Aspon pri bicykloch s pevnou vidlicou by sa mohol brat ram a vidlica ako jeden celok a oznacovat ho nazvami oboch hl. materialov, cize dreveno-karbonovy, nakolko vidlica je karbonova.
blackman, kolko karbonovych sajrajtov si uz v zivote zlomil? Kolko profesionalnych cyklistov zlomilo pocas zavodu taky ram? Boja sa cyklisti, ktori sa tym zivia, ist ostrejsie do zakruty? Ved musis to mat trosku aj podlozene, nie iba tvrdit, ze sa to lame, ked to nie je pravda
Je toho plný internet, dokonca aj v pro pelotonoch aj medzi amatérmi. U nás jazdila karbónové enduro jedine frajerka, ja som verný hliníku a oceli. Greg Minaar dal tiež Santa Cruza v kvalifikácii na 2 polovice. Nie, nie je to nepodložené...
...Greg Minaar dal tiež Santa Cruza v kvalifikácii na 2 polovice. Nie, nie je to nepodložené...
toto nebol zrovna šťastný príklad keďže ho obtočil okolo stromu v najslabšom mieste. Hliník by skončil, možno (čomu neverím) že nie zlomeý ale, rovnako nepoužiteľný určite... pri tých zlámaných karbónovych komponentoch si treba uvedomiť ako sa to vlastne stalo, lebo normálnym používaním určite nie...
toto nebol zrovna šťastný príklad keďže ho obtočil okolo stromu v najslabšom mieste. Hliník by skončil, možno (čomu neverím) že nie zlomeý ale, rovnako nepoužiteľný určite... pri tých zlámaných karbónovych komponentoch si treba uvedomiť ako sa to vlastne stalo, lebo normálnym používaním určite nie...
Ja netvrdim ze karbon je zly material, ja len ze nie tie nekonecne marketingove dristy typu 30% tuhsi a 15% lahsi mi uz idu hore krkom. Inak mi je to jedno, nech si jazdi kto chce co chce, kludne aj polystyrenovy ram. Ja s vahou ramu problem nemam, kedze to nijako dolezity parameter nie je, je ale vela gramo-honicov co na tom baziruju. Proste 100 ludi 100 chuti.
Ja netvrdim ze karbon je zly material, ja len ze nie tie nekonecne marketingove dristy typu 30% tuhsi a 15% lahsi mi uz idu hore krkom. Inak mi je to jedno, nech si jazdi kto chce co chce, kludne aj polystyrenovy ram. Ja s vahou ramu problem nemam, kedze to nijako dolezity parameter nie je, je ale vela gramo-honicov co na tom baziruju. Proste 100 ludi 100 chuti.
to tak úplne drísty nie sú, samozrejme v smere v ktorom sa predpokladá, že pri normálnom používaní budú pôsobiť sily toho vydrží viac, k tomuto sa dá dohľadať kopa porovnávaní. Samozrejme teraz nemám na mysli nejaké ultralight komponenty kde je váhový limit na jazdca
to tak úplne drísty nie sú, samozrejme v smere v ktorom sa predpokladá, že pri normálnom používaní budú pôsobiť sily toho vydrží viac, k tomuto sa dá dohľadať kopa porovnávaní. Samozrejme teraz nemám na mysli nejaké ultralight komponenty kde je váhový limit na jazdca
Samozrejme ze su to dristy. Vyrobcovi zo serie praskne 300 ramov pri BB, tak v novom modeli tam daju o vrstvu prepregu viac ,aby sa nepovedalo. A uplne uzasne na tom je, ze tu v redakcii potom napisu, ze je aktualny model je znatelne tuhsi ako predchadzajuci, sa smejem az do placu. Kym to ale ludia zeru a kupuju to jak spotrebak, tak je pre vyrobcov a predajcov win-win.
mikkaeeel by si sa divil, alebo áno. Nemusí to byť Taiwanec zrovna, kľudne to spravia v Nemecku čo Británii. Pošleš im rozmery a spravia ti tých 5-6 rámov, čo potrebuje cyklista na rok.
Ako funguje karbón najlepšie vidno v F1. V smere predpokladaného namáhania to kľudne znesie tonu, ale v kolmom smere sa to rýchlo zlomí. Tak isto aj pri bicykloch. Preto sa neodporúčajú napríklad karbónové biky do trenažérov.
Neviem preco tu polemizujete ohladom takej veci ako je material ramu. Kto ma co rad to si aj kupi resp. na slovensku po slovensky, takze kto ma na co peniaze to si kupi (a ked nema tak uveruje ) Ram s dokonalymi vlastnostami bude az vtedy ked sa podari urobit kompozitny ram, a teraz nehovorim o tom ze laminacia carbonu je v podstate kompozit. Skor to myslim ako napr pri kompozitnych lukoch kde mas napr. kost a drevo a kazdy z komponentov dava svoje najlepsie vlastnosti a zaroven tym ze su spolu si kompenzuju tie zle. Cize z toho mi vychadza nejaky Titanovo-Hlinikovo-Ocelovo-Karbonovy ram co bude lahky pevny a zaroven dostatocne pruzny v tom spravnom zmysle pre dane pouzitie a zaroven ak sa bude namahat v inom smere resp. nestandardne nastupi prave ona kompenzacia kompozitu, ktora to dostatocne vypruzi resp. absorbuje. (Ked si dobre pamatam napr. kostra Audi R8 je vytvorena prave kombinaciou hlinika a karbonu)
Tak profesionálny cyklisti väčšinou vážia do 70kg. Pozri si ako vyzerá Sagan s 78kg oproti ostatným. Tie bicykle sú robené na mieru. S tými, čo sa dajú kúpiť bežne v obchode majú spoločný zväčša len nápis. Tam navyše nie je problém po každej etape mať nový bike, kým bežný smrteľník asi nebude mať podobnú možnosť. Pár pretekárov, čo jazdia gravity disciplíny (od cesty, či gravelu to má neďaleko, ale zase oni vedia jazdiť, teda aj napriek horším podmienkam môžu namáhať rám menej ako niekto, kto jazdí pomalšie ale nemá žiadnu techniku) tvrdí, že bike menia preventívne každého pol roka. Ak nie, pre istotu v prípade hliníku ide pod rentgen, či rám nemá praskliny.
Toto je hlboké nepochopenie situácie . Presne tie rámy, čo oni jazdia, si vieš kúpiť - je to už pár rokov podimienka UCI na certifikáciu rámov a komponentov. A nemenia biky po každom preteku ani po dvoch. Tie rámy reálne vydržia.
Presne tak, ako pise marcels. Ak si niekto mysli, ze profesionalni cyklisti menia bicykle po kazdom preteku/etape (!!!), tak to je velky omyl. Toto nie su hokejky za 200€, ale bicykle, ktore stoja ako mensie auto. Keby cyklisti menili z nejakeho absurdneho dovodu tak casto bicykle, tak by bol cely sport odsudeny na zanik pre nedostatok financii. Ak si precitate Saganovu biografiu (nic moc kniha, ale ved skuste), tak uvidite, ze jeho manazer mu viezol bicykel tusim z Talianska do Belgicka x hodin celu noc, len aby stihol pretek. Keby mohol nafasovat novy bicykel lusknutim prsta, tak sa take veci nedeju.
Chalani vyssie to odargumentovali. Za mna, keby tie bajky boli na mieru, tak ich asi nejazdia o cislo mensie so 130mm predstavcami a este ak by boli made in EU tak to by ani sponzoring nevykryl😁 Mozu to byt max. lepsie kusy, ktore presli prisnejsou kontrolou. "Na mieru" je potom iba nastrek pre niektorych jazdcov a osadenie komponentmi (aj to na niektorych obcas prelepia znacku ci logo, ak je to mimo oficialnych dodavatelov, sponzorov).
Čím je menší rám, tým je tuhší... Menej sa krúti, menej výkonu sa stráca v ohýbaní rámu. Okom nepostrehnuteľnom, ale je tam a ten výkon sa stráca. To, že jazdia menšie rámy, sa kompenzuje dlhými predstavcami.
Chalani vyssie to odargumentovali. Za mna, keby tie bajky boli na mieru, tak ich asi nejazdia o cislo mensie so 130mm predstavcami a este ak by boli made in EU tak to by ani sponzoring nevykryl? Mozu to byt max. lepsie kusy, ktore presli prisnejsou kontrolou. "Na mieru" je potom iba nastrek pre niektorych jazdcov a osadenie komponentmi (aj to na niektorych obcas prelepia znacku ci logo, ak je to mimo oficialnych dodavatelov, sponzorov).
Fakt si myslíš, že výrobca bicyklov dá tímu desiatky bicyklov s príslušenstvom, k tomu zaplatí milióny dolárov "casch" a nakoniec si chlapík, čo zarába stovky tisíc až milióny ročne musí kúpiť na Amazone 130 mm predstravec, lebo sa mu ušiel malý bicykel?
OMG
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
https://www.youtube.com/watch?v=jd0vt5v37B0
1800g ram
Je toho plný internet, dokonca aj v pro pelotonoch aj medzi amatérmi. U nás jazdila karbónové enduro jedine frajerka, ja som verný hliníku a oceli. Greg Minaar dal tiež Santa Cruza v kvalifikácii na 2 polovice. Nie, nie je to nepodložené...
toto nebol zrovna šťastný príklad keďže ho obtočil okolo stromu v najslabšom mieste. Hliník by skončil, možno (čomu neverím) že nie zlomeý ale, rovnako nepoužiteľný určite... pri tých zlámaných karbónovych komponentoch si treba uvedomiť ako sa to vlastne stalo, lebo normálnym používaním určite nie...
Ja netvrdim ze karbon je zly material, ja len ze nie tie nekonecne marketingove dristy typu 30% tuhsi a 15% lahsi mi uz idu hore krkom. Inak mi je to jedno, nech si jazdi kto chce co chce, kludne aj polystyrenovy ram. Ja s vahou ramu problem nemam, kedze to nijako dolezity parameter nie je, je ale vela gramo-honicov co na tom baziruju. Proste 100 ludi 100 chuti.
to tak úplne drísty nie sú, samozrejme v smere v ktorom sa predpokladá, že pri normálnom používaní budú pôsobiť sily toho vydrží viac, k tomuto sa dá dohľadať kopa porovnávaní. Samozrejme teraz nemám na mysli nejaké ultralight komponenty kde je váhový limit na jazdca
Samozrejme ze su to dristy. Vyrobcovi zo serie praskne 300 ramov pri BB, tak v novom modeli tam daju o vrstvu prepregu viac ,aby sa nepovedalo. A uplne uzasne na tom je, ze tu v redakcii potom napisu, ze je aktualny model je znatelne tuhsi ako predchadzajuci, sa smejem az do placu. Kym to ale ludia zeru a kupuju to jak spotrebak, tak je pre vyrobcov a predajcov win-win.
Ako funguje karbón najlepšie vidno v F1. V smere predpokladaného namáhania to kľudne znesie tonu, ale v kolmom smere sa to rýchlo zlomí. Tak isto aj pri bicykloch. Preto sa neodporúčajú napríklad karbónové biky do trenažérov.
Blazni
Toto je hlboké nepochopenie situácie
Fakt si myslíš, že výrobca bicyklov dá tímu desiatky bicyklov s príslušenstvom, k tomu zaplatí milióny dolárov "casch" a nakoniec si chlapík, čo zarába stovky tisíc až milióny ročne musí kúpiť na Amazone 130 mm predstravec, lebo sa mu ušiel malý bicykel?
OMG