tam skocilo 82kw a 340nm, po dlhom skumani ze vraj bez zasahu do riadiacej, resp bez cipu
inac, moja je ta octavia
Nesadli, len regulácia turba už má výkyvy a fuka trochen viac aj bez chipu
vnutri krasne cista, ze vraj nejaka "lepsia" vybava, mam trochu silnejsie turbo ktore do roku 2020 vydrzalo z vyroby a trosku ine vstreky, ktore su tam tiez ze vraj z vyroby, nedavam ruku do ohna ale uz sa na to auto pozrelo par mechanikov, motor je v podstate skoro novy, novy haldex, rozvodovka, diferencial, klby, loziska, strmene, kotuce, dosticky, su tam nove kruzky, zdvihatka, ventyly, hydrostely, nove turbo = nie repas, vacka, loziska, snimace ak si pamatam tak skoro vsetky okolo motora, vaha vzduchu, podtlakovy ventyl, chladic klimy, kompresor klimy, ventilatory, auto je kompletne vytlmene vnutri aj vonku, este planujem vsetky ulozenia naprav, motora a td polyuretanove, za chvilku musim menit aj tlmice a pruziny a zvazujem vymenu kotucov za komplety ebc, mam kombinaciu zimmerman s textar dostickami, nikdy nedavam slabsie, lacnejsie ani podradnejsie diely, olej menim do 12tkm, proste sa poriadne staram
robim s autom pri prepravach nadrozmernych nakladov, casto po vseliakych zablatenych cestach po druzstvach a stavbach, cize hraje ulohu dostupnost plechariny kebyze to opriem niekde a aj to ze je to 4x4, dostava za tie tri roky co ho mam poriadne zabrat a este ma nesklamalo
Podvozok odporucam bilstein b6, su to neznicitelne podvozky. Ebc do série netreba. Vysoký brzdný výkon no zbytocne, idú rýchlejšie dole. Kľudne trw brzdy
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
aby bolo jasné, ak by bola iná možnosť, daný olej by som vypustil, ale nie je, nalievaci otvor je zároveň vypustny.
Je. Kupil som v auguste jazdeneho forda s powershift automatom. S tym sa nedalo jazdit. Radilo to strasne. To auto bolo schopne zaradit hore pocas plneho plynu pri predbiehani. V servise mi na moju ziadost resetovali riadiacu jednotku. Auto radilo este horsie ako predtym. Dal som niekolko ciest mesto - okresky - dialnice a v kuse som mu manualne radil, co som chcel ja. Odvtedy radi ozaj dobre. Podradzuje ked treba, drzi otacky pri zosliapnuti pedalu aj na D nie len na S. Uplne super. Jedine co ho nedokazem naucit je podradovanie a brzdenie motorom pri klesaniach. Tam sa stale hadame.
A k adaptivnym hodnotam:
Okrem prevodoviek sa ich ucia aj riadiace jednotky motora a teda pamataju si všeličo ?
Akekovlek retaze su len tak dobre ako ten medzikus sedacka-volant...
Kotuce hrdzaveju vsetkym, leto je OK ale ak je vlhko treba s autom jazdit aspon raz za tyzden. Ja som mal problem, ze aj ked som jazdil, bol som nauceny viac brzdit motorom a setrit brzdy. Tiez to nieje dobre okrem hrdzavych kotucov sa zakusovali piestiky, popraskali inak hrube dosticky a piskal som ako vlak. Mechanik mi vravel, ze brzdit sa sem tam musi, lebo co sa nepouziva to robi problem.
Stanlee ja mam takuto https://www.autodielygafa.sk/Products/rucna-tlakova-pumpa-1985120
funguje aj na odvdusnenie palivoveho potrubia pri vymene palivoveho filtra. Skus ale zistit ci v tvojom pripade nie je vypustanie oleja riesene demontovanim olejovej vane prevodovky. Ak je napustaci otvor zaroven kontrolny je z boku a neviem ako by si to vytiahol a aj tak by si mal tu vanu vycistit. U AT je ten dekel plechovy a medzi dvomi magnetmi funguje cele dno ako lapac pilin ktore vypustenim ani preplachom neodidu. Napr. na vrtacke je nalievaci a odsavaci otvor zvrchu ale na kontrolu je na boku sklicko.
Ono napr. pri resete adaptacnych hodnot u mojej ZF prevodovke ma vyrobca presnu tabulku ako mas jazdit aby sa tie adaptacne hodnoty jednotka spravne vydedukovala nanovo(velmi zjednodusene to je jazda z 0 na 90 velmi pomalym zrychlovanim a potom znova na 0, a toto niekolko krat za sebou, dost blbo realizovatelne v beznej premavke.)
som dost velky pedant na auta takze "polka" auta vymenena, ale zasa na tu triedu a znacku velmi dobre vozenie
je to od vyroby 1,9tdi 77kw 4x4 a na merani na valcoch nam tam skocilo 82kw a 340nm, po dlhom skumani ze vraj bez zasahu do riadiacej, resp bez cipu
inac, moja je ta octavia
Pekna
vnutri krasne cista, ze vraj nejaka "lepsia" vybava, mam trochu silnejsie turbo ktore do roku 2020 vydrzalo z vyroby a trosku ine vstreky, ktore su tam tiez ze vraj z vyroby, nedavam ruku do ohna ale uz sa na to auto pozrelo par mechanikov, motor je v podstate skoro novy, novy haldex, rozvodovka, diferencial, klby, loziska, strmene, kotuce, dosticky, su tam nove kruzky, zdvihatka, ventyly, hydrostely, nove turbo = nie repas, vacka, loziska, snimace ak si pamatam tak skoro vsetky okolo motora, vaha vzduchu, podtlakovy ventyl, chladic klimy, kompresor klimy, ventilatory, auto je kompletne vytlmene vnutri aj vonku, este planujem vsetky ulozenia naprav, motora a td polyuretanove, za chvilku musim menit aj tlmice a pruziny a zvazujem vymenu kotucov za komplety ebc, mam kombinaciu zimmerman s textar dostickami, nikdy nedavam slabsie, lacnejsie ani podradnejsie diely, olej menim do 12tkm, proste sa poriadne staram
robim s autom pri prepravach nadrozmernych nakladov, casto po vseliakych zablatenych cestach po druzstvach a stavbach, cize hraje ulohu dostupnost plechariny kebyze to opriem niekde a aj to ze je to 4x4, dostava za tie tri roky co ho mam poriadne zabrat a este ma nesklamalo