Rozhodujem sa medzi:CTM rascal 2.0
A CTM zephyr pro
Neviem sa vobec rozhodnut. Viac som sa priklanal k rascalu ale ten nema predpripravu na tel. Sedlovku... I ked neviem ci by som tel. Sedllvku vyuzil na xc...
Ktory bike podla vas?
A chcem vediet od tych co jazdia xc ci maju teleskopku a vyuzivaju ju.
Vdaka za postrehy a rady.
posledný komentár: 29. 5. 2025 o 11:09
posledný komentár: 4. 5. 2022 o 22:55
posledný komentár: 13. 8. 2019 o 11:29
posledný komentár: 6. 6. 2015 o 11:51
CTM RASCAL 2.0 29 bicykel, tmavočervená/strieborná
1 199 €
MOC 1 199,99 €https://www.bigbike.sk/p/silverback-superspeed-2-2020-lt
https://www.bikecentrumpresov.sk/horske/120-25377-akka-29-pro.html#/297-velkost_ramu-175/356-farba_ramu_karbon-mtb_black_base/399-farba_dizajnu_karbon-black_base
https://www.bikecentrumpresov.sk/horske/46-1252-tana-29-nx-2020.html#/28-velkost_ramu-17/137-farba_ramu_hlinik-m709_2020_cierna_mat_zelena_200360
https://www.ctm.sk/bicykle/mtb/rascal-3-0-29/matna-cierna-cervena/
CTM RASCAL 2.0 29 bicykel, tmavočervená/strieborná
1 199 €
MOC 1 199,99 €https://www.canyon.com/cs-sk/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-5/2613.html?dwvar_2613_pv_rahmenfarbe=BU%2FBK
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/pevne-a-hardtail/ghost-nirvana-base--petrol-blue--black-perlized-model-2021.html
Plánujem jazdiť zo začiatku ľahší terén kým si zvyknem na bike, ale časom aj niečo ťažšie. Čo sa týka ceny za bike tak strop do tých 900€. V komponentoch sa moc nevyznám preto chcem radu.
https://www.mtbiker.sk/forum/post1688511.html#p1688511
sedel si na takom bajku ?
nerypem - len sa pytam ...
Stoic 2 je v tom osadeni ako ho ponukaju super. Ten problem s dlzkou vidle je lahko riesitelny zmenou dlzky zdvihu vidlice na 130mm. Malo by to ist lahko urobit. Navod urcite najdes na youtube. Tiez je mozne ze canyon nema zle uvedenu geometriu ale dzku vidlice. Lebo ako pozeram udaje vyrobcu https://www.srsuntour.com/products/fork/XCR34-Boost-5865.html Ta vidla sa ani v 140mm nevyraba.
Grand canyon 5 ma strunovu vidlu, cize nebrat.
A to co napisal KinDo je svata pravda. 3x9 resp 2x9 bol naj system. Ale to je na zvlast debat.
Edit: Dnes si vsetci so mna robia srandu. Tu je uvedene aj 140mm
Tiez este k Stoic 2, ak by nestacil rozsah prevodov, staci vymenit kazetu za sunrace 11-46z prehadzovac to zvlada. Samozrejem bude treba aj novu dlhsiu retaz.
prave naopak - na roviny je podla mna vhodnejsi 1xN (vacsi prevodnik)
akonahle pridu kopce + potreba sa nahanat po rovine s kamaratmi, tak mi chyba 2x10 ...
ale na tieto debaty su tu minimalne dalsie 2 temy, kde sme to pocas 3-4 rokov rozobrali nakomplet
Rasto69
ok - ja len ci si uvedomujes vyhody / nevyhody tohoto systemu
Iné nepozeraj ako 1x12 ?... Mam záložný bike 2x10 a strašná otrava, keď musím na ňom ísť. Inak každý rok mam iný bike 1x12 uz4rok po sebe netreba nič iné rieši ako 1x12, ak je hlavne možnosť výberu. Pozri si napr aj tento aj keď pár drobných viacej stojí,hlavne ma už v zaklede brzdy, kt. brzdia https://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/cragger/cragger-70-2021/
Neuvedomujem si výhody a nevýhody systému 1xN lebo mám len 60km za sebou skôr by som sa nazval začiatočníkom ktorý skôr nechá poradiť od skúsených preto som už začal pozerať aj bicykle s prevodom 2x10 konkrétne značku Rock Machine...keby som kúpil túto značku tak sa nemusím báť ani o servis lebo dá sa povedať že pod oknom mám predajňu kde robia aj servis...škoda je len to že teraz sa tam nedá ísť keďže je lockdown...skôr si asi nechám poradiť od teba keďže vidím že cyklistike venuješ už nejaký ten čas...keďže som len začiatočník a radíte mi tu aby som zobral niečo s prevodom 2xN tak skôr asi tak spravím a istú dobu s tým vydržím a keď mi to po čase nebude sedieť tak komponenty sa dajú vymeniť.
stanleeee
Bicykle radon som pozeral ale navýšiť rozpočet o cca 350€ nemôžem brať ako drobné...vyzerá veľmi dobre ten bike ale ja si môžem dovoliť fakt len do tých 900€.
ma to vsak aj svoje nevyhody ( zalezi od stylu jazdenia, kondicky, terenu, bambilion veci
vela sa popisalo v temach 2xN a 1xN, pripadne porovnanie 2xN a 3xN (naozaj vela
v principe sa vo vsetkych temach riesi jedna vec : prechodom na 1xhocico stratis rychle a pomale prevody - a ide iba o teba, ci ti budu chybat, alebo nie ...
osobne som sa dlho branil prechodu na 1x12, ale situacia mi nedala na vyber - nedokazal som zohnat ram, kde by som dokazal namontovat presmyk (takze prechodom na 1x12 som stratil najlahsi prevod + asi 2-3 rychle) ...
1) plánuješ jazdiť hlavne roviny? Lepšie pohon 2xN, lebo lepšie sa dá nájsť vhodný prevodový pomer, stúpania sú dlhé, plus ak bude protivietor, dáš len o stupeň ľahší prevod, tak isto, ak bude človek unavenejší. Prevody medzi sebou nemajú tak veľké skoky ako 1xN. Tým že ide človek po rovine, nepotrebuje často meniť prevod, keď tak, tak zvyčajne 1-2 stupne hore, či dole podľa vetra, či mierneho stúpania, alebo klesania. Hlavne človek zaberá vkuse, tak je pohodlnejšie mať svoj optimálny prevod, kde sa človek našiel, aby točil pomerne ľahko a zároveň mal aj slušnú rýchlosť.
2) plánuješ jazdiť kopce v teréne? Niečo ako mám teraz stúpanie a o 300-500m zase idem dole kopcom a podobne? Lepšie je 1xN. Dôvody, netreba rozmýšľať, čo zaradiť, proste len sa dá ľahší či ťažší prevod. Keďže sa často strieda stúpanie, či klesanie, nohy si majú čas odpočinúť a pri prudších stúpaniach až tak už nezáleží na jemnom odstupňovaní, človek to nejak potiahne, lebo za chvíľu tak či tak ide dole kopcom. Nevýhoda, ak by sa jazdilo len na rovinke, sú väčšie skoky medzi prevodmi, takže sa môže stať, že jeden prevod bude príliš ťažký a druhý príliš ľahký, Pre reakreačného cyklistu to nemusí nič znamenať, proste mu stačí, že nejak pôjde.
To je aj dôvod, prečo v mtb sektore sa prešlo na 1xN, kým cesta sa stále jazdí 2xN. Keby 1xN prinášalo také výhody aj pri rovinatom jazdením, na pretekoch Tour a podobne už všetci majú 1xN. Ak zablúdiš na tému cyklokros/gravel, tak tam sa to tiež veľa riešilo a väčšina sa zhodla, že pokiaľ človek jazdí prevažne roviny, resp. dlhé stúpania, tak 2xN, ak sa jazdí skôr terén pre mtb, teda každú chvíľu hore a dole, tak 1xN. Tu je to celkom pekne vysvetlené https://www.youtube.com/watch?v=zQKqa2oLNkg&t=13s ako on jazdí hlavne traily, ale predtým jazdil aj na cesťákoch, tak vie o čom hovorí. Či už si vyberieš 1xN alebo 2xN, je to na tebe. S každým sa treba naučiť pracovať, všetko má svoje plusy a mínusy.
Takto tu kde bývam ja v Leviciach tak nejak extra totiž nepoznám ale nepredpokladám že by tu boli nejaké veľké stúpania skôr si myslím že ti budú prevažne rovinky v teréne takže tu by sa zišlo asi skôr 2xN...cez leto ak nebude lockdown tak plánujeme ísť na hory to sa viac menej týka ale na pešo po horách takže skôr by som sa prikláňal k tomu že skôr budem bike využívať rekreačne. Takže ak som to správne pochopil tak buď zobrať niečo v kombinácií 2xN alebo 1x12 s tým že mi nebude prekážať že prídem o nejaký ten prevod. Mrknem ešte to video.