Ahojte, stojim pred kupou noveho bicykla a rozhodujem sa medzi SRAM Force eTap AXS a Shimano Ultegra Di2. Zaujima ma vas nazor, pripadne postrehy ku spolahlivosti, prevodom, brzdam, ergonimi, kvalite vypracovania, konektivite, servise a vlastne comukolvek, co vas napadne. V hladaciku mam iba tieto dve, Campu Super Record a ine tu rozoberat nemusime (nic proti), rovnako ako diskusiu elektrika/mechanika (nic proti) :-)

Dakujem za kazdy post, specialne budem vdacny za feedback od ludi, ktori maju s jednou alebo druhou sadou najazdene nejake tie kilometre a teda prakticke skusenosti - pozitivne, aj negative. Takze, ktoru z tychto dvoch by ste si vybrali na vas dalsi cestak a preco?
Vdaka ;-)
14.11.2020 - 12:31:12
00
Pred nedávnom som pozeral na youtube video kde ich chalan porovnával. Niektoré veci vyhral Sram a v niektorých boli vyrovnaní. V konečnom zhodnotení, ale jednoznačne vyhralo Shimano.
14.11.2020 - 20:28:53
00
som z tych co nie su velmi znali v technike pouzitej na bikoch aj ked uz jazdim viac ako 20 rokov (do roku 2019 iba na horskom)... od septembra 2019 pouzivam horsky bike Cube ams 100 slt 29 a od marca 2020 cestak Cube agree C:62 slt ... na obidvoch je wireless sada sram axs (vid manualy k bikom, na horaku mam aj wireless ovladanie pre sedlovku) , na horaku som najazdil cca 4500km a absolvoval asi 13 amaterskych pretekov v roku 2020 ( maratony, XC ) a na cestaku asi 700km pricom takmer vsetko v asi 7 pretekov ( doteraz som cestak nikdy nejazdil) ... neviem co by som k tomu povedal, mozno by bolo dobre mi klast otazky aby som reagoval .... co sa tyka cestaku, neviem porovnat s niecim inym , mozem len povedat ze radenie mi nerobilo ziaden problem, vsetko fungovalo ako hodinky, nemal som s tym ziaden problem ( otazka je ci 700km dokaze nieco povedat ) , lahke ovladanie paciek(tlacidiel) , ani kazeta a ani prevodnik nerobili ziaden problem ... na horaku som mal povodne kombinaciu 32 vpredu 10-50 vzadu pricom 10-50 som casom vymenil za 10-52 ... tu musim povedat ze ovladanie je velmi pohodove , jednoduche stlacenie mikrospinaca je fakt pohodlne , je moznost si nastavit rezim prepinania cez aplikaciu ( nainstalovana do mobilu), nie je tam vela moznosti ale obsiahne gro ktore nam vyhovuje ... po asi 3/4 roku pouzivania sa prehadzovacka pokazila - bol problem na poslednom kolecku kazety ( na 10 zubove kolecko nechcela retaz skocit, ostatne prevody fungovali ok) , prehadzovacku som vratil a za cca 2-3 tyzdne som dostal novu... nastavenie prehadzovacky som nemusel nikdy riesit( softver napriklad ponuka jemne dosiftovanie mikroposunu ramienka pomocou tlacidiel na ovladacej packe ) okrem pripadu ked som mal asi dvakrat pad pricom sa ohol spojovaci clanok prehadzovacky a skeletu ramu biku , kamarat mi to pomocou pripravku ohol spat za par sekund ... zmena 10-50 na 10-52 nerobi ziaden problem , nie je potrebne nic nastavovat , ci zalozim koleso 10-50 alebo koleso s 10-52 , vsetko je ok , s radenim som mal problem v jednom XC preteku v Selciach kde bola trat na asi 3/4 totalne blato ale to bol fakt extrem ... este k cestaku a k ovladaniu : prava packa radi hore/lava dolu ( respektive opacne podla toho aky rezim si zvolite cez spominanu aplikaciu) , sucasne stlacenie obidvoch paciek ovlada presmykovac ... na bikoch pouzivam garmin 1030 na ktorom sa da zobrazit stav radenia , ci uz v grafickom alebo cislenom zobrazeni , zalezi co si nastavite , aj toto povazujem za prinos , pohlad na displej vam rychlo prezradi kde sa nachadzaju vase kolecka ... tak neviem , mozno nieco z toho pomoze ...
15.11.2020 - 20:14:20
06
vavco Ako dlho vydrzia na AXS na MTB baterie? Ja uvazujem nad elektronikou uz dlhsie. Ale jedno je iste. Bude to bezdrotove.
16.11.2020 - 07:46:53
00
baterie drzia v pohode , neviem povedat ako dlho ale ak su slabsie tak kontrolna led na prehadzovacke zacne svietit inym modom a do takeho stavu som sa este nedostal ... tyzden vydrzia urcite bez problemov ( ale urcite este viac) , baterie su dobijacie, nabijacka je prilozena pri kupe biku ... kedze pouzivam aj sedlovku s wireless tak mam v podstate zalohu pre prehadzovacku ( baterku v sedlovke mam taku istu ako v prehadzovacke .... a co sa tyka ovladacej packy( 2 tlacidiel ) na riadidlach , tak tam je pouzivana bateria z rady CR ( nedobijatelna) , zatial som ju este nemenil ( drzi teda uz skoro rok) ... kedze mam aj cestak s axs ktory pouzivam ovela menej tak z casu na cas prehodim baterky medzi horakom a cestakom aby sa pouzivali vsetky tak rovnako ... a okrem toho som si kupil aj jednu baterku pre istotu :-) , pri sedlovke bola tiez nabijacka , takze tych mam asi 4 ... [ dobu vydrzu baterie by som mohol otestovat v tomto chladnejsom pocasi , vyskusam a napisem ] , a mimochodom , v podstate mam aj nahradnu prehadzovacku ktoru som si kupil v case ked sa mi pokazila ta na horaku , nevedel som ako dlho potrva reklamacia, tak som si kupil [ mam ju samostatne , predava sa bez ovladaca ktory je na riaditkach , potom je potrebne naucit tieto dve zariadenia kominukovat medzi sebou , postup je jednoduchy )
16.11.2020 - 09:50:25
02
Sesulak Na graveli mam zruba 1000+km vydrz na baterku, tych 24hod na papieri nevyzera ako vela, ale vydrzi to dost dlho.
16.11.2020 - 10:23:46
01
Vdaka za feedbacky zatial.
26.11.2020 - 11:32:37
00
Vsetky otazky som asi dal na zaciatku (spolahlivost, prevody, brzdy, ergonomia, kvalita vypracovania, konektivita, servis atd.), skusenosti najma z cestnych.
26.11.2020 - 11:34:24
00
Ja uz 2r. jazdim na cestaku so Sram Red eTap (ale nie AXS). Som s tymto absolutne spokojny, nemam tomu vobec co vytknut. Radi to okamzite a presne. Baterie mi vydrzia skoro 3 tyzdne (samozrejme podla intenzity preradovania). Ked jazdim hlavne roviny, tak aj cely mesiac. Vyhoda oproti elektronickemu Shimanu je podla mna v tom, ze ak sa mne nahodou vybije bateria vzadu na prehadzovaci, tak ju skratka vymenim za tu bateriu na prednom presmykaci. Teda preradovat mozem dalej aspon vzadu. Baterie su uplne identicke.
Pri Shimane by som v pripade vybitia baterie uz dopreradoval a naspat domov by som musel ist uz iba na tom aktualne zaradenom prevode.
Neviem si predstavit o co moze byt AXS este lepsie ako klasicky Sram Red eTap. Myslim ze iba v tom, ze kazeta ma az 12 pastorkov a ma to aplikaciu v mobile, kde sa daju robit individualne nastavenia funkcii tlacidiel na pakach a nastavenie automatickeho preradovania z velkej pili na malu a naopak.
Jedine na co som doteraz neprisiel je, co znamenaju cislice 1 a 2 pod gumami na pakach (pri krytoch gombikovych baterii v pakach). Nieco sa aj ta da nastavit? Neviem, to by ste mi mohli ozrejmit, kto viete aky vyznam maju tie cislice. Vopred vdaka.
19.12.2020 - 08:56:26
00
dodatok k vydrzi baterie na horaku , od mojeho prispevku som urobil cca 400km a stravil asi 24hodin na biku , za cely cas som baterku nedobijal , takze pokracujem dalej .... mimochodom, tereny su ovela ploskejsie takze tych zmien prevodov bude asi menej , z garminu som zo statistiky napocital cca 970 zmien ( spocitat v letnych vyjazdoch sa mi nechcelo , pretoze statistika je pre jednotlive jazdy a potom to treba spocitat v hlave ) :-) , na druhej strane priemerna teplota pri ktorej som jazdil sa blizi k nule co bude tiez nejakym faktorom ...
19.12.2020 - 12:01:49
00
Mam na graveli red axs v kombi s mtb axs prehadzovackou, absolutne spolahlive, vyrdz super, radenie parada (podobne ako aj na mtb).
Co sa tyka brzd, tak brzdia lepsie ako GRX 810 co som mal predtym. (V kontraste s MTB svetom, kde mi co sa brzd tyka sram na bike nesmie :-) )
Za mna same pozitiva. :-).
30.08.2021 - 11:33:47
00
Cestny AXS ma oproti eTap vyhodu, podla viacerych internet for, v prednom presmyku, vraj eTap zvykol zhadzovat retaz viac ako je zdrave...
Sam jazdim AXS na cestaku aj na MTB (aj teleskopka) a uz by som do kabla nikdy v zivote nesiel... Takisto ani do Shimana kym ich nenapadne spravit kompletne bezdrotove radenie (a nie ten kombi paskvil ktory bude nova Di2, paky bezdrotove a zvysok zdrotovany s baterkou)
Co sa tyka pouzivania absolutne bezproblemov, ako bolo spominane baterky si vymenis ak treba presmyk s prehazkou, odvzdusnenie novych Sramov je bezproblemove doma, robota na par minut (ok, ak niekomu vadi DOT5.1 vs olej tak je volba jasna, ale nerobi to ziaden problem). Montaz je absolutne super, len brzdne hadicky a to je vsetko, nie je nad to ak je treba dat dole presmyk/prehazku podla potreby, nikde ziaden kablik... Ak chces neni problem si spravit 1-prevodnik docasne (napr som rozmyslal ze keby som siel zoncolan+mortirolo dakedy tak dopredu hodim 30z jednoprevodnik a presmyk dam dole :) )
Jedine co sa musis rozhodnut ci ti sedia Sram-acke kombinacie prevodov... Kluky su 46/33, 48/35 alebo 50/37 (oficialne, neoficialne sa to da skombinovat), kazety su 10/26, 10/28, 10/31 (po novom tusim) a 10/33... Sam jazdim 46/33 a 10/33 (same kopce naokolo, Shimanaci s 50/34 a 11/30 na Dura Di2 mi casto zavidia ze tocim 90rpm do 15-18% stupania ked oni uz dupocu :) ) a neviem si to vynachvalit, troska trvalo kym som si zvykol ale teraz by som uz nesiel spat na 11spd a shimanacke kazety... Aka bude nova Di2 neviem presne (kamos ju uz ma v praci ale kazety nemaju, heh, len radenie :) ), ale kazdopadne to je mimo temy lebo to este asi potrva :) (podla neho oficialna info od Shimana je ze maju velky problem s dodavkou cipov pre nove Di2). Jeden z nasej grupy (uz troska starsi) dokonca nahodil AXS kazetu 10/36, co je oficialne na wide-gravel kombinacie (podla sram treba dlhsiu prehazku a kombinuje sa idealne s 30/43 klukami), a funguje mu to s obycajnym AXS prehadzovacom (cestnym) a 46/33 klukami.
Jedine si treba dat pozor na tie baterky v packach (klasicke CR2032 tusim), a aspon raz za rok preventivne vymenit :) Toto leto sa mi stalo ze mi garmin zahlasil slaba baterka v pake, myslel som si ze pohoda to este mam cas (akurat som siel v stupani na horskom priesmyku) a packa zrazu nic, blbe je ze zrovna ta lava aby som si podradil na lahsi :) (prislo prave strme stupanie). Tak som zosadol ze vyhodim baterku zo senzora rychlosti alebo powermetra (taka ista), ale ked som zastal tak baterka v packe zrazu fungovala dalej... Doma som vymenil. Ale tieto vydrzia bez problemov celu sezonu, takze staci v zime preventivne vymenit a je to.
30.08.2021 - 12:09:01
05
suhlasim s ice29 ... pri CR2032 je potrebne si dat pozor , ja som tohto roku na preteku ( MTB )
mal tiez problem, prestala fungovat ovladacia packa pre prehadzovacku , nakoniec som vymenil s baterkou
v ovladaci pre teleskopicku sedlovku ( ma tu istu CR )ale stratil som vela casu pretoze som nemal imbusak a az na
obcerstvovacke mi s tym pomohli pomohli... kryt baterie je klasicky , otvorite aj s mincou ale potreboval som
posunut packu a preto ten imbus ... ta CR2032 tam fungovala skoro 2 roky a nejako som na to zabudol ...
ako radi ice29 , asi po roku to radsej vymenit - ak si clovek na to spomenie :-)
axs od 2019 sa stalo sucastou vsetkych mojich sucasnych bikov (2x horak, 1x cestak) a osobne som s tym spokojny a neviem ci by som menil za bovdeny a lanka ... ale to je pohlad aj zo strany ceny , ten je
dost podstatny ... na druhej strane aj elektronika ma svoje muchy a nie kazdemu pripravi zivot bez absolutnej starostlivosti ...
30.08.2021 - 14:49:36
01
Ahojte...riesim problem so zadnym prehadzovacom Sram Force AXS. Kamos mal pad, patka je vyrovnana, no nedari sa mi vyladit prehadzovacku - nechce mi zhodit na 2 najmensie pastorky. Dorazy su nastavene spravne, aj B skrutka, ladim to na velkom prevodniku podla navodu...raz to ide OK, potom to akoby zblbne a prehadzovacka smerom dolu zostane hlucha a nasledne zhodi aj 5 pastorkov nadol. Diky za postrehy.
07.09.2021 - 08:42:36
10
Pokial nemas ohnute ramienko prehadzovacky, tak na 100% je kriva patka. Ono aj ked si ju zrovnal, tak je aj tak kriva. Daj tam novu a uvidis za problem odstranis.
07.09.2021 - 09:21:10
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty / Radenie / Cestné)
keyboard_arrow_up