Naozaj som za tie roky/km zazil sialene veci ale nikdy som si nepovedal ze kebyze lepsie pocujem tak toto sa nestane. Nespochybnujem ze je to lepsie bez, ide o to ze aka je ta miera (ja osobne som si vyhodnotil ze nizka co sa tyka mojho ohrozenia a velmi zanedbatelna ze by som ohrozoval druhych)
Mne napriklad to, ze som auto pocul, zachranilo zivot. Isiel za mnou par sekund, mojou rychlostou, nepredbiehal, bol prilis blizko a pri mojom odbocovani do mna napalil, proste nepribrzdil. Tym, ze som pocul jeho motor, presne som vedel, kde je, dokonca predvidal, kedy ma trafi, dokazal som sa "pripravit" na naraz. Vdaka tomu, som neskoncil na kapote, ale letel spolu s bikom dopredu a hlavne mal som cas rukami zareagovat a chranit sa. Skoncilo to iba rozpolenou prilbou, frakturou lakta a samozrejme kompletne oskrety. Paradoxne policajti mi nechceli verit, ze sa to stalo v cca 30kmh, lebo som mal "prilis lahke zranenia". Ale to uz je ina story.
To nemyslíte vážne, že máte sluchadlá počas jazdy na bicykli.
Nie sluchadla ale sluchadlo a v kombinacii s radarom so zapnutou zvukovou notifikaciou a samozrejme v rezime denneho svietenia.
Za mna ovela lepsie ako ked sice nemas sluchatko ale nemas ani radar a ani blikacku cez den.
Kazdopadne ked trafis na debila nepomoze ti nic.
Už dlho čítam rôzne veci o tom radare, ale stále neviem prísť na to, k čomu by mi bol, keď mi stačí sluch na to, aby som počul či ide za mnou auto alebo niečo iné.
Tazko povedat, urcite to nie je nutnost ale napriklad v protivetre urcite viem o aute za mnou skor ako by som ho identifikoval sluchom. V usekoch kde viem ze radar moze zaznamenat auta za mnou jazdim ovela viac od kraja a ked daco ide pomalicky sa suniem ku kraju. Su to take blbiny ale celkovo mam lepsi pocit ked idem snim ako ked napr. idem ma mtb daky presun do terenu po ceste a nemam ho.
Už dlho čítam rôzne veci o tom radare, ale stále neviem prísť na to, k čomu by mi bol, keď mi stačí sluch na to, aby som počul či ide za mnou auto alebo niečo iné.
cize ty pri obchadzani prekazky ci odbocovani vlavo nikdy neotocis hlavu a spoliehas sa 100% na svoj sluch ? tak to ti zelam vela stastia a dlhy zivot v zdraví
Dnes som si na toto spomenul. Valim proti vetru, pocujem len sustat vietor a zrazu vedla mna cervene auto. Absolutne som ho nepocul a nebola to tesla 😁
Isiel som na CX a tam nemam radar.
Už dlho čítam rôzne veci o tom radare, ale stále neviem prísť na to, k čomu by mi bol, keď mi stačí sluch na to, aby som počul či ide za mnou auto alebo niečo iné.
Pretoze ten radar ti oznami to auto daleko skor ako ho ty pocujes a to nehovorim o tom ked fuci alebo idu auta oproti tebe. Dnes som naschval isiel bez sluchatka a naozaj sa sustredil ci o nieco prichadzam (naozaj som nic nepostrehol). Nemal som sancu pocut auto ani len nahodou skor ako ho zaznamenal radar. Ten rozdiel bol obrovsky (kedze fucalo). A povedat ze auto za sebou nepocujem ked ide pomalsie za mnou je hlupost. Pocujem ho a dost jasne, viem rozlisit ako je blizko (ak ide dlhsie za mnou) a aj ci je to auto alebo autobus a pod. Cize naozaj podla mna stale plati to ze v kombinacii s radarom je bezpecnostne riziko pre mna s jednym sluchadlom minimalne oproti tomu kebyze sluchadlo nemam. Urcite mam lepsi prehlad s radarom a jednym sluchadlom ako bez radaru a sluchadla.
Mne napriklad to, ze som auto pocul, zachranilo zivot. Isiel za mnou par sekund, mojou rychlostou, nepredbiehal, bol prilis blizko a pri mojom odbocovani do mna napalil, proste nepribrzdil. Tym, ze som pocul jeho motor, presne som vedel, kde je, dokonca predvidal, kedy ma trafi, dokazal som sa "pripravit" na naraz.
Ak ide auto za mnou tesne a dlhsie pravdaze ho bez problemov pocujem ked mam jedno sluchadlo a to plati aj o tom ked prichadza ale tam sa spolieham na radar lebo ten to zvlada ovela skor a prenejsie ako ja.
jammin Neslo ani tak, ze som ho pocul, ale vedel som v velmi presne identifikovat, kde v priestore je. Neverim, ze by som to s jednym uchom tak dobre uhral. Na druhu stranu, keby som si pred jazdou dal jedno sluchatko do ucha, tak vyrazim o 5 sekund neskor a ta situacia by mozno nikdy nenastala.
Už dlho čítam rôzne veci o tom radare, ale stále neviem prísť na to, k čomu by mi bol, keď mi stačí sluch na to, aby som počul či ide za mnou auto alebo niečo iné.
kek susti vietor ... a dnes aj e-auta,ale ako sa vravi u pilotov,sunda ta ten,koho nevidis
sluchadla nech si ma kto chce ake,mna skor udivuje,ze si takto kazit jazdu inymi zvukmi
jammin Neslo ani tak, ze som ho pocul, ale vedel som v velmi presne identifikovat, kde v priestore je. Neverim, ze by som to s jednym uchom tak dobre uhral. Na druhu stranu, keby som si pred jazdou dal jedno sluchatko do ucha, tak vyrazim o 5 sekund neskor a ta situacia by mozno nikdy nenastala.
Neviem ci si ludia uvedomuju ze ak mas jedno sluchatko stale pocujes dost dobre. To nie je ze si hluchy.
Navyse ten radar okrem zvuku ukazuje aj graficky kde to auto je a aj viacero aut za sebou cize vies aj pocet (toto nie je uplne dokonale ale len takmer). Za nejaku dobu sa presne naucis rozoznat ako daleko je, ako rychlo sa priblizuje a kedy ta obehne (a nie nemusis na to cumiet). Cize napriklad vies dost presne identifikovat ked sa mas uhnut naozaj ku kraju lebo oproti ide auto ale ten debil si to stale vali tak ze to nema sancu stihnut bezpecne a ani to uz neubrzdi. Plus meni farby oranzova a cervena podla toho ako rychlo sa auto priblizuje. Je to ovela dokonalejsie a bezpecnejsie ako sluch. Kto nezazil nepochopi. Tiez som neveril kym som neskusil, dnes si uz bez toho vyjazd viem len tazko predstavit.
kek susti vietor ... a dnes aj e-auta,ale ako sa vravi u pilotov,sunda ta ten,koho nevidis
sluchadla nech si ma kto chce ake,mna skor udivuje,ze si takto kazit jazdu inymi zvukmi
Žeby si týmto tú jazdu naopak vylepšil, vidím u teba neprichádza do úvahy....
V dlhých výšľapoch to mám v ušiach vždy. Ale idem totálnu defenzívu - nemyslím výkonovo a prehľad o dianí okolo mám aký taký stále. Bez radaru...
cize ty pri obchadzani prekazky ci odbocovani vlavo nikdy neotocis hlavu a spoliehas sa 100% na svoj sluch ? tak to ti zelam vela stastia a dlhy zivot v zdraví
Pri každej prekážke sa pozerám za seba aj počúvam. To je hádam automatika u každého cestného cyklistu.
jammin Evidentne sa nechapeme. Ja Variu mam a kazdemu hovorim, ze je to skvela vec. V 99,9 % pripadov plati, co si povedal, ze auto pocujes aj jednym uchom a to staci. Ja som ale hovoril o jedinom specifickom pripade, kde by ma to sluchatko v uchu stalo omnoho tazsie zranenia. Proste hovorim, o situacii, kde to by to nestacilo. Nerozumiem, preco mas potrebu ma presviedcat, ze taka situacia neexistuje, ked ja som ju osobne zazil. A vobec netvrdim, ze Ty ju niekedy zazijes, budem rad, ked budes zazivat len situacie, kde Ti to bude stacit. Trochu mi to pripomina ludia, ktori tu na fore este pred par rokmi presviedcali, ze prilba je blbost. Ja by som bez prilby vtedy neprezil. Ale su tisice ludi, co jazdia bez prilby a nikdy ju nepotrebovali a ani nebudu.
Pri každej prekážke sa pozerám za seba aj počúvam. To je hádam automatika u každého cestného cyklistu.
takze si klamal ked si napisal ze ti "stačí sluch na to, aby som počul či ide za mnou auto" ?
tak ked sa obzeras, tak preco sa pytas taku hlupost, ze naco je radar ? no na to, aby si sa nemusel otacat ... otacanie hlavy na ceste je nebezpecne
tak ked sa obzeras, tak preco sa pytas taku hlupost, ze naco je radar ? no na to, aby si sa nemusel otacat ... otacanie hlavy na ceste je nebezpecne
Je to nebezpečné, keď nevieš ako to správne robiť. Na ceste vidím, že veľa ľudí nevie ako to má robiť bez toho, aby ohrozili seba a iných. Pretože pozretie sa za seba beriem ako automatickú vec bez diskusie.
jammin Evidentne sa nechapeme. Ja Variu mam a kazdemu hovorim, ze je to skvela vec. V 99,9 % pripadov plati, co si povedal, ze auto pocujes aj jednym uchom a to staci. Ja som ale hovoril o jedinom specifickom pripade, kde by ma to sluchatko v uchu stalo omnoho tazsie zranenia. Proste hovorim, o situacii, kde to by to nestacilo. Nerozumiem, preco mas potrebu ma presviedcat, ze taka situacia neexistuje, ked ja som ju osobne zazil. A vobec netvrdim, ze Ty ju niekedy zazijes, budem rad, ked budes zazivat len situacie, kde Ti to bude stacit. Trochu mi to pripomina ludia, ktori tu na fore este pred par rokmi presviedcali, ze prilba je blbost. Ja by som bez prilby vtedy neprezil. Ale su tisice ludi, co jazdia bez prilby a nikdy ju nepotrebovali a ani nebudu.
Ok beriem aj ked stale nerozumiem ako ti pomohlo to ze si auto dokonale pocul. Lebo ak islo dlhsie za tebou tak by som o nom davno vedel aj s jednym uchom. Podla mna ta zachranila skor intiucia a nadmerne spravna reakcia ale nezazil som, beriem tvoju verziu. Ale porovnavat jazdenie bez helmy vs. s jednym sluchatkom+radar, to snad nie je nutne mne len proste islo o to vysvetlit ze naozaj nijako hlupo nehazardujem ak to jedno sluchatko mam. Na prvu to tak mozno tak vyzera ale v kombinacii s radarom to tak urcite nie je. ver mi, na to sa mam az prilis rad.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Mne napriklad to, ze som auto pocul, zachranilo zivot. Isiel za mnou par sekund, mojou rychlostou, nepredbiehal, bol prilis blizko a pri mojom odbocovani do mna napalil, proste nepribrzdil. Tym, ze som pocul jeho motor, presne som vedel, kde je, dokonca predvidal, kedy ma trafi, dokazal som sa "pripravit" na naraz. Vdaka tomu, som neskoncil na kapote, ale letel spolu s bikom dopredu a hlavne mal som cas rukami zareagovat a chranit sa. Skoncilo to iba rozpolenou prilbou, frakturou lakta a samozrejme kompletne oskrety. Paradoxne policajti mi nechceli verit, ze sa to stalo v cca 30kmh, lebo som mal "prilis lahke zranenia". Ale to uz je ina story.
Nie sluchadla ale sluchadlo a v kombinacii s radarom so zapnutou zvukovou notifikaciou a samozrejme v rezime denneho svietenia.
Za mna ovela lepsie ako ked sice nemas sluchatko ale nemas ani radar a ani blikacku cez den.
Kazdopadne ked trafis na debila nepomoze ti nic.
cize ty pri obchadzani prekazky ci odbocovani vlavo nikdy neotocis hlavu a spoliehas sa 100% na svoj sluch ? tak to ti zelam vela stastia a dlhy zivot v zdraví
Isiel som na CX a tam nemam radar.
Pretoze ten radar ti oznami to auto daleko skor ako ho ty pocujes a to nehovorim o tom ked fuci alebo idu auta oproti tebe. Dnes som naschval isiel bez sluchatka a naozaj sa sustredil ci o nieco prichadzam (naozaj som nic nepostrehol). Nemal som sancu pocut auto ani len nahodou skor ako ho zaznamenal radar. Ten rozdiel bol obrovsky (kedze fucalo). A povedat ze auto za sebou nepocujem ked ide pomalsie za mnou je hlupost. Pocujem ho a dost jasne, viem rozlisit ako je blizko (ak ide dlhsie za mnou) a aj ci je to auto alebo autobus a pod. Cize naozaj podla mna stale plati to ze v kombinacii s radarom je bezpecnostne riziko pre mna s jednym sluchadlom minimalne oproti tomu kebyze sluchadlo nemam. Urcite mam lepsi prehlad s radarom a jednym sluchadlom ako bez radaru a sluchadla.
Ak ide auto za mnou tesne a dlhsie pravdaze ho bez problemov pocujem ked mam jedno sluchadlo a to plati aj o tom ked prichadza ale tam sa spolieham na radar lebo ten to zvlada ovela skor a prenejsie ako ja.
kek susti vietor ... a dnes aj e-auta,ale ako sa vravi u pilotov,sunda ta ten,koho nevidis
sluchadla nech si ma kto chce ake,mna skor udivuje,ze si takto kazit jazdu inymi zvukmi
Neviem ci si ludia uvedomuju ze ak mas jedno sluchatko stale pocujes dost dobre. To nie je ze si hluchy.
Navyse ten radar okrem zvuku ukazuje aj graficky kde to auto je a aj viacero aut za sebou cize vies aj pocet (toto nie je uplne dokonale ale len takmer). Za nejaku dobu sa presne naucis rozoznat ako daleko je, ako rychlo sa priblizuje a kedy ta obehne (a nie nemusis na to cumiet). Cize napriklad vies dost presne identifikovat ked sa mas uhnut naozaj ku kraju lebo oproti ide auto ale ten debil si to stale vali tak ze to nema sancu stihnut bezpecne a ani to uz neubrzdi. Plus meni farby oranzova a cervena podla toho ako rychlo sa auto priblizuje. Je to ovela dokonalejsie a bezpecnejsie ako sluch. Kto nezazil nepochopi. Tiez som neveril kym som neskusil, dnes si uz bez toho vyjazd viem len tazko predstavit.
sluchadla nech si ma kto chce ake,mna skor udivuje,ze si takto kazit jazdu inymi zvukmi
Žeby si týmto tú jazdu naopak vylepšil, vidím u teba neprichádza do úvahy....
V dlhých výšľapoch to mám v ušiach vždy. Ale idem totálnu defenzívu - nemyslím výkonovo a prehľad o dianí okolo mám aký taký stále. Bez radaru...
Pri každej prekážke sa pozerám za seba aj počúvam. To je hádam automatika u každého cestného cyklistu.
takze si klamal ked si napisal ze ti "stačí sluch na to, aby som počul či ide za mnou auto" ?
tak ked sa obzeras, tak preco sa pytas taku hlupost, ze naco je radar ? no na to, aby si sa nemusel otacat ... otacanie hlavy na ceste je nebezpecne
Je to nebezpečné, keď nevieš ako to správne robiť. Na ceste vidím, že veľa ľudí nevie ako to má robiť bez toho, aby ohrozili seba a iných. Pretože pozretie sa za seba beriem ako automatickú vec bez diskusie.
Ok beriem aj ked stale nerozumiem ako ti pomohlo to ze si auto dokonale pocul. Lebo ak islo dlhsie za tebou tak by som o nom davno vedel aj s jednym uchom. Podla mna ta zachranila skor intiucia a nadmerne spravna reakcia ale nezazil som, beriem tvoju verziu. Ale porovnavat jazdenie bez helmy vs. s jednym sluchatkom+radar, to snad nie je nutne