Vypocitat som to nevypocital. Ale na Sparku mam link na tlmici, ktory ho dokaze predlzit a menit tym geometriu. Uhol sa sklopil myslim o pol stupna na 68,3. Ked som jazdil strmsi uhol, ten
bike bol rychlejsi v priamom smere ale taky ostrejsi. Ked som ho polozil, tak rovnaky
bicykel bol na ceste trochu pomalsi, ale v terene prijemnejsi.
XC bajky sa drzia vyssich uhlov a nemyslim si, ze by to potrebovali v zakrutach. Az teraz so zmenou XC trati pomaly na enduro sa presadzuju viac polozenejsie uhly ako bolo 69.5 . Uvidime, co to Scott s tohtorocnym Sparkom uz neprehnal.
Porovnam trochu neporovnatelne (lebo su to ine velkosti bikov a maju ine pneumatiky):
Ja mam teraz Canyon Lux - ciste klasicke XC, 69.5stupna. Manzelka ma Neurona (trail) s cca 67.5 stupnami (neviem isto). Pocit rychlosti na asfalte pri rozbiehani je neporovnatelny. A nie je to len pneumatikami. To je raketa oproti traktoru. V lese a terene je to samozrejme ine.
Tak z tohoto vychadzam. Empiria a pozorovanie.