Ťažké retro. 🙈 Čo je to trigovica? 😁
25.04.2021 - 05:15:54
02
mikina po trnafsky
25.04.2021 - 06:54:48
24
cisty napísal:
Ťažké retro. 🙈 Čo je to trigovica? 😁

Kacabaja predsa

أفضل بطن من البيرة من سنام الروبوتات

25.04.2021 - 08:18:51
00
No jo, to boli jednoduchšie časy :)
25.04.2021 - 08:26:22
00
Čo tam po bicykloch, čo tam po nafte. Slobodu nám niekto udrbal :!:
25.04.2021 - 08:42:28
04
Kedze som dostal jednu SS (nie od Cerva), tak este jedno doplnenie:
Cervo mal vtedy okolo 15rokov (=cca. prvak na strednej). Za to v akom veku zacal s webom (realne to bolo este o nejaky ten rocik skor) a kam to dotiahol ma u mna velky respekt.

Mtbiker je pre mna primarne forum a tam sa daju nazory stale prezentovat slobodne. Ano, aj forum sa zmenilo, ale to je dane dobou (web sa zmenil: FB,YT, IG, ....) a rastucim vekom prispievatelov :) Uroven obsahu si stale urcujeme sami. K smerovaniu ako takemu som sa prednedavnom vyjadril tu https://www.mtbiker.sk/forum/post1704232.html#p1704232

A cipo11 dakujem za nepriamu inspiraciu. Bol som v piatok na biku a rozmyslal som aj nad tym, ze ta trasa ma zaklad v Piestanskom maratone 2001 a jazdim ju uz 20 rokov. Tvoj prispevok ma vecer nakopol k pozretiu archive.org, co mi nikdy predtym nenapadlo. A tak som po rokoch k maratonu aj vysledky nasiel. Btw. Je tam chyba, taky rychly som urcite nikdy nebol.

An idle brain is the devil's workshop.

25.04.2021 - 08:59:46
012
14 a mtbiker začal ešte o 3 roky skôr na mtb.host.sk. Úroveň webu a štylistiky treba brat v kontexte veku a vtedajších štandardov a možností internetu :)
25.04.2021 - 09:26:15
09
Ja len dodam ze niesi jediny kto tu trasu jazdi 20 rokov:) Aj ked moj prvy maraton bol ten co sa siel za toho chalana co zomrel.
25.04.2021 - 09:28:53
00
Za Bábovku
25.04.2021 - 10:48:25
02
Viem, že trocha OT, ale kade že sa jazdil ten PN maratón? Tie linky od Palo TT nejdú otvoriť.
Že by som trocha pojazdil nové trasy, keďže je to čo by kameňom...
26.04.2021 - 07:43:33
00
Pobavili ma reči pár ľudí, že treba aj alternatívu ku komponentom. Jasne, ale to nie je tak ľahké. Kľudne aj taký Fero v baráku vedľa mi vyreže prevodník či kazetu, ale bude mu to trvať dajme tomu hodinu. Ale ani tá fréza nie je zadarmo, tak isto materiál atď. Také Shimamo má na to stroj, ktorý z platne 4x4m proste za 20 minút vyreže 1500 prevodníkov. Síce stál milióny, ale vyzereže 1500 prevodníkov. Kým Fero za 20 minút vyreže 1 možno. Kým Fero si účtuje 15€ na hodinu roboty, tak fešák vo fabrike Shimana tiež dostane 15€ na hodinu, akurát s tým rozdielom, že on vyrobí 4500 prevodníkov, kým Fero tak 3. To znamená že Fero proste nemôže konkurovať Shimanu, navyše kto o ňom bude vedieť? Max tak susedia a pár ľudí okolo.

Kto neverí, pozrite si dokument Válečné továrny, ide to myslím na Prime. Alebo dokument o Fordovi a podobne. Možno to niekomu otvorí oči.

Edit: ešte čo ma napadlo, s bicyklami to bude ako s fitkami v januári . Prvé 2 týždne sa tam nedá pohnúť a vo februári už pohoda. Tak to bude aj s bicyklami. Tak ešte 1-2 roky, pandémia opadne a budeme tam, kde sme boli predtým.
26.04.2021 - 12:25:37
06
janko...keby malo ľudstvo ku všetkému prístup ako ty, tak nikdy nič nikto nedosiahne, nemá, nevyrobí a nezaznamená pokrok...prvé bicykle, či už klasika, alebo MTB boli malosériovky. Ani Gary Fisher nevyrobil na úvod 10 tisíc rámov. Takže isto..treba všetko vyrábať len na milióny kusov, lebo inak sa to nedá a malé série sú asi len pre šejkov :) Takže niekoho bavia reči o alternatívnych výrobkoch a zas niekoho iného bavia reči ako všetko musí fungovať len ako konzumná veľkosériovka :) Idem asi previesť chudákom z Trickstuff nejaké peniaze, aby prežili ich brzdové malosériové systémy.
26.04.2021 - 13:23:12
04
Jano 1987 - suhlasim, mne takto na jednom nemenovanom urade vyhadzovali na oci, preco je pokladka asfaltov taka draha, ze si ju urobia sami. tak som im podakoval, nech si postavia obalovacku,zazmluvnia plyn,eletriku,kamenivo,asfalt za niekolko milionov a tych 200m2 polozia sami :)

zbytočne je brzdiť, keď sa šmýkaš po streche
v zime je útekom od reality hokej, v lete bajk

26.04.2021 - 13:27:41
00
Shimano má jedny z najkvalitnejších kovacích strojov v priemysle. Dokážu kovať za studena až 200 tonami. Niektoré výkovky vraj dodávajú aj do automotive priemyslu. Výroba je v čo najväčšej miere automatizovaná. Keď to zjednoduším, tak z jednej strany ide do výrobnej linky hrubý oceľový polotovar, po niekoľkých buchnutiach na druhej strane vypadne znitovaná kazeta.
Priestor na ďalších a alternatívnych výrobcov je IMHO vždy a v každom odvetví. Všetko je to potom, ale o množstvách a cene sériovej výroby. Nové projekty väčšinou začínajú v malom a mieria iba na určitú "niche" skupinku, ktorá dopytuje produkt s pridanou hodnotou oproti sérii a akceptuje aj vyššiu koncovú cenu.
26.04.2021 - 13:49:39
00
Mi inak pride vtipne jak tu niektori prezentuju ze zle zle velke korporacie, bez ktorych by nebol progres, rozvoj, vyvoj, zmeny..... Cim nevravim ze su to "zlate samaritanske vajcia", ale je fajn si uvedomit ze bez tych velkych optimalizovanych korporacii by si aj domaci majstri tak akorat drevene klatiky hoblikovali, namiesto poskladania si spickovych nastrojov z " off-the-shelf" dielcov
26.04.2021 - 13:55:51
00
keyboard_arrow_up