...a trocha by som prisposobil k tejto teme este jeden Katkov vyrok a sice...."Tam kde peterq tvoji kamarati a znami potrebuju davat sedlovku dolu alebo hore, ini jazdci to prejdu bez nutnosti spustat ruku z riadidiel."
K tomu vyroku niet co dodat, urcite to je pravda. Rovnaka pravda je tiez, ze su jazdci, ktory prejdu technicky narocne useky aj s pevnou vidlou, pripadne s pevnym ramov. Spolocnym znakom vsetkych 3 (pravdivych) vyrokov je rychlost prejazdu a/alebo miera bezpecnosti. Len v tom vidim rozdiel. Jak še hvari na Šarišu, "i tak še da".
P.S. Teleskopicke sedlovky su skutocne tazke a drahe, ostatne parametre (dizajn, napr. CB Joplin, presnost nastavenia) su OK. Ak by neboli tazke a drahe, nebolo by co riesit.
ci davat alebo nedavat sedlovku dolu je otazka stylu jazdenia.Ak niekto jazdi rychle,svizne XC s obcastnymi zjazdmi a technickymi usekmi je pre neho nevyhodne zastavovat a spustat sedlo dolu,potom zase nazad...
No ak na druhej strane jazdi niekto dlhsie technicke pasaze a nejde mu o to,aby to po ukonceni hnal rychlo dalej a je cas tu sedlovku zasunut tak nieje o com.To je o tom ci si ten teren vychutnavas ci ho chces len rychlo mat za sebou...
Aj keby som jazdil "rýchle, svižné XC s občasnými zjazdami a technickými úsekmi ", sedlovku by som si každopádne dolu nedával, tak ako napísal duracer (konečne niečo k veci ), je malá šanca, že ju nastavíš tak ako si ju mal a niekedy to môže znamenať nepríjemné problémy s kolenami, chrbtom.... Ono človek to pri 40 km s 20 foto zastávkami nepocíti, ale ak ideš celodenku v teréne s dĺžkou okolo 100 km tak podobné hlúposti neriešiš, jednoducho sa každý podľa svojich schopností rozhodne či daný úsek prejde abo nie. A rovnako je hlúposť, že človek jazdiaci so sedlovkou hore si terén nedokáže vychutnať...Toť môj pohľad na vec.
aby som nepísal len OT, jeden môj nemenovaný kamarát jazdiaci SP DH v elite ju mal origo na Ransome a moc chvály som teda na ňu nepočul...
katko Ty spekulant,vies co som tym chcel povedat ak niekto leti jak o zavod,tak si tu sedlocku dole-hore podla terenu davat nebude,je to hlavne o style jazdenia(a teraz to nechcem delit len na XC a AM/EN,aj pohodovy XCckari ci tour tuto moznost vyuzivaju).A co sa tyka nastavenia nazad,urobil som si na nej ciaru podla ktorej ju rychlo nastavim nazad...
A nakoniec doplnim to,že človek jazdiaci so sedlovkou hore si terén nedokáže NAPLNO vychutnať-za tym si stojim,ak si predstavim,ze by som mal ist ten asi pol km strmy,rozbity,kamenisty zjazd co davame so sedlom hore,urcite by som to nesiel naplno ako si to vychutnam so sedlom dole.Aj spustena mi niekedy zavadi.
warzone plne súhlasím,ináč ja mám na sedlovke stupnicu od výroby,takže nieje problém dať ju vždy presne tak ako potrebujem,.Nebyť tej váhy a premrštenej ceny tak by som teleskopickú kúpil,určite by našla využitie
ja si jazdim pohodove XC na HT ale sedlovku som nedal dole aspon 5 rokov uz.. nechce sa mi stym babrat.. a castokrat je zadrbana od blata a to tlacit do ramu no neviem..
a k vychutnavaniu terenu: heh by si neveril ako si vychutnas ten teren so sedlovkou hore.. sice nejdes tak rychlo ale musis si 3x rozmysliet ci to tade mozes pustit alebo nie.. tie sutre a korene citis minimalne 2x ale ten adrenalin a pocit ked dojdes dole cely a bez drzky je fajn nie vsetko je o rychlosti.. az by som skor zapochyboval ci si to dokazes vychutnat ked tade letis 40, ved to polku terenu len preletis alebo preskocis, kdezto so sedlovkou hore si stale v kontakte..
...a trocha by som prisposobil k tejto teme este jeden Katkov vyrok a sice...."Tam kde peterq tvoji kamarati a znami potrebuju davat sedlovku dolu alebo hore, ini jazdci to prejdu bez nutnosti spustat ruku z riadidiel."
njn, pri tlaceni biku sa zvyknu drzat riadidla
AMEN riders?....to co su za looseri, ked ich ani google nepozna
v slove looseri si dal podla mna malo ooooo, takto niesi dost cooool
anyway, bolo by vhodne nechat na kazdeho, ci ma pre neho teleskopicka sedlovka vyznam, a nie tvrdit, ze je to nezmysel, lebo JA som to nikdy nepotreboval
... sice nejdes tak rychlo ale musis si 3x rozmysliet ci to tade mozes pustit alebo nie.. tie sutre a korene citis minimalne 2x ale ten adrenalin a pocit ked dojdes dole cely a bez drzky je fajn nie vsetko je o rychlosti.. az by som skor zapochyboval ci si to dokazes vychutnat ked tade letis 40, ved to polku terenu len preletis alebo preskocis, kdezto so sedlovkou hore si stale v kontakte..
ved to,ze si to nedas v odpovedajucej rychlosti...vela krat sa tie zjazdy aj tak nedaju ist velmi rychlo a 40 ako pises uz vobec nie.Kazdy si tu jazdu uziva inac-niekto radsej pomaly,niekto rychlejsie,ale nebudem nikomu vycitat,ze ide moc pomaly.
btw.skus si dat zjazdik na fulle (140+) a pochopis kedy si jazdu uzijes totiz HT Ti ani rychlejsie dole nedovoli ist,je to potom fakt o hubu...
s tym adrenalinom suhlas
no čo má tu niekto osobnú skúsenosť s Joplin sedlovkou, alebo podobne?
na iVELO.cz som čítal, že po dlhšom jazdení začala JOPLIN mať vôlu - za tie prachy by človek čakal viac...
Asi dlhodobejších skúseností veľa nebude,ale teda za tú cenu by mala vydržať viac ako pol roka,tiež uvažujem o takej sedlovke,ale skôr by som bol zvedavý na Kind Shock,má väčší rozsah 12,5cm,alebo nejakú by mal začať robiť aj Syntace,tá dokonca 20cm,som zvedavý na cenu
pozri tento test... píšu tam, že joplin má stranovú vôľu už od výroby. myslím, že zatiaľ sa to za tie prachy neoplatí, navyše rozsah 75mm je podľa mňa žalostne malý. ako píše tecumseh, kindshock je asi lepšia a lacnejšia alternatíva...
v decembrovom VELO píšu o tej sedlovke od SYNTACE - 560gramov, je to zatial prototyp prihlásený k patentovaniu. Slubujú presné ukotvenie pomocou hydraulického systému zámku a bez stranovej vôle.
Radšej asi počkať pokial tomu vychytajú muchy...
no čo má tu niekto osobnú skúsenosť s Joplin sedlovkou, alebo podobne?
na iVELO.cz som čítal, že po dlhšom jazdení začala JOPLIN mať vôlu - za tie prachy by človek čakal viac...
Od jula jazdim Joplin L. Nemozem na nu povedat nic zle, a kto ma pozna, vie, ze ku komponentom som vzdy maximalne kriticky. S tou volou to netreba dramatizovat, vsetky odpruzene sedlovky alebo teleskopy, ktore nepouzivaju linearne loziska (dobre, drahe, tazke), maju miernu stranovu volu z principu cinnosti. Vola vobec nevadi, za jazdy je neregistrovatelna a dovolim si tvrdit, ze keby bolo akekolvek sedlo stranovo vykyvne +/- 15 stupnov, bolo by to pravdepodobne vnimane ako velmi ergonomicke (sedlo by sa vykyvovalo do opacnej strany, nez je "tlacna" noha). Spracovanie sedlovky je vyborne, funkcia perfektna. Joplin L (priemer 31.6mm), vazi 478g. Zdvih 75mm na AM (a lahke EN?) staci, komu nie, nech si pocka na Syntace. Ako vsak poznam komponenty Syntace (osobne z vlastnej skusenosti), cena bude velmi daleko za ludovou .
Odporucam kupit Joplin R (s ovladanim z riadidiel), ja som s tym pocital uz pri kupe, ze ak sa osvedci, tak urobim upgrade.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
K tomu vyroku niet co dodat, urcite to je pravda. Rovnaka pravda je tiez, ze su jazdci, ktory prejdu technicky narocne useky aj s pevnou vidlou, pripadne s pevnym ramov. Spolocnym znakom vsetkych 3 (pravdivych) vyrokov je rychlost prejazdu a/alebo miera bezpecnosti. Len v tom vidim rozdiel. Jak še hvari na Šarišu, "i tak še da".
P.S. Teleskopicke sedlovky su skutocne tazke a drahe, ostatne parametre (dizajn, napr. CB Joplin, presnost nastavenia) su OK. Ak by neboli tazke a drahe, nebolo by co riesit.
No ak na druhej strane jazdi niekto dlhsie technicke pasaze a nejde mu o to,aby to po ukonceni hnal rychlo dalej a je cas tu sedlovku zasunut tak nieje o com.To je o tom ci si ten teren vychutnavas ci ho chces len rychlo mat za sebou...
Aj keby som jazdil "rýchle, svižné XC s občasnými zjazdami a technickými úsekmi
aby som nepísal len OT, jeden môj nemenovaný kamarát jazdiaci SP DH v elite ju mal origo na Ransome a moc chvály som teda na ňu nepočul...
A nakoniec doplnim to,že človek jazdiaci so sedlovkou hore si terén nedokáže NAPLNO vychutnať-za tym si stojim,ak si predstavim,ze by som mal ist ten asi pol km strmy,rozbity,kamenisty zjazd co davame so sedlom hore,urcite by som to nesiel naplno ako si to vychutnam so sedlom dole.Aj spustena mi niekedy zavadi.
a k vychutnavaniu terenu: heh by si neveril ako si vychutnas ten teren so sedlovkou hore.. sice nejdes tak rychlo ale musis si 3x rozmysliet ci to tade mozes pustit alebo nie.. tie sutre a korene citis minimalne 2x
...a trocha by som prisposobil k tejto teme este jeden Katkov vyrok a sice...."Tam kde peterq tvoji kamarati a znami potrebuju davat sedlovku dolu alebo hore, ini jazdci to prejdu bez nutnosti spustat ruku z riadidiel."
njn, pri tlaceni biku sa zvyknu drzat riadidla
v slove looseri si dal podla mna malo ooooo, takto niesi dost cooool
anyway, bolo by vhodne nechat na kazdeho, ci ma pre neho teleskopicka sedlovka vyznam, a nie tvrdit, ze je to nezmysel, lebo JA som to nikdy nepotreboval
ved to,ze si to nedas v odpovedajucej rychlosti...vela krat sa tie zjazdy aj tak nedaju ist velmi rychlo a 40 ako pises uz vobec nie.Kazdy si tu jazdu uziva inac-niekto radsej pomaly,niekto rychlejsie,ale nebudem nikomu vycitat,ze ide moc pomaly.
btw.skus si dat zjazdik na fulle (140+) a pochopis kedy si jazdu uzijes
s tym adrenalinom suhlas
muffin lol...
na iVELO.cz som čítal, že po dlhšom jazdení začala JOPLIN mať vôlu - za tie prachy by človek čakal viac...
http://www.ivelo.cz/ptejte-se-redakce/mtb-odpruzeni-kol/teleskopicka-sedlovka
Radšej asi počkať pokial tomu vychytajú muchy...
na iVELO.cz som čítal, že po dlhšom jazdení začala JOPLIN mať vôlu - za tie prachy by človek čakal viac...
http://www.ivelo.cz/ptejte-se-redakce/mtb-odpruzeni-kol/teleskopicka-sedlovka
Od jula jazdim Joplin L. Nemozem na nu povedat nic zle, a kto ma pozna, vie, ze ku komponentom som vzdy maximalne kriticky. S tou volou to netreba dramatizovat, vsetky odpruzene sedlovky alebo teleskopy, ktore nepouzivaju linearne loziska (dobre, drahe, tazke), maju miernu stranovu volu z principu cinnosti. Vola vobec nevadi, za jazdy je neregistrovatelna a dovolim si tvrdit, ze keby bolo akekolvek sedlo stranovo vykyvne +/- 15 stupnov, bolo by to pravdepodobne vnimane ako velmi ergonomicke (sedlo by sa vykyvovalo do opacnej strany, nez je "tlacna" noha). Spracovanie sedlovky je vyborne, funkcia perfektna. Joplin L (priemer 31.6mm), vazi 478g. Zdvih 75mm na AM (a lahke EN?) staci, komu nie, nech si pocka na Syntace. Ako vsak poznam komponenty Syntace (osobne z vlastnej skusenosti), cena bude velmi daleko za ludovou
Odporucam kupit Joplin R (s ovladanim z riadidiel), ja som s tym pocital uz pri kupe, ze ak sa osvedci, tak urobim upgrade.
Ved o to v tejto teme nejde, tak otazka nestala