praskanie hliníkových rámov je bežná vec . dôvod je : šetrenie materialu kôli váhe , nadváha a štýl jazdy . druhý dôvod je zloženie materialu . hliník je mäkký a dural zase tvrdý . je to zliatina hliníka , či zliatina horčíka . výrobca to nikde neuvádza . čím to teda zavariť . tigom s pridaním materialu tvrdým , alebo mäkkým . poprípade použiť mig mag . možnosť je aj , či sa to dá zavariť aj z vnútornej strany . posledný faktor je samotný zvárač a jeho keci . to bude problém , to sa neoplatí , . . . kolenovrt ,alebo to nie je problém . šikovnosť a ochota sa cení .
keď som mal 17 a učil sa zvárať , tak mi jeden zvárač na špeciály , povedal . nevieš aký je to material ? zavar to antikorom . dodnes sa toho držím .
hlavové zloženie má byť masívnejšie . tam sú najväčšie tlaky . samotný rám pruží . to je cena za super ľahký
bike . aj za dámske plavky . čím menej látky , tým sú drahšie .