Jaj , už nech dostavajú chodníky pre chodcov na Odborárskej. Už ma nebaví počúvať ľudí, ktorým sa nepáči, že tam jazdím na bicykli po "cyklochodníku"
11.05.2021 - 08:38:04
02
Tam je tusim taky novy pekny cyklo 😁
11.05.2021 - 08:44:31
00
scarinko napísal:
Tam je tusim taky novy pekny cyklo 😁

No ved toto.. Je tam cyklochodnik a niektorym chodcom sa nepaci, ze po nom jazdia cyklisti. A mam pocit, ze tych niektorych stretam furt
11.05.2021 - 09:04:12
03
Peklo je aj pri Chorvátskom ramene, tam je tiež zmiešaný pohyb a pravidelne počúvam, že čo tam robím...
11.05.2021 - 09:17:48
02
to mi pripadá akoby ste opisovali cyklotrasu vo Vrakuni - časť R16, ktorá ide cez "parčík" pri konečnej MHD Čiližská. Nevadí, že chodcom urobili pár m vedľa nový asfaltový povrch na širšom chodníku, každý so psom či kočiarom musí skrátka po 1m širokej cyklotrase.
11.05.2021 - 09:21:00
02
Aj na Dvorakovom Nabrezi v Starom meste. Od Lafranconi, ked idem po cyklotrase tak na mna hucia, ze co tam robim a nech idem na druhy breh dunaja :D
11.05.2021 - 09:36:20
00
Idete moc pomaly. Keby ste sli rychlejsie, pocujete len svistanie vetra a nic ine :-D.
11.05.2021 - 09:41:44
02
Nedávno som počul na YouTube zaujímavý podcast, síce z Česka na tému cyklisti a ich problémy v doprave. Boli tam 4 zástupcovia najväčších cykloorganizácií v Česku, policajt, niečo ako národný cyklokordinátor a 2 zástupcovia nejakých organizácií pre peších a ich práv. Malo to asi 4 hodiny a bolo to dosť zaujímavé. Prvou témou bola nehodovosť cyklistov. Podľa policajných štatistík cyklisti spôsobili 75% nehôd cestných komunikáciách, z čoho 64-65% ich bolo pri strete z vozidlom (cca 2300) zvyšných 11% boli samonehody, či ako to nazvať (nehoda šmyk na ceste, opitosť atď bez účasti iného účastníka). Pri viac ako 800 prípadoch nehôd z nejakých 4200 čo ich bolo, tak cyklisti fúkli viac ako 1,5 promile. Každý 5 cyklista bol naliaty, 3 cyklisti zo 4 mali nehodu z vlastnej viny. Zo strany 3 cykloorganizácií to bolo dosť nechutné, argumentácia, že šoféri majú predvídať, prekračujú rýchlosti, atď, že cyklisti za nič nemôžu, proste útoky na všetkých. Iba jeden z tých cykloorganizácií povedal, že sa hanbí byť cyklistom, keď vidí, čo stvárajú na cestách a dokonca bol za to, aby polícia vykonávala aj pravidelné kontroly cyklistov a dávať normálne pokuty, keďže podľa neho proste štatistika nepustí, za nehodovosť môžu samotný cyklisti a nie šoféri vozidiel. Zvyšný 3 z ostatných cykloorganizácií ho skoro upálili. Policajt s ním súhlasil, že polícia by aj chcela, ale ak to spravia, verejná mienka ich ukrižuje. Tak isto že nemajú žiadne páky na cyklistov ako ich donútiť dodržiavať predpisy, keďže na bicykel netreba vodičský. Ďalšou témou boli cyklotrasy a ich nevyužívanie, keďže napríklad v Česku platí zákon, že pokiaľ popri ceste vedie cyklotrasa, tak cyklista má ísť po nej a nie po ceste, čo sa veľakrát nedeje, lebo že na cyklotrase sú chodci a cyklistom sa tam nechce robiť slalom (takže vlastne robia to isté čo chodci, keďže jazdia po cestách). Tam to bola dosť veľká hádka aj zo zástupcami chodcov, okrem toho 1 rozumného z cykloorganizácie, v princípe, kto je väčší egomamiak a kto viac porušuje predpisy. Keď prestanú jazdiť cyklisti po chodníkoch, tak prestanú chodci chodiť po cyklotrasách. Klasika proste. Ďalej bola otázka e-bikov, kam sa to uberá a problémy ktoré vznikajú. Ďalšou témou bola budúcnosť dopravy, ako si to predstavujú cyklisti, chodci, reakcia aj polície na riešenia, prečo sa to napríklad nedá a podobne. Tu mi bol sympatický ten 1 rozumný z cykloorganizácie, ktorý proste celú čas tvrdil, že auta tu sú a aj budú. Napríklad v mestách kritizoval ten 1,5m odstup pri obiehaní autom a mal za mňa celkom rozumný nápad, že mali by sa rozlišovať 2 druhý cyklotrás. 1 druh na ceste, nazval to dopravná cyklotrasa, proste 1,25m široký priestor určený na dochádzanie do roboty, nákupy, spojnica medzi samostatne vedenými cyklotrasami. Rozumný argument, keďže v meste je zvyčajne 30/50km/h rýchlosť a odstup v prípade samostatného pruh pre autá a cyklistov je dostatočný. Zložitejšia je situácia na okreskách, kde poukázal na to, že pár cyklistov proste dokáže zablokovať premávku pri väčšej hustote premávky a policajt to potvrdil. Zároveň kritizoval ostatné cykloorganizácie, že bojujú za to, aby sa zrušilo, že pokiaľ je pri ceste cyklotrasa, aby bol cyklista povinný ju využiť. Pokiaľ sa to zruší, nevidí dôvod, prečo vlastne budovať nové cyklotrasy, keď ich cyklisti nechcú využívať a chcú jazdiť po ceste. Poslednou témou bola bezpečnosť cyklistov a chodcov, akými opatreniami ju zvýšiť. Tu to zas bola hnusná hádka, kde šoféri môžu za všetko, proti boli len policajti a ten jeden z cykloorganizácie, ktorý poukázali na to, že uč teraz platia veľmi dobré pravidlá, samozrejme sú veci čo sa dajú zlepšiť. Na čo ale obaja zhodne poukázali, drvivá väčšina cyklistov a chodcov ich nedodržiava. Policajt ak ten človek z cykloorganizácie boli za, aby na cestných komunikáciách boli povinné helmy pre všetkých (pán z cykloorganizácie dokonca chcel aby bola povinná všade bez rozdielu, aj na cyklotrasách). Prilby už nie sú drahé, za 20-30€ sa dá už kúpiť solídna prilba a keďže podľa štatistík pri 67% nehôd prišlo k zraneniu hlavy, najviac z nich sa stalo paradoxne v mestách. Samozrejme zvyšný 3 z cykloorganizácií boli proti, lebo však ak cyklisti budú musieť nosiť helmy, prestanú zrazu bicyklovať, lebo im budú vadiť helmy.

Podobná situácia je určite aj ma Slovensku a problémy budú tie isté.
11.05.2021 - 10:23:45
17
S tymi helmami som sa uz par krat dostal do diskusie s ludmi z nejakeho Slovenskeho cyklozdruzenia:

Moja teoria: Helma vzdy a vsade
Zdovodnenie ako vyssie - dobra dostupnost a relativna malickost ktora dokaze urobit velky rozdiel v bezpecnosti

Ich teoria: Helma len mimo mesta
Zdovodnenie: statistiky, kde im ludia hovorili, kedy chodia a kedy nechodia do prace na bicykli, kde najvacim dovodom preco nie boli dalsie stretnutia a vyzor po tom co si mal helmu 20 minut cestou do prace na hlave. Tym ze dostanu viac ludi na bicykle sa posunu aj cyklisti z uplnej minority na ocakavaneho ucastnika dopravy a tym zase spatne stupne bezpecnost.
11.05.2021 - 11:02:11
07
Ja som za helmy ? menej ludi na bicykli. Cyklisti helmy nosia. O tych cyklotrasach sa da debatovat hodiny. To co niekto povazuje za cyklotrasu nemusi vyhovovat jednemu co ide po ceste kludne 40 a druhemu co ledva vie slapat a nespadnut. Obaja su podla zakona cyklisti ale ani zdaleka to nie je rovnake. To ze niekto nazve deravy chodnik alebo zamkovu dlazbu cyklotrasa je skor hanba ako nieco co by trebalo uznavat.
11.05.2021 - 11:04:20
06
Pochybujem ze stupne bezpecnost vdaka pacientom, pre ktorych je uces viac ako mozog v celku.
Bavit sa este v dnesnej dobe o prilbach je fakt smutne a kto ma s nimi problem a nechce kvoli prilbe bicyklovat, vyborne. Nech ide niekde do nakupaku a tam si pudruje nostek cely den.

Zvlast ma fascinuju cyklokurieri v BA. Takmer ziaden nenosi prilbu, jazdia jak ... sem tam vidiet nejakeho zakrvaveneho tlacit. Ale prilbu si neda na tu sprostu hlavu.
11.05.2021 - 11:14:19
05
cokupit napísal:
Pochybujem ze stupne bezpecnost vdaka pacientom, pre ktorych je uces viac ako mozog v celku.
Bavit sa este v dnesnej dobe o prilbach je fakt smutne a kto ma s nimi problem a nechce kvoli prilbe bicyklovat, vyborne. Nech ide niekde do nakupaku a tam si pudruje nostek cely den.

Zvlast ma fascinuju cyklokurieri v BA. Takmer ziaden nenosi prilbu, jazdia jak ... sem tam vidiet nejakeho zakrvaveneho tlacit. Ale prilbu si neda na tu sprostu hlavu.

Však oni sa tí bezprilboví preriedia aj sami medzi sebou. Akože empatia s takýmto človekom z mojej strany na bode absolútnej nuly.
11.05.2021 - 12:36:39
00
ja prilbu nosím, mám dlhé vlasy a drží mi účes :)
11.05.2021 - 13:00:40
01
Aj tá logika v Holandsku, nepotrebujem helmu, lebo jazdím po cyklotrasách v meste. Z nejakých cca 206 cyklistov čo umreli, cca 195 ich umrelo v mestách. Pri zrážke z autom umreli myslím 7-8 ľudia (z toho čo si pamätám, tak 4-5 umreli preto, lebo porušili predpisy), zvyšok pri nehodách cyklistov či už medzi sebou, alebo vlastným pričinením. Holandsko sa v snahe ochrániť cyklistov rozhoduje, že v mestách by bola plošná rýchlosť 30km/h, na okreskách by bola 70km/h. Lebo treba zachraňovať cyklistov. Podľa lekárov, keby ľudia mali helmy, cca 160-170 cyklistov nemuselo umrieť.

Teda otázka znie, ako zachránime viac životov cyklistov? A) znížime rýchlosti pre autá v mestách a zachránime tých 3-4 cyklistov, B) prikážeme nosenie prilieb a zachránime 160-170 cyklistov.

Kto tipoval B) tak sa mýlil, A) je správne.
11.05.2021 - 13:03:45
01
jJano1987 link na ten podcast prosím, ak si nepamätáš nájdeš v histórii ...
11.05.2021 - 13:43:50
00
keyboard_arrow_up