nasiel som este taketo video ktore si myslim ze by mohlo fungovat
https://youtu.be/PJ5ONfIllqE
05.01.2021 - 10:06:19
00
O tom ti tu ale vsetci piseme cely cas. Bud mas takyto naboj a potom to musis pravit tak ako na videu (a preto treba posvietit dnu a pozriet), alebo mas DTckovy orech a spravis to tak, ako som pisal. Ale kedze si sem dal typ orechu taky, aky si dal, tak s tym imbusom nespravis nic a musis pouzit postup na DTcko - tj vytiahnut to. Ziadne skrutky na konci osky tam nemas podla fotky, to su len stuple, ktore si predsa dal prec.. Tak nespekuluj a sprav to, co ti tu vsetci radia. Najprv zisti, ci mas vnutri roztec na imbus a ked nie, tak postup na DTcko.
05.01.2021 - 10:28:03
00
karolbajk0123 napísal:
neviem skor by som povedal ze to nevytiahnem s kazetou pretoze na zaciatku osky je skurtka ktora je skrutkou na druhej strane utiahnuta aby tam nebola vola


Toto si ako myslel?
Podľa foto máš koncovky len nasunuté, na oske nie je žiadny závit.
Podľa foto náhradného orechu, čo si sem na prvej stránke dal, je určite len nasunutý. Tie Formule náboje, kde je orech naskrutkovaný do náboja majú osku so závitmi a orech je systém Shimano na zopár desiatok guličiek a západky vnútri orechu. Navyše to je aj vidieť keď je dolu kazeta, ložisko je nalisované v miske ktorou sa uzatvára/nastavuje vôla orechu.Miska so zárezmi je vidieť aj v tom videu, čo si postol.
Ty máš ložisko nalisované priamo v tele orechu( DT - 6902?). ( Všetko len podľa tvojich neostrých foto)
Ak si nato netrúfaš, odnes to do servisu.
05.01.2021 - 12:38:45
00
Iba informativne som sa chcel opytat ci nahodou sa s tym niekto nestretol a chcel som premazat loziska v naboji, vsetci vieme kolko vazeliny tam davaju takze vklude na mna som novy v tychto veciach. Ku tym stuplom, tak tie su na zadnom naboji naskrutkovane, musim zobrat z jednej strany 17 vidlicovy z druhej 18 vidlicovy a tak ich povolit, viem to lebo som ich mal uz dole. Co sa tyka lozisk ano su nalisovanie, su zapuzdrene, ziadne gulicky ako obycajne naboje maju. Co som obdrzal aj v maily od typka z giantu ten mi poslal typ orecha aky tam ide presne do tohto naboja a tak som nasiel toto video co sa mi zda najpodobnejsie k tomu orechu. Nasunuty iba urcite nieje, pretoze som tahal, skusil aj trosku vypacit, tahal som aj z kazetou a neslo to. Co sa tyka veci co tu chalani pisali o vybrati osky, loziska atd., tomu by som sa chcel vyhnut, pretoze nemam na lisovanie doma tool. Diky moc za vsetky dotazi.
05.01.2021 - 12:47:55
00
Však to je OK, že si nový, všetci sa ti snažili poradiť, pomôcť.
Len výrobcovia tak často menia design, technológie, že treba použiť logické myslenie, nie vždy k všetkému nájdeš presný návod.
Malá rada do budúcnosti, rob detailné fotky, kde je niečo vidieť, kľudne vytiahni zo šuflíku fotoaparát,
nie všetky mobily dokážu robiť detailné makro foto, aby sa dalo od niečoho odraziť.
P.S: Orech z mailu a videa sú úplne odlišné...
Mať koleso v ruke, orech je skorej dolu, než napísanie tohoto postu... :)
05.01.2021 - 13:07:01
00
Jasne, Dakujem 🤘🏻
06.01.2021 - 09:32:44
00
Najlepšie keby si nám odfotil všetky súčiastky ktoré si dal dole pri demontáži lebo z toho čo si tu dal doteraz už mám tiež slušný guláš. Dá sa poradiť na základe dostupných a kvalitných dát. Ale ako píšeš stále mi to vychádza na ten naskrutkovaný orech. Čokoľvek iné by si dal dole ľahko. Orech nebýva nalisovaný na oske. Buď je voľne (dtswiss) len s prachovkou a koncovkou, poistený kontramaticou (fulcrum napr.) alebo je skrutkovaný do náboja (shimano, formula). V každom prípade nič sa nestane ak otvoríš prístupné ložiská a skontroluješ vazelinu. Tie vonkajšie ku ktorým si sa dostal su najviac v kontakte s nečistotami a vodou.
06.01.2021 - 12:31:05
00
LukeBikerider Tak suciastky, ktore som dal dole: Kazeta, Bocne naskrutkovane krytky, nic viac. No ono ten orech drzi ako privareny nejde s tym ani milimeter pohnut, takze najskor bude priskrutkovany a tie loziska krajne ako vravis som otvoril vycistil a dal novu vazelinku.
06.01.2021 - 17:56:36
00
Práve tie "naskrutkovane krytky" mi na tom nesedeli. Ale budiž... Tak ak sa nemýlim bez náročnejších úkonov ten orech nerozoberieš. Ak s ním budú problémy tak jedine servis výmena orecha alebo prepliesť na iný servisovatelný náboj. Tieto oem komponenty nie sú často navrhované so zreteľom na ľahkú údržbu ale na jednoduchú masovú produkciu. Klasický Shimano náboj na kónusoch ktorý ľudia často zavrhujú sa napríklad dá rozobrať do poslednej guľôčky. Teda neviem ako tie nové microspline tie som ešte nevidel rozobraté.
06.01.2021 - 19:04:26
00
Ahoj,

síce už je to nejaká doba, ale možno to ešte niekomu pomôže. Včera som tento náboj, alebo extrémne podobný tým fotkám, rozoberal (Anthem 29er 1 2019) Je to podľa všetkého SRAM MTH 746.

U mňa stačilo povoliť dve kontramatky, v mojom prípade obe 19, na strane kotúča. (Bez konusového kľúča 19 mi to nešlo. Imbus 12 pomohol, ale nutný v mojom prípade nebol) Oska s orechom išli z náboja hladko. (Jedna rana) Orech z osky išiel až po veľmi intenzívnom presvedčovaní gumeným kladivom. (Iba ťahať za kazetu rozhodne nestačilo) Ložiská v náboji sú 2x 6903-LU.

Zdar
13.09.2022 - 09:35:21
00
keyboard_arrow_up