Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Sasulnik ten známy je teta. A havarijné poistenie mala. Ale nevzťahovalo sa na poškodenie vozidla cyklistom, keďže podľa poisťovne je možné od cyklistu vymáhať škody súdnou cestou. Jej chyba, asi zle čítala poistnú zmluvu. Ako jej vysvetlil právnik (už jej) po prečítaní zmluvy, aj keby sa to týkalo toho cyklistu, zaplatenie spoluúčasti je nutné vymáhať súdnou cestou, ak daná osoba odmieta to dobrovoľne zaplatiť. Pri ďalšom obnovení poistnej zmluvy by jej cena poistného bola navýšená, lebo už mala škodovú udalosť.
Nie každý má tak hodnotné auto aby mal na ňom havarijnu. Kamoš zrazil na Fabii 1. generácie srnku, cca 60kg váhy, teda môžeme porovnať škody s cyklistom. Poškodená kapota, nárazník, rozbité predné svetlo, výstuha v nárazníku a ešte nejaké drobnosti. Bola to strieborná Fabia a je automechanik, takže z vrakoviska pobral diely rovno vo farbe, keďže tých áut je milión. Ale aj tak ho stáli použité diely 500€ a majiteľ mu dovolil, že môže si to vo svojom voľnom čase opraviť v servise. Normálne oprava by stála aj s robotou okolo 1300€ s tými dielmi z vrakoviska. Ak by to bol niekto, kto sa nevyzná a nebude chcieť použité diely, tak diely z druhovýroby by boli za viac ako 1200€, originálne diely ešte viac. A to bola blbá Fabia, čo ak má niečo iné?
Cyklistov pribúda a vieme, že spôsobujú nehody a teda aj škody. Preto by to malo byť aj vyriešené právne. Asi by sa nikomu nepáčilo, keby ho napríklad sused vytopil nakomplet, a keď budete chcieť preplatiť škody, že však máte byt poistený. Samozrejme ste poistený, ale máte tam obývačkovú sadu skríň a gauč, ktoré pred 10 rokmi stáli nejaké peniaze, ale oni povedia, že amortizacia, má to 10 rokov. Tak vám za to dajú 700€. Kúpite si rovnako kvalitné skrine a sedačky za tých 700€? Asi nie.
andrej25 bol to Alianz, auto bola C5 v lepšej výbave, bixenon atď.
Jaroh takže ak cyklista spôsobí nehodu a rozbije mi svetlomet za 1000€ bez roboty, je to zanedbateľné a spoločenský prijateľné? Ak máte auto, prosím, zaparkujte ho niekde, dajte vedieť kde, prídem doň párkrát nabúrať bicyklom. Za škody vám nezaplatím nič, ale môžte si ich vymáhať v občianskom-právnom konaní.
Ten Allianz ma prekvapil. Na to aké majú drahé poistné, tak takéto výluky by tam byť nemali. Skôr by som to čakal od Kooperativy
No dá sa zažalovať aj poisťovňa, že takáto výluka tohto nároku je neopodstatnená, tak ako to bolo v minulosti s čelným sklom pri PZP, kým súd nezasiahol.
Veď hej. Ak spôsobím škodu, musím ju nahradiť. To už je viac o charaktere daného človeka, ak nechce škodu nahradiť.
Len nie všetko sa musí riešiť cez PZP, lebo práve Tvoja teta mala smolu a k náhrade poškodenia sa žiaľ nedostala.
A ak sa nemýlim, tak pri poistení nehnuteľnosti/domácnosti je možnosť pripoistenia zodpovednosti, ktoré takéto škody spôsobené zo strany cyklistu vie nahradiť.
Srnka za to nemôže. Tam s tým človek nemá problém nemá. Ale ak spôsobí škodu druhý účastník cestnej premávky, mal by niesť zodpovednosť.
Zodpovednosť predsa nesie už dnes (narozdiel od srnky). Ty navrhuješ aby ju ebiker niesol aj formou PZP. Klasický cyklista alebo chodec takúto zodpovednosť niesť nemá?
Zodpovednosť predsa nesie už dnes (narozdiel od srnky). Ty navrhuješ aby ju ebiker niesol aj formou PZP. Klasický cyklista alebo chodec takúto zodpovednosť niesť nemá?
ty asi netusis co je PZP ... PZP ti ziadnu zodpovednost nepridava, zmyslom PZP je prenesenie náhrady skody zo zodpovedneho vinnika na poistovnu
PZP vzniklo preto, aby sa zamedzilo prave takym pripadom ako vyssie, v oblasti, kde je vysoka pravdepodobnost sposobenia skody nemajetnym ucastnikom ...
Ja som za to, aby ju niesli všetci. V zahraničí sa uvažovalo, že pre cyklistu čo má aj auto by sa nemenilo nič, že by sa to vzťahovalo aj na bicykel. Veľa ľudí zabúda aj na to, že z PZP sa nehradia len škody na aute, ale aj prípadné zranenia chodcov/cyklistov.
PZP chráni poškodenú osobu, aby nemusela 10 rokov ťahať peniaze od niekoho, kto ich nechce zaplatiť, alebo nemôže.
Poistenie je základ. Moje poistenie zodpovednosti zamestnanca (hovorovo poistka na blbosť) tiež už vykryla peknú čiastku neraz. Poistenie domácnosti zatiaľ len nejaké spotrebiče, chvalabohu
Moj nazor len kratko. Zodpovednost za svoje konanie kazdy nesieme ci chceme alebo nie. Tvarime sa totiz ze tu mame pravny stat. Ci sa k tomu niekto postavi celom, alebo bude utekat, bude sa nutne s nim sudit a vymahat nahrady je uz vec kazdeho chrbtovej kosti. PZP ale podla ,mna nie je spravny krok. Mam 3 auta a 1 motorku. Na PZP som zaplatil tisice a v zivote som nemal jedine plnenie. Preco ma clovek ako ja ladovat peniaze do krka poistovne, ked zjavne nesposobuje skody. A to iste zdravotka, socialka .,.... v zivote neuvidim to co som tam nalial. A to len pre to, ze sa staram o seba a svoje zdravie. Tak platim na tych co sa nestaraju. Poistenie je zlo z ktoreho prekvitaju len poistovne.
A este jedna kalkulacia k havarijke. Mam doma porsche boxter S 2004 jeho trhova hodnota je okolo 20000E jeho poistna cena je 84 000E (cena sa urcuje z nove auta) a v pripade rozbitia na totlaku mi bude uhradena jeho zvyskova cena podlas poistovne 3500E lebo je to skoro 20 rokov stre auto a p[odla poistnych tabulik tak straca hodnotu, bez ohladu na jeho skutocny stav. Cize mopje rocne poistne pri havarijke je skoro na urovni ktoru mi vyplatia v pripade totoalnej skody na vozidle. No nekup to!
JJ solidarita nahradila vychovu. Namiesto toho aby sme ludi motivovali k zodpovednost a starostlivosti o seba, ubezpecujeme ich ze mozu fajcit pit a nestarat sa o seba, lebo niekto na nich prispeje.
Napr takej ze pravfepodobne dosledkom znecistenia (napr aj od "tvojich" aut) mam alergicku astmu a aby som nezdochol potrebujem brat lieky a mat nejaky lekarsky dohlad/treatment?
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Ano, moje auta toho znecistia strasne vela, ked v sucte na nich najazdim 3000km za rok a najnovsie z nich ma 12 rokov. Podla priemeru by som uz mal mat minimalne 6 aut kupenych za ten cas a tieto by mali niekde hnit na vrakovisku. Skor by si mal vinit travy a pele najlepsie ich vyhladit, zdanit, aleob pokutovat. Pozri si korelaciu medzi poruchami imunitneho systemu (aj astma) a ockovanim novorodencov.... len tak pre zaujimavost. Ale samozrejme to je na tebe, comu to pripises. Tiez mi diagnostikovali astmu a alergiu na skoro vsetko. Keby som v tedy bral lekarov vazne, asi dopadnem ako ty. Nastastie o 20 rokov neskor, pretlkania sa po svojom, som pri opakovanom teste nemal reakciu na nic okrem paliny a aj to podpriemernu. Momentale mam alergiu len na ludi co si vlastnu flustraciu vybijaju na ostatnych.
u mňa na súkromných autách tak 6-8 tisíc km ročne (asi ako na bikoch) ... no na služobnom cca 25+ tisíc ročne ... Služobné nevyužívam na súkromné účely.
Takže človek môýe mať najazdených celkovo pár 100 tisíc km a na súkromných ibá "pár" km
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
ono je to take zaludne, vsakze, ale co ja mam z toho ze ty/on ste najazdili 100-ky tisic km aj ked to je pracovne? V niektorych pripadoch aspon tovar co si kupim, ovsem nie v jeho pripade (army shop-u a volajakeho "survival" zazitku ci co to mal na svojom profile)....
Inak povedane, tie km najazdil primarne kvoli sebe a svojej vyplate, nie kvoli mne, a teda to je to co z mojho pohladu je pre MNA zaujimave lebo to potencialne negativne vplyva na MOJ zivot, a dana osoba by sa rada "zbavila" zodpovednosti za tento negativny vplyv. Ovsem dalo by sa to iste spravit inak, napr. zaviest dan zo skodlivin, co ma ale svoje tazkosti.
Navyse, ako "zodpovedne" je mat 3 auta a 1 motorku, ked, vyroba auta vypusti tolko skodlivin ako jeho prevadzka +- autobus, a teda pri jeho uvadzanom najazde je to asi aj vyrazne viac a navyse (*3auto + *1 motorka). A nehovoriac o tom, ako sa tu minule rozculoval o korelacii medzi cenou a ekologickou zatazou, a hen 84k/20k/3.5k porschatkom sa tu chvali...
cele by to bolo pre mna irelevantne, keby tu tento clovek furt nepisal veci typu: "ja som genialny, vy ostatni ste nic nevediaci. Co vyhovuje mne to musi vyhovovat/fungovat pre kazdeho. Co si myslim ja, to je spravne a nijak inak to nemoze byt"...
3000km za rok tu a v inych prispevkoch pises stovky tisic az miliony najazdenych km
Pan korelacia a kauzalita
Nejdem krmit trola, ale pre pripad ze by ta niekto bral vazne. Sumar opet uz neviem kolkaty krat.
Prve auto som si kupil v 2000 roku
2001-2003 som robil obchodneho zastupcu a prakrticky zil v aute, viac km ako kamionista denne cez 250km
Potom som riadil prevadzku a jazdil som sice menej casto ale za to po celom slovensku za partnermi.
Nasledne som robil projektove riadenie a realizoval som stavebne prace po celom zapadnom slovensku denne som obchadzal 14-20 stavieb .
Pred 6 rokmi som sa odstahoval mimo Ba 50km daleko od centra a dochadzal 4 roky kazdy den tam a spat + obchadzal tie prevadzky 150-200km denne.
Vsetko to bolo na sluzobnych autach.
Posledne 2 roky robim z domu a obcas idem za klientom ale castejsie on ku mne. preto 3000km za rok. Najstarsie auto (civic 1.8 Vti rv98) a motorka su druhy rok odhlasene. Cakaju na renovaciu) Tie dve co su prihlasene je jedno pre potesenie 2 miestny kabriolet a druhe nakladiak SUV zdedene po otcovi. Sadam don len ked idem niekam bikovat do kopcov tak 2-4x do mesiaca.
Zjednodusene aby si to aj ty uz raz a navzdy pochopil. 20 rokov som tocil stovky km denne pracovne, ale posledne 2-3 uz nejadim skoro vobec a mam viac najazdene na biku ako na autach. Preto si mozem dovolit mat na zahrade zbierku veteranov pre potesenie a nie nejaku novu plastovu cinsku icovinu bez vykonu na robotu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Nie každý má tak hodnotné auto aby mal na ňom havarijnu. Kamoš zrazil na Fabii 1. generácie srnku, cca 60kg váhy, teda môžeme porovnať škody s cyklistom. Poškodená kapota, nárazník, rozbité predné svetlo, výstuha v nárazníku a ešte nejaké drobnosti. Bola to strieborná Fabia a je automechanik, takže z vrakoviska pobral diely rovno vo farbe, keďže tých áut je milión. Ale aj tak ho stáli použité diely 500€ a majiteľ mu dovolil, že môže si to vo svojom voľnom čase opraviť v servise. Normálne oprava by stála aj s robotou okolo 1300€ s tými dielmi z vrakoviska. Ak by to bol niekto, kto sa nevyzná a nebude chcieť použité diely, tak diely z druhovýroby by boli za viac ako 1200€, originálne diely ešte viac. A to bola blbá Fabia, čo ak má niečo iné?
Cyklistov pribúda a vieme, že spôsobujú nehody a teda aj škody. Preto by to malo byť aj vyriešené právne. Asi by sa nikomu nepáčilo, keby ho napríklad sused vytopil nakomplet, a keď budete chcieť preplatiť škody, že však máte byt poistený. Samozrejme ste poistený, ale máte tam obývačkovú sadu skríň a gauč, ktoré pred 10 rokmi stáli nejaké peniaze, ale oni povedia, že amortizacia, má to 10 rokov. Tak vám za to dajú 700€. Kúpite si rovnako kvalitné skrine a sedačky za tých 700€? Asi nie.
andrej25 bol to Alianz, auto bola C5 v lepšej výbave, bixenon atď.
Jaroh takže ak cyklista spôsobí nehodu a rozbije mi svetlomet za 1000€ bez roboty, je to zanedbateľné a spoločenský prijateľné? Ak máte auto, prosím, zaparkujte ho niekde, dajte vedieť kde, prídem doň párkrát nabúrať bicyklom. Za škody vám nezaplatím nič, ale môžte si ich vymáhať v občianskom-právnom konaní.
No dá sa zažalovať aj poisťovňa, že takáto výluka tohto nároku je neopodstatnená, tak ako to bolo v minulosti s čelným sklom pri PZP, kým súd nezasiahol.
Len nie všetko sa musí riešiť cez PZP, lebo práve Tvoja teta mala smolu a k náhrade poškodenia sa žiaľ nedostala.
A ak sa nemýlim, tak pri poistení nehnuteľnosti/domácnosti je možnosť pripoistenia zodpovednosti, ktoré takéto škody spôsobené zo strany cyklistu vie nahradiť.
Zodpovednosť predsa nesie už dnes (narozdiel od srnky). Ty navrhuješ aby ju ebiker niesol aj formou PZP. Klasický cyklista alebo chodec takúto zodpovednosť niesť nemá?
ty asi netusis co je PZP ... PZP ti ziadnu zodpovednost nepridava, zmyslom PZP je prenesenie náhrady skody zo zodpovedneho vinnika na poistovnu
PZP vzniklo preto, aby sa zamedzilo prave takym pripadom ako vyssie, v oblasti, kde je vysoka pravdepodobnost sposobenia skody nemajetnym ucastnikom ...
PZP chráni poškodenú osobu, aby nemusela 10 rokov ťahať peniaze od niekoho, kto ich nechce zaplatiť, alebo nemôže.
A este jedna kalkulacia k havarijke. Mam doma porsche boxter S 2004 jeho trhova hodnota je okolo 20000E jeho poistna cena je 84 000E (cena sa urcuje z nove auta) a v pripade rozbitia na totlaku mi bude uhradena jeho zvyskova cena podlas poistovne 3500E lebo je to skoro 20 rokov stre auto a p[odla poistnych tabulik tak straca hodnotu, bez ohladu na jeho skutocny stav. Cize mopje rocne poistne pri havarijke je skoro na urovni ktoru mi vyplatia v pripade totoalnej skody na vozidle. No nekup to!
Pan korelacia a kauzalita
Takže človek môýe mať najazdených celkovo pár 100 tisíc km a na súkromných ibá "pár" km
Inak povedane, tie km najazdil primarne kvoli sebe a svojej vyplate, nie kvoli mne, a teda to je to co z mojho pohladu je pre MNA zaujimave lebo to potencialne negativne vplyva na MOJ zivot, a dana osoba by sa rada "zbavila" zodpovednosti za tento negativny vplyv. Ovsem dalo by sa to iste spravit inak, napr. zaviest dan zo skodlivin, co ma ale svoje tazkosti.
Navyse, ako "zodpovedne" je mat 3 auta a 1 motorku, ked, vyroba auta vypusti tolko skodlivin ako jeho prevadzka +- autobus, a teda pri jeho uvadzanom najazde je to asi aj vyrazne viac a navyse (*3auto + *1 motorka). A nehovoriac o tom, ako sa tu minule rozculoval o korelacii medzi cenou a ekologickou zatazou, a hen 84k/20k/3.5k porschatkom sa tu chvali...
cele by to bolo pre mna irelevantne, keby tu tento clovek furt nepisal veci typu: "ja som genialny, vy ostatni ste nic nevediaci. Co vyhovuje mne to musi vyhovovat/fungovat pre kazdeho. Co si myslim ja, to je spravne a nijak inak to nemoze byt"...
Pan korelacia a kauzalita
Nejdem krmit trola, ale pre pripad ze by ta niekto bral vazne. Sumar opet uz neviem kolkaty krat.
Prve auto som si kupil v 2000 roku
2001-2003 som robil obchodneho zastupcu a prakrticky zil v aute, viac km ako kamionista denne cez 250km
Potom som riadil prevadzku a jazdil som sice menej casto ale za to po celom slovensku za partnermi.
Nasledne som robil projektove riadenie a realizoval som stavebne prace po celom zapadnom slovensku denne som obchadzal 14-20 stavieb .
Pred 6 rokmi som sa odstahoval mimo Ba 50km daleko od centra a dochadzal 4 roky kazdy den tam a spat + obchadzal tie prevadzky 150-200km denne.
Vsetko to bolo na sluzobnych autach.
Posledne 2 roky robim z domu a obcas idem za klientom ale castejsie on ku mne. preto 3000km za rok. Najstarsie auto (civic 1.8 Vti rv98) a motorka su druhy rok odhlasene. Cakaju na renovaciu) Tie dve co su prihlasene je jedno pre potesenie 2 miestny kabriolet a druhe nakladiak SUV zdedene po otcovi. Sadam don len ked idem niekam bikovat do kopcov tak 2-4x do mesiaca.
Zjednodusene aby si to aj ty uz raz a navzdy pochopil. 20 rokov som tocil stovky km denne pracovne, ale posledne 2-3 uz nejadim skoro vobec a mam viac najazdene na biku ako na autach. Preto si mozem dovolit mat na zahrade zbierku veteranov pre potesenie a nie nejaku novu plastovu cinsku icovinu bez vykonu na robotu.