Po 3k km mi odišli ložiská na OEM Bontrager Affinity. Koleso vaklalo a bolo cítiť aj počuť ako sa trie kov o kov. Reklamáciu som ani neriešil a včera z večera do rána objednal nové kolesá. Podmienka bola aby nemali kontrastné čmáraniny a pasovali k endurance bicyklu. Žiadne aero plachty. A boli dostupné do soboty. Vidím ako sa prežehnávate :-)
V užšom výbere ostali Fulcrum a Mavic. Mavic som vylúčil kvôli žltým doplnkom a tu na fóre sa píše, že sú to mäkké francúzske sra*ky :-) A tiež som bral ako plus kónusy namiesto ložísk.
Dnes prišli Fulcrum Racing 3 DB a stihol som kratší výjazd, 120 km / 448 m.
Prvé ma prekvapila rýchlosť. Nenaháňam komy, skôr km ale rozdiel bol citeľný. Priemernú rýchlosť som mal o 2 km/h vyššiu ako kedykoľvek predtým. Subjektívne mi prišli o dosť komfortnejšie na drobných nerovnostiach (ten bicykel ma už s pôvodnými kolesami prekvapil aký je pohodlný) a ovládateľnejšie. Včera by som sa ešte hádal, že 0.5 kg rozdiel vo váhe bicykla nemôže hrať takú rolu. Zvlášť keď sa jedná o rovinatý profil. Nemal som žiadne očakávania ale som príjemne prekvapený.
Nerozumiem ale dvom veciam.
Zadné koleso je extrémne tiché. Bontrager krásne rapotal, na cyklotrasách stačilo prestať šlapať a rôzna háveď čo sa tam potĺka uskakovala do kríkov. Dnes som musel vkuse pokrikovať a ďakovať za to, že uráčili nezaberať celú šírku cesty. Čím to je, že väčšina kolies je hlučných? Má to nejaké výhody / nevýhody?
Ráfik je asymetrický. Ventil nie je v strede ráfika. Rsp. vnútorný otvor samozrejme je, ale vonkajší je posunutý. Niple nie sú v strede. Pravá strana ráfku je kolmejšia a ľavá šikmejšia. Čo je dôvod pre takú vychytávku?
https://www.merlincycles.com/fulcrum-racing-3-db-clincher-road-wheelset-149739.html
12.06.2021 - 22:57:36
00
k orechu na zadnom kolese, moja skúsenosť s Fulcrum 6DB je podobná, prvé výjazdy nič ale potom sa to "rozbehlo". Je tam z výroby zrejme slušná vrstva vazelíny, tak je orech zo začiatku viac potichu.

Keď som orech po čase servisoval tak po doplnení vazelíny bol opäť nejaký čas tichšie. Mňa to zo začiatku tiež trošku žralo :D
12.06.2021 - 23:06:22
00
Ahojte, mám otázku. Rozmýšľam nad prechodom na equator. Má tu niekto skúsenosti? Išiel by som do 50 mm. Mám rim brakes. Idem z hliníkačov DT SWISS. Teda len to plánujem zmeniť. Ďakujem za rady a názory.
13.06.2021 - 00:03:58
00
Ja tiez uvazujem nad prechodom z hliny dtswiss r24spline na equator 35, brzdy rafikove
13.06.2021 - 15:27:05
00
Tiez rozmyslam nad novymi kolesami a po prezreti kvanta recenzii a testov rozmyslam, ci ma na jazdenie mimo pretekov vyznam upgrade nad ramec dobrych treningovych kolies? Povedzme 300-500e. Podla roznych testov (napr. GCN, Swiss Side, MTBiker...) je jedno, ci setrim vahu na kolesach alebo inde na biku, usetrenie ~2kg vahy spravi rozdiel radovo v sekundach a aero efekt vyssich karbonovych kolies je pri beznom jazdeni skor pocitovy ako meratelny.

Zaujimalo by ma, ci je podla vas citalny upgrade z uz rozumnych zakladnych AL kolies okolo 300e (napr. DT Swiss P1800, Mavic Allroad, Fulcrum Racing 5) na lepsie AL kolesa 400-500e (napr. DT Swiss ER1600, Fullcrum 3, HUNT 4 Season) alebo potom na zakladne karbonove okolo 1000e (Hunt Carbon Team, Zipp 303, FFWD...).

Su nejake specificke upgradey, za ktore je dobre priplatit (napr. Ratchet namiesto Pawl, rucne robene vs. z tovarne atd...)?

Cim dalej tym viac mam pocit, ze od urovne relativne OK zakladnych treningovych modelov su drahsie kolesa uz nahananie sekund pre zavodnych jazdcov.
13.06.2021 - 21:54:24
00
aero efekt vyssich karbonovych kolies je pri beznom jazdeni skor pocitovy ako meratelny


nie je to tak, že keď ideš dajme tomu nad určitú rýchlosť (neviem teraz či je to 30 alebo 35 km/h), tak je to už merateľný rozdiel? takú rýchlosť na rovinke cesťák dá... myslím, že niekde som čítal o tzv. hranici, nad ktorú už majú aero veci zmysel
13.06.2021 - 22:07:18
00
Stačí keď fúka protivietor 20-30km/h tak rozdiel zistíš.
13.06.2021 - 22:14:19
00
Od kedy mam top kolo som meratelne rychlejsi napriek tomu ze starnem.dalsia vec je pohodlie pri karbonovych kolach.mal som top hliniky a to bol strasny kostitras.oproti tomu karbom krasne tlmi nerovnosti
14.06.2021 - 06:38:22
02
Upresnim povodnu otazku. Jas e, ze top bike bude rychlejsie ako zakladny. Ja by som rad dosiel na to, za co ma vyznam pri kolesach zaplatit z pohladu dlhodobej funkcnosti a servisovatelnosti (napr. ratchet, priemyselne loziska, pevnost...), z pohladu komfortu (sirsie, karbon...) a co uz su veci kde ide o ziskavanie casu (uspora 50-100g, specialna uprava a tvarovanie povrchu atd...)
14.06.2021 - 08:39:40
00
FNuver Ja som pred sezonou vymenil zakladne hlinikove Mavic Aksium sa karbonove Fastway od slovenskeho predajcu a mozem povedat, ze to je iny svet. Tuhost sa neda porovnat, vahovo som siel dole takmer 0,5kg. Mam obute bezduse Continental GP5000TL, komfort je ovela lepsi aj pri 25mm verzii. Kolesa ma vysli 570€. Odjazdene zatial 2000km a bez problemov, kupil by som ich znovu.
14.06.2021 - 08:52:30
02
Ktoré si bral ráfiky ,30 alebo 38 mm?
15.06.2021 - 12:55:34
00
38mm
15.06.2021 - 13:14:25
00
Zdravím Vás, nepovaľujú sa niekomu doma nevyužité redukcie na Fulcrum kolesá, potrebujem prerobiť na rýchloupináky. Diki
16.06.2021 - 10:45:24
00
Kenai napísal:
Prislo mi do SS odpovedam tu, lebo mi takych otazok na Cero AR30 chodi pomerne dost, tak hadam pomozem aj niekomu inemu.


Neviem porovnat so Zonda druhy set mam Shimano WH-R550 co su uplne in kolesa. Cero je pocitom agilne a tuhe. Povedal by som, ze by kludne zvladli aj cyklokros. Odozva vyborna v kopci aj na rovine, ale na nekvalitnej ceste v kombinacii s al ramom, je to seriozny kostitras (v predu mam 23mm v zadu 25mm GP 4000 obute maju v skutocnosti 25.5mm a 27,5mm, fukane na 64psi/94psi pri vahe 75kg) . Tie shimana su vyrazne pohodlnejsie. Loziska su kvalitne, Celkovo dobre postavene kolesa, ale s pretekarskym ladenim, nic na dlhe lezerne vyjazdy. Po kupe som ich sice este dokazal do centrovat, ale hovorime o tak 0,2mm odchylke. Jazdim ich zatial s dusami, k tubles sa vyjadrit neviem. Mozno este spomeniem, ze na fotkach vyzeraju lepsie ako na zivo. Zasluzili by si krajsie polepy, ale tak ak niekde museli usetrit, som rad, ze setrili na vzhlade, nie na vlastnostiach.


Doplnenie DOLEZITE!
Nedavno som mal pad, ak sa to tak da nazvat.
Popis co sa satalo, dolezite pre predstavu ake zatazenie mohlo koleso utrpiet. Pri zvaracaku som isiel cez prechod a bol tam vysoky obrubnik s nejakym zlabom prepadnutym hned za nim. Bola uz tma a nevsimol som si ako je to hlboke. Vypol som jednu nohu z biku polozil na zem a odrazajuc sa som sa vybral na prechod. Ked som v rychlosti 2-3km za hodinu zliezol z obrubnika na cestu zapadlo mi predne koleso do toho zlabu a s jednou nohou odopatou mi zmizli rajdu medzi nohami. Sedacka mi dala po chrbte, ja som nejako vykopol druhu nohu skoncil na styroch a bike sa prekotil zrejme cezomna. Zdvihol som bike pretlaci na druhu stranu.
Pri kontrole som nenasiel ani skriabanec, len zadna brzda (mam este rafove) mi drhla, zatlacil som ju ako tak na rychlo na stred kolesa a ponahlal sa dalej. Az ked som vysiel z mesta som si uvedomil podla zvuku, ze brzda este stale obcas suchne. Pozrel som sa na to lepsie a zistil som, ze zadne koleso ma tak 4-5mm osminu.
Doma som to hodil na centrovaciu stolicu a zacal zistovat co sa stalo. Nenasiel som nic co by bolo poskodene proste len osmicka bez zjavneho dovodu. Tak som to vycentroval pomerne rychlo na presnost +-0.5mm ale nedalo mi to. Premeral som aj napnutie spicov a nestihal som sa divit. Bolo to rozhadzane uplne na vsetky strany. Koleso sa nevoslo ani do +-15% tolerancie napnutia.
Zaverom neverim, ze sa to stalo tym jednym padom a koesa boli pred tym vycentrovane dobre. Myslim si ze cero ich proste vycentrovalo, ale napnutiu vyplentu proste nevenovali pozornost. Tym padom pri prvom velkom zatazeni to poskakalo kam nemalo. Alebo bolo koleso OK a po jednom naraze s hmotnostou samotneho biku sa takto rozhasilo?!

Po 3 hodinach roboty meranie/centrovanie a opat meranie a centorvani... sa mi to podarilo dostat na +-0.5mm a vyvazenie napnutia vypletu do tolerancie +-5%. To je na moje kolesa mizerny vysledok. Nieco na tom kolese rohodne nie je OK. Ak to bolo od vyroby, zle vypletene, tak by to uz teraz malo drzat, ak je to ale blato tak to odide znmova. Mam 78kg a nijak som tym kolesam zabrat nedaval. Ziaden gravel, alebo CX. Ani skakanie na a z obrubnikov. Kolesa maju najazdenych slabych 300km. Celkovo som z toho znacne sklamany a druhy krat by som tie kolesa nekupil.
24.06.2021 - 23:01:24
00
No hmotnosť okolo 1400g a cena pod Ł400 ako pozerám, čo by si od toho čakal?
25.06.2021 - 00:23:08
00
keyboard_arrow_up